Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 788 din 11 septembrie 1996  privind infiintarea Zonei Libere Giurgiu si a Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 788 din 11 septembrie 1996 privind infiintarea Zonei Libere Giurgiu si a Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Giurgiu"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 248 din 14 octombrie 1996
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se instituie regimul de zona libera în municipiul Giurgiu, pe o suprafata de 153,56 ha, conform anexelor nr. 1, 2 şi 3 la prezenta hotãrîre.
(2) Activitãţile specifice regimului de zona libera se vor desfasura numai în perimetre delimitate pe cale naturala sau imprejmuite.
ART. 2
Se înfiinţeazã Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", cu sediul în municipiul Giurgiu, str. Portului nr. 1, judeţul Giurgiu.
ART. 3
(1) Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este persoana juridicã romana, coordonata de Ministerul Transporturilor prin Agenţia Zonelor Libere.
(2) Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" funcţioneazã pe principiile gestiunii economice şi autonomiei financiare, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare cuprins în anexa nr. 4 la prezenta hotãrîre.
ART. 4
Terenurile care intra în perimetrul Zonei Libere Giurgiu sînt bunuri proprietate publica.
ART. 5
(1) Se aproba transmiterea, fãrã plata, în proprietatea publica şi în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" a terenurilor prevãzute în anexa nr. 2 - poziţiile 1-6.
(2) Suprafeţele de teren prevãzute la alin. (1) trec în proprietatea publica, fãrã diminuarea cotelor de capital aferente Fondurilor Proprietãţii Private III - Transilvania, IV - Muntenia şi V - Oltenia şi fãrã diminuarea drepturilor cuvenite cetãţenilor în temeiul <>Legii nr. 58/1991 şi al <>Legii nr. 55/1995 .
ART. 6
Se transmit în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" terenurile prevãzute în anexa nr. 2 - poziţiile 7-10, cu diminuarea corespunzãtoare a patrimoniului Consiliului Local al municipiului Giurgiu şi al Regiei Naţionale a Pãdurilor.
ART. 7
(1) Trecerea efectivã a terenului în suprafata de 40,8 ha din administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" se va face dupã îndeplinirea condiţiilor prevãzute în Codul silvic şi în <>Legea nr. 18/1991 .
(2) Pînã la îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (1), Regia Nationala a Pãdurilor va desfasura activitãţi specifice obiectului sau de activitate, fãrã a închiria, a concesiona sau a instraina suprafeţe de teren din perimetrul menţionat unor terţe persoane, fizice sau juridice. Activitãţile desfãşurate de Regia Nationala a Pãdurilor pe acest teren nu sînt supuse regimului juridic de zona libera.
(3) Pînã la preluarea terenului prevãzut la alin. (1), Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" va permite accesul liber al personalului Regiei Naţionale a Pãdurilor la acest teren, pe baza de protocol încheiat între cele doua pãrţi.
ART. 8
(1) Drumurile şi calea feratã aflate în patrimoniul Societãţii Comerciale "ICMUG" - S.A. Giurgiu trec în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".
(2) Statia pentru prelucrarea mecanizata a agregatelor aparţinînd Societãţii Comerciale "Granitul" - S.A. Bucureşti trece în proprietatea publica şi în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", fãrã diminuarea cotei de capital aferente Fondului Proprietãţii Private IV - Muntenia şi fãrã diminuarea drepturilor cuvenite cetãţenilor în temeiul <>Legii nr. 58/1991 şi <>Legii nr. 55/1995 .
ART. 9
(1) Societãţile comerciale "Şantierul Naval Giurgiu" - S.A., "ICMUG" - S.A. Giurgiu, "PECO" - S.A. Giurgiu, "SCAEP" - S.A. Giurgiu, "Giurgiu Nav" - S.A. Giurgiu, aflate în perimetrul Zonei Libere Giurgiu, îşi pãstreazã deplina proprietate asupra construcţiilor şi celorlalte utilaje şi vor continua sa funcţioneze potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 31/1991 şi a statutelor proprii.
(2) Societãţile comerciale prevãzute la alin. (1) vor putea concesiona sau închiria terenurile necesare desfãşurãrii activitãţii lor de la Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".
(3) Societãţile comerciale prevãzute la alin. (1) îşi vor putea desfasura activitatea în zona libera pe baza licenţelor prevãzute la <>art. 11 din Legea nr. 84/1992 şi cu respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".
ART. 10
Se aproba deschiderea Punctului de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu" şi înfiinţarea Vãmii "Zona Libera Giurgiu".
ART. 11
(1) Persoanele fizice şi juridice care introduc sau scot bunuri în/din Zona Libera Giurgiu au obligaţia sa prezinte organelor vamale documentele prevãzute de legislaţia romana şi de convenţiile internaţionale la care România este parte.
(2) Mãrfurile periculoase pot intra în Zona Libera Giurgiu numai în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare în acest domeniu şi pot fi depozitate numai în spaţiile special amenajate în acest scop de Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".
ART. 12
(1) Supravegherea vamalã se efectueazã potrivit reglementãrilor legale în vigoare. În vederea exercitãrii acestei supravegheri la cãile de acces în Zona Libera Giurgiu, vor fi instalate posturi fixe şi mobile de control permanente, iar pentru cãile de acces fluviale vor fi folosite posturi de patrulare fluviala sau aerianã, dupã caz, permanente ori temporare, în funcţie de trafic.
(2) În scopul desfãşurãrii activitãţilor specifice din Punctul de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu", Ministerul de Interne şi Ministerul Finanţelor vor asigura numãrul de posturi prevãzut în anexele nr. 6 şi 7 la prezenta hotãrîre.
(3) Vama "Zona Libera Giurgiu" se doteaza de cãtre Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generalã a vamilor, în condiţiile reglementãrilor în vigoare, cu mijloacele tehnice prevãzute în anexa nr. 8 la prezenta hotãrîre, finanţarea acestora asigurindu-se din Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum şi a celorlalte unitãţi vamale, prevãzut de <>Legea nr. 8/1994 .
(4) Cheltuielile care privesc personalul prevãzut în anexele nr. 6 şi 7 şi dotarea prevãzutã în anexa nr. 6 se asigura de cãtre fiecare dintre ordonatorii principali de credite.
ART. 13
Autoritãţile vamale, ale poliţiei de frontiera, ale controlului fitosanitar şi ale poliţiei veterinare, care desfãşoarã activitãţi în Punctul de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu", pot efectua verificãri, în interiorul zonei libere în cazul existenţei unor sesizãri sau suspiciuni privind încãlcarea prevederilor legale specifice domeniului lor de activitate, cu anunţarea prealabilã a Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu".
ART. 14
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" va pune, gratuit, la dispoziţia autoritãţilor care funcţioneazã, potrivit legii, în Punctul de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu", spaţiile de lucru necesare.
ART. 15
Controlul paşapoartelor, permiselor de acces şi al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat romane, aparţinînd persoanelor fizice şi juridice care intra şi ies în/din Zona Libera Giurgiu, se efectueazã de cãtre autoritãţile poliţiei de frontiera, conform prevederilor Legii nr. 56/1992.
ART. 16
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" va realiza, în anul 1996, imprejmuirea perimetrului menţionat în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre, pe baza studiilor de fezabilitate avizate de Direcţia generalã a vamilor, elaborate şi aprobate potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 17
(1) Activitatea de concesionare şi închiriere de terenuri şi construcţii aparţinînd Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", în Zona Libera Giurgiu, prin licitaţie, de cãtre regia autonomã în conformitate cu legislaţia în vigoare, sub îndrumarea şi coordonarea Ministerului Transporturilor, prin Agenţia Zonelor Libere.
(2) Comisia de licitaţie va fi numita prin ordin al ministrului transporturilor şi va fi formatã din reprezentanţi desemnaţi potrivit legislaţiei în vigoare.
(3) Desfãşurarea activitãţilor care se pot efectua, potrivit legii, în zona libera, de cãtre persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, este permisã numai pe baza de licenţe eliberate de Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" avizate, dupã caz, de Ministerul Finanţelor, Banca Nationala a României, Ministerul de Interne sau Direcţia generalã a vamilor.
ART. 18
Predarea-preluarea patrimoniului se va face pe baza de protocol încheiat în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri.
ART. 19
Pentru anul 1996, cheltuielile de organizare şi funcţionare, inclusiv pentru realizarea primelor investiţii ale Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", prevãzute în anexa nr. 5 la prezenta hotãrîre, se vor efectua în limita sumei de 659 milioane lei, din care: 61 milioane lei - cheltuieli pentru buna funcţionare a regiei autonome şi 598 milioane lei - cheltuieli pentru investiţii, care se suporta din Fondul de rezerva la dispoziţia Guvernului, majorindu-se în mod corespunzãtor prevederile din bugetul de stat pentru Ministerul Transporturilor.
ART. 20
Pentru primul an calendaristic de funcţionare, salarizarea personalului Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" se va face în conformitate cu prevederile anexei nr. 11 la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 281/1993 , iar statul de funcţii şi structura organizatoricã a regiei autonome vor fi aprobate de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Finanţelor.
ART. 21
Pînã la finalizarea lucrãrilor de împrejmuire şi de deschidere a Punctului de control pentru trecerea frontierei "Zona Libera Giurgiu" şi pînã la înfiinţarea Vãmii "Zona Libera Giurgiu", agenţii economici existenţi în zona îşi vor desfasura activitatea în regim normal.
ART. 22
Anexele nr. 1-8*) fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
--------------
*) Anexele nr. 3 şi 5 se transmit instituţiilor interesate.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Marin Cristea

ANEXA 1

DELIMITAREA TERITORIALĂ
a Zonei Libere Giurgiu

Zona Libera Giurgiu, în suprafata totalã de 153,56 ha, este delimitata astfel:
- la Est - Canalul Smirda (intrarea în Canalul Sfintu Gheorghe);
- la Sud - Fluviul Dunarea;
- la Vest - drumul principal al portului (sos. Portului);
- la Nord - malul de sud al Canalului Sfintu Gheorghe.

ANEXA 2

Zona Libera Giurgiu, în suprafata totalã de 153,56 ha, cuprinde:

1. suprafata de teren de 25,82 ha, transmisã din patrimoniul Societãţii Comerciale "Şantierul Naval" - S.A. Giurgiu;
2. suprafata de teren de 37,97 ha, transmisã din patrimoniul Societãţii Comerciale "ICMUG" - S.A. Giurgiu;
3. suprafata de teren de 6,65 ha, transmisã din patrimoniul Societãţii Comerciale "Granitul" - S.A. Bucureşti;
4. suprafata de teren de 17,64 ha, transmisã din patrimoniul Societãţii Comerciale "PECO" - S.A. Giurgiu;
5. suprafata de teren de 0,37 ha, transmisã din patrimoniul Societãţii Comerciale "SCAEP" - S.A. Giurgiu;
6. suprafata de teren de 0,4 ha, transmisã din patrimoniul Societãţii Comerciale "Giurgiu Nav" - S.A. Giurgiu;
7. suprafata de teren de 17,43 ha, transmisã din administrarea Consiliului Local al Municipiului Giurgiu;
8. suprafata de teren de 4,12 ha, transmisã din administrarea Regiei Autonome "Administraţia Nationala a Drumurilor din România";
9. suprafata de teren de 2,36 ha, transmisã din administrarea Regiei Autonome "Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane";
10. suprafata de teren de 40,8 ha, transmisã din administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor, în conformitate cu art. 7 din hotãrîre.

ANEXA 4

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu"

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este supusã prevederilor prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 2
Administrarea Zonei Libere Giurgiu se realizeazã de cãtre Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", ale carei atribuţii sînt prevãzute în prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 3
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este persoana juridicã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prezentului regulament de organizare şi funcţionare şi a legislaţiei în vigoare.
ART. 4
Sediul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este în municipiul Giurgiu, str. Portului nr. 1, judeţul Giurgiu.
ART. 5
Delimitarea geograficã a Zonei Libere Giurgiu este urmãtoarea:
- la Est - Canalul Smirda (intrarea în Canalul Sfintu Gheorghe);
- la Sud - Fluviul Dunarea;
- la Vest - drumul principal al portului (sos. Portului);
- la Nord - malul de sud al Canalului Sfintu Gheorghe.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 6
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" are ca obiect de activitate administrarea şi exploatarea suprafeţei declarate zona libera.
ART. 7
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", în calitate de administrator al bunurilor din patrimoniul sau, are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de respectarea reglementãrilor legale aplicabile în realizarea obiectului sau de activitate şi controleazã felul în care persoanele fizice şi juridice care acţioneazã în zona libera respecta prevederile legale ce se aplica în aceasta zona;
b) concesioneaza şi închiriazã terenuri şi construcţii din zona libera persoanelor fizice şi juridice, romane sau strãine, în condiţiile prevãzute de lege;
c) administreazã şi asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalaţiilor, utilajelor, clãdirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare, suprafeţelor de teren şi a altor imobile aflate în dotare proprie;
d) asigura repararea şi întreţinerea construcţiilor şi instalaţiilor din patrimoniu;
e) asigura întreţinerea cãilor rutiere de acces;
f) asigura salubrizarea clãdirilor şi construcţiilor din patrimoniu;
g) avizeazã şi controleazã realizarea activitãţilor în zona libera prin eliberarea de licenţe tuturor utilizatorilor zonei libere: agenţi economici - persoane fizice şi juridice, romane sau strãine - în scopul dezvoltãrii echilibrate a zonei, al evitãrii concurentei neloiale şi protejãrii mediului ambiant;
h) stabileşte, potrivit reglementãrilor legale, tarifele minime anuale pentru toate activitãţile care se efectueazã în interiorul zonei libere sau în legatura cu aceasta, pe baza analizei complete şi comparative, şi le supune aprobãrii consiliului de administraţie al regiei autonome;
i) în calitate de administrator al Zonei Libere Giurgiu însoţeşte echipele care controleazã mijloacele de transport la trecerea frontierei de stat;
j) avizeazã documentaţiile tehnice şi proiectele de execuţie ale noilor obiective economice realizate prin mijloace proprii de cãtre agenţii economici romani sau strãini ori în cooperare cu aceştia, în conformitate cu legislaţia în vigoare, în scopul dezvoltãrii echilibrate a Zonei Libere Giurgiu şi al protecţiei mediului ambiant;
k) controleazã modul de respectare a normelor de protecţie a mediului, a normelor de igiena şi de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile şi a normelor de prevenire şi stingere a incendiilor, sesizind neregulile constatate organelor de control abilitate;
l) întocmeşte, supune spre aprobare şi executa, conform legii, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie;
m) informeazã periodic sau la cererea Agenţiei Zonelor Libere asupra activitãţilor desfãşurate în Zona Libera Giurgiu şi a eficientei acestora;
n) elaboreazã studii şi programe privind proportiile, nivelurile şi ritmurile de dezvoltare, modernizare şi sistematizare a Zonei Libere Giurgiu;
o) organizeazã şi desfãşoarã activitatea de paza şi control la porţile de acces şi pe întreg teritoriul Zonei Libere Giurgiu.
ART. 8
(1) În Zona Libera Giurgiu se pot desfasura urmãtoarele activitãţi:
a) manipularea, depozitarea, sortarea, mãsurarea, ambalarea, condiţionarea, asamblarea, prelucrarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea, vînzarea-cumpãrarea, expertizarea, repararea, dezmembrarea mãrfurilor, transportul şi expeditiile interne şi internaţionale;
b) organizarea de expoziţii;
c) operaţiuni financiar-bancare, cu avizul Bãncii Naţionale a României;
d) închirierea sau concesionarea clãdirilor, terenurilor, spaţiilor de depozitare şi a spaţiilor neamenajate din zona libera, destinate construirii de obiective economice;
e) controlul cantitativ şi calitativ al mãrfurilor;
f) aprovizionarea mijloacelor de transport care opereazã în Zona Libera Giurgiu;
g) prestãri de servicii, precum şi alte activitãţi specifice regimului de zona libera.
(2) Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" va urmãri ca în zona libera sa se desfãşoare cu preponderenta activitãţi industriale.
(3) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se vor desfasura asigurindu-se mãsurile de protecţie a mediului. În baza aprobãrii conducerii Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", personalului de control al protecţiei mediului i se permite accesul în Zona Libera Giurgiu pentru efectuarea controlului de specialitate.
ART. 9
Activitãţile se desfãşoarã de agenţii economici utilizatori ai Zonei Libere Giurgiu, pe baza licenţelor eliberate de Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", avizate, dupã caz, de Ministerul Comerţului, Ministerul Finanţelor, Banca Nationala a României, Ministerul de Interne sau Direcţia generalã a vamilor.
ART. 10
(1) Introducerea sau scoaterea în/din Zona Libera Giurgiu a mãrfurilor de orice fel şi a mijloacelor de transport se efectueazã cu respectarea prevederilor legale în vigoare în ceea ce priveşte controlul sau supravegherea vamalã, controlul de frontiera, controlul sanitar-veterinar sau fitosanitar, dupã caz.
(2) În Zona Libera Giurgiu este interzis accesul mãrfurilor al cãror import este prohibit pe teritoriul României prin lege sau prin convenţiile internaţionale la care România este parte.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 11
Patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" se constituie conform art. 5-8 din prezenta hotãrîre.
ART. 12
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este administratorul bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de administrare, regia autonomã foloseşte bunurile pe care le are în patrimoniu, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestor bunuri, potrivit legislaţiei în vigoare.

CAP. 4
Organele de conducere ale regiei autonome

ART. 13
Conducerea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este asigurata în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
ART. 14
(1) Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea Agenţiei Zonelor Libere, şi este compus din 7 membri, dupã cum urmeazã:
- un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
- un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
- un reprezentant al Agenţiei Zonelor Libere;
- economişti, ingineri, jurişti, tehnicieni, specialişti în domeniul de activitate al regiei autonome.
(2) La lucrãrile consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, şi reprezentanţi ai unor instituţii publice, pentru consultare.
(3) Activitatea consiliului de administraţie se desfãşoarã pe baza prezentului regulament şi a regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
ART. 15
(1) Membrii consiliului de administraţie sînt numiţi pe o perioada de 4 ani, iar jumãtate dintre ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani. Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Transporturilor înlocuirea unui membru necorespunzãtor, precum şi completarea locurilor devenite vacante din diferite motive, în cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va funcţiona numai pînã la încheierea acestei perioade.
(2) Membrii consiliului de administraţie nu pot participa la conducerea societãţilor comerciale şi a regiilor autonome cu care Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" întreţine relaţii de afaceri sau fata de care are interese contrare.
ART. 16
(1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la unitatea sau la instituţia de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
(2) Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie aceştia primesc o indemnizaţie lunarã al carei cuantum se stabileşte prin hotãrîre a consiliului de administraţie, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 17
Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de cîte ori interesele regiei autonome o cer, la solicitarea preşedintelui, care stabileşte ordinea de zi, sau la solicitarea a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor consiliului.
ART. 18
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri din diferite sectoare. Activitatea acestora poate fi remuneratã pe baza de contract civil.
ART. 19
Consiliul de administraţie poate lua hotãrîri numai în prezenta majoritãţii simple a membrilor sãi. Dacã aceasta majoritate nu este realizatã, întrunirea consiliului de administraţie se reprogrameaza într-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi.
ART. 20
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aproba conceptia şi strategia de dezvoltare a regiei autonome, introducerea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente, asigurarea functionalitatii şi repararea tuturor construcţiilor din administrare;
b) analizeazã bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi şi le înainteazã Ministerului Finanţelor, cu avizul Ministerului Transporturilor, pentru a fi aprobate potrivit legii;
c) propune spre aprobare organelor competente bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investiţiile ce urmeazã a se realiza de cãtre regia autonomã;
e) stabileşte prin negociere, potrivit legii, salariile personalului regiei autonome, începînd cu al doilea an calendaristic de funcţionare;
f) aproba structura organizatoricã a regiei autonome, întocmeşte nomenclatoarele de funcţii şi decide înfiinţarea de noi compartimente de activitate sau desfiinţarea altora existente, începînd cu al doilea an calendaristic de funcţionare;
g) aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru investiţii, conform prevederilor legale;
h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi încheierea unor contracte de concesionare sau de închiriere;
i) aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare şi a altor fonduri, în condiţiile legii;
j) aproba, în condiţiile legii, angajarea şi efectuarea de cheltuieli de orice natura, inclusiv pentru investiţii, tranzacţii financiare şi comerciale, vinzari sau închirieri de bunuri mobile sau imobile proprietatea regiei autonome, care nu mai sînt necesare sau ale cãror cheltuieli de întreţinere sînt nejustificate economic;
k) aproba nivelul minim anual al tarifelor şi taxelor pentru toate activitãţile şi prestaţiile care se efectueazã în zona libera, pe baza analizei complete şi comparative, şi le supune spre avizare Agenţiei Zonelor Libere;
l) aproba şi supune spre avizare Agenţiei Zonelor Libere nivelurile sumelor încasate pentru eliberarea de licenţe utilizatorilor Zonei Libere Giurgiu, agenţilor economici - persoane fizice sau juridice, romane sau strãine -, pentru desfãşurarea de cãtre aceştia de activitãţi în nume propriu în Zona Libera Giurgiu;
m) prezintã anual Agenţiei Zonelor Libere un raport asupra activitãţii desfãşurate în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru anul urmãtor;
n) exercita orice alte atribuţii ce îi revin din prevederile legale în vigoare şi adopta orice alte mãsuri care privesc activitatea regiei autonome.
ART. 21
Directorul general al regiei autonome reprezintã interesele acesteia în raport cu terţii şi în fata organelor şi organizaţiilor din ţara şi din strãinãtate.
ART. 22
Directorul general al regiei autonome este preşedinte al consiliului de administraţie şi are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şedinţele consiliului de administraţie;
b) asigura conducerea curenta a regiei autonome;
c) dispune, urmãreşte şi asigura aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor consiliului de administraţie şi a prevederilor legale;
d) aproba regulamentele şi instrucţiunile de serviciu pentru administrarea, pãstrarea şi întreţinerea mijloacelor materiale aflate în administrarea regiei autonome, dezvoltarea şi modernizarea acestora, recrutarea, pregãtirea şi perfecţionarea personalului;
e) dispune angajarea şi concedierea personalului din aparatul propriu al regiei autonome, cu respectarea prevederilor legale;
f) numeşte şi îi revoca pe conducãtorii compartimentelor de munca;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii şi aproba orice alte mãsuri privind activitatea regiei autonome, potrivit legii.
ART. 23
Directorul general poate delega o parte dintre atribuţiile sale directorilor de specialitate. Unul dintre directorii de specialitate îl înlocuieşte pe directorul general, în lipsa acestuia, pe baza unei împuterniciri scrise date de acesta.

CAP. 5
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 24
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba în condiţiile legii şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 25
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" este obligatã sa-şi acopere, din veniturile rezultate în urma realizãrii obiectului sau de activitate, cheltuielile necesare functionarii şi dezvoltãrii.
ART. 26
(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu", care va fi supus aprobãrii conform reglementãrilor legale în vigoare, se stabileşte pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprinde:
a) venituri din încasarea sumelor rezultate din contractele de închiriere şi de concesionare, din sumele provenite din prestãri de servicii, a taxelor de licenta, a comisioanelor, precum şi alte venituri legale;
b) cheltuieli din valori consumate în activitatea de baza, inclusiv cheltuielile salariale şi cele de amortizare a mijloacelor fixe, de întreţinere, de reparare şi de exploatare a mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de administraţie, rambursarea creditelor cu plata dobinzilor, precum şi celelalte cheltuieli prevãzute de actele normative în vigoare.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte anual şi se defalca pe trimestre.
ART. 27
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã a fi realizate, în limita competentelor ce îi sînt acordate, şi stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi al creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.

CAP.6
Dispoziţii finale

ART. 28
Pentru lucrãrile cu ciclu lung de execuţie, Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" poate încheia contracte de antrepriza, în înţelesul legii civile, cu plata în rate, a cãror achitare poate fi prevãzutã în mai multe exercitii financiare consecutive.
ART. 29
Litigiile Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Giurgiu" cu persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România sau pot fi soluţionate prin arbitraj, potrivit prevederilor legale.
ART. 30
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 84/1992 şi cu alte prevederi legale conexe.

ANEXA 6

NUMĂRUL DE POSTURI
necesar Ministerului de Interne

* Ofiţeri - 10, din care: comandant PPF I - 1
loctiitor comandant PPF I - 1
şef de tura - 4
lucrãtori PPF - 4
* Subofiteri - 22, din care: lucrãtori - 10
personal navigant tehnic - 6
conducatori de salupa - 4
soferi - 2
* Personal civil - 1 secretar-dactilograf - 1
-----------------------
TOTAL: 33

LISTA
mijloacelor tehnice pentru dotarea Ministerului de Interne în Zona Libera Giurgiu

- 2 autoturisme de teren;
- 2 şalupe rapide pentru navigaţie fluviala, dotate cu radar pentru navigaţie pe orice timp şi instalatie de semnalizare vizuala şi acustica;
- 1 statie radio fixa de emisie-recepţie;
- 9 staţii radio portabile de emisie-recepţie;
- 2 staţii radio mobile de emisie-recepţie.

ANEXA 7

NUMĂRUL DE POSTURI
necesar Ministerului Finanţelor - Direcţia generalã a vamilor
---------------------------------------------------
Denumirea funcţie Numãrul de
posturi
---------------------------------------------------
- Şef de vama 1
- Adjunct de şef de vama 1
- Şef de tura 12
- Controlor vamal 56
- Economist 3
- Contabil 5
- Casier 4
- Îngrijitor 3
- Muncitor (sofer) 2
- Personal navigant şi tehnic-navigant
profesionist 2
- Conducãtor de salupa 3
- Motorist 3
- Radiotelegrafist 3
-----------------
TOTAL: 98

ANEXA 8
LISTA
mijloacelor tehnice pentru dotarea Vãmii "Zona Libera Giurgiu"

- 2 autoturisme de teren;
- 2 şalupe rapide pentru navigaţie fluviala, dotate cu radar pentru navigaţie pe orice timp şi instalatie de semnalizare vizuala şi acustica;
- 1 statie radio fixa de emisie-recepţie;
- 10 staţii radio portabile de emisie-recepţie;
- 4 staţii radio de emisie-recepţie.
---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016