Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 77 din 12 mai 1988  privind etapele si modalitatile de contractare si de solutionare a eventualelor obiectiuni sau neintelegeri la incheierea contractelor economice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 77 din 12 mai 1988 privind etapele si modalitatile de contractare si de solutionare a eventualelor obiectiuni sau neintelegeri la incheierea contractelor economice

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 25 DIN 25/05/88
HOTĂRÎRE nr. 77 din 12 mai 1988
privind etapele şi modalitãţile de contractare şi de soluţionare a eventualelor obiecţiuni sau neintelegeri la încheierea contractelor economice
EMITENT: GUVERN
PUBLICAT ÎN: BULETINUL OFICIAL nr. 25 din 25 mai 1988

ART. 1
Contractele economice se încheie, potrivit legii, prin acordul pãrţilor, în care scop acestea sînt obligate sa stabileascã, odatã cu respectarea prevederilor de plan, toate clauzele care reglementeazã raporturile dintre ele.
ART. 2
În cazul produselor pentru care se elaboreazã balante materiale, unitatea furnizoare este obligatã sa emita proiectul de contract şi sa-l trimitã unitãţii beneficiare în termen de cel mult 15 zile de la primirea repartiţiei.
Repartiţia se emite de coordonatorii de balanţa în termen de maximum 15 zile de la aprobarea balanţei materiale şi va cuprinde unitãţile contractante, perioadele de livrare, caracteristicile tehnico-economice de identificare a produselor, cantitãţile şi, dupã caz, clasa de calitate a acestora.
La produsele pentru care specificaţia necesarului de aprovizionat se face prin bazele de aprovizionare tehnico-materialã şi cele specializate, desfasuratorul întocmit de baza, cu respectarea prevederilor de plan, constituie repartiţie, pe baza cãreia se încheie contractul cu unitãţile beneficiare.
La produsele a cãror aprovizionare sau desfacere se realizeazã centralizat de cãtre centrale, repartiţiile se emit pentru acestea, în calitate de furnizori sau beneficiari.
ART. 3
Pentru produsele la care nu se elaboreazã balante materiale, unitãţile beneficiare sînt obligate sa emita comanda şi sa o trimitã unitãţii furnizoare în termen de cel mult 15 zile de la primirea indicatorilor de plan.
Unitatea furnizoare este obligatã ca în cel mult 10 zile de la primirea comenzii sa o confirme, în forma propusã de beneficiar sau, în cazul în care are propuneri diferite, sa emita proiectul de contract şi sa-l trimitã unitãţii beneficiare.
În cazul contractelor pentru lucrãri de construcţii montaj, termenul curge de la data primirii de cãtre antreprenorul general a documentaţiei tehnico-economice aprobate sau, dupã caz, de la definitivarea preţului ferm, potrivit legii.
ART. 4
Unitatea beneficiara, primind proiectul de contract, este obligatã sa-l semneze şi sa-l restituie în cel mult 5 zile.
În cazul în care are unele obiecţiuni la contract, unitatea beneficiara este obligatã sa le justifice sub aspect tehnic, economic şi legal şi sa le transmitã unitãţii furnizoare o data cu contractul.
Contractul se considera încheiat la data cînd a fost primit de cãtre unitatea furnizoare sau, dupã caz, la data primirii de cãtre unitatea beneficiara a confirmãrii comenzii.
ART. 5
Unitatea furnizoare este obligatã ca în termen de 5 zile de la primirea contractului cu obiecţiuni sa comunice unitãţii beneficiare acceptarea acestora sau justificarea tehnica, economicã şi legalã pentru care nu le-a acceptat. Dupã expirarea acestui termen pãrţile sînt obligate sa concilieze obiectiunile în cel mult 5 zile dacã sînt în aceeaşi localitate sau 10 zile dacã sînt în localitãţi diferite; concilierea se face de cãtre persoane anume împuternicite, la sediul furnizorului şi la convocarea acestuia.
Dacã unele obiecţiuni au rãmas neconciliate, unitatea furnizoare este obligatã ca în termen de maximum 3 zile de la expirarea termenului de conciliere sa sesizeze organele de soluţionare.
În cazul depãşirii termenului de sesizare, obiectiunile se considera acceptate în mãsura în care nu contravin legii.
ART. 6
Neînţelegerile ivite cu prilejul încheierii contractelor, inclusiv cele privind refuzul de a contracta, se vor soluţiona de cãtre:
a) centrala care are în subordine sau componenta pãrţile contractante;
b) ministerul sau alt organ central care are în subordine directa una din pãrţile contractante, precum şi în cazul în care pãrţile contractante aparţin de centrale diferite, subordonate aceluiaşi minister sau organ central; comitetul executiv al consiliului popular judeţean sau al municipiului Bucureşti, în cazul în care pãrţile contractante se afla în subordinea acestora;
c) ministerele, alte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti, în cazul în care pãrţile contractante sînt în subordinea unor organe diferite.
Neînţelegerile ivite la contractele economice interne pentru realizarea operaţiunilor de comerţ exterior şi cooperare economicã internationala, în cazul în care niciuna dintre pãrţi nu este în subordinea Ministerului Comerţului Exterior şi Cooperãrii Economice Internaţionale, se soluţioneazã numai cu participarea acestui minister.
Neînţelegerile privind problemele din domeniul de activitate al altor ministere sau organe centrale decît cele în subordinea cãrora se afla pãrţile contractante se soluţioneazã împreunã cu acestea.
Sesizarea organelor prevãzute la lit. b) şi c) se face numai pentru neînţelegerile rãmase nesolutionate de cãtre organele centrale în subordinea cãrora sînt pãrţile contractante;
d) Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe în cazul în care ministerele, alte organe centrale sau comitetele executive ale consiliilor populare judeţene ori al municipiului Bucureşti nu cad de acord asupra rezolvarii neintelegerilor.
Neînţelegerile la contractul de proiectare se soluţioneazã de Consiliul de coordonare a activitãţii de investiţii.
Organele prevãzute la lit. a), b) şi c) au obligaţia sa soluţioneze neînţelegerile în termen de cel mult 10 zile de la sesizare cînd pãrţile au sediul în aceeaşi localitate sau 15 zile cînd au sediul în localitãţi diferite; în situaţia de la lit. d) termenul de soluţionare este de 20 de zile. În toate cazurile termenul de sesizare este de 3 zile.
Sesizarea Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe se face numai împreunã cu documentaţia justificativã a pãrţilor şi cu indicarea mãsurilor luate de cãtre organul ce face sesizarea în exercitarea atributiunilor şi raspunderilor ce îi revin, pentru soluţionarea problemelor ce fac obiectul neintelegerii.
ART. 7
Hotãrîrea data de rezolvarea neintelegerilor ivite cu prilejul încheierii contractului face parte din contract pe data cînd acesta a fost încheiat.
În cazul refuzului de contractare, hotãrîrea tine loc de contract pînã la perfectarea acestuia de cãtre pãrţi.
ART. 8
Pãrţile care nu pot face obiecţiuni la contract referitor la elementele prevãzute în repartiţie; de asemenea, aceste elemente nu pot face obiectul soluţionãrii neintelegerilor în condiţiile prevãzute la art. 6.
Problemele legate de elementele prevãzute în repartiţie vor fi soluţionate de cãtre coordonatorii de balante împreunã cu centralele titulare de plan şi, dupã caz, organul care are în subordine partea care solicita rezolvarea.
Soluţionarea se face în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii partii interesate, cu respectarea prevederilor de plan şi a obligaţiei coordonatorului de balanţa de a nu modifica specificaţia sortimentala, întocmitã la fundamentarea necesarului de cãtre beneficiar, decît cu acordul prealabil al acestuia. Pînã la soluţionare, termenul de încheiere a contractului se suspenda.
Refuzul de a încheia contractul potrivit repartiţiei sau de a adapta contractul pe baza acesteia se soluţioneazã, de organele prevãzute la alin. 2, prin hotãrîre obligatorie pentru pãrţi, indiferent de subordonare, ce tine loc de contract pînã la perfectarea acestuia de cãtre pãrţi.
ART. 9
Prevederile art. 1-7 se aplica şi pentru contractele privind executarea de lucrãri sau prestarea de servicii în mãsura în care prin dispoziţiile legale în vigoare nu se prevede altfel.
ART. 10
Prevederile prezentei hotãrîri se aplica, în mod corespunzãtor, şi pentru adaptarea, actualizarea şi modificarea contractului prin acordul pãrţilor.
ART. 11
Soluţionarea neintelegerilor la nivelul organelor ierarhic superioare ale pãrţilor contractante, precum şi a problemelor legate de elementele prevãzute în repartiţie, se efectueazã de cãtre personalul de specialitate anume desemnat, în raport cu obiectul contractului, cu participarea, dupã caz, a reprezentanţilor pãrţilor.
ART. 12
Neincheierea contractelor economice la termenul şi în condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare atrage rãspunderea unitãţii în culpa pentru pagubele astfel aduse celeilalte unitãţi.
De asemenea încãlcarea dispoziţiilor legale privind activitatea de încheiere a contractelor economice şi de soluţionare a neintelegerilor la contracte sau a problemelor legate de elemente din repartiţii atrage rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã, materialã, civilã şi penalã a persoanelor vinovate potrivit legii.
-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016