Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 759 din 25 septembrie 1995  pentru aplicarea   Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 759 din 25 septembrie 1995 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 231 din 6 octombrie 1995
În temeiul <>art. 39 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit,

Guvernul României hotãrãşte:

CAP. 1
Organizare
ART. 1
Sînt obligate la plata impozitului pe profit asocierile dintre persoane fizice romane şi persoane juridice romane care nu dau naştere unei persoane juridice, pentru veniturile realizate, atît în România, cît şi în strãinãtate, denumite contribuabili. În acest caz, impozitul datorat se calculeazã, se retine şi se vãrsa de cãtre persoana juridicã.
ART. 2
Sînt exceptate de la plata impozitului pe profit Trezoreria statului pentru operaţiunile din fondurile publice derulate prin contul general al trezoreriei, instituţiile publice pentru fondurile publice constituite, inclusiv pentru veniturile extrabugetare şi disponibilitãţile realizate şi utilizate potrivit <>Legii nr. 10/1991 privind finanţele publice, dacã legea nu prevede altfel.
ART. 3
Contribuabilii avizaţi şi atestaţi de Ministerul Finanţelor în condiţiile legii, care obţin venituri şi în domeniul jocurilor de noroc, precum şi cei care obţin venituri din activitatea barurilor de noapte şi a cluburilor de noapte, plãtesc o cota adiţionalã de impozit de 22% asupra partii din profitul impozabil care corespunde ponderii veniturilor realizate din aceste activitãţi în volumul total al veniturilor.
ART. 4
Prin agricultura se înţelege activitatea desfasurata în domeniul culturii vegetale, creşterii animalelor pentru prasila, producţie, reproducţie, selecţie şi în piscicultura, din care se obţin materii prime, cu sau fãrã prelucrarea ulterioara a acestora pe capacitãţi proprii.
Face excepţie de la alineatul precedent cultura florilor, a plantelor ornamentale şi a tutunului.
ART. 5
Contribuabilii prevãzuţi la <>art. 1 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 se grupeazã, din punct de vedere fiscal, în contribuabili mici şi contribuabili mari.
ART. 6
Contribuabilii prevãzuţi la art. 1 din prezenta hotãrîre sînt consideraţi contribuabili mici.

CAP. 2
Tehnica de calcul
ART. 7
Elementele patrimoniale din bilanţul de la sfîrşitul anului, care se actualizeazã la inflaţie, se dimensioneaza în funcţie de soldul acestora de la începutul anului şi de modificãrile, intrãrile, respectiv ieşirile, care au loc în cursul anului fiscal.
ART. 8
(1) Pentru determinarea profitului impozabil, cheltuielile pentru care nu se admit deduceri sînt:
a) impozitul pe profit datorat, precum şi impozitul pe venit realizat din strãinãtate, menţionat la <>art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 ;
b) amortizarea peste limitele prevãzute de ordonanta sus-menţionatã;
c) amenzile sau penalitãţile datorate cãtre autoritãţile romane sau strãine;
d) cheltuielile ocazionate de mese, cadouri, distracţii şi altele asemenea, care depãşesc limitele prevãzute de legea bugetarã anuala pentru acţiuni de protocol, reclama şi publicitate;
e) sumele utilizate pentru constituirea sau majorarea rezervelor şi a provizioanelor peste limita legalã, cu excepţia celor create de bãnci în limita a 2% din soldul creditelor acordate şi a fondului de rezerva potrivit <>Legii nr. 33/1991 privind activitatea bancarã, a rezervelor tehnice ale societãţilor de asigurare şi reasigurare create conform prevederilor legale în materie, precum şi a fondului de rezerva, în limita a 5% din profitul contabil anual, pînã ce acesta va atinge a cincea parte din capitalul social;
f) sumele care depãşesc limitele cheltuielilor considerate deductibile, conform legii bugetare anuale.
(2) Cheltuielile de sponsorizare sînt deductibile în limita cotei prevãzute în <>Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea.
(3) Suma maxima a cheltuielilor cu dobinzile, care poate fi dedusã de cãtre contribuabili, este o suma egala cu suma veniturilor din dobinzi, plus 20% din alte venituri ale acestora pentru anul fiscal curent.
Cheltuielile cu dobinzile rãmase nedeductibile se repartizeazã în anul urmãtor, dacã sînt deductibile în conformitate cu alineatul precedent.
Prevederile alin. (3) nu se aplica societãţilor bancare şi instituţiilor financiare organizate potrivit legii.
Dobinzile aferente creditelor externe şi interne garantate de stat sau de o instituţie financiarã abilitata prin lege sa acorde garanţii în numele şi în contul statului, inclusiv cele aferente creditelor acordate în baza <>Legii nr. 83/1993 privind sprijinul acordat de stat producãtorilor agricoli, sînt deductibile la calculul profitului impozabil.
ART. 9
Contribuabilii care au în componenta unitãţi fãrã personalitate juridicã determina limitele cheltuielilor deductibile la nivelul unitãţii cu personalitate juridicã.
ART. 10
Amortizarea pentru fiecare grupa se calculeazã prin aplicarea cotei de amortizare, menţionatã la <>art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 , asupra soldului grupei de la sfîrşitul anului fiscal.
ART. 11
Deducerea amortizarii se determina, potrivit normelor legale, pentru fiecare grupa.
ART. 12
Cînd valoarea mijloacelor fixe înstrãinate în timpul anului fiscal este mai mare decît soldul grupei la sfîrşitul anului fiscal, surplusul rezultat se include în venituri şi soldul grupei este zero.
ART. 13
Dacã soldul grupei la sfîrşitul anului fiscal, dupã deducerea amortizarii aferente acestei perioade, este mai mic de 200.000 lei, se deduce intreaga suma a soldului.
ART. 14
Cheltuielile de întreţinere şi reparaţii sînt deductibile la calculul profitului impozabil, atît la contribuabilii mari, cît şi la contribuabilii mici.
ART. 15
Contribuabilii definiţi la <>art. 1 alin. (1) lit. b) şi c) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 datoreazã impozit pentru activitãţile desfãşurate în România.
ART. 16
Impozitul pe profit pentru anul fiscal precedent înseamnã suma obligaţiei fiscale din acel an, fãrã a lua în calcul deducerile pentru plãţile în avans ale impozitului care s-au efectuat în acel an, diminuat cu suma creditului fiscal extern aferent anului fiscal respectiv.
Dacã nivelul lunar al plãţii în avans, determinat potrivit <>art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 , este mai mare decît impozitul pe profit aferent lunii, calculat prin aplicarea cotei de impozit la profitul lunar înregistrat în evidenta contabila, se va efectua plata în avans la nivelul impozitului calculat conform acestui alineat, fãrã ca aceasta sa se actualizeze la inflaţie. Nivelul plãţii în avans astfel determinat se comunica organelor fiscale în evidenta cãrora se afla contribuabilul pînã la data stabilitã de efectuare a plãţii. Comunicarea se efectueazã şi în cazul în care contribuabilul înregistreazã pierderi.
Nivelul calculat al plãţii lunare în avans se diminueazã cu suma aferentã reducerii prevãzute la <>art. 50 din Legea nr. 77/1994 privind asociaţiile salariaţilor şi membrilor conducerii societãţilor comerciale care se privatizeazã.
ART. 17
În cazul în care un contribuabil este parte la o tranzacţie cu o persoana fizica sau juridicã sau cu o entitate fãrã personalitate juridicã, care participa sub orice forma la conducerea, controlul sau capitalul contribuabilului, sau dacã aceştia sînt controlati în comun, valoarea care va fi recunoscuta de cãtre autoritatea fiscalã este valoarea de piata a tranzacţiei.
În acelaşi mod se procedeazã şi atunci cînd contribuabilul sau cealaltã persoana ori entitate sînt asociaţi, respectiv acţionari în comun şi nu deţin controlul, asa cum este prevãzut mai sus.

CAP. 3
Determinarea veniturilor persoanelor nerezidente
ART. 18
Venitul este aferent unei activitãţi desfãşurate în România, dacã este:
a) atribuibil unui sediu permanent din România al unei persoane juridice sau fizice nerezidente;
b) plãtit persoanelor juridice sau fizice nerezidente, pentru serviciile prestate în România;
c) obţinut din sau în legatura cu proprietãţi imobiliare situate în România, inclusiv închirierea în scopul utilizãrii unei asemenea proprietãţi şi cîştigul obţinut prin înstrãinarea unui drept asupra unei astfel de proprietãţi;
d) plãtit ca urmare a exploatãrii resurselor naturale localizate în România, inclusiv cîştigul obţinut din vînzarea unui drept aferent unor asemenea resurse naturale;
e) obţinut din înstrãinarea unui drept de proprietate;
f) obţinut din înstrãinarea de cãtre un rezident roman, persoana juridicã, a unei proprietãţi situate în strãinãtate, alta decît activele aferente desfãşurãrii unei activitãţi în afarã teritoriului României;
g) obţinut din dobinda, în cazul în care: datoria este garantatã cu proprietãţi imobiliare situate în România; debitorul este o persoana juridicã sau fizica rezidenţã în România; creditul se referã la o afacere desfasurata în România.
ART. 19
Orice alt venit care nu este menţionat la art. 18 din prezenta hotãrîre este venit realizat pe teritoriul României, dacã este plãtit de un rezident roman, de sau prin intermediul unui sediu permanent în România.
ART. 20
Prin rezident se înţelege o persoana juridicã romana sau orice persoana fizica domiciliata în România sau care este prezenta în România pentru o perioada sau perioade care depãşesc în total 183 de zile în orice perioada de 12 luni începînd sau sfîrşind în anul calendaristic vizat, precum şi o entitate descrisã în art. 1 din prezenta hotãrîre.

CAP. 4
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 21
Termenul de soluţionare a cererii de revizuire a impunerii fãcute de organul fiscal, înregistratã la direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucureşti, precum şi a contestaţiilor înregistrate la Ministerul Finanţelor, începe sa curgã de la data la care contribuabilul a depus documentaţia, potrivit normelor stabilite de Ministerul Finanţelor pentru soluţionarea cauzei conform legii.
ART. 22
Contestaţiile aflate pe rol la organele administrative şi judiciare se soluţioneazã în conformitate cu legislaţia în vigoare la data constatãrii faptei.
ART. 23
Procedura fiscalã care se aplica este cea prevãzutã pentru impozitul pe profit, reglementatã potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1994 .
ART. 24
Contribuabilii mari, asa cum sînt definiţi în <>Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 , care, începînd cu data de 1 ianuarie 1995 pînã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, au înregistrat pierderi în evidenta contabila, nu mai au obligaţia de a efectua, în perioada sus-menţionatã, plati lunare în avans în contul impozitului pe profit.
ART. 25
Dispoziţiile prezentei hotãrîri se aplica începînd cu profiturile aferente lunii în care aceasta a fost publicatã în Monitorul Oficial al României.
ART. 26
Prevederile contrare prezentei hotãrîri îşi înceteazã aplicabilitatea.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Nicolae Constantinescu,
secretar de stat
------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016