Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 748 din 24 octombrie 1991  privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Administratia Publica Locala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 748 din 24 octombrie 1991 privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Administratia Publica Locala

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 143 DIN 25/6 /92


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri se înfiinţeazã Departamentul pentru Administraţia Publica Localã, în subordinea directa a primului-ministru, care acţioneazã nemijlocit pentru asigurarea aducerii la îndeplinire a atribuţiilor ce revin Guvernului cu privire la realizarea administraţiei publice în judeţe, municipiul Bucureşti, sectoarele acestuia, municipii, oraşe şi comune.
ART. 2
În cadrul Departamentului pentru Administraţia Publica Localã funcţioneazã:
a) Direcţia de coordonare şi control a activitãţii organelor administraţiei publice locale;
b) Direcţia de coordonare a serviciilor publice ministeriale, descentralizate în judeţe;
c) Direcţia structuri organizatorice, sistem informaţional, evidenta şi sinteza;
d) Direcţia juridicã, relaţii externe, probleme sociale şi secretariat-administrativ.
ART. 3
Departamentul pentru Administraţia Publica Localã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã şi sprijinã activitatea organelor administraţiei publice locale şi controleazã aplicarea de cãtre acestea a legilor, hotãrîrilor şi celorlalte acte normative, asigurind realizarea principiilor autonomiei locale şi a descentralizãrii serviciilor publice în activitatea acestor organe;
b) analizeazã modul în care organele administraţiei publice locale exercita atribuţiile ce le revin, potrivit legii, în domeniile de care rãspund, organizind în acest scop acţiuni de control, pe baza unor programe proprii sau din însãrcinarea Guvernului;
c) sprijinã şi controleazã activitatea organelor administraţiei publice locale privind modul de aplicare a Programului de reforma al Guvernului; face analize şi prezintã Guvernului concluzii şi propuneri privind îmbunãtãţirea activitãţii în acest domeniu;
d) stabileşte, împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale ale puterii executive, mãsuri corespunzãtoare cu privire la conlucrarea dintre organele administraţiei publice locale şi serviciile publice ministeriale descentralizate în judeţe; colaboreazã cu ministerele, celelalte organe centrale ale puterii executive şi organisme sociale interesate la elaborarea metodologiilor privind administraţia publica localã şi optimizarea raporturilor dintre acestea şi administraţia centrala;
e) elaboreazã şi prezintã propuneri cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru organele centrale şi locale, îmbunãtãţirea structurii aparatului organelor administraţiei publice locale; colaboreazã cu Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului la elaborarea propunerilor privind organizarea administrativã a teritoriului; analizeazã propunerile privitoare la trecerea în categorii superioare a unor unitãţi administrativ teritoriale, pe care le aproba sau le supune spre aprobare Guvernului, dupã caz;
f) analizeazã şi avizeazã proiectele de acte normative elaborate de ministere sau alte organe centrale ale puterii executive, care conţin prevederi referitoare la activitatea organelor administraţiei publice locale;
g) supune spre aprobare Guvernului proiectele de acte normative elaborate de organele administraţiei publice locale, elaboreazã proiecte de hotãrîri ale Guvernului sau alte acte normative în domeniile administraţiei publice locale, colaborind cu organele centrale interesate;
h) avizeazã editarea hartilor care conţin elemente ale organizãrii administrativ-teritoriale a tarii, precum şi propunerile pentru însemnele judeţelor şi ale municipiului Bucureşti, ale celorlalte municipii şi oraşe;
i) face propuneri Guvernului pentru numirea şi eliberarea, în condiţiile legii, a unor persoane cu funcţii de conducere la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti;
j) colaboreazã cu ministerele şi celelalte organe centrale ale puterii executive pentru asigurarea unei evidente corecte a populaţiei, desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii corpurilor gardienilor publici, precum şi pentru soluţionarea altor probleme de interes local;
k) analizeazã şi supune spre aprobare organelor competente propunerile de schimbare a denumirilor unor localitãţi; tine la zi evidenta denumirilor unitãţilor administrativ-teritoriale şi controleazã activitatea organelor administraţiei publice locale privind atribuirea şi schimbarea de denumiri;
l) sprijinã şi controleazã, împreunã cu Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul de Interne şi Secretariatul de Stat pentru Handicapati, dupã caz, exercitarea de cãtre organele administraţiei publice locale a atribuţiilor de stare civilã, precum şi a celor de autoritate tutelara şi de ocrotire a minorilor şi persoanelor handicapate;
m) stabileşte sau propune, dupã caz, mãsuri pentru implementarea sistemului informaţional în activitatea organelor administraţiei publice locale şi în cea proprie, elaboreazã şi editeazã catalogul formularelor tipizate utilizate în activitatea acestor organe, inclusiv normele de folosire a acestora; sprijinã, împreunã cu Arhivele Statului, activitatea de arhivare a documentelor emise în cadrul desfãşurãrii activitãţii de cãtre organele administraţiei publice locale;
n) controleazã şi coordoneazã, împreunã cu organele centrale de specialitate, modul în care organele administraţiei publice locale îşi desfãşoarã activitatea cu privire la funcţionarea tirgurilor, talciocurilor, pieţelor şi oboarelor şi cea de administrare a cimitirelor;
o) coordoneazã şi controleazã modul de organizare de cãtre organele administraţiei publice locale a relaţiilor cu publicul şi stabileşte sau propune, dupã caz, mãsuri de imbunatatire a activitãţii; rezolva propunerile, sesizãrile, reclamaţiile şi cererile ce-i sînt adresate direct şi care se referã la activitatea acestor organe;
p) asigura buna organizare şi desfãşurare a activitãţii de perfecţionare profesionalã a funcţionarilor din administraţia publica localã şi organizeazã periodic consfatuiri de lucru şi schimburi de experienta cu aceştia;
r) coordoneazã acţiunile de stabilire a relaţiilor de înfrãţire şi colaborare directa a localitãţilor din România cu localitãţi din alte tari şi sprijinã organele administraţiei publice locale în realizarea acestora, colaborind cu compartimentele de specialitate din Ministerul Afacerilor Externe şi din alte organe centrale.
Departamentul pentru Administraţia Publica Localã îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin legi sau prin hotãrîri ale Guvernului.
ART. 4
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Departamentul pentru Administraţia Publica Localã poate solicita ministerelor şi celorlalte organe centrale ale puterii executive documentaţii, date şi informaţii, în vederea elaborãrii unor lucrãri necesare Guvernului.
ART. 5
Conducerea Departamentului pentru Administraţia Publica Localã este realizatã de 2 secretari de stat, care asigura coordonarea întregii activitãţi a acestuia emitind, în acest scop, dispoziţii.
ART. 6
Numãrul maxim de posturi, exclusiv demnitarii, din aparatul Departamentului pentru Administraţia Publica Localã este de 75.
Statul de funcţii, angajarea personalului şi încetarea raporturilor de munca, atribuţiile direcţiilor, precum şi sarcinile personalului din aparatul departamentului se aproba prin dispoziţii ale conducerii acestuia.
ART. 7
Prin derogare de la prevederile anexei nr. 1 la Hotãrîrea Guvernului nr. 487/1991, Departamentului pentru Administraţia Publica Localã i se repartizeazã doua autoturisme de oraş pentru secretarii de stat din conducerea acestuia şi doua autoturisme de oraş în parcul comun.
ART. 8
Personalul preluat de Departamentul pentru Administraţia Publica Localã de la Direcţia Generalã pentru Administraţie Localã se considera transferat în interesul serviciului.
Personalul Direcţiei Generale pentru Administraţie Localã care trece la alte unitãţi va beneficia, timp de trei luni, de acelaşi salariu de încadrare, dacã la noul loc de munca salariul de încadrare este mai mic.
ART. 9
Departamentul pentru Administraţia Publica Localã are în subordine Centrul de perfecţionare a funcţionarilor publici din administraţia publica localã. Modul de organizare şi funcţionare a centrului de perfecţionare se stabileşte prin dispoziţia conducerii departamentului, care aproba şi statul de funcţiuni al acestuia.
Departamentul pentru Administraţia Publica Localã poate organiza, în funcţie de necesitaţi, filiale interjudetene ale centrului de perfecţionare, avînd ca obiect de activitate perfecţionarea funcţionarilor publici din administraţia publica comunalã.
ART. 10
Prezenta hotãrîre intra în vigoare pe data de 1.XI.1991.
Pe aceeaşi data se abroga prevederile referitoare la Direcţia Generalã pentru Administraţie Localã cuprinse în Hotãrîrea Guvernului nr. 51/1991 , precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN



-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016