Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 729 din 10 noiembrie 1992  privind organizarea activitatii de intocmire si eliberare a cartii de alegator    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 729 din 10 noiembrie 1992 privind organizarea activitatii de intocmire si eliberare a cartii de alegator

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 325 din 14 decembrie 1992

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Cartea de alegător este documentul pe baza căruia se exercită dreptul de vot.
    Începînd cu anul 1993, exercitarea dreptului de vot pentru toate consultările electorale cu caracter naţional se face numai pe baza cărţii de alegător.
    Cărţile de alegător se întocmesc şi se eliberează de către primari, pe baza listelor electorale permanente.
    ART. 2
    Pînă la 30 noiembrie 1992 primarii vor întocmi listele electorale permanente potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, liste care se păstrează într-un registru cu foi detaşabile.
    În acest scop, Ministerul de Interne pune la dispoziţia primarilor datele privind cetăţenii cu drept de vot, cu sprijinul Comisiei Naţionale de Informatica.
    ART. 3
    Ministerul Industriei va asigura materialele necesare confecţionării cărţilor de alegător pînă la data de 20 noiembrie 1992, iar Ministerul Culturii va asigura tipărirea acestora pînă la data de 30 noiembrie 1992.
    ART. 4
    Difuzarea către prefecturi a cărţilor de alegător este organizată de către Departamentul pentru Administraţia Publică Locală.
    Prefecţii distribuie de îndată primarilor din judeţe cărţile de alegător, în funcţie de numărul alegătorilor din listele electorale permanente ale fiecărei localităţi.
    Predarea-primirea se face la sediul consiliilor locale, pe baza de proces-verbal şi sub semnătura, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    ART. 5
    Cartea de alegător se întocmeşte de către primar şi se eliberează tuturor alegătorilor înscrişi în listele electorale permanente ale localităţii în care aceştia domiciliază; primării organizează acţiunea de eliberare a cărţilor de alegător, astfel încît acestea sa ajungă în posesia titularilor.
    ART. 6
    Evidenţa cărţilor de alegător se ţine prin listele electorale permanente ale localităţilor respective, de către secretarul consiliului local, care ia măsuri de depozitare, conservare şi securitate a acestora.
    Secretarul consiliului local întocmeşte şi prezintă primarului, la cerere, situaţia gestiunii cărţilor de alegător.
    ART. 7
    Fiecare carte de alegător poartă un număr care corespunde numărului de ordine din lista electorală permanentă.
    ART. 8
    Pentru primirea cărţii de alegător, titularii acestora vor prezenta actul de identitate şi vor semna în listele electorale permanente. Primarul va aduce la cunoştinţa alegătorului obligaţiile acestuia în ceea ce priveşte păstrarea şi folosirea cărţii de alegător.
    ART. 9
    În cazul pierderii sau distrugerii cărţii de alegător, precum şi în cazul furtului acesteia, se eliberează un duplicat.
    Eliberarea duplicatului se face pe baza cererii titularului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3, adresată primarului localităţii de domiciliu sau reşedinţa, cerere care va conţine declaraţia pe proprie răspundere a împrejurărilor în care s-a produs fapta.
    Eliberarea duplicatului se înscrie în listele electorale permanente, la numărul de ordine respectiv.
    Duplicatul poartă acelaşi număr cu originalul cărţii de alegător şi poartă menţiunea "duplicat".
    Originalul cărţii de alegător declarat pierdut, furat, deteriorat sau distrus este nul de drept, utilizarea acestuia pedepsindu-se potrivit legii.
    Pe baza declaraţiei alegătorului, primarul va înştiinţa prefectul, care va publica în Monitorul Oficial al României, cel mai tîrziu cu 30 de zile înainte de scrutin, lista cărţilor de alegător pierdute, furate, distruse sau deteriorate.
    ART. 10
    La schimbarea numelui, prenumelui sau domiciliului, alegătorului i se eliberează o nouă carte de alegător.
    Alegătorul care se găseşte în situaţiile prevăzute la alin. 1 solicita primarului eliberarea unei noi cărţi de alegător, pe baza actului de identitate şi a cărţii de alegător pe care o poseda.
    Primarul anulează cartea de alegător prezentată şi face toate menţiunile necesare în listele electorale permanente. Cărţile de alegător anulate se distrug de către primari pe baza de proces-verbal.
    Eliberarea noii cărţi de alegător se înregistrează în listele electorale permanente ca operaţiune nouă.
    ART. 11
    În cazul decesului titularului cărţii de alegător, aceasta va fi depusă, o dată cu actul de identitate, la consiliul local - starea civilă - al comunei oraşului sau municipiului în care a avut loc decesul.
    În cazul în care, din diferite motive, nu se depune cartea de alegător, persoana care depune actul de identitate al decedatului anexează şi o declaraţie privind pierderea cărţii de alegător.
    Aceasta declaraţie este trimisa primarului care a întocmit şi eliberat cartea de alegător a decedatului.
    Primarul înştiinţează prefectul pentru ca acesta să publice în Monitorul Oficial al României dispariţia cărţii respective de alegător, în condiţiile art. 9 alin. 6.
    ART. 12
    Departamentul pentru Administraţia Publică Locală şi Comisia Naţională de Informatică vor elabora pînă la 30 iunie 1993, sistemul informatic privind registrul cuprinzînd listele electorale permanente. Datele privind persoana vor fi puse la dispoziţie de către Ministerul de Interne.
    ART. 13
    Departamentul pentru Administraţia Publică Locală va elabora, pînă la data de 30 noiembrie 1992, metodologia privind activitatea de întocmire a cărţilor de alegător şi va asigura instruirea personalului care participă la realizarea acestei activităţi.
    ART. 14
    Fondurile necesare efectuării operaţiunilor prevăzute în prezenta hotărîre, în suma de 1,0 miliarde lei, se suportă din bugetul Secretariatului General al Guvernului, care va fi suplimentat în acest scop cu suma de 500 milioane lei din fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, iar 500 milioane lei din prevederile bugetare aprobate Secretariatului General al Guvernului pe anul 1992, pînă la crearea condiţiilor de afectare în mod corespunzător a fondului de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului sau modificarea bugetului Secretariatului General al Guvernului printr-o lege rectificativă.
    ART. 15
    Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul de Interne, Ministerul Industriei, Ministerul Culturii, Departamentul pentru Administraţia Publică Locală şi Comisia Naţională de Informatică vor asigura punerea în aplicare a prezentei hotărîri.
    ART. 16
    Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezenta hotărîre.

               PRIM-MINISTRU
              THEODOR STOLOJAN

                     Contrasemnează:
                    ----------------
             Ministrul economiei şi finanţelor,
                      George Danielescu

                p. Ministrul de interne,
                    Nicolae Craciun

           Ministrul bugetului, veniturilor statului
                 şi controlului financiar,
                      Florian Bercea

                  Ministrul culturii,
                    Ludovic Spiess

                 Ministrul industriei,
                  Dan Constantinescu

               Preşedintele Comisiei Naţionale
                     de Informatică,
                      Damian Popescu

               Secretarul general al Guvernului,
                        Paul Jerbas


   ANEXA 1

                      LISTA ELECTORALĂ PERMANENTĂ



 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       Numele şi Data şi Nr. şi Data Semnatura Eliberare Semnatura
 Nr. prenumele Domiciliul locul seria eliberării de duplicat de Menţiuni
 crt. alegătorului naşterii actului de cartii de primire şi data primire
                                          identitate alegător eliberării
 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────













 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



 ANEXA 2

                    PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE

   Subsemnatul............., prefect al judeţului....................., şi
subsemnatul............., primar al localităţii.............., am procedat, în
baza prevederilor Hotărîrii Guvernului nr. 729/1992 privind organizarea
activităţii de întocmire şi eliberare a cărţii de alegător, la predarea-primirea
unui număr de....... cărţi de alegător.
   Procesul-verbal s-a întocmit în 2 exemplare, din care fiecare parte a primit
cîte unul.

          Predator, Primitor,


          Prefect, Primar,



   ANEXA 3

                        CERERE TIP
     pentru eliberarea unui duplicat al cărţii de alegător

   Domnule primar,


   Subsemnatul................., domiciliat în...................., posesor al
   buletinului de identitate seria...... nr......, eliberat de........., vă rog
   sa-mi eliberaţi un duplicat, pentru următoarele motive:
   Cartea de alegător eliberată (am pierdut-o, s-a distrus, s-a deteriorat, mi-a
   fost furată) în următoarele împrejurări: ....................................
   .............................................................................
   Cunosc prevederile legale privind folosirea unor documente nule de drept şi
   declaraţii nesincere.


             Semnătura,

                                                Data ................


                           ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016