Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 725 din 19 octombrie 1994  privind infiintarea Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 725 din 19 octombrie 1994 privind infiintarea Societatii Comerciale "Echipamente si Servicii Aeroportuare" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 304 din 27 octombrie 1994
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Se înfiinţeazã Societatea Comercialã "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" S.A., cu capital de stat, persoana juridicã romana, cu sediul în Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti km 16,5.
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale, format prin preluarea patrimoniului Bazei de deservire tehnica şi reparaţii aeroportuare, din cadrul Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni", este de 858.717 mii lei, conform balanţei de verificare întocmitã la 31 decembrie 1993, şi va fi reactualizat în conformitate cu prevederile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 500/1994 .
ART. 2
Societatea Comercialã "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" - S.A. se organizeazã în conformitate cu legea romana şi cu statutul prevãzut în anexa la prezenta hotãrîre şi aplica normele tehnice aeroportuare emise de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale.
ART. 3
Societatea Comercialã "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" - S.A. are ca obiect principal de activitate, potrivit statutului, fabricarea, întreţinerea şi repararea echipamentelor electrice şi electronice, protecţia navigaţiei aeriene, deservirea tehnica a aeronavelor la sol, întreţinerea pistelor şi platformelor etc.
ART. 4
Personalul care trece de la Regia Autonomã "Aeroportul Internaţional Bucureşti -Otopeni" la Societatea Comercialã "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" - S.A. se considera transferat.
Pînã la negocierea noilor contracte colective de munca pe anul 1994, personalul transferat de la Regia Autonomã "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni" îşi pãstreazã salariile avute la data infiintarii noii societãţi comerciale.
ART. 5
Ministerul Finanţelor, pe baza propunerilor Ministerului Transporturilor, va opera modificãrile ce decurg din aplicarea prezentei hotãrîri în volumul şi structura bugetului Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni", aprobat pe anul 1994.
ART. 6
(1) Patrimoniul Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni", prevãzut la poz. 11 din anexa nr. 1 la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 125/1992 , se diminueazã cu valoarea patrimoniului preluat de noua societate.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" se modifica în mod corespunzãtor.

p. PRIM-MINISTRU
DAN MIRCEA POPESCU
ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii Comerciale "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" - S.A.

ART. 1
Denumirea societãţii este Societatea Comercialã "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanind de la societate, denumirea acesteia va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social şi numãrul de înregistrare în Registrul comerţului.
ART. 2
Societatea Comercialã "Echipamente şi Servicii Aeroportuare"- S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii este în Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti km 16,5. Sediul societãţii poate fi schimbat pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, agenţii, reprezentante în ţara şi în strãinãtate, potrivit legii.
ART. 4
Durata societãţii este nelimitatã.
ART. 5
Societatea Comercialã "Echipamente şi Servicii Aeroportuare" - S.A. are ca obiect de activitate:
a) Activitãţi de producţie:
- fabricarea de echipament electric şi electronic pentru aviatie prin proiectarea şi asimilarea unor echipamente de protecţie a navigaţiei aeriene, a mijloacelor tehnice aeroportuare, a balizajelor fixe şi mobile, precum şi a componentelor acestora, cu implementarea lor şi asistenta tehnica corespunzãtoare;
- asigurarea întreţinerii şi repararii echipamentelor de protecţie a navigaţiei aeriene din cadrul sistemului aeroportuar naţional, a mijloacelor tehnice aeroportuare de aviatie civilã, a parcului propriu de autovehicule.
b) Activitãţi de deservire a aeronavelor la sol:
- degivrare;
- remorcare;
- electroalimentare;
- pornire motoare;
- vidanjare;
- alimentare cu apa;
- încãlzire motoare şi celula;
- spalare;
- încãrcare-descãrcare mãrfuri (lifturi-benzi);
- alimentare şi dezafectare la bord cu produse catering;
- imbarcare-debarcare pasageri;
- asigurarea activitãţii de lucru la înãlţime;
- spalare sisteme hidraulice;
- transvazare oxigen şi azot.
c) Service şi reparaţii:
- service auto pentru mijloacele utilizate în servicii aeroportuare;
- întreţinere, reparaţii balizaj, piste şi platforme aviatice;
- întreţinere, reparaţii echipament de securitate;
- întreţinere, reparaţii check în counter, benzi rulante şi usi automate.
d) Activitãţi de întreţinere piste şi platforme:
- marcare piste şi platforme aviatice;
- deszapezire, periat şi suflat;
- întreţinere zone de siguranta aferente, piste şi cai de rulare;
- curãţenia pistelor şi a platformelor de imbarcare-debarcare.
e) Activitãţi de transport:
- transportul civil şi de marfa cu aeronave proprii sau închiriate, cu respectarea condiţiilor stabilite de normativele în vigoare;
- transportul personalului agenţilor economici care concura la activitatea de aviatie de la Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni;
- transportul pasagerilor la şi de la aeroport în regim de taxi, autocar, minibus;
- transporturi de persoane V.I.P. la şi de la aeroport;
- transporturi de mãrfuri şi valori la şi de la aeroport;
- transporturi tehnologice la şi de la aeroport.
f) Activitate de import-export piese de schimb, materii şi materiale necesare domeniului propriu de activitate.
g) Activitate de publicitate legatã de obiectul propriu de activitate.
h) Activitãţi de cercetare şi tehnica noua specifice domeniului de activitate.
i) Activitãţi de curatare a pistelor de decolare-aterizare şi a platformelor de imbarcare-debarcare.
ART. 6
Societatea Comercialã "Echipamente şi Servicii Aeroportuare"-S.A. îşi desfãşoarã activitatea conform normativelor, regulamentelor şi instrucţiunilor pentru protecţia navigaţiei aeriene, exploatarea şi repararea bazei tehnice aeroportuare a construcţiilor şi a celorlalte mijloace din dotãrile aeroportuare.
ART. 7
Capitalul social iniţial este de 858.717 mii lei, împãrţit în 17.175 acţiuni nominative în valoare de 50.000 lei fiecare, în întregime subscrise de acţionar. Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman, ca acţionar unic, pînã la transmiterea acţiunilor proprietate a statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 8
Acţiunile nominative ale societãţii vor cuprinde toate elementele prevãzute de lege şi vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se pãstreazã la sediul societãţii.
ART. 9
Capitalul social poate fi mãrit sau redus pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 10
Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionari conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului conform prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv la alte drepturi prevãzute de statut.
Deţinerea acţiunii implica adeziunea de drept la statut.
Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul acesteia, iar actionarii rãspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.
Patrimoniul societãţii nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale asociaţilor.
Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra partii din profitul societãţii ce i se va repartiza de cãtre adunarea generalã a actionarilor sau a cotei-pãrţi cuvenite acestora la lichidarea societãţii, efectuatã în condiţiile prezentului statut.
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
ART. 11
În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa, în cel puţin doua ziare de larga circulaţie din localitatea unde se afla sediul societãţii.
Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.
ART. 12
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori;
b) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
c) alege şi îl revoca pe directorul general al societãţii, care este şi preşedintele consiliului de administraţie;
d) stabileşte bugetul de venituri şi cheltuieli, dupã caz programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
e) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi dupã analizarea raportului consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori şi aproba repartizarea profitului;
f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, stabileşte competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor, aproba orice credit financiar acordat de societate;
g) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea sau desfiinţarea de sucursale, filiale sau agenţii;
h) hotãrãşte cu privire la majorarea sau reducerea capitalului social şi la modificarea numãrului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor;
i) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
j) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societãţii;
k) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie cu privire la stadiul şi perspectivele societãţii cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii şi furnizorii;
l) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor pentru pagubele pricinuite societãţii;
m) hotãrãşte în orice alte probleme privind societatea.
Adunãrile generale pot fi ordinare şi extraordinare.
Atribuţiile adunãrii generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
ART. 13
Adunarea generalã a actionarilor se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre vicepreşedinţi, pe baza împuternicirii date de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã la cererea actionarilor reprezentind 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul cînd capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societãţii.
Adunarea generalã va fi convocatã de administratori de cîte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cele mai apropiate localitãţi.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii generale, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrii.
Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale este necesarã prezenta actionarilor care sa reprezinte cel puţin jumãtate din capitalul social.
Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri de modificare a statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor sînt îndeplinite de împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 14
Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an; primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 15
Personalul de conducere al societãţii şi cenzorii sînt aleşi de adunarea generalã a actionarilor. În perioada cît statul este acţionar unic, personalul de conducere şi cenzorii vor fi numiţi de împuterniciţii mandati sa reprezinte interesele capitalului de stat. Restul personalului este angajat de cãtre consiliul de administraţie sau de cãtre directorul general al societãţii comerciale.
Salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare.
Plata salariilor şi a impozitelor pe acestea se face conform legislaţiei în vigoare.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii sînt stabilite de consiliul de administraţie sau de cãtre directorul general al societãţii comerciale.
Nu pot fi directori ai societãţii comerciale persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
ART. 16
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
ART. 17
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi în devize, va întocmi anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform legii.
ART. 18
Profitul societãţii se stabileşte pe baza bilanţului contabil aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Profitul impozabil se stabileşte potrivit legii.
Din profitul societãţii rãmas dupã plata impozitului pe profit se pot constitui fonduri în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Societatea îşi constituie fonduri de rezerva şi alte fonduri, în condiţiile legii.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate în condiţiile stabilite de lege, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului contabil de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta.
Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se face proporţional cu aportul la capital, în limita capitalului subscris.
ART. 19
Societatea tine registrele prevãzute de lege.
ART. 20
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
În perioada cît statul este acţionar unic, transformarea formei juridice a acesteia se va putea face numai cu aprobarea imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
Noua societate va îndeplini formalitãţile legale cerute la înfiinţarea societãţilor.
ART. 21
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea şi lichidarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate;
- falimentul;
- pierderea unei jumãtãţi din capitalul social dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã, dar nu mai puţin de minimul legal;
- numãrul actionarilor va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
- la cererea oricãrui acţionar, dacã împrejurãrile, forta majorã şi consecinţele lor dureazã mai mult de 8 luni, iar adunarea generalã a actionarilor constata ca funcţionarea societãţii nu mai este posibila;
- în orice alte situaţii, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, luatã în unanimitate.
Dizolvarea societãţii comerciale trebuie sa fie înscrisã în Registrul comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României.
ART. 22
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 23
Litigiile de orice fel cu persoane fizice şi juridice sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
Pentru rezolvarea litigiilor dintre ele, societãţile comerciale pot apela şi la arbitraj.
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.
------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016