Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 71 din 11 martie 1997  privind autorizarea societatilor comerciale care desfasoara activitati de transport maritim international    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 71 din 11 martie 1997 privind autorizarea societatilor comerciale care desfasoara activitati de transport maritim international

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 20 martie 1997
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Societãţile comerciale, persoane juridice romane, care au obţinut de la Ministerul Transporturilor licenta de transport naval, potrivit prevederilor <>Hotãrîrii Guvernului nr. 112/1996 , vor putea desfasura activitãţi de transport maritim internaţional numai în baza unei autorizaţii emise potrivit normelor metodologice din anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 2
Pentru obţinerea autorizaţiei de transport maritim internaţional, societãţile comerciale prevãzute la art. 1 vor trebui sa facã dovada constituirii unei garanţii bãneşti. Cuantumul garanţiei bãneşti va fi dimensionat în funcţie de numãrul de nave aflate în management, astfel:
a) 60.000 dolari S.U.A. pentru societãţile comerciale care deţin în gestiune şi în exploatare un parc de pînã la 4 nave;
b) 100.000 dolari S.U.A. pentru societãţile comerciale care deţin în gestiune şi în exploatare un parc de 5-9 nave;
c) 200.000 dolari S.U.A. pentru societãţile comerciale care deţin în gestiune şi în exploatare un parc de peste 10 nave.
ART. 3
(1) Garanţia se constituie fie prin depunerea acestei sume într-un cont deschis la o banca din România, fie sub forma unei poliţe de asigurare încheiate cu o societate româneascã de asigurare în acest scop.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) vor putea fi disponibilizate la solicitarea Ministerului Transporturilor pentru: plata salariilor neachitate de cãtre societãţile comerciale prevãzute la art. 1, acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea personalului navigant, alte drepturi bãneşti neachitate la termen acestuia.
(3) În cazul în care societãţile comerciale prevãzute la art. 1 nu efectueazã plata drepturilor menţionate mai sus, în termen de 30 de zile de la solicitare, Ministerul Transporturilor va retrage autorizaţia de transport maritim internaţional eliberata acestora.
ART. 4
(1) În situaţia în care garanţiile s-au epuizat sau s-au diminuat, ori s-a produs o modificare a numãrului de nave care determina un alt cuantum al garanţiei, societatea comercialã care a obţinut autorizaţia de transport maritim internaţional este obligatã sa procedeze, în termen de 10 zile de la apariţia acestei situaţii, la reconstituirea garanţiei la nivelul prevãzut la art. 2 lit. a)-c).
(2) În situaţia în care polita de asigurare a fost executatã total, conform clauzelor acesteia, în termen de 10 zile societatea comercialã este obligatã sa încheie o noua polita de asigurare pentru garantarea sumelor prevãzute la art. 2 lit. a)-c).
ART. 5
Autorizaţiile de transport naval, acordate de Ministerul Transporturilor, potrivit prevederilor pct. 2 al <>cap. 3 din Hotãrîrea Guvernului nr. 112/1996 , societãţilor comerciale prevãzute la art. 1, îşi înceteazã valabilitatea în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri.
ART. 6
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind obţinerea autorizaţiei în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport maritim internaţional

ART. 1
Societãţile comerciale prevãzute la art. 1 din prezenta hotãrîre vor solicita autorizarea pentru desfãşurarea activitãţii de transport maritim internaţional numai dupã ce au obţinut licenta de transport naval potrivit normelor metodologice aprobate prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 112/1996 .
ART. 2
În afarã documentelor prevãzute a fi prezentate în conformitate cu normele metodologice aprobate prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 112/1996 , societatea comercialã va mai prezenta dovada constituirii garanţiei în cuantumul prevãzut la art. 2 din prezenta hotãrîre.
În cazul constituirii garanţiei prin depunerea unei sume într-un cont deschis la o banca din România, va trebui sa existe o clauza de operare numai la solicitarea Ministerului Transporturilor.
În cazul constituirii garanţiei prin contractarea unei poliţe de asigurare la o societate româneascã de asigurãri, polita se va depune la Ministerul Transporturilor.
Polita de asigurare care va fi încheiatã sau, dupã caz, garanţia care va fi constituitã va trebui sa asigure plata salariilor neachitate, cheltuielile ocazionate de repatrierea personalului navigant, alte drepturi bãneşti neachitate la termen acestuia. Polita de asigurare va putea fi executatã din dispoziţia Ministerului Transporturilor.
ART. 3
Caietul de sarcini, anexa la autorizaţia emisã, va cuprinde şi obligativitatea reintregirii cuantumului garanţiei, în termen de 10 zile, în cazurile în care garanţia este executatã parţial sau total sau în cazurile în care creste numãrul navelor aflate în gestiune şi în exploatare.
ART. 4
Prin nava aflatã în gestiunea şi în exploatarea societãţii comerciale autorizate se înţelege, dupã caz, nava aflatã în proprietate, locaţiune, locatie de gestiune sau management, apta pentru operare.
Cuantumul garanţiei se stabileşte pentru fiecare societate comercialã care solicita autorizarea, în funcţie de numãrul de nave declarat de aceasta ca se afla simultan sub operare.
Cuantumul garanţiei pentru societãţile comerciale care sînt proprietare de nave se stabileşte în funcţie de numãrul de nave aflate în management propriu, insumat cu numãrul de nave avînd la bord personal navigant roman, aflate sub diverse contracte de operare cu persoane fizice sau juridice strãine.
Societatea comercialã autorizata are obligaţia sa-şi reintregeasca cuantumul garanţiei ori de cîte ori este cazul şi sa prezinte dovada la Ministerul Transporturilor în termenul prevãzut la art. 4 din prezenta hotãrîre.
ART. 5
În cazul diminuãrii numãrului de nave, societatea comercialã poate solicita Ministerului Transporturilor aprobarea diminuãrii în mod corespunzãtor a cuantumului garanţiei.
Societatea comercialã are obligaţia prezentãrii dovezilor pentru noile sume constituite ca garanţie, în termen de maximum 5 zile de la modificarea acestora.
ART. 6
Personalul navigant poate solicita, prin intermediul serviciului consular roman din zona unde se afla nava, plata drepturilor salariale neachitate, precum şi repatrierea în cazul în care:
a) drepturile salariale şi diurna nu au fost achitate pentru o perioada de doua luni, în conformitate cu contractul individual de munca;
b) neplata drepturilor salariale şi de diurna este confirmatã de sindicatul cu care s-a semnat contractul colectiv de munca;
c) îndeplinirea obligaţiilor, din contractul individual de munca, ale membrilor echipajului este confirmatã de comandantul navei.
Ministerul Transporturilor va dispune plata drepturilor salariale neachitate şi a sumelor pentru repatriere din garanţia constituitã de societatea comercialã care are autorizaţia de transport maritim internaţional, numai dacã sînt îndeplinite condiţiile mai sus menţionate.
ART. 7
Societatea comercialã sau societatea de asigurare va transmite sumele corespunzãtoare persoanelor îndreptãţite în contul indicat de acestea sau direct persoanelor împuternicite sa ridice drepturile navigatorului.
ART. 8
(1) În cazul în care, în termen de 30 de zile, societatea comercialã nu efectueazã plata drepturilor menţionate, Ministerul Transporturilor îi va retrage autorizaţia de transport maritim internaţional.
(2) Atunci cînd societatea comercialã aduce dovezi ca personalul navigant nu a respectat condiţiile contractuale, Ministerul Transporturilor poate sa nu ia în considerare solicitarile personalului navigant, urmînd ca obligaţiile contractuale sa se execute conform legii.
ART. 9
(1) În situaţia în care societatea comercialã autorizata îşi înceteazã activitatea, aceasta este obligatã sa predea autorizaţia de transport maritim internaţional organului emitent, dupã care va putea solicita eliberarea garanţiei constituite.
(2) Garanţia se va elibera în termen de 60 de zile de la depunerea autorizaţiei de transport maritim internaţional şi numai dupã prezentarea documentelor care atesta ca toate persoanele din echipajele navelor au obţinut integral drepturile bãneşti cuvenite.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016