Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 702 din 10 octombrie 1991  privind infiintarea Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 702 din 10 octombrie 1991 privind infiintarea Regiei Autonome "Cai de Rasa"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 2 iulie 1992
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia Autonomã "Cai de Rasa" cu sediul în municipiul Bucureşti, b-dul Ion Ionescu de la Brad nr. 4, sectorul 1.
Regia Autonomã "Cai de Rasa" este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei îndeplineşte atribuţiile ministerului de resort în consiliul de administraţie al Regiei Autonome "Cai de Rasa".
ART. 2
Patrimoniul net al regiei este în valoare de 399.626 mii lei, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la 31 martie 1991, reprezentind activul şi pasivul preluate de la Centrul Republican pentru Creşterea Cabalinelor şi Calificarea Cãilor de Rasa, care se desfiinţeazã.
ART. 3
Obiectul de activitate al Regiei Autonome "Cai de Rasa" îl constituie:
a) creşterea, ameliorarea, calificarea şi perfecţionarea efectivelor de cabaline de rasa pura în cadrul hergheliilor care sînt ferme de elita;
b) organizarea şi coordonarea activitãţii de reproducţie, creştere şi sanitar veterinara în vederea realizãrii efectivelor pe rase şi subunitati conform programului stabilit;
c) stabilirea, în raport de cerinţele crescatorilor, a profilului subunitatilor din cadrul regiei, pe termen scurt, mediu şi lung, mentinind rasele de importanta ca depozite de gene;
d) organizarea şi desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în colaborare cu celelalte unitãţi din domeniul cercetãrii zootehnice;
e) realizarea în fiecare an a problemelor de calificare, lucrãrilor de bonitare şi clasare a întregului efectiv proprietatea regiei, a cãilor de rasa proprietate particularã şi atestarea exemplarelor destinate reproductiei din intreaga ţara;
f) executarea miscarilor de reproducatori şi a altor categorii de cabaline între subunitati;
g) ţinerea registrelor genealogice pentru toate efectivele existente în subunitatile regiei, cît şi pentru caii de rasa pura ce vor fi crescuti de diversi fermieri;
h) publicarea cãrţilor crescatoriei naţionale (Stud-Book) pe fiecare rasa pentru toate efectivele existente în ţara;
i) organizarea activitãţii de ameliorare a efectivelor din marea creştere prin:
- asigurarea de producãtori cu o structura corespunzãtoare pe rase conform solicitãrilor din partea crescatorilor şi orientarilor stabilite de rezultatele cercetãrilor efectuate în acest domeniu;
- repartizarea în teritoriu, pe judeţe şi staţiuni, împreunã cu organele agricole judeţene şi primãriile comunale, a reproducatorilor, urmãrind modul de utilizare a acestora, cît şi îngrijirea şi adãpostirea lor;
- urmãrirea, în teritoriu, a efectului ameliorativ al armasarilor - proprietatea regiei asupra populaţiei locale de cabaline, aducind, în colaborare cu organele agricole judeţene, corecturile necesare;
j) organizarea dresajului, antrenamentului, testarii cabalinelor, prin curse cu public, pe hipodromurile proprii, cît şi pe alte hipodromuri din ţara şi strãinãtate, elaborarea regulamentelor de curse şi pariuri;
k) organizarea bazei materiale pentru realizarea programelor economice şi de cercetare pentru subunitatile din cadrul regiei privind materialul de producţie, medicamente, vaccinuri, investiţii;
l) cultivarea în cele mai bune condiţii a terenului arabil proprietatea regiei, îmbunãtãţirea pajiştilor, în vederea obţinerii tuturor cantitãţilor de furaje necesare subunitatilor de producţie;
m) comercializarea, pe baza de licitaţie, a cabalinelor produse, stabilind, în urma lucrãrilor de clasare, destinaţia acestora, pe categorii pentru intern şi export;
n) efectuarea de operaţiuni de comerţ exterior, import-export şi închirierea de cabaline în şi din alte tari, precum şi schimburi de cabaline de reproducţie;
o) întreţinerea de relaţii cu organisme internaţionale specializate şi realizarea operaţiunilor de cooperare economicã internationala în domeniul sau de activitate.
ART. 4
Regia Autonomã "Cai de Rasa" are în structura sa 14 herghelii, 5 depozite de armasari şi Hipodromul, care funcţioneazã ca subunitati fãrã personalitate juridicã, cu denumirea şi sediul prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 5
Regia Autonomã "Cai de Rasa" îşi acoperã cheltuielile cu veniturile provenite din activitatea sa.
Regia realizeazã venituri din vînzarea cabalinelor disponibile la intern şi export, din taxa de monta, precum şi din alte operaţiuni comerciale efectuate în conformitate cu obiectul sau de activitate.
Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei asigura, din creditele aprobate prin bugetul administraţiei centrale de stat, cheltuielile de întreţinere a armasarilor de monta publica, precum şi cheltuielile de investiţii privind trecerea la turma de baza a cabalinelor necesare improspatarii efectivului matca-iepe mame, armasari pepinieri, armasari de monta publica.
Sumele încasate din valorificarea cabalinelor reformate şi tarate se utilizeazã pentru finanţarea cheltuielilor de investiţii privind trecerea la turma de baza a cabalinelor necesare improspatarii efectivului matca-iepe mame, armasari pepinieri, armasari de monta publica, precum şi pentru alte lucrãri de investiţii.
ART. 6
Regia Autonomã "Cai de Rasa" îşi va desfasura activitatea în conformitate cu legislaţia romana şi regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 7
Regia poate infiinta noi subunitati, herghelii, depozite de armasari, hipodromuri şi centre de prezentare.
ART. 8
Conducerea Regiei Autonome "Cai de Rasa" revine consiliului de administraţie, compus din 15 persoane, care se numesc prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei.
Din consiliul de administraţie fac parte, obligatoriu, cîte un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor, Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, ingineri, medici veterinari, economişti, jurişti şi alţi specialişti în domeniul de activitate al regiei autonome.
ART. 9
Activitatea curenta a regiei este condusã de un director general, numit de consiliul de administraţie, cu avizul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
ART. 10
Structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei se stabileşte de consiliul de administraţie.
ART. 11
Personalul din Centrul Republican pentru Creşterea Cabalinelor şi Calificarea Cãilor de Rasa care trece la Regia Autonomã "Cai de Rasa" se considera transferat în interesul serviciului, iar cel trecut în funcţii cu salarii mai mici beneficiazã de salariul de baza avut şi sporul de vechime, dupã caz, pe o perioada de 3 luni.
ART. 12
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

LISTA
subunitatilor Regiei Autonome "Cai de Rasa"
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Sediul
crt. Denumirea ------------------------- Judeţul
Localitatea, adresa
--------------------------------------------------------------------------------
1. Herghelia Balc comuna Balc, str. Garii nr. 1 Bihor
2. Herghelia Beclean Beclean, str. Bistrita nr. 45 Bistrita-Nasaud
3. Herghelia Bontida comuna Jucu, str. Dejului nr. 34 Cluj-Napoca
4. Herghelia Cislau comuna Cislau Buzau
5. Herghelia Dor Marunt comuna Dor Marunt Calarasi
6. Herghelia Izvin comuna Recas Timis
7. Herghelia Jegalia comuna Perisoru Calarasi
8. Herghelia Lucina comuna Moldova Sulita Suceava
9. Herghelia Mangalia Mangalia Constanta
10. Herghelia Radauti Radauti, str. Bogdan Voda nr. 114 Suceava
11. Herghelia Rusetu comuna Rusetu Buzau
12. Herghelia Simbata comuna Voila Braşov
13. Herghelia Slatina Slatina, str. Recea Olt
14. Depozitul de armasari
Arad Arad, str. Dumbrava Roşie nr. 5 Arad
15. Depozitul de armasari
Dumbrava comuna Timisesti Neamt
16. Depozitul de armasari
Homorod comuna Homorod, str. Cazarmii nr. 9 Braşov
17. Depozitul de armasari
Rimnicelu comuna Rimnicelu Brãila
18. Depozitul de armasari Tirgu Mures, str. Parcul Sportiv
Tirgu Mures municipal nr. 11 Mures
19. Hipodromul Ploiesti Ploiesti, str. Ghighiului nr. 2 Prahova
20. Herghelia Tulucesti comuna Tulucesti, str. Alex. I.
Cuza nr. 47 Galaţi
--------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Regiei Autonome "Cai de Rasa"

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Regia Autonomã "Cai de Rasa" desfãşoarã activitatea de ameliorare, calificare, creştere şi asigurare de reproducatori pentru efectivele de cabaline de rasa pura.
În toate actele şi publicaţiile, denumirea regiei va fi "Cai de Rasa", precedatã de menţiunea "Regie Autonomã".
ART. 2
Regia Autonomã "Cai de Rasa" este persoana juridicã romana şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, activitatea acesteia desfasurindu-se în baza prezentului regulament şi a legilor în vigoare.
ART. 3
Sediul Regiei Autonome "Cai de Rasa" este în municipiul Bucureşti, b-dul Ion Ionescu de la Brad nr. 4, sectorul 1.

CAP. 2
Obiectul de activitate
ART. 4
Obiectul de activitate al Regiei Autonome "Cai de Rasa" îl constituie:
a) creşterea, ameliorarea, calificarea şi perfecţionarea efectivelor de cabaline de rasa pura în cadrul hergheliilor care sînt ferme de elita;
b) organizarea şi coordonarea activitãţii de reproducţie, creştere şi sanitar veterinara în vederea realizãrii efectivelor pe rase şi subunitati, conform programului stabilit;
c) stabilirea, în raport de cerinţele crescatorilor, a profilului subunitatilor din cadrul regiei, pe termen scurt, mediu şi lung, mentinind rasele de importanta ca depozite de gene;
d) organizarea şi desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în colaborare cu celelalte unitãţi din domeniul cercetãrii zootehnice;
e) realizarea în fiecare an a problemelor de calificare, lucrãrilor de bonitare şi clasare a întregului efectiv proprietatea regiei, a cãilor de rasa proprietate particularã şi atestarea exemplarelor destinate reproductiei din intreaga ţara;
f) executarea miscarilor de reproducatori şi a altor categorii de cabaline între subunitati;
g) ţinerea registrelor genealogice pentru toate efectivele existente în subunitatile regiei, cît şi pentru caii de rasa pura ce vor fi crescuti de diversi fermieri;
h) publicarea cãrţilor crescatoriei naţionale (Stud-Book) pe fiecare rasa pentru toate efectivele existente în ţara;
i) organizarea activitãţii de ameliorare a efectivelor din marea creştere prin:
- asigurarea de producãtori cu o structura corespunzãtoare pe rase, conform solicitãrilor din partea crescatorilor şi orientarilor stabilite de rezultatele cercetãrilor efectuate în acest domeniu;
- repartizarea în teritoriu, pe judeţe şi staţiuni, împreunã cu organele agricole judeţene şi primãriile comunale, a reproducatorilor, urmãrind modul de utilizare a acestora, cît şi îngrijirea şi adãpostirea lor;
- urmãrirea, în teritoriu, a efectului ameliorativ al armasarilor - proprietatea regiei aducind - în colaborare cu organele agricole judeţene, corecturile necesare;
j) organizarea dresajului, antrenamentului, testarii cabalinelor, prin curse cu public, pe hipodromurile proprii, cît şi pe alte hipodromuri din ţara şi strãinãtate, elaborarea regulamentelor de curse şi pariuri;
k) organizarea bazei materiale pentru realizarea programelor economice şi de cercetare pentru subunitatile din cadrul regiei privind materialul de producţie, medicamente, vaccinuri, investiţii;
l) asigura cultivarea în cele mai bune condiţii a terenului arabil proprietatea regiei, îmbunãtãţirea pajiştilor, în vederea obţinerii tuturor cantitãţilor de furaje necesare subunitatilor de producţie;
m) comercializarea, pe baza de licitaţie, a cabalinelor produse, stabilind, în urma lucrãrilor de clasare, destinaţia acestora, pe categorii pentru intern şi export;
n) efectuarea de operaţiuni de comerţ exterior, import-export şi închirierea de cabaline în şi din alte tari, precum şi schimburi de cabaline de reproducţie;
o) întreţinerea de relaţii cu organisme internaţionale specializate şi realizarea operaţiunilor de cooperare economicã internationala în domeniul sau de activitate.

Cap. 3
Patrimoniul
ART. 5
Regia Autonomã "Cai de Rasa" are un patrimoniu în valoare de 399.626 mii lei rezultat prin însumarea patrimoniilor subunitatilor din structura, conform datelor de la 31.03.1991.
ART. 6
Regia este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate ea foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu, în vederea realizãrii obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestor bunuri.

CAP. 4
Structura Regiei Autonome "Cai de Rasa"
ART. 7
Regia are în structura herghelii, depozite de armasari şi hipodromuri, care funcţioneazã ca subunitati fãrã personalitate juridicã.
Regia îşi aproba structura organizatoricã prin consiliul sau de administraţie, inclusiv înfiinţarea sau desfiinţarea subunitatilor.
ART. 8
Subunitatile prevãzute la art. 7 rãspund în fata consiliului de administraţie de exercitarea tuturor atribuţiilor conferite de acesta, prin hotãrîrile şi deciziile de delegare, precum şi realizarea sarcinilor proprii, în condiţii de eficienta economicã.

CAP. 5
Organele de conducere ale Regiei Autonome "Cai de Rasa"
ART. 9
Conducerea regiei se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.
ART. 10
Consiliul de administraţie al regiei se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi este compus din 15 membri, dupã cum urmeazã:
- Directorul general al regiei - preşedinte;
- reprezentantul Ministerul Economiei şi Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei;
- directorul tehnic şi ştiinţific;
- directorul economic;
- ingineri, medici veterinari, economişti, jurişti şi alţi specialişti din domeniul de activitate al regiei.
ART. 11
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în toate problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sînt în competenta altor organe.
ART. 12
Membrii consiliului de administraţie :
a) se numesc pe o perioada de 4 ani, iar jumãtate din ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani;
b) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau participa la regii autonome şi societãţi comerciale cu care Regia Autonomã "Cai de Rasa" întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare;
c) îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta calitate;
d) sînt plãtiţi cu o indemnizaţie stabilitã de consiliul de administraţie pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate.
Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei înlocuirea unui membru necorespunzãtor.
ART. 13
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliul de administraţie persoanele care au suferit condamnãri, pentru delapidare, furt, tilharie, distrugere cu intenţie, înşelãciune, gestiune frauduloasã, abuz de încredere comis în dãuna avutului public sau privat, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mitã, arestare nelegalã şi cercetare abuzivã şi infracţiuni contra pãcii şi omenirii.
ART. 14
Consiliul de administraţie exercita urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şi coordoneazã intreaga activitate a regiei;
b) aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei;
c) aproba înfiinţarea sau desfiinţarea subunitatilor teritoriale;
d) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profituri şi pierderi;
e) hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate şi care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul public;
f) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei; în situaţiile în care cheltuielile depãşesc veniturile, dispune promovarea documentaţiei prevãzute de lege cãtre organele competente spre aprobare; adopta orice alte mãsuri organizatorice privind încadrarea stricta a cheltuielilor în venituri;
g) determina subvenţiile necesare de la bugetul administraţiei centrale de stat pentru acoperirea eventualelor deficite;
h) stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare al acestora, împreunã cu banca creditoare;
i) rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu al regiei;
j) aproba înstrãinarea bunurilor imobile aparţinînd regiei, în condiţiile legii;
k) propune, negociaza şi, dupã caz, stabileşte, în condiţiile, prevãzute de lege, preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile sale;
l) aproba utilizarea fondului valutar;
m) aproba colaborarea, cooperarea sau asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţara sau strãinãtate;
n) asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;
o) stabileşte, prin negociere, salariile personalului regiei, precum şi alte forme de recompensare a acestuia, cu respectarea prevederilor legii;
p) stabileşte mãsuri pentru respectarea disciplinei tehnologice, protecţia şi securitatea muncii;
r) asigura legatura permanenta cu sindicatele din regie sau reprezentanţii salariaţilor pentru rezolvarea operativã a problemelor ce apar, în scopul desfãşurãrii optime a activitãţii; invita la şedinţele sale pe liderul sindical sau reprezentanţii desemnaţi ai salariaţilor la discutarea şi luarea unor decizii privind problemele de interes profesional, economic, social, cultural sau sportiv;
s) ia mãsuri, potrivit legii, pentru imputarea pagubelor rezultate din culpa salariaţilor sau pentru sesizarea organelor competente, în cazul sãvîrşirii de fapte penale;
t) aproba normele de îngrijire pe rase şi categorii de cabaline;
u) aproba propriul sau regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 15
Pentru luarea anumitor decizii, consiliul de administraţie poate folosi în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, pe baza de contract civil, încheiat potrivit legii.
ART. 16
În prima luna a fiecãrui an, consiliul de administraţie prezintã Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei un raport asupra activitãţii desfãşurate de regie în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 17
Activitatea curenta a regiei este condusã de directorul general numit de consiliul de administraţie cu avizul ministrului de resort.
Directorul general exercita urmãtoarele atribuţii:
a) asigura executarea hotãrîrilor consiliului de administraţie;
b) reprezintã regia în raporturile cu persoanele fizice şi juridice, precum şi în fata organelor jurisdicţionale; în acest scop poate da împuternicire de reprezentare a altor persoane din cadrul regiei;
c) angajeazã prin semnatura sa unitatea în relaţiile cu terţii;
d) angajeazã şi concediazã personalul regiei, numeşte şi revoca conducãtorii subunitatilor, cu avizul consiliului de administraţie;
e) emite decizii de sancţionare disciplinarã, precum şi cele de recuperare a pagubelor aduse regiei, în condiţiile prevãzute de lege;
f) supune anual consiliului de administraţie, în termen de 30 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea regiei, bilanţul şi proiectul programului de activitate al bugetului regiei pe anul urmãtor.

CAP. 6
Bugetul şi administrarea acestuia; relaţii financiare
ART. 18
Regia trebuie sa acopere cu veniturile provenite din activitatea sa, împreunã cu subvenţiile aprobate, în condiţiile prevãzute de lege, toate cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investiţiilor, rambursarea creditelor şi sa obţinã profit.
Cheltuielile vor putea depãşi veniturile numai pentru motive temeinice, cu aprobarea pentru fiecare caz în parte a ministrului de stat - ministru al economiei şi finanţelor -, pe baza propunerii Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei avizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
ART. 19
Regia întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli, bilanţ contabil, cont de profit şi pierderi dupã modelele stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Veniturile incluse în bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei vor cuprinde:
a) încasãrile realizate din activitatea proprie;
b) sumele care se pun la dispoziţia regiei - prin intermediul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi al Ministerului Economiei şi Finanţelor - de la bugetul administraţiei centrale de stat, pentru acoperirea cheltuielilor necesare întreţinerii armasarilor de monta şi trecerilor la turma de baza.
Trimestrial, pentru încasarea sumelor de la bugetul administraţiei centrale de stat, consiliul de administraţie al regiei va prezenta deconturi pentru trecerile la turma de baza şi cheltuielile cu armasarii de monta publica.
ART. 20
Din veniturile realizate, dupã acoperirea cheltuielilor, regia autonomã constituie fondul de rezerva, fondul de dezvoltare şi asigura sumele necesare pentru perfecţionarea profesionalã şi recalificarea salariaţilor, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestora, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie poate hotãrîrii şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea din venituri, rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor menţionate, reprezintã profitul net al regiei. Din acest profit 5% se utilizeazã pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profit, iar restul se vãrsa la bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 21
Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, mijloacele regiei nu sînt suficiente, aceasta poate contracta credite cu bãncile comerciale, în condiţiile prevãzute de lege.
Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia autonomã poate beneficia de subvenţii de la bugetul administraţiei centrale de stat ori poate contracta credite bancare.
Subvenţiile se acorda şi se administreazã de Guvern şi pot fi utilizate numai potrivit scopurilor pentru care au fost alocate.
ART. 22
Regia hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor legale, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare necesare investiţiilor.
Contractarea de credite pentru investiţii mai mari de 50 milioane lei se efectueazã pe baza aprobãrii prealabile a ministrului de stat - ministru economiei şi finanţelor.
ART. 23
Operaţiunile de încasãri şi plati ale regiei se efectueazã din conturi deschise la bãnci. Pentru necesitãţile curente, regia poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi valuta prin casieria proprie, în condiţii legale.
Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin unitãţile Bãncii Agricole - S.A.

CAP. 7
Relaţiile comerciale
ART. 24
Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile executate de regie se supun legilor şi reglementãrilor privind preţurile.
ART. 25
Livrarea produselor şi angajarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi asistenta tehnica se realizeazã pe baze contractuale. În contracte se vor stipula clauze specifice privind executarea obligaţiilor şi rãspunderea contractualã. Livrarea unor produse şi efectuarea prestaţiilor se pot face direct cãtre populaţie.

CAP. 8
Dispoziţii referitoare la personal
ART. 26
Personalul regiei este supus prevederilor regulamentelor interne, aprobate de consiliul de administraţie, precum şi contractului colectiv de munca.
Regulamentele interne vor fi elaborate şi aprobate cu respectarea dispoziţiilor legale şi vor viza:
a) modul de angajare a salariaţilor şi încetarea raporturilor de munca;
b) drepturile şi obligaţiile salariaţilor;
c) timpul de lucru;
d) sancţiunile disciplinare şi modul lor de aplicare;
e) sistemul de recompense.

CAP. 9
Dispoziţii finale
ART. 27
Prin regulamente interne se vor stabili:
a) relaţiile dintre subunitatile regiei, precum şi normele de respectare a tehnologiei specifice activitãţii regiei;
b) circulaţia documentelor, datelor şi informaţiilor în cadrul regiei;
c) folosirea şi întreţinerea mijloacelor tehnice din dotare.
Regulamentele se vor elabora şi adopta cu respectarea prevederilor legii în aceste materii.
ART. 28
Litigiile de orice fel în care este implicata Regia Autonomã "Cai de Rasa" sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
Pentru soluţionarea litigiilor, regia poate recurge şi la arbitraj.
ART. 29
Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale.

-------------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016