Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 686 din 3 octombrie 1991  privind infiintarea si functionarea Regiei de exploatare a metroului Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 686 din 3 octombrie 1991 privind infiintarea si functionarea Regiei de exploatare a metroului Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 216 din 28 octombrie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia de exploatare a metroului, denumita prescurtat "Metrorex" Bucureşti, cu sediul în municipiul Bucureşti, b-dul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, prin reorganizarea Direcţiei de exploatare a metroului Bucureşti.
Regia de exploatare a metroului Bucureşti este regie autonomã, are personalitate juridicã, se organizeazã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, avînd ca specific activitatea cu caracter feroviar pe reţeaua de metrou a municipiului Bucureşti, pentru transportul cãlãtorilor.
Regia de exploatare a metroului Bucureşti are în structura şi Uzina de revizii, reparaţii rame metrou şi instalaţii specifice metroului, cu sediul în Bucureşti, str. Preciziei nr. 17, sector 6, unitate fãrã personalitate juridicã.
ART. 2
Regia de exploatare a metroului Bucureşti are ca obiect de activitate transportul de persoane cu metroul pe reţeaua de cai ferate subterane şi supraterane, în condiţii de siguranta a circulaţiei, avînd ca scop satisfacerea interesului public, social şi de apãrare civilã.
În calitate de proprietara a bunurilor din patrimoniul sau, Regia de exploatare a metroului Bucureşti administreazã şi asigura exploatarea, întreţinerea şi repararea materialului rulant şi a reţelei de cai ferate proprii, instalaţiilor fixe de cale, instalaţiilor electroenergetice, de automatizãri şi telecomunicaţii, semnalizare, centralizare, bloc de linii automat, dispecer, instalaţiilor de ventilaţie, încãlzire, tehnico-sanitare, de alimentare cu apa şi epuisment pînã la limita drenului urban, escalatoare, cai de rulare, casetelor şi tunelelor statiilor şi construcţiilor speciale de metrou, instalaţiilor de apãrare civilã, a spaţiilor tehnologice şi netehnologice şi a altor instalaţii specifice.
Regia de exploatare a metroului Bucureşti colaboreazã cu alte administraţii de metrou, participa la toate organismele internaţionale de profil, avînd şi activitate proprie de marketing, relaţii internaţionale şi comerţ exterior.
ART. 3
Patrimoniul Regiei de exploatare a metroului Bucureşti este de 23.754.784 mii lei, stabilit pe baza bilanţului la data de 30 iunie 1991.
ART. 4
Regia de exploatare a metroului Bucureşti are obligaţia sa asigure dezvoltarea reţelei de metrou, modernizarea materialului rulant, liniilor, instalaţiilor şi construcţiilor speciale, în cadrul preocuparilor de imbunatatire a transporturilor de cãlãtori şi în baza alocaţiilor anuale de la bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 5
Regia de exploatare a metroului Bucureşti îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART.6
Amplasarea şi modificãrile de amplasament ale construcţiilor subterane şi supraterane din zonele de siguranta ale metroului, stabilite potrivit normativelor, se vor face numai dupã obţinerea avizului Regiei de exploatare a metroului Bucureşti.
ART. 7
Întreţinerea şi repararea materialului rulant, a infrastructurii, a instalaţiilor şi construcţiilor specifice metroului, precum şi prestãrile nerentabile, determinate de nivelul tarifului de cãlãtori, care nu se acoperã din veniturile transportului de cãlãtori, se suporta de la bugetul administraţiei centrale de stat, în limita prevederilor bugetare anuale, sub forma de subventie pentru acoperirea diferenţei de tarif.
ART. 8
Tariful de cãlãtorie pentru transportul cu metroul se aproba prin hotãrîre a Guvernului, urmînd ca diferenţa dintre veniturile din activitatea de transport cãlãtori şi cheltuielile aferente acestora sa se suporte din subvenţii de la bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 9
Personalul Regiei de exploatare a metroului Bucureşti beneficiazã de drepturi specifice salariaţilor din unitãţile de cale feratã, în conformitate cu caracterul feroviar al construcţiei şi exploatãrii metroului.
În anul 1991 rãmîn nemodificate salariile negociate conform legii.
ART. 10
În cazul în care interese de stat, inclusiv cele de ordin militar, vor necesita executarea de lucrãri sau prestãri de servicii speciale, beneficiarii acestora, împreunã cu Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, vor face propuneri corespunzãtoare de modificare a bugetului de venituri şi cheltuieli şi de stabilire a surselor de acoperire a costurilor suplimentare, care se aproba conform legii.
ART. 11
Salariaţii Regiei de exploatare a metroului Bucureşti beneficiazã de cãlãtorii gratuite pe calea feratã şi metrou, atît în interes de serviciu, cît şi în interes personal, conform reglementãrilor din unitãţile de cai ferate.
Condiţiile concrete de acordare a gratuitatilor pe calea feratã în interes personal pentru salariaţii Regiei de exploatare a metroului Bucureşti, membrii familiilor acestora şi pensionari sînt identice cu cele ale personalului Cãilor Ferate Romane, atît în traficul intern, cît şi internaţional.
ART. 12
Gratuitatile de transport pe calea feratã şi metrou, acordate personalului regiei şi familiilor acestora, se suporta de regie; alte gratuitãţi aprobate prin acte normative pentru alte categorii sociale se acoperã prin subvenţii de la bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 13
Asigurarea asistenţei medicale şi sanitare pentru întreg personalul Regiei de exploatare a metroului Bucureşti se va face în reţeaua medicalã a Ministerului Transporturilor în aceleaşi condiţii ca şi pentru salariaţii unitãţilor de cale feratã.
ART. 14
Pregãtirea sau perfecţionarea personalului Regiei de exploatare a metroului Bucureşti, pentru funcţiile şi meseriile specifice unitãţilor de cai ferate, personalului de specialitate şi conducere se face contra cost, prin reţeaua de învãţãmînt şi perfecţionare a Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, pe baza de contracte şi conform programelor şcolare aprobate de Regia de exploatare a metroului Bucureşti.
ART. 15
Tunelul şi celelalte construcţii subterane aferente sînt scutite de plata amortizarii, conform <>art. 1 din Hotãrîrea Guvernului nr. 148/1990 .
ART. 16
Sumele în valuta obţinute din credite guvernamentale nerambursabile, folosite pentru dotãri şi programe privind activitatea Regiei de exploatare a metroului Bucureşti, se excepteazã de la rambursarea în lei.
ART. 17
Pe data infiintarii Regiei autonome de exploatare a metroului Bucureşti se desfiinţeazã Direcţia de exploatare a metroului Bucureşti.
ART. 18
Personalul care trece de la Direcţia de exploatare a metroului Bucureşti la Regia de exploatare a metroului Bucureşti se considera transferat în interesul serviciului şi beneficiazã, timp de trei luni, de salariul tarifar avut şi de sporul de vechime, dupã caz, dacã este încadrat în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei de exploatare a metroului Bucureşti

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Denumirea: Regia de exploatare a metroului Bucureşti, prescurtat "Metrorex" Bucureşti.
ART. 2
Natura juridicã: Regia de exploatare a metroului Bucureşti este persoana juridicã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea sub coordonarea Ministerului Transporturilor, pe baza prezentului regulament.
ART. 3
Sediul Regiei autonome de exploatare a metroului este în municipiul Bucureşti, Palatul C.F.R., d-dul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 1
"Metrorex" Bucureşti are ca obiect de activitate transportul de persoane cu metroul pe reţeaua de cai ferate subterane şi supraterane, în condiţii de siguranta a circulaţiei, avînd ca scop satisfacerea interesului public, social şi de apãrare civilã.
În calitate de proprietara a bunurilor din patrimoniul sau "Metrorex" Bucureşti administreazã şi asigura exploatarea, întreţinerea şi repararea materialului rulant şi a reţelei de cai ferate proprii, instalaţiilor fixe de cale, instalaţiilor electroenergetice, de automatizãri şi telecomunicaţii, semnalizare, centralizare, bloc de linie automat, dispecer, instalaţiilor de ventilaţie, încãlzire, tehnico-sanitare, de alimentare cu apa şi epuisment pînã la limita drenului urban, escalatoare, cai de rulare, casetelor şi tunelelor statiilor şi construcţiilor speciale de metrou, instalaţiilor de apãrare civilã, a spaţiilor tehnologice şi netehnologice şi a altor instalaţii specifice.
"Metrorex" Bucureşti colaboreazã cu alte administraţii de metrou, participa la toate organismele internaţionale de profil, avînd şi activitate proprie de marketing, relaţii internaţionale şi comerţ exterior.
ART. 5
În realizarea obiectului sau de activitate, "Metrorex" Bucureşti exercita urmãtoarele atribuţii principale:
5.1. stabileşte şi asigura condiţiile generale de transport, precum şi mãsurile de siguranta a circulaţiei transporturilor, în scopul prevenirii evenimentelor pe reţeaua de cale feratã a metroului;
5.2. stabileşte mãsuri în vederea realizãrii programelor de activitate, îmbunãtãţirii calitãţii prestaţiilor şi lucrãrilor, utilizãrii şi gospodãririi rationale a mijloacelor din dotare, precum şi îmbunãtãţirii tehnologiilor de lucru;
5.3. elaboreazã studii şi programe de dezvoltare a activitãţilor proprii de exploatare, revizie, întreţinere şi reparaţii;
5.4. desfãşoarã activitate de beneficiar de investiţii, în care sens se preocupa de comandarea, contractarea şi avizarea studiilor de dezvoltare şi documentaţiilor de execuţie, comandarea, contractarea şi urmãrirea execuţiei lucrãrilor, efectueazã recepţia şi punerea în funcţiune a obiectivelor, conform legii;
5.5. gestioneazã fondurile de investiţii, primite de la bugetul administraţiei centrale de stat, necesare dezvoltãrii şi modernizãrii reţelei de metrou, materialului rulant, pe baza studiilor aprobate de guvern;
5.6. elaboreazã şi aproba norme, instrucţiuni şi regulamente tehnice şi economice pentru activitãţile pe care le desfãşoarã, similare cu cele de la calea feratã;
5.7. elaboreazã şi aproba normative, regulamente şi instrucţiuni de serviciu pentru operaţiunile comerciale şi financiar-contabile specifice metroului;
5.8. avizeazã şi îşi da acordul pentru executarea de orice fel de lucrãri în zona minima de siguranta a metroului;
5.9. propune elaborarea proiectelor de acte normative privind activitatea de transport cu metroul; este consultata la avizarea proiectelor de acte normative care intereseazã ramura sa de activitate;
5.10. avizeazã tipurile şi caracteristicile tehnico-economice ale utilajelor, instalaţiilor şi pieselor de schimb ce urmeazã a fi achiziţionate din ţara şi din import pentru transporturile pe reţeaua metroului;
5.11. organizeazã recepţia materialului rulant, liniilor, instalaţiilor, echipamentelor şi pieselor de schimb la întreprinderile furnizoare şi reparatoare, în scopul asigurãrii unei calitãţi corespunzãtoare şi siguranţei în circulaţie a acestora, acolo unde nu exista recepţie C.F.R. În unitãţile furnizoare unde exista recepţie C.F.R., aceasta va executa recepţia şi pentru "Metrorex" Bucureşti, potrivit convenţiei încheiate în acest sens;
5.12. organizeazã şi executa prin organele proprii specializate controlul tehnic, de siguranta a circulaţiei şi economico-financiar asupra activitãţilor de exploatare, revizie, întreţinere şi reparaţii şi acţioneazã pentru prevenirea oricãror cauze care pot produce perturbatii în desfãşurarea procesului de transport;
5.13. organizeazã activitatea mecano-energetica şi urmãreşte îndeplinirea sarcinilor de metrologie şi I.S.C.I.R. în unitãţile componente, prin organele atestate, potrivit reglementãrilor legale;
5.14. asigura aplicarea mãsurilor privind activitatea de protecţie a muncii şi a mediului înconjurãtor, în scopul prevenirii accidentelor de munca şi a imbolnavirilor profesionale şi controleazã modul de realizare a acestora;
5.15. organizeazã activitatea de prevenire, prima intervenţie la stingerea incendiilor şi salvare în caz de avarie în tunele;
5.16. pregãteşte elementele necesare şi fundamenteazã cheltuielile de producţie de baza şi nivelul subvenţiilor;
5.17. efectueazã centralizat vãrsãmintele la buget pentru obligaţiile cãtre stat;
5.18. întocmeşte şi executa, potrivit legii, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie;
5.19. asigura, în baza programelor proprii de şcolarizare, pregãtirea şi perfecţionarea, contra cost, a personalului, prin reţeaua de învãţãmînt şi perfecţionare a Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane;
5.20. organizeazã activitatea proprie de management, marketing, relaţii internaţionale şi comerţ exterior;
5.21. organizeazã activitatea proprie de cercetare, proiectare, informatica, perfecţionare, profesionalã şi ia mãsuri pentru inzestrarea cu mijloace tehnico-materiale necesare, urmãreşte rezultatele cercetãrilor ştiinţifice şi valorificarea acestora;
5.22. organizeazã activitatea de documentare tehnica specifica ramurii, editeazã publicaţii şi lucrãri privitoare la probleme de producţie, informare a publicului, ştiinţa şi tehnica, specifice activitãţii pe care o desfãşoarã, face propuneri privind standardele de stat;
5.23. asigura respectarea disciplinei muncii în desfãşurarea activitãţii proprii, respectarea atribuţiilor de serviciu şi prevederilor legale de cãtre întreg personalul, conform reglementãrilor stabilite prin statutul personalului metroului;
5.24. executa şi alte atribuţii care decurg din actele normative în vigoare.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 6
"Metrorex" Bucureşti are un patrimoniu constituit prin însumarea patrimoniilor unitãţilor din structura, în valoare de 23.754.784 mii lei, conform bilanţului încheiat la data de 30.06.1991.
ART. 7
"Metrorex" Bucureşti este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate, regia poseda, foloseşte şi dispune în mod autonom de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.

CAP. 4
Structura regiei

ART. 8
"Metrorex" Bucureşti are în structura sa organizatoricã uzine, depouri, secţii, ateliere, laboratoare, dispecerate, staţii, oficii, direcţii, servicii şi birouri, care asigura îndeplinirea funcţiilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii, conducere, conceptie, dezvoltare, financiar-contabile, cercetare, proiectare, informatica, personal, comerciale, control şi protecţia mediului.
ART. 9
"Metrorex" Bucureşti poate avea sistem propriu de învãţãmînt şi activitãţi sportive.
ART. 10
Structura organizatoricã a "Metrorex" Bucureşti, înfiinţarea şi structura organizatoricã a unitãţilor fãrã personalitate juridicã se aproba de cãtre consiliul de administraţie al regiei.
ART. 11
Consiliul de administraţie al regiei stabileşte, prin regulamentul sau de organizare şi funcţionare, relaţiile unitãţilor din cadrul regiei cu terţi, în domeniile tehnic, de exploatare, întreţinere şi reparaţii, economic, comercial, administrativ, financiar şi altele.
ART. 12
Toate unitãţile din componenta regiei rãspund în fata consiliului de administraţie al acesteia de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotãrîri şi decizii de delegare.

CAP. 5
Organele de conducere ale regiei

ART. 13
Conducerea regiei este asigurata de:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.
ART. 14
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului transporturilor şi este compus din 7 - 15 membri, dupã cum urmeazã:
- directorul general, care este şi preşedintele consiliului de administraţie;
- un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
- ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti, specialişti din ramurile de activitate ale regiei.
La lucrãrile consiliului de administraţie pot participa ca invitaţi ai Ministerului Apãrãrii Naţionale pentru consultare în probleme care privesc nevoile de apãrare, precum şi delegaţi ai unor agenţi economici şi instituţii cu care regia are relaţii în activitatea pe care o desfãşoarã.
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de funcţionare.
ART. 15
Membrii consiliului de administraţie sînt numiţi pe o perioada de 4 ani, jumãtate din ei putind fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Transporturilor înlocuirea unui membru necorespunzãtor, precum şi completarea locurilor vacante ivite din diferite motive, în cursul perioadei de 4 ani. Membrul numit va funcţiona numai pînã la împlinirea acestei perioade.
Membrii consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie. Aceştia nu pot face parte din consiliile de administraţie ale societãţilor comerciale cu care regia întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
ART. 16
Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin cu toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie aceştia primesc o indemnizaţie al carei cuantum se stabileşte prin hotãrîre a consiliului de administraţie.
ART. 17
Consiliul de administraţie se întruneşte ori de cîte ori necesita interesele regiei şi cel puţin o data pe luna.
El este convocat de preşedintele consiliului, care hotãrãşte ordinea de zi, sau la solicitarea a cel puţin jumãtate plus unu din membrii consiliului.
ART. 18
Consiliul de administraţie poate hotãrî dacã majoritatea simpla a membrilor sãi este prezenta.
Dacã nu este îndeplinitã aceasta majoritate simpla, reuniunea consiliului de administraţie se reorganizeazã într-un interval de cel mult 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi.
Deciziile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unu din numãrul membrilor consiliului.
ART. 19
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
19.1. aproba conceptia şi strategia de dezvoltare a regiei;
19.2. aproba introducerea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente;
19.3. aproba norme, normative, regulamente şi instrucţiuni de serviciu, specifice activitãţii metroului;
19.4. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi asigura execuţia acestuia; repartizeazã între sectoarele de activitate ale regiei bugetul de venituri şi cheltuieli, dupã aprobare;
19.5. analizeazã bilanţul şi contul de profit şi pierderi anual şi le înainteazã pentru a fi aprobate de Ministerul Economiei şi Finanţelor;
19.6. aproba sau propune spre aprobare investiţiile ce urmeazã a se realiza de cãtre regie, în condiţiile legii;
19.7. aproba înfiinţarea, structura organizatoricã şi gradarea unitãţilor componente;
19.8. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei;
19.9. stabileşte şi aproba relaţiile compartimentelor din aparatul propriu şi al unitãţilor în cadrul regiei şi cu terţi;
19.10. stabileşte competentele şi aproba atribuţiile unitãţilor din componenta regiei;
19.11. aproba propunerile de depasire a cheltuielilor totale prevãzute în buget, în cazul în care exista un plus de venituri care sa acopere plusul de cheltuieli;
19.12. aproba volumul maxim al creditelor bancare;
19.13. prezintã ministrului transporturilor propunerile de subvenţii pentru a fi aprobate de organele competente;
19.14. propune majorarea sau diminuarea patrimoniului regiei, în condiţiile legii;
19.15. aproba sau propune, dupã caz. modificãri în volumul fondului de rezerva;
19.16. prezintã ministrului propuneri de înfiinţare de diferite fonduri speciale de care metroul are nevoie pentru mersul normal al activitãţii şi a cãror aprobare intra în competenta Ministerului Transporturilor, respectiv Ministerului Economiei şi Finanţelor, care stabilesc sursele de acoperire;
19.17. aproba competente privind angajarea şi efectuarea de cheltuieli de orice natura, inclusiv investiţii, tranzacţii financiare şi comerciale, vinzari sau închirieri de bunuri mobile şi imobile, în condiţiile legii, care nu mai sînt necesare sau a cãror cheltuieli cu întreţinerea sînt nejustificate;
19.18. prezintã ministrului proiectele tarifelor de baza pentru transportul de persoane, pentru a fi supus spre aprobare Guvernului;
19.19. analizeazã raportul trimestrial al regiei privind activitatea pe baza de bilanţ şi aproba mãsuri pentru desfãşurarea activitãţii în condiţii de echilibrare a bugetului;
19.20. prezintã ministrului propuneri de acte normative şi modificãri ale celor existente pentru a fi supuse aprobãrii, potrivit legii;
19.21. avizeazã şi face propuneri pentru definirea, delimitarea şi reglementarea legalã a zonei minime de siguranta de metrou, în scopul asigurãrii stabilitatii şi securitãţii caii şi instalaţiilor de metrou, precum şi siguranţei circulaţiei;
19.22. trateazã şi stabileşte, împreunã cu organele Ministerului de Interne, relaţii şi condiţiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor şi bunurilor, ordinii publice în staţii şi trenuri, precum şi interventiilor în caz de necesitate;
19.23. analizeazã şi aproba propunerile de participare la societãţi comerciale cu capital roman sau strãin;
19.24. aproba închirierea de clãdiri, spaţii şi terenuri ale regiei;
19.25. îşi da acordul la propunerile de concesionari, potrivit legii;
19.26. aproba utilizarea fondului valutar;
19.27. asigura respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;
19.28. propune spre aprobare încadrarea personalului în grupele de munca, în vederea pensionãrii;
19.29. aproba regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, precum şi statutul personalului;
19.30. asigura funcţionarea consiliilor de conducere la unitãţile componente;
19.31. exercita orice atribuţii ce-i revin din prevederile legale şi regulamentul sau de organizare şi funcţionare şi aproba orice alte mãsuri privind activitatea regiei.
ART. 20
Directorul general conduce activitatea curenta a regiei şi este numit dintre specialiştii metroului, în condiţiile legii.
ART. 21
Directorul general reprezintã, permanent sau prin delegat, regia în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale cu organisme similare.
ART. 22
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competente:
22.1. asigura conducerea curenta a regiei, ajutat de ceilalţi directori;
22.2. dispune şi controleazã executarea hotãrîrilor consiliului de administraţie;
22.3. aproba, în condiţiile statutului personalului metroului, angajarea şi concedierea personalului din aparatul propriu al regiei şi numeşte, prin decizie, conducãtorii compartimentelor functionale şi unitãţilor componente; delega competente în domeniul activitãţii de personal conducãtorilor unitãţilor componente;
22.4. aproba, în condiţiile legii, angajarea de specialişti pe termen limitat pentru efectuarea de studii, lucrãri etc. necesare regiei;
22.5. aproba trimiterea de delegaţi sau participa personal la congrese, adunãri generale, conferinţe interne sau internaţionale, intilniri de afaceri sau programe de interes pentru metrou;
22.6. exercita orice atribuţii ce-i revin din prevederile legale şi regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie şi aproba orice alte mãsuri privind activitatea regiei.
ART. 23
Directorul general poate delega o parte din atribuţiile sale directorilor salariaţi ai regiei.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 24
"Metrorex" Bucureşti determina anual volumul de venituri şi cheltuieli, formuleazã propuneri de subvenţii şi solicita alocaţii de la bugetul administraţiei centrale de stat, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 25
Bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei se stabileşte pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprinde:
- venituri provenite din încasãri din activitatea de transport de persoane;
- venituri din alte activitãţi;
- subvenţii de la buget;
- cheltuieli din activitatea de transport;
- alte cheltuieli.
ART. 26
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi al regiei se aproba de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
"Metrorex" Bucureşti aproba balante şi execuţia acestora la unitãţile din structura.
ART. 27
Veniturile nete realizate din alte activitãţi decît cele rezultate din activitatea de transport cãlãtori se pot folosi de cãtre aceasta pentru constituirea de fonduri pentru finanţarea de lucrãri destinate îmbunãtãţirii servirii publicului cãlãtor, îmbunãtãţirii condiţiilor sociale, dotãri, dezvoltãri şi alte activitãţi stabilite de consiliul de administraţie.
ART. 28
Pe parcursul executãrii bugetului, într-un exerciţiu financiar, în caz de necesitate sau pentru a obţine rezultate mai bune în activitate, se pot depãşi cheltuielile totale prevãzute, cu condiţia sa se realizeze ulterior sporuri de venituri care sa acopere plusul de cheltuieli.
Aprobarea se da de cãtre consiliul de administraţie al regiei pe baza propunerilor însuşite de directorul general.
ART. 29
"Metrorex" Bucureşti hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor ce îi sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi propune volumul alocaţiilor de la bugetul administraţiei centrale de stat şi creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
ART. 30
"Metrorex" Bucureşti poate contracta credite şi pentru acoperirea necesitãţilor curente, în situaţia în care, pe parcursul execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli, mijloacele regiei nu sînt suficiente.
ART. 31
Extinderea, dezvoltarea reţelei de metrou şi dotarea cu material rulant sînt realizate integral din alocaţii de la bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 32
Relaţiile financiare între unitãţile regiei se stabilesc prin reglementãri aprobate de consiliul de administraţie.
ART. 33
Operaţiunile de încasãri şi plati ale regiei se efectueazã prin conturi deschise la unitãţile bancare.
ART. 34
Exerciţiul economico-financiar al regiei se coreleazã cu exerciţiul economico-financiar al bugetului de stat.

CAP. 7
Relaţiile regiei

ART. 35
"Metrorex" Bucureşti poate aproba angajarile de energie, combustibil şi materiale, în contul bugetului intern de aprovizionare al exerciţiului urmãtor.
Pentru lucrãrile cu ciclu lung de execuţie, poate încheia contracte de lucrãri şi furnitura, cu plati eşalonate în rate, ce se prevãd în mai multe exercitii bugetare.
Pentru a face fata nevoilor de combustibil, materii şi materiale necesare functionarii şi dezvoltãrii, regia constituie din timp stocuri de siguranta, care se înscriu în bugetul de cheltuieli.
ART. 36
Unitãţile din componenta regiei îşi desfãşoarã activitatea şi executa sarcinile ce le revin pe baza competentelor şi împuternicirilor acordate de directorul general şi de consiliul de administraţie.
ART. 37
Relaţiile regiei cu unitãţile componente se stabilesc prin regulamente şi instrucţiuni de organizare şi funcţionare specifice fiecãrei activitãţi, aprobate de consiliul de administraţie al regiei.
ART. 38
Relaţiile unitãţilor în cadrul regiei, precum şi atribuţiile, competentele şi împuternicirile acestora se stabilesc şi se aproba de directorul general şi de consiliul de administraţie al regiei.

CAP. 8
Controlul activitãţii

ART. 39
Controlul economico-financiar la unitãţile din componenta se executa de organele proprii de control ale regiei, constituite potrivit dispoziţiilor legale.
Controlul activitãţii se va realiza, atît la nivelul regiei cît şi la nivelul unitãţilor din componenta, de cãtre organele proprii specializate.

CAP. 9
Dispoziţii referitoare la personal

ART. 40
Personalul regiei este supus prevederilor statutului personalului, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice.
ART. 41
Personalul regiei va beneficia de salarii, sporuri şi drepturi corespunzãtoare funcţiilor specifice metroului şi unitãţilor feroviare, în conformitate cu legislaţia aprobatã pentru aceste activitãţi.
Aceste drepturi se stabilesc în statutul personalului Regiei de exploatare a metroului.

CAP. 10
Dispoziţii finale

ART. 42
În prima luna a fiecãrui an, consiliul de administraţie al regiei prezintã Ministerului Transporturilor un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent, precum şi perspectiva anului în curs.
ART.43
Personalul regiei, atît din unitãţile din structura, cît şi din aparatul central, beneficiazã în continuare de cãlãtoriile gratuite pe cãile ferate, precum şi de prevederile Decretului-lege nr. 98/1990 şi Hotãrîrii Guvernului nr. 984/1990 şi de celelalte drepturi salariale şi sociale specifice, care se aplica personalului C.F.R.
ART. 44
Regia respecta şi rãspunde de aplicarea tuturor prevederilor din legile generale şi specifice.
ART. 45
Prezentul regulament se completeazã cu celelalte reglementãri legale şi poate fi modificat pe baza propunerilor consiliului de administraţie al regiei.

----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016