Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 679 din 11 iunie 1990  privind aprobarea infiintarii Bancii pentru Mica Industrie si Libera Initiativa - societate pe actiuni    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 679 din 11 iunie 1990 privind aprobarea infiintarii Bancii pentru Mica Industrie si Libera Initiativa - societate pe actiuni

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 148 DIN 30/06/92
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba înfiinţarea Bãncii pentru Mica Industrie şi Libera Initiativa - societate pe acţiuni şi Statutul de funcţionare a acesteia.
Banca se constituie ca o societate pe acţiuni, cu caracter privat, avînd un capital iniţial de 1.500 milioane lei subscris de acţionari romani şi strãini.
Banca va avea sediul social în municipiul Bucureşti şi va putea infiinta sucursale, filiale, agenţii, reprezentante şi subsidiare în ţara şi strãinãtate.
ART. 2
Banca va dobîndi personalitate juridicã pe baza autorizaţiei de funcţionare emisã de Banca Nationala a României şi a înregistrãrii la Ministerul Finanţelor.
Banca pentru Mica Industrie şi Libera Initiativa - societate pe acţiuni funcţioneazã pe baza şi în condiţiile autorizaţiei eliberate de Banca Nationala a României, în care vor fi prevãzute operaţiunile bancare, în lei şi în alte valute, pe care aceasta le poate efectua.
ART. 3
Banca este autorizata sa-şi constituie fonduri de rezerva şi fonduri specifice de risc în limitele stabilite prin autorizaţia de funcţionare şi este supusã prevederilor Decretului-lege nr. 96/1990 privind unele mãsuri pentru atragerea investiţiilor de capital strãin în România.
ART. 4
Banca pentru Mica Industrie şi Libera Initiativa - S.A. va putea acorda credite şi constitui depozite la alte bãnci şi va putea primi credite şi depozite de la acestea.
ART. 5
Banca pentru Mica Industrie şi Libera Initiativa - S.A. va putea efectua operaţiuni bancare în valuta pe cont propriu sau al terţilor şi va putea acorda şi primi credite şi depozite în valuta la şi de la alte bãnci şi clienţi din ţara şi strãinãtate, în condiţiile pieţei.
ART. 6
În funcţie de evoluţia pieţei, de situaţia economicã şi financiarã a clienţilor, precum şi de alte riscuri ale operaţiunilor, consiliul de administraţie al bãncii va putea stabili dobinzi diferenţiate, al cãror nivel sa fie peste nivelul dobinzii de baza prevãzute la cap. II pct. 1 lit. a) din Hotãrîrea Guvernului nr. 294 din 5 aprilie 1990.
Pentru serviciile prestate clienţilor sãi, banca va percepe comisioane, al cãror nivel va fi stabilit de consiliul de administraţie.
ART. 7
Structura organizatoricã şi de personal, sistemul de salarizare şi alte forme de retribuire a muncii, precum şi criteriile de studii şi de stagiu vor fi stabilite de consiliul de administraţie al bãncii.
Salariaţii bãncii, proveniţi din sectorul de stat, cooperatist sau particular, vor fi transferati în interesul serviciului şi vor beneficia de toate drepturile privind vechimea neîntreruptã în munca şi orice alte drepturi de personal, inclusiv de asigurãrile sociale de stat, potrivit legii.
ART. 8
Pentru perioada de timp în care banca nu va realiza venituri în valuta, UCECOM va include în programele sale de cheltuieli valutare şi necesitãţile Bãncii pentru Mica Industrie şi Libera Initiativa - S.A., contravaloarea în lei a valutei fiind suportatã de banca.
ART. 9
Banca îşi va începe activitatea în cursul trimestrului IV/1990.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

STATUTUL
Bãncii pentru Mica Industrie şi Libera Initiativa - S.A.

CAP. 1
Denumirea, sediul, durata şi obiectul bãncii
ART. 1
Societatea a carei activitate se reglementeazã prin prezentul statut are denumirea de "Banca pentru Mica Industrie şi Libera Initiativa" - societate pe acţiuni, denumita în cele ce urmeazã banca.
Asociaţii fondatori sînt cooperative meşteşugãreşti, case de pensii ale cooperaţiei meşteşugãreşti, unitãţi din sfera de activitate a acestora, precum şi alte persoane fizice sau juridice, romane şi/sau strãine.
Banca, sub forma unei societãţi pe acţiuni cu rãspundere limitatã la capitalul subscris al societãţii, este constituitã în conformitate cu legile în vigoare în România, are personalitate juridicã şi funcţioneazã pe baza prevederilor prezentului statut.
Banca oferã actionarilor sãi o baza democratica pentru colaborare, iar clienţilor condiţii competitive pentru rezolvarea în mod independent, pe baza liberei iniţiative, a afacerilor curente şi de perspectiva.
ART. 2
Banca îşi are sediul social în municipiul Bucureşti.
ART. 3
Durata de funcţionare a bãncii este de 99 ani şi poate fi prelungitã prin hotãrîrea adunãrii generale.
ART. 4
Banca are ca obiect de activitate atragerea de fonduri în lei şi valuta strãinã şi acordarea de credite sub diferite forme în lei şi valuta strãinã.
Banca efectueazã operaţiuni bancare şi financiare în România şi strãinãtate pentru contul sau propriu, în numele altora sau în colaborare cu alţii, cum sînt:
a) atragerea de economii şi depozite la vedere şi la termen în lei şi valuta strãinã;
b) acordarea de credite şi constituiri de depozite pe diferite termene în lei şi valuta strãinã;
c) scontarea şi acceptarea de efecte de comerţ, cu sau fãrã recurs şi reescontarea propriului portofoliu, în lei şi valuta strãinã;
d) emiterea şi efectuarea de operaţiuni cu efecte de comerţ;
e) emiterea de cecuri bancare proprii sau în contul altor instituţii de credit;
f) efectuarea de operaţiuni cu titluri de stat, acţiuni, obligaţiuni şi alte hirtii de valoare, pentru contul propriu sau al terţilor;
g) sa emita, confirme, negocieze şi sa plãteascã acreditive, documentare, incasouri, ordine de plata şi alte instrumente de decontare; sa emita, confirme şi sa efectueze operaţiuni cu scrisori de garanţie, avaluri şi cauţiuni în ţara şi în strãinãtate;
h) sa efectueze operaţiuni de arbitraj valutar şi sa administreze, disponibilitati în valuta strãinã, proprii şi ale clienţilor;
i) sa participe la consortii de garanţii şi la credite consortiale interne şi internaţionale;
j) sa cumpere şi sa vinda valuta strãinã, aur şi metale preţioase în lingouri sau monede şi medalii;
k) alte operaţiuni legate de afacerile bancare şi financiare în ţara şi strãinãtate;
l) sa cumpere imobile şi alte valori imobiliare numai pentru uz propriu sau pentru a sprijini propriile interese de credit cu obligaţia, în acest caz, sa le vinda la prima ocazie favorabilã;
m) sa participe cu capital la organizaţii financiar-bancare din ţara şi strãinãtate, precum şi la orice alte organizaţii economice;
n) sa încheie cu bãnci şi instituţii financiare strãine convenţii privind activitãţi financiar-bancare şi aranjamente de corespondent.
Banca are dreptul sa participe la orice operaţiuni economice, financiare şi bancare în cadrul unor acorduri, convenţii şi înţelegeri încheiate de autoritãţile romane pe plan intern sau extern.
Aceste enumerari au fost fãcute cu titlul enumerativ şi nu limitativ.
CAP. 2
Capital social, acţiuni
ART. 5
Capitalul social al bãncii este de 1.500 milioane repartizat în 1.500.000 acţiuni de 100 lei, fiecare acţiune dind dreptul la un vot.
Persoanele fizice şi juridice strãine care subscriu la capital vor efectua plata contravalorii acţiunilor respective în valuta la cursul oficial în vigoare, din ziua plãţii.
Acţiunile sînt individuale, la purtãtor şi pot fi negociate în mod liber, potrivit normelor ce se vor elabora de cãtre banca, în conformitate cu dispoziţiile legale.
Un acţionar va putea sa detina acţiuni în proprietate, cesiune, reprezentare sau sub orice alte forme care conferã drept de vot, de o valoare reprezentind cel mult 35% din capitalul social al bãncii.
ART. 6
La propunerea consiliului de administraţie, adunarea generalã a actionarilor poate hotãrî majorarea capitalului bãncii, fixind condiţiile şi data emisiunii de noi acţiuni.
Nu se pot emite noi acţiuni de o valoare mai mica decît valoarea nominalã iniţialã.
Banca emite certificate prin care se atesta deţinerea acţiunilor.
ART. 7
Toate acţiunile sînt supuse la drepturi şi obligaţii egale. Actionarii vor fi ţinuţi responsabili numai în limita valorii fiecãrei acţiuni, iar obligaţiile lor nu pot fi mãrite peste aceasta limita.
ART. 8
Proprietatea unei acţiuni înseamnã implicit acceptarea statutului bãncii şi a rezolutiilor adunãrii generale.
ART. 9
Fiecare acţiune este indivizibilã. Toate acţiunile vor fi considerate "pari-passu", fãrã nici o preferinta asupra proprietãţii activelor bãncii sau distribuirii beneficiilor.
Banca nu va putea dobîndi propriile sale acţiuni, nici acorda împrumuturi sau avansuri asupra lor.
CAP. 3
Conducerea bãncii
Adunarea generalã a actionarilor
ART. 10
Adunarea generalã a actionarilor convocatã şi constituitã în conformitate cu prevederile legii şi ale prezentului statut reprezintã pe toţi asociaţii şi hotãrîrile sale sînt obligatorii.
Adunarea generalã a actionarilor este legal constituitã în prezenta unui numãr de delegaţi ai actionarilor care sa reprezinte 3/4 din capitalul bãncii şi hotãrãşte cu majoritatea a 3/4 din numãrul delegaţilor actionarilor prezenţi.
ART. 11
Adunarea generalã a actionarilor este convocatã de consiliul de administraţie la sediul social al bãncii pe baza de afişare la sediul central al bãncii şi al sucursalelor şi filialelor acesteia, precum şi prin publicarea în Monitorul Oficial, cu cel puţin treizeci de zile înainte de data la care aceasta urmeazã sa aibã loc. Comunicarea va cuprinde locul, ziua şi ora şedinţei precum şi ordinea de zi.
ART. 12
Au dreptul sa participe la adunarea generalã actionarii care dovedesc cu propriile acţiuni sau certificatul de atestare a proprietãţii acţiunilor, calitatea lor de acţionari.
Prezenta la adunarea generalã se va asigura prin delegaţi ai actionarilor aleşi pe 2 ani, pe judeţe, ţinînd seama de norma de reprezentare de 30.000 de acţiuni la un delegat.
La alegerea delegatului pe judeţ se vor alege şi doi delegaţi supleanţi pentru a se face fata unor posibile indisponibilitati.
În situaţia în care în unele judeţe vor rezulta fracţiuni sub cifra de 30.000 acţiuni, pentru aceste fracţiuni urmeazã sa se aleagã un delegat cu drept de vot pentru numãrul de acţiuni pe care acesta le reprezintã.
Numãrul de voturi este egal cu numãrul de acţiuni reprezentate de delegatul respectiv.
Adunarea de alegere a delegaţilor se convoacã cu cel puţin 15 zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor şi va fi organizatã de acţionarul cu cel mai mare numãr de acţiuni din judeţul respectiv care va asigura şi preşedinţia alegerii. Rezultatele alegerilor de delegaţi vor fi consemnate de cãtre o comisie aleasã de adunare, într-un proces-verbal semnat de actionarii prezenţi, ce se va inainta preşedintelui adunãrii generale a actionarilor, cu cel puţin 5 zile înainte de data ţinerii acesteia. Procesul-verbal constituie procura prin care delegatul ales este împuternicit sa reprezinte actionarii respectivi.
Adunãrile teritoriale de alegere a delegaţilor sînt legal constituite în prezenta numãrului de acţionari care sa reprezinte cel puţin 51% din valoarea totalã a acţiunilor din zona respectiva.
Hotãrîrile de alegere a delegaţilor de cãtre adunãrile teritoriale sînt valabile dacã sînt adoptate cu majoritatea de 51% din numãrul actionarilor prezenţi.
În situaţia în care prezenta actionarilor din zona respectiva nu asigura majoritatea de 51%, adunarea se amina cu 30 minute, dupã care adunarea de alegere a delegaţilor se considera legal constituitã şi va adopta hotãrîri cu orice numãr de acţionari prezenţi.
Membrii consiliului de administraţie şi membrii comitetului de conducere nu pot fi aleşi delegaţi, dar participa la lucrãrile adunãrii generale, avînd drept de vot consultativ.
Reprezentantul general al actionarilor, care este şi preşedintele consiliului de administraţie, participa, de drept, la lucrãrile adunãrii generale, cu drept de vot deliberativ.
ART. 13
Adunarea generalã a actionarilor se convoacã de cãtre consiliul de administraţie şi este prezidata de reprezentantul general al actionarilor, iar în lipsa acestuia, de o alta persoana desemnatã de adunarea generalã.
Privitor la aceasta convocare vor fi informati Ministerul Finanţelor şi Banca Nationala a României.
Secretariatul adunãrii generale a actionarilor va fi asigurat de secretarul bãncii.
Hotãrîrile adunãrii generale a actionarilor sînt trecute în procese-verbale semnate de preşedinte şi de secretar.
ART. 14
Adunarea generalã a actionarilor poate fi ordinarã şi extraordinarã.
Adunarea generalã ordinarã trebuie sa fie convocatã cel puţin o data pe an, în decursul a 6 luni de la încheierea exerciţiului financiar al bãncii, acesta corespunzind cu finele anului calendaristic, dar nu mai tirziu de 10 zile înainte de termenul stabilit de lege pentru depunerea bilanţului la organele fiscale.
Adunarea generalã adopta, în cadrul problemelor înscrise pe ordinea de zi, decizii privind:
- direcţiile principale de orientare a activitãţii de viitor a bãncii;
- aprobarea bilanţului bãncii, a contului de profit şi pierderi, descãrcarea de gestiune, destinaţia şi repartizarea beneficiului;
- majorarea capitalului şi constituirea de rezerve;
- participari cu capital la alte organizaţii economice şi financiare din ţara şi strãinãtate;
- înfiinţarea de sucursale, filiale şi subsidiare în ţara şi în strãinãtate;
- numeşte reprezentantul general al actionarilor şi pe ceilalţi membri ai consiliului de administraţie (administratorii bãncii), durata mandatului lor fiind de 4 ani. Reprezentantul general al actionarilor nu poate fi membru al conducerii executive a bãncii; aceasta funcţie este retribuitã prin indemnizaţie la nivelul stabilit de adunarea generalã, la propunerea consiliului de administraţie;
- numeşte preşedinte executiv al bãncii şi vicepreşedinţii executivi, funcţii cu norma intreaga, care au sarcina conducerii efective a bãncii, mandatul lor fiind de 4 ani;
- stabileşte mãrimea jetoanelor de prezenta şi a tantiemelor administratorilor bãncii;
- numeşte comisia de cenzori cu mandatul de 3 ani şi stabileşte remunerarea acesteia. La expirarea mandatului lor, membrii comisiei cenzori pot fi realeşi.
ART. 15
Adunarea generalã extraordinarã poate fi convocatã de consiliul de administraţie ori de cîte ori este nevoie sau la cererea actionarilor, reprezentind cel puţin 1/4 din capitalul bãncii, respectiv din numãrul delegaţilor teritoriali, care reprezintã aceasta proporţie din capital.
Hotãrîrile se adopta potrivit reglementãrilor prevãzute pentru adunarea generalã ordinarã.
ART. 16
Adunarea generalã extraordinarã poate hotãrî asupra modificãrii statutului, majorãrii capitalului social, emiterii de obligaţiuni şi alte cazuri prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie
ART. 17
Banca este administratã de consiliu de administraţie cu mandat de 4 ani, compus din 12-14 administratori, în compunerea sa intrînd:
- 8 reprezentanţi ai actionarilor, inclusiv reprezentantul general al actionarilor;
- 2 reprezentanţi ai salariaţilor bãncii;
- 2-4 reprezentanţi ai conducerii executive a bãncii în persoana preşedintelui executiv şi a 2 vicepreşedinţi executivi.
Consiliul de administraţie este legal constituit în prezenta a 2/3 din totalul membrilor sãi, iar deciziile sale vor fi adoptate prin votul majoritãţii simple a membrilor care compun consiliul de administraţie.
ART. 18
Consiliul de administraţie este prezidat de reprezentantul general al actionarilor, constituie principalul organ de decizie între adunãrile generale şi se întruneşte trimestrial pentru a lua în discuţie şi adopta decizii privind principalele domenii ale activitãţii bãncii, dupã cum urmeazã:
- examinarea şi confirmarea dãrii de seama anuale, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, însoţite de propuneri privind destinaţia şi repartizarea beneficiului, în vederea prezentãrii acestora adunãrii generale a actionarilor pentru aprobarea şi descãrcarea de gestiune;
- aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al bãncii, precum şi a cheltuielilor de investiţii pentru bunuri de capital;
- activitatea de credite, nivelul obligaţiunilor şi al angajamentelor bãncii, precum şi nivelul dobinzilor aplicate de banca;
- stabilirea regimului comisioanelor şi al semnaturilor personalului care are drept de angajare a patrimoniului bãncii;
- aprobarea structurii organizatorice şi de personal al bãncii;
- aprobarea normelor de lucru şi competentele consiliului de administraţie;
- stabilirea numãrului membrilor, a componentei comitetului de conducere şi competentele acestuia;
- aprobarea atribuţiilor şi competentelor preşedintelui şi vicepreşedinţilor executivi ai bãncii;
- numirea directorilor din centrala bãncii şi ai sucursalelor şi filialelor, precum şi ai subsidiarelor;
- aprobarea salariilor conducerii executive a bãncii, regimul de salarizare a restului personalului, prime şi alte forme de remunerare.
Comitetul de conducere
ART. 19
Asigura transpunerea în viata a hotãrîrilor consiliului de administraţie şi conducerea curenta a activitãţii bãncii între şedinţele consiliului de administraţie.
Comitetul de conducere este format din 5-7 membri, în compunerea sa intrînd preşedintele executiv al bãncii, vicepreşedinţii executivi şi 3 conducatori ai principalelor compartimente din centrala bãncii.
ART. 20
Comitetul de conducere este prezidat de preşedintele executiv al bãncii, iar în lipsa acestuia, de unul dintre vicepreşedinţii executivi şi se întruneşte ori de cîte ori va fi necesar sau la cererea a cel puţin jumãtate din totalul membrilor sãi.
Comitetul de conducere este legal constituit în prezenta a 2/3 din totalul membrilor sãi şi adopta decizii cu majoritatea membrilor care îl compun.
ART. 21
În situaţia în care comitetul de conducere nu poate adopta decizii ca urmare a neîntrunirii majoritãţii de voturi arãtatã mai sus, problema asupra cãreia nu s-a putut adopta o decizie va fi supusã primei şedinţe a consiliului de administraţie.
ART. 22
Activitatea de conducere zi de zi a întregii bãnci este asigurata de preşedintele executiv, iar în lipsa acestuia de un vicepreşedinte executiv.
Pe mãsura creşterii activitãţii bãncii, adunarea generalã a actionarilor, la propunerea consiliului de administraţie, poate aproba creşterea numãrului vicepreşedinţilor executivi şi alegerea unui prim-vicepreşedinte, aceştia devenind membri de drept ai comitetului de conducere.
ART. 23
Reprezentarea şi angajarea bãncii în legatura cu operaţiunile patrimoniale se efectueazã cu doua semnãturi, potrivit reglementãrii competentelor ce se va stabili de cãtre consiliul de administraţie ; angajarea bãncii printr-o singura semnatura este nulã şi neavenitã.
ART. 24
În scopul pãstrãrii integrale a activelor bãncii, comitetul de conducere va asigura reglementarea stricta a sistemului de garantare a creditelor şi a altor facilitãţi acordate de banca.
ART. 25
Banca va acorda credite şi alte facilitãţi de aceasta natura pe baza de garanţii şi gajuri care sa se materializeze în ipoteca constituitã asupra bunurilor imobile, alte bunuri şi valori în proprietatea debitorului şi garantilor, cesiuni de alte active, scrisori de garanţie bancarã, hirtii de valoare şi alte efecte de comerţ, bunurile ce se procura din creditul acordat, precum şi garanţii personale.
Garanţiile constituite de solicitantii de credit trebuie sa depãşeascã, de regula, cu 10-20% valoarea creditului acordat, inclusiv dobinda.
CAP. 4
Comisia de cenzori
ART. 26
Verificarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi al bãncii şi realitatea cifrelor cuprinse în acestea se efectueazã de cãtre o comisie de cenzori, formatã din 3 experţi contabili autorizaţi, la recomandarea Ministerului Finanţelor.
Comisia de cenzori verifica respectarea de cãtre banca a principiului tratamentului egal al actionarilor privind toate drepturile şi obligaţiile ce le revin.
Dupã verificãrile efectuate, comisia de cenzori atesta în scris pe bilanţul bãncii opinia ei privind rezultatele verificãrii bilanţului, a contului de profit şi pierderi şi în legatura cu realitatea cifrelor.
CAP. 5
Darea de seama anuala şi bilanţul bãncii
ART. 27
Anul de afaceri al bãncii începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an calendaristic.
Cu toate acestea, primul an de afaceri al bãncii va acoperi perioada cuprinsã între data începerii activitãţii bãncii şi sfîrşitul lunii decembrie a anului urmãtor.
ART. 28
Comitetul de conducere asigura întocmirea în termen de 3 luni de la data expirãrii anului de afaceri a bilanţului, contului de profit şi pierderi, precum şi a dãrii de seama anuale.
Pe baza acestor documente, comisia de cenzori efectueazã verificãrile corespunzãtoare, dupã care bilanţul bãncii atestat de cãtre comisia de cenzori, împreunã cu contul de profit şi pierderi, darea de seama anuala şi propunerile pentru repartizarea beneficiului se prezintã consiliului de administraţie pentru examinare.
ART. 29
Consiliul de administraţie examineazã bilanţul bãncii, contul de profit şi pierderi, darea de seama anuala, propunerile privind repartizarea beneficiului şi supune adunãrii generale rezultatele examinãrii în vederea aprobãrii şi descãrcãrii de gestiune.
ART. 30
Înainte de convocarea adunãrii generale anuale, bilanţul bãncii, contul de profit şi pierderi şi darea de seama se afişeazã la sediul central al bãncii şi la sucursale, iar dupã aprobare se publica în presa.
ART. 31
Beneficiile nete rezultate din bilanţ vor fi distribuite de adunarea generalã a actionarilor, astfel:
a) constituirea de fonduri de rezerva legale;
b) constituirea de provizioane de risc;
c) restul rãmîne la dispoziţia adunãrii generale pentru constituirea de rezerve speciale, pentru distribuirea de dividende sau pentru orice alte destinaţii.
Dividendul decis de adunarea generalã în baza propunerilor consiliului de administraţie va putea fi plãtit numai din profitul realizat, dupã satisfacerea obligaţiilor legale şi pãstrînd integritatea capitalului.
CAP. 6
Dispoziţii finale
ART. 32
Pentru eventualele erori în eliberarea de mijloace bãneşti, neinregistrari sau înregistrãri eronate în conturile clienţilor, banca rãspunde numai pînã la limita sumei eronat eliberate, neinregistrate, sau eronat înregistrate, precum şi de plata penalitatilor ce se vãrsa la bugetul de stat, suportate de clienţi în cazurile prevãzute de lege, dacã nu se dovedeşte ca erorile s-au produs din culpa clienţilor.
Rãspunderea bãncii înceteazã dacã nu este sesizatã prin reclamaţie pînã la expirarea termenului stabilit şi comunicat în scris, potrivit legii, titularilor de cont de a aduce la cunostinta unitãţilor bãncii neînregistrarea sau înregistrarea eronatã a operaţiunilor în conturi, reflectatã în extrasul de cont sau alte documente bancare.
Pretenţiile fata de banca sînt supuse prescripţiei prevãzute de lege.
ART. 33
Banca şi salariaţii bãncii sînt obligaţi sa pãstreze secretul operaţiilor şi conturilor acesteia şi ale clienţilor sãi.
Relaţii asupra operaţiilor şi conturilor se dau numai titularilor de conturi, organelor judecãtoreşti şi de urmãrire penalã potrivit condiţiilor stabilite de lege.
ART. 34
În cazul în care se ajunge la lichidarea bãncii, adunarea generalã va hotãrî în unanimitate de voturi modalitatea de lichidare, în condiţiile prevãzute de lege.
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016