Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 658 din 15 octombrie 1992  privind aprobarea Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 658 din 15 octombrie 1992 privind aprobarea "Normelor tehnice de evaluare privind vinzarea de locuinte si spatii cu alta destinatie construite din fondurile statului si din fondurile unitatilor economice sau bugetare" si a "Conditiilor privind organizarea licitatiilor de vinzare a cladirilor de locuit si a spatiilor cu alta destinatie din cadrul acestora, precum si a locuintelor construite din fondurile unitatilor economice si bugetare"

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 299 DIN 24/11/92
În temeiul dispoziţiilor <>art. 18 din Legea nr. 85/1992 privind vînzarea de locuinţe şi spaţii cu alta destinaţie construite din fondurile statului şi din fondurile unitãţilor economice sau bugetare,
Guvernul României hotãrãşte:
Se aproba "Normele tehnice de evaluare privind vînzarea de locuinţe şi spaţii cu alta destinaţie construite din fondurile statului şi din fondurile unitãţilor economice sau bugetare" şi "Condiţiile privind organizarea licitaţiilor de vînzare a clãdirilor de locuit şi a spaţiilor cu alta destinaţie din cadrul acestora, precum şi a locuinţelor construite din fondurile unitãţilor economice şi bugetare".
PRIM-MINISTRU

THEODOR STOLOJAN



Contrasemneazã:

-----------------

p. Ministrul lucrãrilor publice şi

amenajãrii teritoriului,

Victor Dumitrache,

secretar de stat



Ministrul economiei şi finanţelor,

George Danielescu



Ministrul bugetului, veniturilor

statului şi controlului financiar,

Florian Bercea



Secretari de stat în

Departamentul pentru Administraţia

Publica Localã,

Doru Viorel Ursu

Teodor Mircea Vaida



ANEXA 1
NORME TEHNICE DE EVALUARE

privind vînzarea de locuinţe şi spaţii cu alta destinaţie construite din fondurile statului şi din fondurile unitãţilor economice sau bugetare pentru aplicarea prevederilor <>Legii nr. 85/1992
Prevederi generale
La evaluarea lucrãrilor executate la clãdirile ce fac obiectul scoaterii la licitaţie se va tine seama de preţurile la zi în activitatea de construcţii.
În acest scop, documentaţia tehnico-economicã se va întocmi în conformitate cu:
- prevederile <>Decretului-lege nr. 61/1990 şi ale <>hotãrîrilor Guvernului nr. 608/1990 , 1109/1990, 1355/1990, 464/1991, 776/1991 şi 26/1992, corespunzãtor perioadelor de referinta pentru determinarea preţurilor lucrãrilor de construcţii aferente;
- prevederile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 449/1990 privind unele modificãri şi completãri ale reglementãrilor în vigoare referitoare la întocmirea devizelor în activitatea de investiţii şi reparaţii;
- <>Normele Ministerului Economiei şi Finanţelor nr. 71906/1992 privind reevaluarea mijloacelor fixe în conformitate cu prevederile <>art. 4 din Hotãrîrea Guvernului nr. 26/1992 .
A. Stabilirea preţului de începere a licitaţiilor pentru clãdirile de locuit şi spaţiile cu alta destinaţie, aflate în diferite faze de execuţie, care nu pot fi terminate din fondurile statului sau din fondurile unitãţilor economice ori bugetare
Preţul de pornire a licitaţiei se va determina astfel:
1. În cazul în care clãdirea este destinatã numai funcţiunii de locuit, se va întocmi o singura situaţie conţinînd valoarea lucrãrilor executate, pe categorii de lucrãri.
În cazul în care în clãdire sînt executate lucrãri şi pentru spaţii cu alta destinaţie decît cea de locuit, situaţiile se vor întocmi separat pentru:
a) lucrãri comune pentru locuinţe şi spaţii cu alta destinaţie;
b) lucrãri aferente exclusiv locuinţelor;
c) lucrãri aferente exclusiv spaţiilor cu alta destinaţie.
Departajarea valorilor aferente locuinţelor şi spaţiilor cu alta destinaţie din situaţiile privind lucrãrile comune se va face pe baza coeficienţilor folosiţi la elaborarea devizelor de lucrãri.
2. Valoarea lucrãrilor executate se va determina prin însumarea valorilor lucrãrilor aferente spaţiilor respective (de locuit sau cu alta destinaţie) cu cotele-pãrţi din lucrãrile comune ce revin fiecãruia din aceste spaţii.
Calculul acestor valori se va face pe baza situaţiilor întocmite pe etape de liberalizare a preţurilor, actualizate prin aplicarea indicilor stabiliţi prin <>Normele Ministerului Economiei şi Finanţelor nr. 71906/1992 privind reevaluarea mijloacelor fixe în conformitate cu prevederile <>art. 4 din Hotãrîrea Guvernului nr. 26/1992 .
Situaţiile conţinînd valoarea lucrãrilor, indiferent de beneficiar, vor cuprinde toate lucrãrile executate la zi, urmînd ca dupã desfãşurarea licitaţiei sa se facã eventualele regularizari de plati între vinzatori şi beneficiari care au participat la realizarea obiectivelor respective.
La totalul valorii lucrãrilor executate se vor adauga:
a) costul energiei electrice pentru iluminatul locurilor de munca aferent lucrãrilor executate la lumina artificiala;
b) cheltuielile efectuate pentru lucrãrile executate pe timp friguros;
c) cheltuielile pentru fonduri de tehnica noua;
d) sporuri prevãzute de lege pentru activitatea de construcţii-montaj;
e) valoarea cheltuitã din cota de cheltuieli diverse şi neprevãzute;
f) cota aferentã obiectului din lucrãrile efectiv executate pentru organizare de şantier (maximum 3,5%);
g) cheltuielile de proiectare aferente obiectului;
h) alte cheltuieli efectuate din cele prevãzute în devizul contractat, aferente obiectului.
La valoarea astfel determinata se adauga un comision de 1% pentru acoperirea cheltuielilor de evidenta şi vînzare ale unitãţilor beneficiare.
Preţul astfel format, distinct pentru locuinţe cît şi pentru spaţii cu alta destinaţie, este preţul de începere a licitaţiei.
B. Stabilirea preţului de începere a licitaţiilor pentru locuintele din clãdirile terminate, finanţate din fondurile statului şi din fondurile unitãţilor economice sau bugetare, care nu fac obiectul unui contract de închiriere sau pentru care nu s-a emis un ordin de repartizare
1. Pentru locuintele terminate înainte de 1 ianuarie 1990 şi executate potrivit legislaţiei existente în acea perioada, preţul se determina conform prevederilor <>Decretului-lege nr. 61/1990 , corectat cu indicii aferenţi stabiliţi prin <>Normele Ministerului Economiei şi Finanţelor nr. 71906/1992 de aplicare a prevederilor <>art. 4 din Hotãrîrea Guvernului nr. 26/1992 .
2. Pentru locuintele terminate, a cãror execuţie a continuat şi dupã data de 1 ianuarie 1990, preţul se determina prin aplicarea prevederilor <>Hotãrîrii Guvernului nr. 608/1990 şi a indicilor stabiliţi prin <>Normele Ministerului Economiei şi Finanţelor nr. 71906/1992 de aplicare a prevederilor <>art. 4 din Hotãrîrea Guvernului nr. 26/1992 , pentru fiecare din perioadele de execuţie respective.
CONDIŢII

privind organizarea licitaţiilor de vînzare a clãdirilor de locuit şi a spaţiilor cu alta destinaţie din cadrul acestora, precum şi a locuinţelor construite din fondurile unitãţilor economice şi bugetare pentru aplicarea prevederilor <>Legii nr. 85/1992
A. Dispoziţii cu caracter general
1. Licitaţiile care se realizeazã în baza <>Legii nr. 85/1992 sînt organizate de consiliile locale, precum şi de ceilalţi deţinãtori de clãdiri de locuit 0 sau titulari de investiţii.
2. Organizarea acţiunii de licitare poate fi încredinţatã, de consiliile locale, consiliilor de administraţie ale regiilor autonome sau societãţilor comerciale care au în administrare fondurile de stat pentru investiţii sau unor unitãţi specializate.
La nivelul societãţilor comerciale cu capital de stat şi al instituţiilor bugetare deţinãtoare de clãdiri de locuit, organizarea licitaţiilor este în sarcina consiliilor de administraţie ale acestora.
3. Organizatorii licitaţiilor publice au urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã şi supun aprobãrii consiliilor locale şi, respectiv, imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, lista clãdirilor ce se scot la licitaţie şi programul calendaristic de desfãşurare a acţiunii;
b) stabilesc factorii responsabili pentru elaborarea documentelor de formare a preţurilor de pornire a licitaţiei, pentru estimarea valorii necesare terminãrii obiectului, precum şi pentru elaborarea documentaţiei de licitaţie;
c) fixeazã condiţiile de verificare şi aprobare a documentaţiilor pentru stabilirea preţurilor de pornire a licitaţiei;
d) propun spre aprobare consiliilor locale, respectiv imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, comisiile de licitaţii pentru fiecare obiectiv ce se supune licitaţiei publice;
e) asigura publicitatea licitaţiei şi pun la dispoziţia ofertanţilor documentaţia de licitaţie.
4. În urma încheierii acţiunii de licitaţie, organizatorii vor prezenta consiliilor locale şi, respectiv, imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat raportul privind modul de desfãşurare a acţiunii şi rezultatele obţinute.
5. Documentele licitaţiei sînt:
a) anunţul licitaţiei;
b) documentaţia tehnico-economicã de stabilire a preţului de începere a licitaţiei şi a valorii necesare terminãrii obiectului;
c) planul de amplasament, partiuri de baza, secţiuni, faţade şi alte planşe de prezentare a clãdirii de locuit ce se scoate la licitaţie, inclusiv stadiile fizice realizate;
d) condiţiile de înscriere la licitaţie (cererea de înscriere, formularul de împuternicire pentru participare la licitaţie, modul de prezentare a garanţiilor de participare la licitaţie şi condiţiile de terminare a clãdirii);
e) condiţiile generale şi speciale de contractare şi execuţie ale obiectului supus licitaţiei publice.
6. Modificarea conţinutului documentelor licitaţiei, dupã difuzarea lor, poate fi facuta numai de cãtre organizatori şi numai în situaţii deosebite.
Notificarea modificãrii documentelor licitaţiei se face de cãtre organizatori, cu minimum 30 de zile înainte de termenul de ţinere a licitaţiei publice, şi se comunica obligatoriu tuturor celor care au intrat în posesia documentelor iniţiale.
7. În cazul în care este necesar sa fie prelungit termenul de înscriere la licitaţie, ca urmare a unor modificãri survenite, noul termen va fi anuntat public prin doua ziare locale, precum şi tuturor celor ce au fãcut cerere de înscriere.
B. Desfãşurarea licitaţiei publice
1. Licitaţia publica avînd ca scop vînzarea unor clãdiri de locuit sau spaţii cu alta destinaţie, începute din fondurile statului, ale unor clãdiri de locuit ale unitãţilor economice sau bugetare, care nu se mai pot termina în aceleaşi condiţii de finanţare, precum şi a unor locuinţe terminate şi neinchiriate sau nerepartizate cetãţenilor se desfãşoarã în şedinţa deschisã.
2. Şedinţele de licitaţie se desfãşoarã dupã un program aprobat şi anuntat public cu 30 de zile înaintea datei de ţinere a licitaţiei, în cel puţin doua ziare de larga circulaţie pe plan local, precum şi la sediul primãriei şi, respectiv, al unitãţii economice sau bugetare din localitatea respectiva.
3. Anunţul dat publicitãţii, aprobat de organizatori, va cuprinde:
a) adresa poştalã şi denumirea clãdirii sau partii de clãdire ce se scoate la licitaţie;
b) prezentarea sumarã a lucrãrilor executate şi a facilitãţilor de terminare puse la dispoziţia cumparatorilor;
c) destinaţia iniţialã şi valoarea estimatã pentru terminarea lucrãrilor;
d) preţul de pornire a licitaţiei, cuantumul garanţiei ce trebuie depusa la înscriere şi contul în care se depune aceasta;
e) eventuale condiţii speciale în vederea terminãrii lucrãrilor;
f) locul, data şi ora de depunere a înscrierii;
g) locul, data şi ora ţinerii licitaţiei.
4. Înscrierile de participare la licitaţie se primesc pînã în ziua programata ţinerii licitaţiei, condiţiile de participare fiind urmãtoarele:
a) prezentarea chitanţei de depunere la C.E.C., în contul stabilit de organizatori, a sumei de participare la licitaţie, reprezentind 10% din preţul de pornire a licitaţiei;
b) prezentarea unei dovezi de constituire la una din bãnci sau case de depunere a sumei, reprezentind valoarea obiectului constituitã prin însumarea valorii lucrãrilor executate (preţul de pornire a licitaţiei) şi cel puţin 30% din valoarea de terminare a lucrãrilor;
c) actul de constituire a asociaţiei de cumpãrãtori, precum şi împuternicirea de reprezentare la licitaţia publica.
Înscrierile de participare, precum şi documentele necesare se prezintã la organizatorii licitaţiei.
5. Comisiile de licitaţii, formate din 5 membri, din care cel puţin 2 specialişti în domeniul construcţiei clãdirilor de locuit, au urmãtoarele obligaţii:
a) verifica lista participanţilor şi documentele cerute în vederea participãrii la licitaţii;
b) verifica anunţurile publicitare şi concordanta acestora cu documentele prevãzute la lit. A pct. 5 lit. c;
c) constata autenticitatea certificãrii datelor de pornire a licitaţiei pe baza documentelor de stabilire a preţului şi aprobãrilor prevãzute la punctele anterioare;
d) prezintã condiţiile de desfãşurare a licitaţiei publice stabilite de organizator şi ofertanţii admişi;
e) conduc acţiunea de licitaţie;
f) prezintã organizatorilor raportul cuprinzînd concluziile cu privire la desfãşurarea licitaţiei în 24 de ore de la încheierea licitaţiei.
6. Verificatorii desfãşurãrii licitaţiei, în numãr de 3 persoane numite de consiliile locale şi, respectiv, de împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, au urmãtoarele obligaţii:
a) verifica, prin sondaj, îndeplinirea condiţiilor de participare la licitaţii;
b) verifica intreaga documentaţie care a stat la baza desfãşurãrii licitaţiei;
c) constata dacã s-au îndeplinit condiţiile stabilite pentru desfãşurarea licitaţiei;
d) întocmeşte raportul de adjudecare prin care valideazã raportul de concluzii al comisiei de licitaţie sau, dupã caz, anuleazã licitaţia, cu acordul consiliilor locale şi, respectiv, al imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
C. Dispoziţii finale
1. În situaţiile în care spaţiile cu alta destinaţie decît aceea de locuinţe, situate în clãdiri de locuit scoase la licitaţie, nu se vînd o data cu locuintele, deţinãtorul sau, dupã caz, vinzatorul acestora este obligat sa asigure condiţiile pentru punerea în funcţiune a locuinţelor ce sînt în legatura cu spaţiile nefinalizate.
2. Din fondul de 1% din valoarea licitaţiei adjudecate, vinzatorul va suporta toate cheltuielile legate de organizarea licitaţiei, inclusiv cele pentru determinarea preţului de începere a licitaţiei şi verificarea documentaţiei elaborate.
Activitatea comisiilor de licitaţie şi a verificatorilor va fi remuneratã.
3. Dupã verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare la licitaţie a celor înscrişi şi a prezentei acestora în sala de licitaţie anunţatã, comisia de licitaţie va deschide şedinţa de licitaţie care se va desfasura prin strigare, începînd de la preţul anuntat.
4. Şedinţele de licitaţii se ţin separat pentru clãdirile de locuit sau pãrţi ale acestora, spaţiile cu alta destinaţie din clãdirile de locuit scoase la licitaţie, precum şi pentru apartamentele terminate, libere sau necontractate, ce se scot la licitaţie.
5. Ofertanţilor necîştigãtori li se restituie garanţia de participare integral, în termen de maximum 5 zile de la data adjudecãrii şi validãrii licitaţiei.
6. În cazul în care ofertantul cîştigãtor renunţa sau nu se prezintã la contractare, acesta pierde garanţia depusa, iar licitaţia se anuleazã.
7. În cazul anulãrii licitaţiei datoritã unor cauze care nu sînt în sarcina ofertanţilor, garanţia de participare se restituie acestora în termen de 5 zile de la validarea deciziei de anulare.
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016