Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 643 din 8 octombrie 1992  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Fondului Proprietatii de Stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 643 din 8 octombrie 1992 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Fondului Proprietatii de Stat

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 262 DIN 21/10/92
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietãţii de Stat, anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 2
<>Hotãrîrea Guvernului nr. 254/1992 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea Fondului Proprietãţii de Stat se abroga.
PRIM-MINISTRU

THEODOR STOLOJAN



Contrasemneazã:

--------------

Ministrul economiei şi finanţelor,

George Danielescu



ANEXA 1
REGULAMENTUL

de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietãţii de Stat
CAP. 1
ART. 1
Fondul Proprietãţii de Stat, înfiinţat potrivit prevederilor Legii privatizãrii societãţilor comerciale nr. 58/1991, denumita în continuare lege, este instituţie publica cu personalitate juridicã, cu caracter comercial şi financiar.
Fondul Proprietãţii de Stat are patrimoniu propriu şi autonomie funcţionalã şi de decizie. În activitatea sa se conduce şi ia hotãrîri dupã principii comerciale.
ART. 2
Fondul Proprietãţii de Stat administreazã patrimoniul propriu şi gestioneazã acţiunile şi pãrţile sociale pe care le deţine în societãţile comerciale prevãzute în art. 2 din lege.
Activitatea Fondului Proprietãţii de Stat se desfãşoarã cu respectarea prevederilor legii, ale Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, ale prezentului regulament, precum şi a altor prevederi legale aplicabile.
ART. 3
Fondul Proprietãţii de Stat are sigla proprie, aprobatã de consiliul de administraţie.
Fondul Proprietãţii de Stat are sediul în Bucureşti, str. C. A. Rosetti nr. 21, sector 1, c.p. 70205.
Denumirea "Fondul Proprietãţii de Stat" şi sediul trebuie sa figureze, cu caractere vizibile, pe toate actele emise de Fondul Proprietãţii de Stat.
Pe documentele oficiale ale Fondului Proprietãţii de Stat se imprima şi sigla acestuia.
CAP. 2
Obiectul activitãţii Fondului Proprietãţii de Stat
ART. 4
Fondul Proprietãţii de Stat are drept obiect urmãtoarele activitãţi:
a) pregãtirea şi realizarea privatizãrii treptate a societãţilor comerciale cu capital de stat, prevãzute în art. 2 din lege, tinzind sa asigure reducerea participãrii statului la capitalul social pînã la completa privatizare;
b) gestionarea acţiunilor şi pãrţilor sociale pe care le deţine, indeplinind atribuţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare;
c) valorificarea veniturilor obţinute, în vederea asigurãrii finanţãrii acţiunilor prevãzute la lit. a) şi b), precum şi a altor acţiuni prevãzute de lege, care revin Fondului Proprietãţii de Stat.
CAP. 3
Patrimoniul Fondului Proprietãţii de Stat
ART. 5
Patrimoniul Fondului Proprietãţii de Stat este iniţial constituit, conform legii, din 70% din acţiunile şi, dupã caz, din pãrţile sociale ale societãţilor comerciale cu capital de stat prevãzute în art. 2 al legii, precum şi din 70% din sumele rezultate din vînzarea acţiunilor societãţilor comerciale înainte de organizarea Fondului Proprietãţii de Stat.
Acţiunile şi pãrţile sociale care formeazã patrimoniul iniţial al Fondului Proprietãţii de Stat i se transmit de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în numele statului roman, prin act de transmitere, întocmit potrivit anexei la prezentul regulament.
ART. 6
Patrimoniul Fondului Proprietãţii de Stat este alimentat la venituri de sumele realizate din acţiunea de privatizare şi orice operaţiuni comerciale sau financiare efectuate de Fondul Proprietãţii de Stat în cadrul legii.
ART. 7
Cheltuielile Fondului Proprietãţii de Stat se efectueazã cu respectarea dispoziţiilor legale a normelor financiare, potrivit competentelor stabilite de consiliul de administraţie.
ART. 8
Bugetul de venituri şi cheltuieli întocmit anual şi contul de execuţie bugetarã pentru anul precedent sînt aprobate de consiliul de administraţie.
CAP. 4
Atribuţiile Fondului Proprietãţii de Stat
ART. 9
Fondul Proprietãţii de Stat exercita, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte, în colaborare cu Fondurile Proprietãţii Private, programul anual minimal de privatizare pentru anul urmãtor şi îl prezintã Parlamentului spre aprobare şi Guvernului spre informare;
b) urmãreşte, în cadrul programelor anuale minimale de privatizare, reducerea participãrii statului la capitalul social al societãţilor comerciale, pînã la privatizarea completa a acestora;
c) colaboreazã cu Fondurile Proprietãţii Private pentru stabilirea şi realizarea mãsurilor de accelerare a procesului de privatizare;
d) elaboreazã raportul anual asupra activitãţii sale şi îl prezintã Parlamentului spre aprobare şi Guvernului spre informare. Raportul şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României şi se difuzeazã prin mijloace de informare în masa;
e) ia mãsuri în vederea vinzarii acţiunilor societãţilor comerciale cãtre persoanele care se bucura de facilitãţile acordate prin art. 48 şi 49 din lege;
f) în calitate de acţionar şi titular de pãrţi sociale ale societãţilor comerciale cu capital de stat, prevãzute în art. 2 al legii, exercita drepturile şi-şi asuma obligaţiile ce-i revin în aceasta calitate, potrivit Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale şi altor legi cu caracter comercial;
g) defineste criteriile de performanta minima pentru aprecierea societãţilor comerciale al cãror acţionar este;
h) stabileşte, în funcţie de realizarile obţinute de societãţile comerciale în raport cu criteriile de performanta minima, programe pentru restructurarea şi reabilitarea acestora; efectueazã investiţii şi finantari, fãrã ca prin aceasta sa mãreascã proporţia participãrii statului la capitalul social al societãţilor comerciale;
i) stabileşte societãţile comerciale care urmeazã a fi lichidate în condiţiile legii, întrucît nu mai pot fi reabilitate;
j) acorda, conform legii, persoanelor îndreptãţite, credite, termene de plata, plata în rate sau alte facilitãţi pentru cumpãrarea de acţiuni şi active ale societãţilor comerciale;
k) stabileşte, pentru fiecare an, politica de utilizare a dividendelor ce i se cuvin şi a profitului propriu realizat;
l) participa, împreunã cu Agenţia Nationala pentru Privatizare şi Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Fondurile Proprietãţii Private, la privatizarea societãţilor comerciale mici, în condiţiile prevãzute de lege;
m) acorda mandat special Fondului Proprietãţii Private pentru privatizarea fiecãrei societãţi comerciale mijlocii, în condiţiile prevãzute de lege;
n) acorda Fondului Proprietãţii Private mandat pentru a negocia, în numele sau, condiţiile de vînzare în cazul în care persoanele fizice şi juridice, romane sau strãine, vor opta sa cumpere 100% acţiunile unor societãţi comerciale;
o) efectueazã, direct sau prin reprezentant, orice alte operaţiuni comerciale şi financiare, necesare realizãrii obiectului sau de activitate;
p) acorda şi primeşte orice asigurãri şi garanţii necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
CAP. 5
Consiliul de administraţie
ART. 10
Organul de conducere al Fondului Proprietãţii de Stat este consiliul de administraţie, format de 17 membri, numiţi pentru un mandat de 5 ani, care poate fi reînnoit o singura data.
Numirea membrilor consiliului de administraţie se face potrivit legii. Revocarea acestora pentru abateri grave în executarea mandatului se face de aceleaşi organe care au fãcut numirea. În cazul sãvîrşirii infracţiunilor prevãzute de art. 29 din Legea nr. 31/1990, revocarea este obligatorie.
Conducerea se exercita de consiliul de administraţie, în şedinţe ordinare sau extraordinare, şi de preşedintele acestuia, în cazurile şi în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament.
ART. 11
Membrii consiliului de administraţie nu pot fi, în acelaşi timp:
a) membri în consiliile de administraţie ale Fondurilor Proprietãţii Private sau cenzori ai acestora;
b) administratori sau cenzori ai societãţilor comerciale prevãzute la art. 2 din lege;
c) administratori sau cenzori ai societãţilor comerciale privatizate conform legii, decît dupã expirarea unei perioade de 2 ani de la încheierea privatizãrii.
ART. 12
În caz de incompatibilitate sau alta cauza care provoacã vacanta unui loc în consiliul de administraţie, acesta va solicita organului care a numit pe cel în cauza sa facã de îndatã noi numiri pentru perioada ce a rãmas din mandatul de 5 ani.
ART. 13
Membrii consiliului de administraţie îşi exercita mandatul potrivit Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale. Ei rãspund pentru activitatea lor, personal şi solidar, potrivit legislaţiei comerciale.
ART. 14
Rãspunderea pentru actele sãvîrşite sau pentru omisiuni nu se întinde şi la acei membri ai consiliului de administraţie care au fãcut sa se constate, în registrul hotãrîrilor consiliului, împotrivirea lor în legatura cu anumite hotãrîri care au fost adoptate şi au încunoştinţat despre aceasta pe cenzori.
Pentru hotãrîrile luate în şedinţele la care un membru al consiliului de administraţie nu a participat, el rãmîne rãspunzãtor dacã, în termen de o luna de cînd a luat cunostinta de acestea, nu a fãcut împotrivirea în condiţiile prevãzute la alin. 1.
ART. 15
Atunci cînd un membru al consiliului de administraţie, sotia, rudele sau afinii sãi pînã la gradul al IV-lea inclusiv au într-o anumitã operaţiune, direct sau indirect, interese contrare intereselor Fondului Proprietãţii de Stat, el trebuie sa înştiinţeze despre aceasta pe ceilalţi membri ai consiliului şi pe cenzori şi sa nu ia parte la nici o deliberare privitoare la aceasta operaţiune.
ART. 16
Nerespectarea, de cãtre un membru al consiliului de administraţie, a prevederilor art. 11 şi art. 15 din prezentul regulament atrage rãspunderea pentru daunele produse Fondului Proprietãţii de Stat.
ART. 17
Consiliul de administraţie lucreazã valabil în prezenta a cel puţin 12 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii valabile cu votul a 3/4 din numãrul celor prezenţi.
ART. 18
Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţele ordinare cel puţin o data pe luna.
Consiliul de administraţie poate fi convocat în şedinţe extraordinare de cãtre preşedinte sau la cererea a cel puţin 5 dintre membrii sãi.
ART. 19
Şedinţele consiliului de administraţie trebuie sa fie convocate în scris, cu cel puţin 5 zile înainte de data fixatã pentru ţinerea acestora. Convocãrile pentru întrunirile consiliului de administraţie vor cuprinde locul unde se va tine şedinţa şi ordinea de zi, neputindu-se lua nici o hotãrîre asupra problemelor neprevãzute decît în caz de urgenta.
ART. 20
Şedinţele consiliului de administraţie vor fi conduse de preşedinte sau, în absenta acestuia, de vicepreşedinte.
La şedinţe vor fi convocaţi şi cenzorii, aceştia neavînd drept de vot.
ART. 21
Toate materialele, inclusiv rapoartele despre operaţiunile ce s-au executat, se prezintã în şedinţele consiliului de administraţie numai în scris.
ART. 22
La fiecare şedinţa se va întocmi un proces verbal, care va cuprinde ordinea deliberãrilor, deciziile luate, numãrul de voturi întrunite şi opiniile separate.
CAP. 6
Competentele organului de conducere şi ale directorului general executiv
ART. 23
Consiliul de administraţie are urmãtoarele competente:
a) elaboreazã proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietãţii de Stat şi propune modificarea sau completarea acestuia;
b) alege, dintre membrii sãi, un preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar general al consiliului; secretarul de stat pentru privatizare nu poate fi ales în nici una din aceste funcţii;
c) aproba structura organizatoricã a aparatului central, atribuţiile acestuia, precum şi statul de funcţii şi numãrul de salariaţi;
d) îşi da acordul la numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general executiv; numeşte conducãtorii reprezentantelor din strãinãtate;
e) aproba, pe criterii de gestiune, eficacitatea şi costuri, înfiinţarea de filiale, sucursale şi agenţii în ţara şi reprezentante în strãinãtate, structura organizatoricã a acestora şi statul de funcţii;
f) adopta proiectul programului anual de privatizare şi raportul anual asupra activitãţii, care se supun Parlamentului spre aprobare şi Guvernului spre informare;
g) aproba strategiile de restructurare şi de privatizare ale societãţilor comerciale, ţinînd seama de obiectivele sectoriale stabilite de Guvern;
h) adopta, în cadrul legii, norme metodologice specifice pentru realizarea şi accelerarea procesului de privatizare;
i) hotãrãşte, în condiţiile legii, constituirea de societãţi comerciale care sa aibã drept obiect de activitate promovarea şi accelerarea procesului de restructurare economicã şi de privatizare;
j) aproba contul de profit şi pierderi, bilanţul şi bugetul de venituri şi cheltuieli ale Fondului Proprietãţii de Stat;
k) numeşte, pe baza de mandat, reprezentantul (reprezentanţii) Fondului Proprietãţii de Stat în adunãrile generale ale societãţilor comerciale în care acesta este acţionar sau titular de pãrţi sociale; stabileşte obligaţiile reprezentantului de a apara şi promova interesele acţionarului, atribuţiile, drepturile şi rãspunderile reprezentantului, precum şi condiţiile de retragere a mandatului, care vor fi concretizate într-un contract de reprezentare; fixeazã criteriile pentru stabilirea numãrului reprezentanţilor Fondului Proprietãţii de Stat în adunãrile generale;
l) aproba mandatul special al reprezentantului (reprezentanţilor) Fondului Proprietãţii de Stat în adunãrile generale ale societãţilor comerciale în care acesta este acţionar sau titular de pãrţi sociale, întrunite pentru a hotãrî asupra:
- divizãrii, fuziunii, dizolvãrii şi lichidãrii din orice cauza;
- participãrii la constituirea de noi societãţi comerciale;
- modificãrii participatiei statului la capitalul social în alt mod decît în cadrul acţiunii de privatizare stabilite de lege;
m) desemneazã delegaţii Fondului Proprietãţii de Stat care participa la privatizarea, potrivit legii, a societãţilor comerciale mici şi stabileşte poziţia acestora în susţinerea unei optime valorificari, prin privatizare, a participatiei statului la capitalul social al societãţii comerciale respective;
n) acorda mandat special, pentru fiecare caz în parte, Fondurilor Proprietãţii Private pentru privatizarea, în condiţiile legii, a societãţilor comerciale mijlocii. Desemneazã delegatul sau pentru a participa la procedura de privatizare şi a tine la curent consiliul de administraţie cu mersul privatizãrii. În cazul în care exista neintelegeri cu Fondul Proprietãţii Private, cu privire la condiţiile de privatizare a unei societãţi comerciale mijlocii, pentru care s-a dat mandat special, adopta, în termen de 30 de zile, o soluţie alternativa şi o transmite Fondului Proprietãţii Private, dupã ce, în prealabil, a fost însuşitã de Agenţia Nationala pentru Privatizare şi Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii;
o) se consulta cu Consiliul de administraţie al Fondului Proprietãţii Private înainte de a lua o decizie de privatizare, în cazul unei societãţi comerciale mijlocii care este direct legatã de activitatea societãţilor comerciale mari;
p) adopta criteriile de performanta minima ale societãţilor comerciale;
r) aproba proportiile de utilizare a veniturilor Fondului Proprietãţii de Stat pentru:
- depunerea în conturi purtãtoare de dobinzi;
- efectuarea de investiţii şi finantari în societãţile comerciale, dacã sînt necesare pentru restructurarea şi reabilitarea acestora;
- acordarea de credite persoanelor fizice sau persoanelor juridice cu capital privat, romane, pentru a le facilita cumpãrarea de acţiuni, pãrţi sociale sau active ale societãţilor comerciale;
- finanţarea cheltuielilor legate de pregãtirea şi realizarea privatizãrii societãţilor comerciale;
- orice alte operaţiuni comerciale şi financiare în legatura cu obiectul de activitate;
- stabileşte numãrul de acţiuni, pentru fiecare oferta publica de vînzare, care pot fi vîndute deţinãtorilor de certificate de proprietate cu o reducere de 10% fata de preţul ofertei;
t) stabileşte condiţiile de exercitarea a dreptului la reducerea preţului de cumpãrare a acţiunilor societãţilor comerciale care se privatizeazã, în cadrul ofertei publice de vînzare, cu respectarea prevederilor legii;
u) negociaza şi încheie, cu fiecare Fond al Proprietãţii Private, acordul actionarilor, cu respectarea legii;
v) stabileşte modelul de declaraţie a averii şi termenul înãuntrul cãruia trebuie completatã, potrivit art. 69 din lege;
w) aproba contractarea, cu persoane fizice şi juridice, romane sau strãine, de servicii de asistenta de specialitate în domeniul privatizãrii şi restructurãrii economice şi tehnice;
z) exercita orice alte atribuţii ale Fondului Proprietãţii de Stat prevãzute în lege şi prezentul regulament.
ART. 24
Preşedintele consiliului de administraţie aduce la îndeplinire hotãrîrile consiliului de administraţie şi îl informeazã asupra modului de realizare a acestora, în care scop are urmãtoarele competente şi atribuţii:
a) prezintã consiliului de administraţie proiectele programului anual minimal de privatizare şi al bugetului de venituri şi cheltuieli, raportul privind execuţia bugetarã, precum şi raportul anual de activitate;
b) numeşte şi elibereazã din funcţie, cu acordul consiliului de administraţie, pe directorul general executiv; numeşte şi elibereazã din funcţie pe directori;
c) controleazã activitatea directorului general executiv;
d) angajeazã şi reprezintã Fondul Proprietãţii de Stat în relaţiile cu persoanele fizice sau juridice, precum şi în fata instanţelor judecãtoreşti şi arbitrale;
e) semneazã sau aproba încheierea contractelor date în competenta sa;
f) aproba angajamente de plati date în competenta sa;
g) îndeplineşte orice alta atribuţie data de consiliul de administraţie.
În absenta preşedintelui, atribuţiile acestuia se exercita de vicepreşedintele consiliului de administraţie.
Preşedintele consiliului de administraţie poate sa delege directorului general executiv dreptul ca acesta sa angajeze şi sa reprezinte Fondul Proprietãţii de Stat în relaţiile cu persoane fizice sau persoane juridice, precum şi în fata instanţelor judecãtoreşti şi arbitrale.
ART. 25
Secretarul general al consiliului de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) asigura pregãtirea materialelor şedinţelor consiliului de administraţie şi buna desfãşurare a acestora;
b) întocmeşte procesul-verbal al fiecãrei şedinţe a consiliului de administraţie;
c) coordoneazã activitatea aparatului tehnic al consiliului de administraţie;
d) pãstreazã documentele consiliului de administraţie;
e) îndeplineşte alte sarcini încredinţate de consiliu.
ART. 26
Directorul general executiv conduce operativ activitatea curenta a aparatului Fondului Proprietãţii de Stat. Competentele şi atribuţiile sale sînt urmãtoarele:
a) elaboreazã proiectele programului anual minimal de privatizare şi al bugetului de venituri şi cheltuieli, raportul anual de activitate şi raportul privind execuţia bugetarã şi le prezintã preşedintelui consiliului de administraţie;
b) angajeazã şi concediazã salariaţii Fondului Proprietãţii de Stat, cu excepţia celor care sînt în competenta de numire a preşedintelui consiliului de administraţie;
c) încheie contractul colectiv de munca şi negociaza, în cadrul acestuia, drepturile salariale;
d) angajeazã cheltuielile legate de funcţionarea aparatului propriu al Fondului Proprietãţii de Stat;
e) prezintã consiliului de administraţie sau preşedintelui sau lucrãrile întocmite de organele de execuţie, asigurind, dupã aprobarea acestora, transmiterea lor pentru executare sau comunicarea la alte organe;
f) angajeazã colaboratori externi pentru anumite lucrãri sau avize de specialitate;
g) exercita orice alte atribuţii ce-i sînt delegate de consiliul de administraţie sau de preşedintele acestuia.
CAP. 7
Cenzorii
ART. 27
Cenzorii, numiţi în conformitate cu legea, sînt în numãr de 6, din care 3 titulari şi 3 supleanţi, pe o perioada de 5 ani, cu posibilitatea de a li se reînnoi mandatul o singura data.
ART. 28
Cenzorii supravegheazã gestiunea Fondului Proprietãţii de Stat, inclusiv a unitãţilor teritoriale şi a reprezentantelor din strãinãtate, în care scop:
a) certifica bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi;
b) certifica indemnizaţiile membrilor consiliului de administraţie;
c) prezintã în consiliul de administraţie raportul propriu asupra bilanţului exerciţiului economico-financiar încheiat.
Certificarea şi raportul cenzorilor prevãzute la lit. a) şi c) se anexeazã la raportul de activitate anual al Fondului Proprietãţii de Stat.
ART. 29
Cenzorii prezintã consiliului de administraţie, dacã este cazul, rapoarte speciale asupra constatãrilor fãcute.
CAP. 8
Salarizarea, remunerarea şi alte drepturi bãneşti
ART. 30
Remuneraţiile şi salariile vor cuprinde o parte fixa şi o parte variabila, stabilite în raport cu performanţele Fondului Proprietãţii de Stat, pe baza criteriilor aprobate de consiliul de administraţie.
Drepturile bãneşti ale reprezentanţilor Fondului Proprietãţii de Stat în adunãrile generale ale societãţilor comerciale se acorda potrivit contractului de reprezentare încheiat cu aceştia.
ART. 31
Remuneraţiile membrilor consiliului de administraţie şi ale cenzorilor, precum şi salariul directorului general executiv se fixeazã de consiliul de administraţie.
CAP. 9
Încetarea activitãţii Fondului Proprietãţii de Stat
ART. 32
Fondul Proprietãţii de Stat îşi înceteazã activitatea pe data realizãrii integrale a privatizãrii societãţilor comerciale cu capital de stat prevãzute în art. 2 din lege.
ART. 33
Lichidarea patrimoniului Fondului Proprietãţii de Stat se face potrivit art. 29 din lege.
CAP. 10
Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. 34
Pînã la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Fondului Proprietãţii de Stat, plata salariilor, a remuneraţiilor, onorariilor, indemnizaţiilor şi a altor cheltuieli se face din sursele ce-i revin acestuia conform art. 45 din lege, precum şi din alte surse atrase.
ART. 35
Fondul Proprietãţii de Stat va sesiza Guvernului insuficientele şi necorelarile legislative constatate în domeniile care formeazã obiectul activitãţii sale, fãcînd propuneri în vederea initierii unor proiecte de legi sau a unor acte normative la nivelul Guvernului.
ART. 36
Patrimoniul stabilit conform prevederilor art. 5 din prezentul regulament nu se ia în calcul la raportarile statistice şi economico-financiare întocmite la nivel naţional.
ART. 37
Prezentul regulament intra în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României.
Anexa la Regulament
ACT DE TRANSMITERE

a 70% din acţiunile sau pãrţile sociale ale societãţilor comerciale
Între:
- statul roman, denumit în cele ce urmeazã statul, reprezentat de Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin...............,în calitate de ministru, pe de o parte, şi
- Fondul Proprietãţii de Stat, denumit în cele ce urmeazã fondul, legal reprezentat prin .............., în calitate de preşedinte al consiliului de administraţie, pe de o parte,
s-a încheiat prezentul act de transmitere.
PREAMBUL



Legea nr. 15/1990 a prevãzut condiţiile de reorganizare a unitãţilor economice de stat în regii autonome şi societãţi comerciale.
Legea nr. 58/1991 a stabilit condiţiile şi modalitãţile de privatizare a societãţilor comerciale.
Art. 24 din Legea nr. 58/1991 a prevãzut ca fondul deţine iniţial 70% din capitalul social al societãţilor comerciale.
Potrivit actului constitutiv din data de ...... şi cererii de înmatriculare din data de ......, înregistratã în data de ..... la Registrul comerţului de pe lîngã Camera de Comerţ şi Industrie, a fost creata o societate comercialã cu denumirea .............., sub forma juridicã de societate pe acţiuni/societate cu rãspundere limitatã, denumita în continuare societate, cu un capital social de ......... lei, compus din .........acţiuni/pãrţi sociale, cu o valoare nominalã de ............ lei fiecare.
Statul este, pînã la data semnãrii prezentului act de transmitere, acţionarul/asociatul unic al societãţii, potrivit art. 20 din Legea nr. 15/1990.
În consecinta, au fost convenite urmãtoarele:
ARTICOLUL 1
Transmitere
Statul transmite, pe baza prezentului act, fondului 70% din capitalul social al societãţii, care reprezintã .......... acţiuni/pãrţi sociale, în valoare nominalã de .......... lei fiecare, conform înregistrãrii la Registrul comerţului.
Transmiterea se materializeaza prin prezentul act.
ARTICOLUL 2
Înregistrare
Prezentul act se înregistreazã la Registrul comerţului de la sediul social al societãţii.
Fondul se obliga sa înscrie societatea pe lista societãţilor comerciale din al cãror capital social i s-a transmis 70%.
Fondul se obliga sa publice aceasta lista în Monitorul Oficial al României.
Încheiat la ...... la data de ....... în patru exemplare.
Statul, Fondul Proprietãţii de Stat,



-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016