Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 604 din 28 septembrie 1992  privind reorganizarea Regiei Autonome a Nemetaliferelor in Societatea Comerciala Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 604 din 28 septembrie 1992 privind reorganizarea Regiei Autonome a Nemetaliferelor in Societatea Comerciala "Cominex" - S.A. Cluj

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 322 din 9 decembrie 1992
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Pe data prezentei hotãrîri se înfiinţeazã Societatea Comercialã "Cominex" - S.A. Cluj, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, str. Horea nr. 78, judeţul Cluj, prin preluarea unor subunitati prevãzute în anexa nr. 1 din cadrul Regiei Autonome a Nemetaliferelor, care se reorganizeazã prin divizare.
ART. 2
Pe aceeaşi data, Exploatarea Miniera Altin Tepe se desprinde din patrimoniul Regiei Autonome a Nemetaliferelor şi trece la Regia Autonomã a Cuprului.
ART. 3
Societatea Comercialã "Cominex" - S.A. Cluj se va organiza şi va funcţiona în conformitate cu dispoziţiile legale şi cu statutul prevãzut în anexa nr. 1a.
ART. 4
Capitalul social iniţial al Societãţii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj, în valoarea de 4.214,9 milioane lei, este format prin preluarea activului şi pasivului pe baza de bilanţ la 31 decembrie 1991, potrivit anexei nr. 2a.
ART. 5
Valoarea patrimoniului net al Exploatãrii Miniere Altin Tepe este de 173,0 milioane lei, reprezentind activul şi pasivul aferente activitãţii, potrivit anexei nr. 2b.
ART. 6
Se majoreazã patrimoniul net al Regiei Autonome a Cuprului cu valoarea de 173,0 milioane lei, aferentã patrimoniului preluat de a doua exploatãri miniere Altin Tepe, modificindu-se şi, respectiv, completindu-se anexa nr. 1 şi prevederile <>art. 7 din Hotãrîrea Guvernului nr. 1287/1990 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Cuprului. Regia Autonomã a Cuprului va întocmi programe proprii de redresare şi restructurare a activitãţii Exploatãrii Miniere Altin Tepe.
ART. 7
Societatea Comercialã "Cominex" - S.A. Cluj va proceda la reducerea treptata a activitãţii la Exploatarea Miniera Iara şi va pune în aplicare programele elaborate pentru reconversia social-economicã şi profesionalã a forţei de munca rãmase disponibilã datoritã sistãrii activitãţii de extracţie a minereurilor de fier. Programele vor fi elaborate şi realizate cu încadrarea în cheltuielile şi fondurile alocate Exploatãrii Miniere Iara pentru anul 1992.
ART. 8
Patrimoniul net determinat potrivit anexei nr. 2 a şi 2 b, împreunã cu indicatorii din programele de activitate pe anul 1992 prevãzuţi în anexa nr. 3, 3 a şi 3 b, aferenţi Regiei Autonome a Nemetaliferelor, vor fi preluati, pe baza de protocol, de cãtre Societatea Comercialã "Cominex" - S.A. Cluj şi, respectiv, de cãtre Regia Autonomã a Cuprului, pentru domeniile lor de activitate.
ART. 9
Personalul Regiei Autonome a Nemetaliferelor, care trece la Societatea Comercialã "Cominex" - S.A. Cluj şi, respectiv, la Regia Autonomã a Cuprului, se considera transferat.
ART. 10
Societatea Comercialã "Cominex" - S.A. Cluj va exploata perimetrele miniere aferente substanţelor nemetalifere de la Regia Autonomã a Nemetaliferelor, prin concesionare, în condiţiile legii.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, Regia Autonomã a Nemetaliferelor se desfiinţeazã, iar <>hotãrîrile Guvernului nr. 1288/1990 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Nemetaliferelor şi nr. 302/1992 privind înfiinţarea unor societãţi prin desprinderea unor subunitati din cadrul Regiei Autonome a Nemetaliferelor se abroga.
ART. 12
Ministerul Industriei va aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrîri.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN

Contrasemneazã:
Ministrul industriei,
Dan Constantinescu

Ministrul economiei şi finanţelor,
George Danielescu

Ministrul bugetului,
veniturilor statului şi controlului financiar,
Florian Bercea

ANEXA 1

SUBUNITATILE
componente ale Societãţii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj, preluate din cadrul Regiei Autonome a Nemetaliferelor

1. Exploatarea Miniera Harghita
2. Exploatarea Miniera Iara
3. Exploatarea Miniera Suncuius
4. Exploatarea Miniera Aghires
5. Exploatarea Miniera Capus
6. Exploatarea Miniera Jibou
7. Exploatarea Miniera Cluj
8. Institutul de Cercetãri şi Proiectari Miniere Cluj
9. Centrul de informatica miniera Cluj.

Sucursala miniera Dobrogea
1. Exploatarea Miniera Mahmudia
2. Exploatarea Miniera Medgidia.

ANEXA 1a

STATUTUL
Societãţii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul şi durata
ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea Comercialã "Cominex" - S.A. Cluj.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "Societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social şi numãrul de înregistrare în Registrul comerţului.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea Comercialã "Cominex" - S.A. Cluj este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, localitatea Cluj-Napoca, str. Horea nr. 78, judeţul Cluj. Sediul societãţii poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agenţii situate şi în alte localitãţi din ţara şi strãinãtate.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data înregistrãrii la Registrul comerţului.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate ale societãţii
ART. 5
Scopul societãţii este: gestionarea, protejarea şi exploatarea zãcãmintelor de substanţe nemetalifere din perimetrele încredinţate spre exploatare, prin concesionare, potrivit legii.
ART. 6
Obiectul de activitate al societãţii este:
1. Gestionarea şi protecţia zãcãmintelor de substanţe nemetalifere din perimetrele încredinţate spre exploatare.
2. Extractia, prepararea şi comercializarea nisipurilor cuartoase, calcarului, bentonitei, feldspatului, dolomitei, argilei refractare şi caolinoase şi altor substanţe minerale utile din zacamintele şi cimpurile miniere aferente.
3. Executarea de lucrãri de cercetare geologica şi tehnologicã şi extinderea perimetrelor în exploatare şi pentru creşterea gradului de cunoaştere a celor existente.
4. Executarea de lucrãri miniere de deschidere şi pregãtire în subteran şi de descopertare în cariere.
5. Menţinerea şi dezvoltarea capacitãţilor existente, precum şi deschiderea de noi cîmpuri miniere.
6. Executarea lucrãrilor de reparaţii ale utilajelor, asigurarea şi fabricarea de piese de schimb, subansamble şi confecţii metalice.
7. Executarea de lucrãri de construcţii-montaj, industriale şi civile.
8. Producerea de materiale de construcţii pe baza de substanţe minerale nemetalifere.
9. Efectuarea de transporturi auto speciale şi de persoane, cu mijloace proprii.
10. Asigurarea bazei materiale, efectuarea de lucrãri şi prestãri de servicii legate de obiectul de activitate.
11. Elaborarea de studii, proiecte şi documentaţii în vederea menţinerii capacitãţilor de producţie existente, a punerii în valoare de noi zãcãminte de substanţe nemetalifere.
12. Proiectarea, realizarea, întreţinerea şi exploatarea programului şi sistemelor informatice.
13. Activitãţi de import-export cu produse miniere nemetalifere, utilaje, piese de schimb, materiale utilizate în activitatea miniera.
14. Colaborarea directa cu bãncile de comerţ exterior, efectuarea operaţiunilor de fond valutar.
15. Activitãţi necesare efectuãrii reconversiei forţei de munca.
16. Producerea şi comercializarea echipamentelor de lucru şi protecţie, textile, utilaje miniere, piese de schimb.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile
ART. 7
Capitalul social
Capitalul social iniţial este fixat la suma de 4.229,9 milioane lei, împãrţit în 84.598 acţiuni nominative în valoare nominalã de 50.000 lei fiecare, în întregime subscrise de acţionar.
Capitalul social iniţial, împãrţit în acţiuni nominative de 50.000 lei fiecare, este în întregime subscris de statul roman, în calitate de acţionar unic şi vãrsat în întregime la data constituirii societãţii.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman, ca acţionar unic, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 8
Acţiunile
Acţiunile nominative ale societãţii vor cuprinde toate elementele prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a 2 administratori.
Societatea tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se pãstreazã la sediul societãţii.
ART. 9
Reducerea sau mãrirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau mãrit pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 10
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionari, potrivit legii, conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv la alte drepturi prevãzute în statut.
Deţinerea acţiunii implica adeziunea de drept la statut.
Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii rãspund în limita valorii acţiunilor ce le deţin.
Patrimoniul societãţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale actionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra partii din beneficiul societãţii ce i se va repartiza de cãtre adunarea generalã a actionarilor sau a cotei-pãrţi cuvenite acestuia la lichidarea societãţii, efectuatã în condiţiile prezentului statut.
ART. 11
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
ART. 12
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa, în cel puţin 2 ziare de larga circulaţie în localitatea în care se afla sediul societãţii. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor
ART. 13
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunãrile generale ale actionarilor sînt ordinare şi extraordinare şi au urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) aleg membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanţi, le stabilesc remunerarea, îi descarca de activitate şi îi revoca;
c) aleg directorul general, îl descarca de activitate şi îl revoca; directorul general este şi preşedintele consiliului de administraţie;
d) stabilesc salarizarea personalului angajat, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege;
e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administraţie, directorului general, a membrilor comitetului de direcţie şi ai comisiei de cenzori, în conformitate cu prevederile legii;
f) stabilesc bugetul de venituri şi cheltuieli şi, dupã caz, programul de activitate pe exerciţiul economico-financiar urmãtor;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi dupã analizarea raportului consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori, aproba repartizarea profitului, potrivit legii;
h) hotãrãsc cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi garanţiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
i) hotãrãsc cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi agenţii;
j) hotãrãsc cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social, modificarea numãrului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor;
k) hotãrãsc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
l) hotãrãsc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societãţii;
m) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii;
n) hotãrãsc cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorului general şi a cenzorilor, pentru paguba pricinuitã societãţii;
o) hotãrãsc în orice alte probleme privind societatea.
Hotãrîrile în problemele prevãzute la lit. l) vor putea fi aduse la îndeplinire numai dupã aprobarea lor de cãtre organul care a aprobat constituirea societãţii, în perioada în care statul este acţionar unic.
Atribuţiile adunãrilor generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
ART. 14
Convocarea adunãrii generale a actionarilor
Adunarea generalã a actionarilor se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre vicepreşedinţi, pe baza împuternicirii date de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la 2 luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent, pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul în curs.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã la cererea actionarilor reprezentind cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societãţii.
Adunarea generalã va fi convocatã de administratori de cîte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrii.
Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
ART. 15
Organizarea adunãrii generale a actionarilor
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã, la prima convocare, actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia de cãtre unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã, dintre membrii adunãrii generale, un secretar care sa verifice lista de prezenta a actionarilor şi sa întocmeascã procesul-verbal al adunãrii.
Procesul-verbal al adunãrii se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale a actionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societãţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii salariaţilor.
ART. 16
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã a actionarilor
Hotãrîrile adunãrilor generale se iau prin vot deschis.
Actionarii voteazã, de regula, prin ridicarea miinii.
La propunerea persoanei care prezideazã, sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 17
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, potrivit legii.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare.
Atribuţiile imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat vor inceta, de drept, la data la care se va tine şedinţa de constituire a adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5
Consiliul de administraţie
ART. 18
Organizare
Societatea pe acţiuni este administratã de cãtre consiliul de administraţie compus din 5 administratori, aleşi de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a rãmas pînã la expirarea mandatului predecesorului sau.
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, comisiei de cenzori şi de director, persoanele care, potrivit legii, sînt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege referitor la societãţile comerciale.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul ministerului de resort.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Componenta consiliului de administraţie se stabileşte de adunarea generalã a actionarilor.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii, ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenta a cel puţin 1/2 din numãrul membrilor consiliului de administraţie şi deciziile se iau cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai sãi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme.
În relaţiile cu terţi, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre vicepreşedinte. Cel ce reprezintã societatea semneazã actele care o angajeazã fata de terţi.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Membrii consiliului de administraţie, preşedintele, vicepreşedintele, directorul general, rãspund individual sau solidar, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societãţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor.
ART. 19
Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul şi stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia;
b) stabileşte îndatoririle şi responsabilitãţile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba operaţiunile de încasãri şi plati potrivit competentelor acordate;
d) aproba operaţiunile de cumpãrare şi vînzare de bunuri potrivit competentelor acordate;
e) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie);
f) stabileşte tactica şi strategia de marketing;
g) aproba încheierea sau rezilierea contractelor potrivit competentelor acordate;
h) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii pe anul în curs;
i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor.

CAP. 6
ART. 20
Comitetul de direcţie
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie, fixindu-i în acelaşi timp şi salariile, potrivit legii.
La societãţile ce au regimul celor cu capital integral de stat, atributia prevãzutã la alineatul de mai sus se executa cu acordul ministerului de resort.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general, asigurind conducerea curenta a societãţii, aduce la îndeplinire deciziile consiliului de administraţie în limitele obiectului de activitate al societãţii.
Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor sãi.
Comitetul de direcţie este obligat sa prezinte la fiecare şedinţa a consiliului de administraţie registrul sau de deliberãri.
În comitetul de direcţie votul nu poate fi dat prin delegaţie.

CAP. 7
Gestiunea societãţii
ART. 21
Comisia de cenzori
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, formatã din 3 membri, care trebuie sa fie asociaţi cu excepţia cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generalã a actionarilor.
În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Adunarea generalã alege, de asemenea, acelaşi numãr de cenzori supleanţi care vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societãţii, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului economico-financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societãţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea societãţii controleazã operaţiunile de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi obiectului societãţii.
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societãţii) sau ori de cîte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completeazã cu dispoziţiile legale în acest domeniu.
Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioada de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numãrul cenzorilor trebuie sa fie impar.
Sînt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 18 alin. 3, precum şi cei care sînt rude sau afini pînã la al patrulea grad sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma, pentru alte funcţii decît aceea de cenzor, un salariu sau remuneraţie de la administratori sau de la societate.

CAP. 8
Activitatea societãţii
ART. 22
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 23
Personalul societãţii
Personalul de conducere al societãţii şi cenzorii sînt aleşi de adunarea generalã a actionarilor. În perioada cît statul este acţionar unic, personalul de conducere şi cenzorii vor fi numiţi de împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul ministerului de resort.
Restul personalului este angajat de cãtre consiliul de administraţie sau de cãtre directorul general al societãţii comerciale.
Pînã la aprobarea legislaţiei în domeniu, salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurãri sociale se va face potrivit legii.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii sînt stabilite de cãtre consiliul de administraţie sau de cãtre directorul general al societãţii comerciale.
ART. 24
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
ART. 25
Evidenta contabila şi bilanţul contabil
Societatea va tine evidenta contabila, în lei, va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Bilanţul şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform legii.
ART. 26
Calculul şi repartizarea profitului
Profitul societãţii se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generalã a actionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii.
Din profitul societãţii rãmas dupã plata impozitelor pe profit se pot constitui fonduri destinate modernizãrii, cercetãrii şi dezvoltãrii, fondul de stimulare a salariaţilor şi se plãtesc dividende.
Societatea îşi constituie fond de rezerva şi alte fonduri în condiţiile legii.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate în condiţiile legii în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta.
Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se va face proporţional cu aportul la capital.
ART. 27
Registrele societãţii
Societatea tine registrele prevãzute de lege.

CAP. 9
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
ART. 28
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor.
În perioada în care statul este unic acţionar, transformarea formei juridice a societãţii se va putea face numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
Noua societate va îndeplini formalitãţile legale de înregistrare şi publicitate, cerute la înfiinţarea societãţilor.
ART. 29
Dizolvarea societãţii
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate;
- falimentul;
- pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
- la cererea oricãrui acţionar, dacã împrejurãrile de forta majorã şi consecinţele lor dureazã mai mult de 8 luni, iar adunarea generalã a actionarilor constata ca funcţionarea societãţii nu mai este posibila;
- în orice alte situaţii, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, luatã în unanimitate.
Dizolvarea societãţii comerciale trebuie sa fie înscrisã la Registrul comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României.
ART. 30
Lichidarea societãţii
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 31
Litigii
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. 10
Dispoziţii finale
ART. 32
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.
ART. 33
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat vor executa atribuţiile adunãrii generale a actionarilor pe perioada cît societatea comercialã are capital integral de stat.

ANEXA 2

SITUAŢIA
determinãrii patrimoniului net al Regiei Autonome a Nemetaliferelor, pe baza elementelor cuprinse în bilanţ la 31 decembrie 1991
- mii lei -
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea neamortizata 3.227.082
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontãri) 2.633.781
3. Creanţe certe 79.177
4. Alte active 7.564
5. Vãrsãminte efectuate în plus -
6. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii 808.968
TOTAL A (1+2+3+4+5+6) 6.756.572
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe 621.820
2. Credite bancare 1.283.237
3. Alte pasive 250.651
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii şi reparaţii
capitale 32.298
5. Credite pentru investiţii 180.670
6. Alte surse pentru investiţii -
7. Credite pentru pierderi -
8. Beneficii de vãrsat -
TOTAL B (1+2+3+4+5+6+7+8) 2.368.676
C. Patrimoniul net al unitãţii la 31 decembrie 1991 4.387.896

ANEXA 2a

SITUAŢIA
determinãrii patrimoniului net al Societãţii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj, pe baza elementelor cuprinse în bilanţ
- mii lei -
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea neamortizata 3.094.082
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontãri) 2.478.081
3. Creanţe certe 79.157
4. Alte motive 7.564
5. Vãrsãminte efectuate în plus -
6. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii 808.968
TOTAL A (1+2+3+4+5+6) 6.467.852
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe 608.820
2. Credite bancare 1.251.237
3. Alte pasive 250.651
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii şi reparaţii
capitale 32.298
5. Credite pentru investiţii 108.959
6. Alte surse pentru investiţii -
7. Credite pentru pierderi -
8. Beneficii de vãrsat -
TOTAL B (1+2+3+4+5+6+7+8) 2.252.965
C. Patrimoniul net al unitãţii economice la 31
decembrie 1991 4.214.887

ANEXA 2b

SITUAŢIA
determinãrii patrimoniului net al Exploatãrii Miniere Altin Tepe, pe baza elementelor cuprinse în bilanţ la 31 decembrie 1991*)
- mii lei -
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea neamortizata 133.000
2. Mijloace circulante (exclusiv creanţe şi decontãri) 155.700
3. Creanţe certe 20
4. Alte active -
5. Vãrsãminte efectuate în plus -
6. Mijloace şi cheltuieli pentru investiţii -
TOTAL A (1+2+3+4+5+6) 288.700
B. Elemente de pasiv
1. Obligaţii certe 12.000
2. Credite bancare 32.000
3. Alte pasive -
4. Creditori şi furnizori pentru investiţii şi reparaţii
capitale -
5. Credite pentru investiţii 71.711
6. Alte surse pentru investiţii -
7. Credite pentru pierderi -
8. Beneficii de vãrsat -
TOTAL B (1+2+3+4+5+6+7+8) 115.711
C. Patrimoniul net al unitãţii economice la 31
decembrie 1991 173.009
----------------------
*) Cu care se majoreazã patrimoniul net al Regiei Autonome a Cuprului.

ANEXA 3

INDICATORII
din programul de activitate al regiei Autonome a Nemetaliferelor
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Prev.
crt. Indicatori U.M. 1989 1990 1991 1992
-------------------------------------------------------------------------------
1. Venituri din activitatea
economicã mil. lei 2.166,0 1.558,3 4.646,8 15.780,4
2. Cheltuieli aferente
veniturilor mil. lei 2.108,20 1.902,5 4.981,4 16.301,5
3. Cheltuieli la 1.000
lei venituri lei/1000lei 973,3 1.220,9 1.072,0 1.033,0
4. Pierderi mil. lei - 344,2 334,6 521,1
5. Beneficii mil. lei 57,8 - - -
6. Nr. personal nr. 16.193 15.328 12.550 11.045
din care:
- muncitori 13.074 13.133 10.979 9.662
7. Salariu mediu lei 3.863 4.515 10.119 18.100
8. Comenzi externe
- export mil. $ - - - -
mil. ruble - - - -
- import mil. $ 0,1 0,2 0,3 1,8
mil. ruble 3,0 1,3 - -
9. Productivitatea
muncii lei 133.761 101.664 370.263 1.428.737
10. Investiţii mii lei 385.200 267.200 243.200 982.300
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 3a

INDICATORII
din programul de activitate al societãţii Comerciale "Cominex" - S.A. Cluj
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Prev.
crt. Indicatori U.M. 1989 1990 1991 1992
-------------------------------------------------------------------------------
1. Venituri din activitatea
economicã mil. lei 2.029,8 1.514,1 4.587 15.466,4
2. Cheltuieli aferente
veniturilor mil. lei 1.969,40 1.790,6 4.807 15.397,3
3. Cheltuieli la 1.000
lei venituri lei/1000lei 970,2 1.182,6 1.048 995,5
4. Pierderi mil. lei - 276,5 220,0 -
5. Beneficii mil. lei 60,4 - - 69,1
6. Nr. personal nr. 15.295 14.499 11.890 10.450
din care:
- muncitori 12.261 12.378 10.370 9.112
7. Salariu mediu lei/
salariat 3.897 4.539 10.132 17.514
8. Comerţ exterior
- export mil. $ - - - -
- export mil. ruble - - - -
- import mil. $ 0,1 0,2 0,3 1,8
- import mil. ruble 3,0 1,3 - -
9. Productivitatea
muncii lei/
salariat 132.710 104.428 385.786 1.480.038
10. Investiţii mii lei 363.270 250.482 228.882 912.000
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 3b

INDICATORII
din programul de activitate al Exploatãrii Miniere Altin Tepe*)
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt. Indicatori U.M. 1989 1990 1991 1992
-------------------------------------------------------------------------------
1. Venituri din activitatea
economicã mil. lei 136,2 44,2 59,8 314,0
2. Cheltuieli aferente
veniturilor mil. lei 138,8 111,9 174,4 904,2
3. Cheltuieli la 1.000
lei venituri lei/1000lei/
venit 1.020 2.531,6 2.916,4 2.879,6
4. Pierderi mil. lei 2,6 677 114,6 590,2
5. Beneficii mil. lei - - - -
6. Nr. personal nr. 898 829 660 595
din care:
- muncitori 813 755 609 550
7. Salariu mediu lei/
salariat 3.291 4.098 9.893 28.400
8. Comerţ exterior
- export mil. $ - - - -
mil. ruble - - - -
- import mil. $ - - - -
mil. ruble - - - -
9. Productivitatea
muncii lei/
salariat 151.670 53.317 90.606 527.731
10. Investiţii mii lei 21.930 16.718 14.318 70.300
-------------------------------------------------------------------------------
*) Cu care se majoreazã patrimoniul net al Regiei Autonome a Cuprului.
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016