Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 603 din 28 septembrie 1992  pentru aprobarea divizarii partiale a Societatii Comerciale cu capital integral de stat Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 603 din 28 septembrie 1992 pentru aprobarea divizarii partiale a Societatii Comerciale cu capital integral de stat "Agrotransport" Dolj - S.A.*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 6 noiembrie 1992
Guvernul României hotãrãşte:

*) Societatea Comercialã "Agrotransport" Dolj - S.A. a fost înfiinţatã prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 13/1991 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8 din 16 ianuarie 1991.

ART. 1
Se aproba divizarea parţialã a Societãţii Comerciale cu capital integral de stat "Agrotransport" Dolj - S.A.
Ca urmare a divizãrii parţiale ia fiinta Societatea Comercialã cu capital integral de stat "Agrotransport Cernele" - S.A., prin preluarea unei funcţiuni din activul şi pasivul Societãţii Comerciale "Agrotransport" Dolj - S.A., corespunzãtoare sucursalei Cernele.
Societatea Comercialã "Agrotransport Cernele" - S.A. este persoana juridicã romana şi are sediul principal în localitatea Cernele - Izvoru Rece, judeţul Dolj.
ART. 2
Societatea Comercialã "Agrotransport Cernele" - S.A. are un capital social în valoare de 6.398 mii lei, stabilit pe baza bilanţului întocmit la 30 iunie 1992 de Societatea Comercialã "Agrotransport" Dolj - S.A.
Valoarea capitalului social se va definitiva dupã finalizarea acţiunii de reevaluare a patrimoniului, potrivit <>Hotãrîrii Guvernului nr. 26/1992 .
Ca urmare a divizãrii parţiale, capitalul social al Societãţii Comerciale "Agrotransport" Dolj - S.A. este de 67.774 mii lei.
ART. 3
Obiectul de activitate al Societãţii Comerciale "Agrotransport Cernele" - S.A. consta în:
a) executarea transporturilor de produse agroalimentare, persoane şi alte mãrfuri, în trafic intern şi internaţional, cu mijloacele auto din dotare;
b) efectuarea operaţiunilor de întreţinere-reparaţii şi service pentru utilaje proprii şi cele aparţinînd unor agenţi economici romani sau strãini;
c) efectuarea de operaţiuni de import-export;
d) desfãşurarea comerţului cu ridicatã şi cu amãnuntul.
ART. 4
Societatea Comercialã "Agrotransport Cernele" - S.A. îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legea şi statutul prevãzut în anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 5
Orice prevederi contrare prezentei hotãrîri se abroga.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
Petru Marculescu

Ministrul economiei şi finanţelor,
George Danielescu


ANEXA 1

STATUTUL

Societãţii Comerciale "Agrotransport Cernele" - S.A.


CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata
ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea Comercialã "Agrotransport Cernele" - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi urmatã de initialele S.A., de capitalul social, numãrul de înregistrare de la Registrul comerţului şi sediul societãţii.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea Comercialã "Agrotransport Cernele" - S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, localitatea Cernele - Izvorul Rece, judeţul Dolj. Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, situate şi în alte localitãţi.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii la Registrul comerţului.

CAP. 2
Obiectul de activitate al societãţii
ART. 5
Obiectul de activitate al societãţii
Obiectul de activitate al societãţii este:
a) executarea de transporturi în trafic intern şi internaţional de persoane, în regim de taxi, produse agroalimentare şi alte mãrfuri cu mijloacele auto din dotare, pentru agenţii economici de stat sau privati, romani sau strãini;
b) efectuarea în ateliere proprii de operaţiuni service, reparaţii, reconditionari şi modificãri constructive pentru mijloacele auto proprii şi cele aparţinînd agenţilor economici de stat sau privati, romani sau strãini;
c) pregãtirea unor persoane în vederea sustinerii examenului pentru obţinerea carnetului de conducere auto, în condiţiile legii;
d) optimizarea fluxurilor de transport realizate cu mijloacele auto proprii sau aparţinînd unor terţi, prin agenţii specializate;
e) comerţ intermediar cu produse diverse, import-export.

CAP. 3
Capitalul social
ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial este de 6.398 mii lei şi se compune din mijloace fixe la valoarea rãmasã de 4.590 mii lei şi mijloace circulante la valoarea rãmasã de 1.808 mii lei.
Capitalul social al societãţii este de 6.398 mii lei, împãrţit 1.280 acţiuni nominative de 5.000 lei fiecare.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman, ca acţionar unic, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 7
Acţiunile
Acţiunile vor cuprinde menţiunile prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aportul în numerar sau natura.
Majorarea capitalului se poate face, parţial sau total, în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de exercitii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea pentru reducere a capitalului trebuie comunicatã de cãtre consiliul de administraţie comisiei de cenzori, cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor, care decid asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa se refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
ART. 10
Majorarea sau reducerea capitalului societãţii, atît timp cît este integral de stat, se face cu acordul imputernicitilor mandatati sa reprezinte, potrivit legii, interesele capitalului de stat.
ART. 11
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul societãţii iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.
ART. 12
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea se va face potrivit legii.
Cesiunea acţiunii se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor
ART. 14
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
e) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetare ştiinţificã care are ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii, produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi, competitive;
f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor, stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit acordat de societate;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi dupã analiza rapoartelor consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori, aproba repartizarea profitului între acţionari;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social, precum şi la cesiunea acţiunilor;
j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;
n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor, ai adjunctilor acestora şi ai cenzorilor, pentru pagubele pricinuite societãţii;
o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa, potrivit legii sau prezentului statut.
ART. 15
Convocarea adunãrilor generale ale actionarilor
Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.
Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 14 lit. a)-g) şi n), iar adunarea generalã extraordinarã atribuţiile prevãzute la lit. h)-o), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.
ART. 16
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de cãtre unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc o data pe an, la 2 luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã în condiţiile prevãzute de lege, la cererea actionarilor reprezentind 1/10 din capitalul social sau la cererea comisiei de cenzori.
Adunarea generalã va fi convocatã de administratori ori de cîte ori va fi nevoie.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrilor.
Cînd, în ordinea de zi, figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
Hotãrîrile adunãrilor actionarilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
ART. 17
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã, dintre acţionari, 2 secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
ART. 18
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate hotãrî dacã, la prima şedinţa, actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor statuar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.
Hotãrîrile adunãrii generale a actionarilor sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 19
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, potrivit legii, pînã la crearea condiţiilor de constituire a adunãrii generale a actionarilor.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat sînt în numãr de 3, potrivit legii, din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat nu pot face parte din consiliul de administraţie al Societãţii Comerciale "Agrotransport - Cernele" - S.A.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat nu pot fi persoane care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege referitor la societãţile comerciale.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat prezintã semestrial Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei un raport asupra activitãţii desfãşurate de societatea comercialã şi un program de activitate pentru perioada urmãtoare, iar la încheierea activitãţii prezintã raportul asupra întregii activitãţi desfãşurate.
Pentru luarea unor decizii complexe, împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat pot atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform înţelegerii, pe baza de contract.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat îndeplinesc orice alte atribuţii care deriva din legislaţia în vigoare, precum şi din statutul societãţii.
Retribuirea se face conform normelor în vigoare.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat îşi vor inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5
Consiliul de administraţie
ART. 20
Organizarea
Societatea este administratã de cãtre consiliul de administraţie format din 5 persoane alese de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant, cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii, ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte iar în lipsa acestuia de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din membrii aleşi dintre administratori.
Preşedintele consiliului de administraţie îndeplineşte şi funcţia de director general, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale a actionarilor şi a consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa sa, de cãtre unul dintre administratori, desemnat de consiliul de administraţie.
Membrii consiliului de administraţie vor putea semna orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie, precum şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile aduse sau rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut sau pentru greşelile comise în administrarea societãţii.
ART. 21
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul;
b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileşte tactica şi strategia de marketing;
e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de buget pe anul urmãtor al societãţii;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor.

CAP. 6
ART. 22
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, aleasã, în condiţiile legii, de adunarea generalã a actionarilor, formatã din 3 membri şi tot atitea supleanţi, care nu pot avea alta funcţie în societate.
În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 23
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societãţii, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.
ART. 24
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
- în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
- la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societãţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris, prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi;
- la lichidarea societãţii controleazã operaţiunile de lichidare;
- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.
ART. 25
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societãţii) sau ori de cîte ori considera necesar pentru alte situaţii, privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.

CAP. 7
Activitatea societãţii
ART. 26
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 27
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 28
Profitul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate în condiţiile legii.
În cazul înregistrãrii de pierderi, pãrţile se obliga sa analizeze cauzele şi sa ia mãsuri de recuperare.
ART. 29
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii, pe categorii de calificare şi funcţii, se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de consiliul de administraţie.
Drepturile salariale se stabilesc prin negocieri la nivelul societãţii şi se înscriu în contractul colectiv de munca, încheiat conform prevederilor legii.
Drepturile salariale individuale se stabilesc în contracte individuale, ţinînd seama de prevederile contractului colectiv de munca.
ART. 30
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvare, lichidare, litigii
ART. 31
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Cît timp societatea va avea capital integral de stat, ea va putea fi transformata în alta forma de societate numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
ART. 32
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului social;
- pierderea a jumãtate din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni;
- în orice alte situaţii, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 33
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii se va face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 34
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti, potrivit legii.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoane juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 35
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016