Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 602 din 2 septembrie 1991  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 602 din 2 septembrie 1991 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 19 septembrie 1991


Guvernul României hotãrãşte:

Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice, prevãzut în anexa la prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN



ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Oficiului pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice



CAP. 1
Denumirea, forma juridicã şi sediul
1. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice funcţioneazã pe lîngã guvern ca organ central de specialitate, cu personalitate juridicã, finanţat de la bugetul administraţiei centrale de stat, în calitate de ordonator principal de credite.
2. Sediul oficiului este în municipiul Bucureşti, str. Povernei nr. 19-21, sectorul 1.
CAP. 2
Obiectul de activitate şi atribuţiile
1. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice este organul central de specialitate, de analiza şi control la nivel naţional, ce urmãreşte aplicarea normelor tehnice de respectare a prevederilor legale referitoare la asigurarea calitãţii vinurilor, bãuturilor alcoolice, distilatelor, materialelor folosite în tratamentele admise de lege, prin determinãri organoleptice, fizico-chimice, microbiologice, potrivit metodologiei interne şi internaţionale în acest domeniu.
2. Activitatea de analiza şi control se desfãşoarã la nivel naţional, prin sondaj, pe baza de proceduri specifice, asupra agenţilor economici care produc, importa şi comercializeazã vinuri, produse pe baza de must şi vin, precum şi orice fel de bãuturi alcoolice şi materii prime pentru prepararea acestora, în concordanta cu interesele naţionale şi cu reglementãrile adoptate pe plan internaţional.
3. Atribuţiile oficiului sînt urmãtoarele:
3.1. Analizeazã, în laboratoare autorizate sau acreditate, proprii sau ale terţilor, probele ce formeazã obiectul sau de activitate, provenite de la agenţii economici din ţara sau din import, eliberind buletine de analiza sau buletine de încercãri, în urmãtoarele cazuri:
a) în urma activitãţii proprii de control;
b) la cererea agenţilor economici şi la solicitarea consumatorilor;
c) la solicitarea organelor de stat autorizate (Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul Sãnãtãţii, Poliţie, Procuratura, Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie şi Calitate) sau a asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor.
3.2. Efectueazã, la cerere, expertize şi contraexpertize tehnice, în caz de litigii între pãrţi, la toate produsele prevãzute în obiectul sau de activitate.
3.3. Executa, la cerere, analize complete la mostrele de vinuri şi bãuturi alcoolice ce urmeazã a fi expediate pentru prospectare la partenerii externi, la vinurile şi bãuturile alcoolice ce le livreaza la export, precum şi la mostrele de vinuri şi bãuturi alcoolice provenite din import.
3.4. Efectueazã, la cerere, analize complete la materii prime, vinuri, produse pe baza de must şi vin, rachiuri naturale şi industriale, materiale tehnologice, utilizînd metodele de determinare (organoleptice, fizico-chimice, microbiologice ect.) prevãzute în standardele de stat şi cele recomandate de Oficiul internaţional al viei şi vinului.
3.5. Avizeazã pe baza analizelor organoleptice şi de laborator, din punct de vedere al încadrãrii în parametrii tehnici şi calitativi prevãzuţi în legislaţia viti-vinicolã interna, în normele tehnice de aplicare a acesteia şi în prevederile din standardele de stat şi internaţionale:
a) importul de vinuri, produse pe baza de must şi vin, bãuturi alcoolice şi materii prime pentru prepararea acestora, destinate comercializãrii, precum şi autorizaţiile de import pentru aceste produse;
b) exportul de vinuri şi produse pe baza de must şi vin;
c) exportul de alte bãuturi alcoolice;
d) calitatea materialelor de uz oenologic provenite din ţara sau din import;
e) punerea în consum de noi sortimente de bãuturi alcoolice sau materiale tehnologice.
3.6. Previne comercializarea de vinuri şi bãuturi alcoolice sau prestãri de servicii în domeniul sau de activitate, care nu corespund cerinţelor consumatorilor sau pot afecta viata ori sãnãtatea acestora, prin omologarea produselor, numai dacã se încadreazã în prevederile standardelor obligatorii şi prin supravegherea pe piata a calitãţii acestora, potrivit legii.
3.7. Organizeazã periodic instruiri cu specialiştii care îşi desfãşoarã activitatea în laboratoarele de profil din ţara, pentru ridicarea nivelului profesional al acestora, în vederea obţinerii certificatelor de autorizare sau de acreditare.
3.8. Emite autorizaţii de funcţionare a laboratoarelor de profil din ţara, în funcţie de dotarea lor cu aparatura specifica şi încadrarea acestora cu specialişti autorizaţi, luind mãsuri de retragere a autorizaţiilor atunci cînd constata abateri de la metodele de determinare prevãzute în standarde.
3.9. Indruma şi controleazã activitatea tehnica a laboratoarelor de profil din teritoriu, promovind practicile tehnologice şi metodele de analiza nou apãrute, sau cele care s-au aplicat mai puţin în ţara noastrã.
3.10. Organizeazã, la cerere, cursuri de formare şi autorizare pentru aplicarea tratamentelor cu ferocianura de potasiu în vederea deferizarii vinurilor cu conţinut ridicat de Fe. Persoanele care au absolvit şi au obţinut rezultate corespunzãtoare la aceste cursuri primesc autorizaţii care le conferã dreptul sa aplice tratamentele respective.
3.11. La cererea agenţilor economici şi a unor instituţii de stat, acorda consultaţii tehnice în domeniul sau de activitate, şi recomanda soluţii pentru problemele în care a fost solicitat.
3.12. Participa la elaborarea, îmbunãtãţirea, revizuirea şi avizarea standardelor de stat şi a altor reglementãri în domeniul producerii vinurilor, produselor pe baza de must şi vin, precum şi a celorlalte bãuturi alcoolice.
3.13. Are relaţii de colaborare cu Institutul de cercetãri pentru viticultura şi vinificaţie Valea Calugareasca, Institutul de cercetãri alimentare, Laboratorul Larex, instituţiile de învãţãmînt superior de profil şi alte organisme din domeniul sau de activitate.
3.14. Participa la organizarea acţiunii pentru acordarea titlului de "degustator autorizat de vinuri".
3.15. Sprijinã şi participa la organizarea de manifestãri naţionale şi internaţionale cu caracter vinicol (tîrguri, expoziţii, concursuri, consfatuiri, simpozioane, congrese etc.).
3.16. Colaboreazã cu unitãţi similare din alte tari în vederea asigurãrii schimbului de experienta, informaţii, publicaţii şi aparatura specifica.
CAP. 3
Supravegherea calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice.
Depistarea fraudelor şi falsificarilor
1. Supravegherea calitãţii vinurilor şi bãuturilor alcoolice, precum şi a serviciilor în domeniu pentru prevenirea şi depistarea fraudelor şi falsificarilor, în special a celor ce pot afecta viata ori sãnãtatea oamenilor, se realizeazã de specialiştii anume desemnaţi din cadrul Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate şi Oficiului pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice, prin efectuarea de controale sau inspecţii periodice şi inopinate în locurile unde se produc, comercializeazã, incearca, conserva, ambaleaza, transporta, depoziteaza şi se utilizeazã vinurile şi bãuturile alcoolice.
2. Criteriile pentru efectuarea controlului calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice, prevenirea şi combaterea faptelor de natura a afecta viata ori sãnãtatea oamenilor, reprimarea fraudelor şi falsificarilor privind calitatea vinurilor şi bãuturilor alcoolice, precum şi a serviciilor în domeniu, modul de recoltare şi sigilare a esantioanelor în vederea trimiterii lor pentru analiza, verificãri şi încercãri în laboratoarele acreditate sau autorizate de cãtre Oficiul de stat pentru calitate, precum şi modul de întocmire a proceselor-verbale de constatare şi a altor documente aferente se stabilesc printr-o procedura specifica întocmitã de Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice pe baza metodologiei-cadru elaborata de Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie şi Calitate.
3. Contravaloarea mostrelor şi esantioanelor prelevate în cadrul acţiunii de supraveghere a calitãţii se suporta de cãtre producãtor, comerciant, importator sau prestator de servicii, dupã caz.
Cheltuielile de încercare şi verificare a produselor şi serviciilor în laboratoarele acreditate sau autorizate se suporta de cãtre agentul economic în culpa, dacã rezultatele nu sînt corespunzãtoare şi, dupã caz, din bugetul Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate sau al Oficiului pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice, dacã rezultatele sînt corespunzãtoare calitativ.
Toate prestaţiile de servicii solicitate de cãtre agenţii economici se efectueazã contra cost.
4. Mostrele destinate analizelor la laborator se recolteaza în 3 exemplare care se sigileaza, din care una rãmîne la furnizor, una se utilizeazã pentru analize, iar una se retine la oficiu reprezentind contramostra.
Volumul unei mostre prelevate pentru analize complete de laborator este variabil în funcţie de produs, de tipul ambalajului în care este îmbuteliat acesta, dar fãrã sa depãşeascã 1.000 ml fiecare.
Mostrele vor fi însoţite de avize de expediţie. Pe baza analizelor de laborator efectuate, Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice emite buletine de analiza a cãror valabilitate este în funcţie de durata termenului de garanţie al produsului respectiv, potrivit normelor tehnice în vigoare.
5. În buletinele de analiza se va specifica costul în lei sau în valuta, dupã caz, al determinarilor efectuate conform tarifelor stabilite în condiţiile legii.
Rezultatele analizelor şi reclamatiilor, întemeiate, ale consumatorilor şi beneficiarilor vor fi aduse la cunostinta agenţilor economici interesaţi şi a consumatorilor.
CAP. 4
Drepturile, obligaţiile şi rãspunderile oficiului
1. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare şi a unor metodologii şi proceduri proprii elaborate în concordanta cu prevederile Hotãrîrii Guvernului nr. 545/1991 privind supravegherea calitãţii produselor şi serviciilor în scopul prevenirii şi combaterii faptelor care pot afecta viata sau sãnãtatea oamenilor ori calitatea mediului înconjurãtor.
2. Personalul care executa aceste activitãţi specifice, trebuie sa aibã o ţinuta morala ireprosabila, sa fie intransigent şi incoruptibil şi va rãspunde de realitatea datelor înscrise în documentele încheiate şi de pãstrarea secretului profesional în legatura cu aspectele tehnico-economice şi comerciale de care ia cunostinta în timpul exercitãrii atribuţiilor de serviciu.
3. În cazul constatãrii unor abateri de la caracteristicile calitative ale vinului şi bãuturilor alcoolice, declarate sau garantate de producãtor sau prestator, care pot afecta viata sau sãnãtatea oamenilor, organul de supraveghere a calitãţii din cadrul Oficiului pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice va dispune încetarea vinzarii şi depozitarea separatã, analizarea cauzelor care au condus la abaterilor constatate, mãsuri de remediere a acestora şi, dupã caz, oprirea producţiei.
De asemenea, pentru vinul şi bãuturile alcoolice provenite din import, la care s-au constatat deficiente calitative, se va dispune sistarea vinzarii şi anunţarea importatorului, în vederea remedierii acestora şi, dupã caz, oprirea livrãrilor.
4. În situaţia constatãrii la vînzare a unor vinuri şi bãuturi alcoolice falsificate sau interzise consumului, dãunãtoare sãnãtãţii sau inselaciunii privind calitatea produselor sus-menţionate, precum şi a serviciilor în domeniu, organul de constatare din cadrul Oficiului pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice va dispune oprirea comercializãrii acestora, fiind obligat sa sesizeze de îndatã pe procuror sau organul de cercetare penalã, luind mãsuri sa nu dispara urmele infracţiunii, corpurile delicte şi orice mijloace de proba. Organul constatator va proceda în acelaşi mod şi cu privire la constatãrile avute în vedere la punctul 3.
5. În scopul protecţiei consumatorilor, organele de supraveghere a calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice au dreptul sa pãtrundã în locurile în care se produc, depoziteaza, transporta sau se comercializeazã produsele sus-menţionate şi serviciile în domeniu, în cazul în care se constata ca acestea afecteazã viata ori sãnãtatea oamenilor.
6. Organele de supraveghere a calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice, precum şi a serviciilor în domeniu vor colabora cu asociaţiile pentru protecţia consumatorilor, în scopul prevenirii şi depistarii cazurilor de frauda sau falsificare a calitãţii acestor produse şi serviciilor şi vor aduce la cunostinta consumatorilor, prin intermediul mass-mediei, abaterile constatate.
7. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice rãspunde pentru recoltarea corecta a mostrelor, în situaţia cînd aceasta operaţiune se executa de cãtre personalul propriu, împuternicit cu supravegherea calitãţii şi de pãstrarea corespunzãtoare a contramostrelor, pînã la expirarea duratei termenului de garanţie a produsului respectiv.
8. Rãspunde de exactitatea datelor înscrise în buletinele de analiza emise, de modul de completare, interpretare a rezultatelor obţinute, de concluziile şi recomandãrile efectuate.
9. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice va prezenta, ori de cîte ori situaţia o va impune, propuneri organelor în drept, pentru reactualizarea tarifelor privind costul serviciilor prestate, potrivit legii.
10. Veniturile ce vor fi realizate de Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice vor fi vãrsate la bugetul administraţiei centrale de stat.
11. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice întocmeşte buget de venituri şi cheltuieli şi bilanţ contabil.
CAP. 5
Structura organizatoricã şi conducerea oficiului
1. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice funcţioneazã în baza structurii organizatorice prezentatã în anexa*) şi a statului de funcţii aprobat de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Economiei şi Finanţelor, avînd un numãr de 45 posturi, din care 15 specialişti de profil, fondurile necesare asigurindu-se anual din bugetul administraţiei centrale de stat.
2. În perioadele cu volum mare de activitate, Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice poate coopta colaboratori externi, iar numãrul acestora se va stabili anual în funcţie de volumul de operaţiuni ce urmeazã a fi executate şi de creditele bugetare acordate.
3. Activitatea oficiului este condusã de un consiliu de administraţie şi de inspectorul de stat şef.
Consiliul de administraţie este format din 7 persoane, dupã cum urmeazã:
- inspectorul de stat şef;
- inspectorul de stat şef-adjunct;
- directorul economic;
- şeful serviciului inspecţie de specialitate;
- şeful serviciului organizare;
- şeful serviciului omologari;
- consilierul juridic.
4. Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã, conduce şi controleazã intreaga activitate a oficiului ce decurge din obiectul sau de activitate;
b) analizeazã raportul anual de activitate, bugetul şi bilanţul contabil al oficiului;
c) hotãrãşte asupra modalitãţilor de realizare a sarcinilor ce revin oficiului;
d) face propuneri pentru stabilirea de tarife şi preţuri la analizele şi prestaţiile de servicii efectuate, precum şi pentru modificarea acestora.
Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de cîte ori este nevoie, la convocarea inspectorului de stat şef.
5. Inspectorul de stat şef este asimilat cu funcţia de subsecretar de stat, iar inspectorul de stat şef-adjunct este asimilat cu funcţia de consilier de stat, fiind numiţi prin decizie a primului-ministru.
Conducerea operativã a oficiului este asigurata de inspectorul de stat şef, ajutat de inspectorul de stat şef-adjunct şi directorul economic.
În asigurarea conducerii operative, inspectorul de stat şef exercita urmãtoarele atribuţii:
a) conduce intreaga activitate a oficiului, asigurind executarea hotãrîrilor consiliului de administraţie, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
b) urmãreşte creşterea eficientei activitãţii oficiului, îmbunãtãţirea nivelului tehnic şi calitativ al analizelor şi prestaţiilor efectuate;
c) asigura exercitarea controlului şi buna desfãşurare a activitãţii economico-financiare a oficiului;
d) angajeazã şi concediazã personalul şi îi aplica sancţiunile disciplinare, cu respectarea prevederilor legii;
e) emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile prevãzute de lege;
f) reprezintã oficiul în relaţiile cu guvernul, cu celelalte ministere, alte organe de stat şi organizaţii din ţara, cu organisme similare din alte tari, precum şi în fata organelor jurisdicţionale;
g) prezintã spre examinare consiliului de administraţie proiectul de program de activitate şi proiectul de buget pentru anul urmãtor iar, în termen de 30 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, prezintã spre aprobare raportul de activitate şi bilanţul contabil pe anul precedent;
h) conduce şedinţele consiliului de administraţie;
i) angajeazã oficiul pentru toate operaţiunile patrimoniale, cu respectarea prevederilor legii.
6. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice funcţioneazã pe lîngã guvern ca organ central de specialitate şi are nivelul de salarizare corespunzãtor celui prevãzut pentru ministere, celelalte organe centrale şi alte instituţii asimilate acestora.
7. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice are relaţii de colaborare cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, alte ministere şi organe centrale, în realizarea atribuţiilor tehnice ce-i revin.
CAP. 6
Dispoziţii finale şi tranzitorii
1. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice de pe lîngã guvern este împuternicit pentru urmãrirea aplicãrii politicii statului privind asigurarea şi controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice la nivel naţional, în condiţiilor prevãzute de lege, potrivit metodologiei interne şi internaţionale.
De asemenea, Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice se împuterniceşte ca organism naţional de specialitate pentru organizarea şi coordonarea activitãţii de autorizare a laboratoarelor de profil din teritoriu şi a experţilor care desfãşoarã activitãţi în domeniul calitãţii acestor produse.
Totodatã, Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice ca organism naţional de specialitate neutru, independent de furnizor şi beneficiar, se împuterniceşte pentru organizarea şi coordonarea comisiei de omologare a produselor din domeniul sau de activitate.
2. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice are dreptul de a elabora norme, instrucţiuni şi publicaţii privind practicile tehnologice şi metodele de analiza nou apãrute sau cele care s-au aplicat mai puţin în ţara noastrã.
3. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice este recunoscut pe plan internaţional ca organism naţional de specialitate de cãtre Oficiul internaţional al viei şi vinului şi este agreat şi de Comunitatea Economicã Europeanã, unde are specimene de semnãturi pentru certificarea calitãţii vinurilor şi bãuturilor alcoolice ce se livreaza la export şi a celor provenite din import, precum şi pentru recunoaşterea denumirii de origine.
4. Oficiul pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice este autorizat sa perceapã taxe şi tarife în lei sau valuta, stabilite şi aprobate în condiţiile legii, pentru activitatea de eliberare a buletinelor de analiza, buletinelor de încercãri, de omologare, autorizare, avizare, efectuarea de expertize şi contraexpertize, verificarea unor loturi de produse, difuzarea de materiale documentare de orientare, acordarea de asistenta tehnica, organizarea de instruiri de formare şi perfecţionare a personalului care lucreazã în laboratoarele de profil din teritoriu, precum şi pentru alte activitãţi prestate în domeniu.
5. Unitãţile producãtoare sau prestatoare, laboratoarele de încercãri şi specialiştii care considera nejustificat refuzul, dupã caz, al omologãrii ori autorizãrii sau retragerea acestora, se pot adresa Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate care va soluţiona contestaţia în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii.
6. Urmãrirea aplicãrii prevederilor Hotãrîrii Guvernului nr. 545/1991 se realizeazã de cãtre organele Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate, în cooperare cu organele de specialitate ale Oficiului pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice, pentru produsele din domeniul de activitate a acestuia.
7. Constatarea contravenţiilor prevãzute în art. 19 din Hotãrîrea Guvernului nr. 545/1991 şi aplicarea sancţiunilor se face, potrivit legii, de cãtre persoane cu atribuţii de control din cadrul Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate şi Oficiului pentru controlul calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice, pentru produsele din domeniul de activitate a acestuia.
8. Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, plîngerea se va depune şi soluţiona în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/1968.
9. Organele de supraveghere a calitãţii vinului şi bãuturilor alcoolice conlucreaza, în timpul exercitãrii atribuţiilor lor, cu organele Ministerului de Interne şi Garzii Financiare.
10. Prevederile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile legale din domeniul supravegherii calitãţii produselor şi serviciilor.
*) Anexa se comunica celor interesaţi.
--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016