Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 60 din 7 februarie 1996  pentru modificarea si completarea   Hotaririi Guvernului nr. 125/1992 privind infiintarea regiilor autonome ale aeroporturilor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 60 din 7 februarie 1996 pentru modificarea si completarea Hotaririi Guvernului nr. 125/1992 privind infiintarea regiilor autonome ale aeroporturilor din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 32 din 15 februarie 1996
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
<>Hotãrîrea Guvernului nr. 125/1992 privind înfiinţarea regiilor autonome ale aeroporturilor din România, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 din 11 mai 1994, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) De la prevederile alin. (2) este exceptatã Regia Autonomã <<Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni>>, organizatã ca regie autonomã de interes naţional şi care funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã."
2. La articolul 6, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Cheltuielile de capital aferente achiziţionãrii, realizãrii, dezvoltãrii şi modernizãrii bunurilor proprietate publica la Regia Autonomã <<Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni>> se suporta din surse proprii, din credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat."
3. La articolul 9, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Sistemul de salarizare pentru personalul Regiei Autonome <<Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni>> se stabileşte prin negocieri colective, în conformitate cu prevederile legale."
4. Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome <<Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni>> este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrîre, inlocuind anexa nr. 2.11 la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 125/1992 .
ART. 2
În termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei hotãrîri în Monitorul Oficial al României va fi elaborat şi încheiat, în condiţiile legii, contractul colectiv de munca, în limita prevederilor bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat pentru Regia Autonomã <<Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni>> pe anul 1996.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac

Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

p. Ministru de stat, ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Dorel Mustatea,
secretar de stat

Ministru de stat, preşedintele Consiliului
pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã,
Mircea Cosea


ANEXA 1

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

a Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni"

I. Dispoziţii generale
ART. 1
Regia Autonomã "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni" este regie autonomã de interes naţional, cu gestiune economicã şi autonomie financiarã, functionind pe baza prezentului regulament.
ART. 2
Sediul Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni" este în municipiul Bucureşti, sos. Bucureşti - Ploiesti km 16,5.

II. Obiectul de activitate
ART. 3
Regia Autonomã "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni" are ca obiect de activitate administrarea, exploatarea, dezvoltarea şi modernizarea bazei aeroportuare proprii; deservirea la sol a aeronavelor şi a pasagerilor (servicii de handling la sol şi alte activitãţi aeroportuare conexe), precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara; asigurarea securitãţii şi siguranţei activitãţii de aviatie civilã în aeroport şi a mijloacelor tehnice din dotare.
ART. 4
Pentru realizarea obiectului sau de activitate, Regia Autonomã "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Otopeni" are urmãtoarele atribuţii principale:

a) În domeniul tehnic:
1. asigura administrarea, exploatarea, întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii aeroportuare proprii: piste, cai de rulare, platforme, drumuri de acces şi de incinta, parkinguri, aerogãri, hangare, construcţii, precum şi alte dotãri care concura la buna desfãşurare a activitãţii aeroportuare în concordanta cu standardele internaţionale, în vederea satisfacerii cerinţelor de transporturi aeriene interne şi internaţionale;
2. asigura administrarea, exploatarea, întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea echipamentelor şi a instalaţiilor aeroportuare în sectoarele mecano-energetic, telecomunicaţii, de transport şi deservire aeroportuara, tehnica de calcul şi informatica, supraveghere şi control, informaţii şi publicitate;
3. desfãşoarã lucrãri de întreţinere, reparaţii curente şi capitale, precum şi lucrãri de investiţii cu personal propriu sau pe baza de contract cu societãţi româneşti şi strãine specializate în domeniu;
4. urmãreşte realizarea lucrãrilor de întreţinere, reparaţii curente şi capitale, precum şi a lucrãrilor de investiţii cu personal propriu sau pe baza de contract şi asistenta tehnico-economicã cu societãţi specializate în domeniu;
5. elaboreazã, aproba şi aplica norme tehnice proprii, adaptate la specificul dotãrii pentru administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare proprii;
6. elaboreazã studii şi proiecte şi executa programe proprii sau în cooperare cu parteneri din ţara sau din strãinãtate, pentru administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare proprii;
7. organizeazã şi tine evidenta de cadastru a bazei aeroportuare;
8. analizeazã şi se pronunţa asupra proiectelor de construcţii-montaj elaborate pentru zonele cu servituţi aeronautice ale aeroportului, în vederea avizãrii acestora de cãtre organele în drept;
9. aplica reglementãrile interne şi internaţionale privind activitatea aeroportuara;
10. organizeazã activitatea de prevenire şi de stingere a incendiilor specifica domeniului aeroportuar, potrivit normelor interne şi internaţionale;
11. asigura controlul desfãşurãrii proceselor şi a operaţiunilor aeroportuare în vederea respectãrii normelor, regulamentelor şi recomandãrilor de exploatare aeroportuara interne şi internaţionale;
12. elaboreazã şi propune spre promovare proiecte de acte normative referitoare la administrarea, exploatarea, dezvoltarea şi modernizarea aeroportului;
13. întocmeşte studii şi cercetãri referitoare la dezvoltarea, modernizarea şi optimizarea activitãţii aeroportuare, precum şi asupra impactului aeroportului în zona sa de influenta;
14. prin posibilitãţi proprii sau cu parteneri din ţara şi din strãinãtate, pe baza de contract, realizeazã activitatea de import şi de aprovizionare tehnico-materialã a aeroportului;
15. organizeazã şi desfãşoarã activitãţi de cooperare tehnica, economicã cu firme din ţara şi din strãinãtate în domeniul sau de activitate, potrivit normelor interne şi internaţionale în vigoare;
16. ia mãsuri pentru perfecţionarea pregãtirii de specialitate, în ţara sau în strãinãtate, a personalului propriu şi atesta calificarea acestuia pentru meserii specifice activitãţilor aeroportuare, cu excepţia acelor meserii pentru care normele în vigoare interne sau internaţionale prevãd alte condiţii de atestare.

b) În domeniul operational:
1. asigura aplicarea reglementãrilor interne şi internaţionale privind activitatea aeroportuara;
2. asigura facilitãţi de protecţie a navigaţiei aeriene, infrastructura, mecano-energetice, telecomunicaţii, informatice, anunţarea de supraveghere, paza şi control necesare desfãşurãrii în condiţii de siguranta a transporturilor aeriene de pasageri şi de mãrfuri, executate de transportatori interni şi externi;
3. asigura datele de informare aeronautica interna şi internationala cu privire la starea şi funcţionarea sectoarelor şi a mijloacelor proprii care concura la activitatea aeroportuara;
4. asigura elaborarea şi aplicarea programului de securitate aeroportuara prin personalul propriu şi în colaborare cu forţele militare şi civile competente; asigura eliberarea documentelor de acces în zonele aeroportului, precum şi controlul accesurilor;
5. organizeazã şi coordoneazã elaborarea procedurilor de înştiinţare şi de scoatere a personalului în situaţii deosebite şi stabileşte mijloacele de alarmare;
6. participa la planurile de acţiune privind alarmarea, cãutarea şi salvarea aeronavelor aflate în dificultate;
7. organizeazã şi executa controlul tehnic periodic în vederea omologãrii infrastructurii, a instalaţiilor şi a echipamentelor proprii, a obţinerii certificatelor de exploatare sau a prelungirii duratei lor de valabilitate;
8. asigura spaţiile necesare pentru buna desfãşurare a activitãţilor pe aeroport, acordind prioritate celor destinate confortului pasagerilor şi fluiditatii traficului aerian;
9. asigura condiţiile necesare pentru efectuarea controlului medical al personalului aeronautic şi aeroportuar, pentru siguranta zborurilor, potrivit reglementãrilor speciale în acest domeniu, precum şi pentru asistenta medicalã de urgenta a publicului în aerogara şi pe aeroport, cît şi respectarea normelor igienico-sanitare în spaţiile aeroportuare destinate activitãţii publice;
10. asigura respectarea disciplinei muncii în desfãşurarea activitãţilor aeroportuare, a atribuţiilor de serviciu şi a celorlalte prevederi legale, de cãtre întregul personal, în baza statutului acestuia;
11. asigura transportul personalului propriu şi al altor categorii de personal cu activitate de aeroport, la şi de la aeroport, în conformitate cu prevederile legale;
12. asigura coordonarea întregii activitãţi aeroportuare desfãşurate în spaţiul aeroportuar; elaboreazã norme, normative, regulamente şi instrucţiuni pentru intreaga activitate aeroportuara şi urmãreşte aplicarea acestora; încheie regulamente-cadru cu organele statului şi cu agenţii economici implicaţi în activitatea aeroportuara pentru stabilirea obligaţiilor, a responsabilitãţilor şi a modului comun de acţiune;
13. în cadrul obiectului sau de activitate îşi poate diversifica serviciile, în scopul creşterii veniturilor şi al satisfacerii cererii activitãţii aeroportuare.

c) În domeniul economico-financiar şi comercial:
1. realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli, ce se aproba potrivit legii, şi bilanţul contabil şi urmãreşte executarea acestora conform legislaţiei în vigoare;
2. elaboreazã programul de dezvoltare şi de modernizare a aeroportului, solicita acordarea de alocaţii bugetare şi a altor surse prevãzute de lege pentru finanţare, urmãreşte elaborarea şi avizarea legalã a documentaţiei tehnice de execuţie şi realizarea obiectivelor programate. Cheltuielile de capital aferente achiziţionãrii, realizãrii, dezvoltãrii şi modernizãrii bunurilor proprietate publica se suporta din surse proprii, din credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat;
3. pregãteşte documentele necesare şi fundamenteazã cheltuielile de administrare şi de exploatare pentru stabilirea, conform legii, a tarifelor în lei şi în valuta pentru toate prestaţiile efectuate conform obiectului de activitate al regiei. Tarifele în lei şi în valuta pentru prestaţiile aeroportuare se stabilesc în conformitate cu reglementãrile interne şi internaţionale din domeniul aviaţiei civile;
4. închiriazã spaţii comerciale din aeroport, în condiţiile legislaţiei în vigoare;
5. identifica şi exploateazã toate sursele de venituri pentru eficientizarea activitãţii pe care o desfãşoarã;
6. efectueazã, în condiţiile legii, operaţiuni de comerţ exterior în domeniul sau de activitate, prin compartimente proprii, specializate, de import, marketing şi conjunctura;
7. se poate afilia la organe şi organisme internaţionale din domeniul sau de activitate şi participa la seminariile şi conferinţele organizate;
8. fundamenteazã politica de credite şi de alte surse de finanţare a sa;
9. asigura patrimoniul şi activitatea aeroportului prin agenţi economici specializaţi în acest domeniu;
10. în vederea îndeplinirii obiectului sau de activitate, va putea utiliza fondurile valutare rezultate din activitatea proprie, precum şi alte surse financiare, fiind autorizata sa contracteze credite interne şi externe, în condiţiile legii.

III. Patrimoniul regiei autonome
ART. 5
Patrimoniul Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" la data de 31 decembrie 1995 este de 197.206.282.270 lei.

IV. Structura organizatoricã a regiei autonome
ART. 6
Structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei autonome, relaţiile în cadrul acesteia şi cu terţi, în domeniile sale de activitate, se stabilesc de cãtre managerul sau, dupã caz, de cãtre echipa de manageri a regiei autonome, cu avizul consiliului de administraţie, în conformitate cu normele legale în vigoare.

V. Organele de conducere ale regiei autonome
ART. 7
Conducerea regiei autonome se asigura de cãtre:
a) manager sau, dupã caz, echipa de manageri reprezentatã de managerul general;
b) consiliul de administraţie.
ART. 8
Consiliul de administraţie este numit prin ordin al ministrului transporturilor şi este alcãtuit din 7-15 persoane, din a cãrui componenta fac parte, în mod obligatoriu:
- managerul regiei sau, dupã caz, membrii echipei de manageri;
- reprezentantul Ministerului Transporturilor;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului Apãrãrii Naţionale;
- alte persoane, ingineri, jurişti, economişti, tehnicieni specializaţi în domeniul de activitate al regiei autonome.
ART. 9
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile legale şi cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 10
În prima luna a fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã Ministerului Transporturilor un raport asupra activitãţii desfãşurate de regia autonomã în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 11
Managerul sau, dupã caz, echipa de manageri a regiei autonome îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile contractului de management.

VI. Controlul activitãţii economico-financiare
ART. 12
Gestiunea regiei autonome este controlatã de organele sale de specialitate, precum şi de alte organe stabilite prin lege.

VII. Dispoziţii referitoare la personal
ART. 13
(1) Personalul regiei autonome care, în desfãşurarea activitãţii curente, intra în relaţii directe cu publicul este obligat sa poarte uniforma de serviciu.
(2) Locurile de munca şi personalul care este obligat sa poarte uniforma se stabilesc de cãtre consiliul de administraţie al regiei autonome.

VIII. Dispoziţii finale
ART. 14
Regia autonomã are obligaţia de a respecta şi de a rãspunde de aplicarea prevederilor legale în vigoare, a reglementãrilor aeronautice interne şi internaţionale în domeniul sau de activitate.
ART. 15
Prezentul regulament se completeazã cu celelalte reglementãri legale care se referã la activitatea regiilor autonome.

---------------------








Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016