Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 594 din 2 septembrie 1991  privind verificarea indeplinirii conditiilor tehnice de catre autovehiculele si remorcile acestora care circula pe drumurile publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 594 din 2 septembrie 1991 privind verificarea indeplinirii conditiilor tehnice de catre autovehiculele si remorcile acestora care circula pe drumurile publice

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL 184 DIN 13/9 /91


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Autovehiculele şi remorcile acestora pot circula pe drumurile publice din România numai dacã starea lor tehnica corespunde normelor şi standardelor naţionale de siguranta rutiera şi protecţie a mediului înconjurãtor.
ART. 2
Pentru a putea fi menţinute în circulaţie, autovehiculele şi remorcile înmatriculate vor fi supuse, periodic, de cãtre proprietari, unei inspecţii tehnice, astfel:
a) autoturismele folosite ca taximetre, microbuzele şi autobuzele, precum şi autovehiculele destinate învãţãrii conducerii, la cel mult 6 luni;
b) automobilele utilitare, mixte, specializate şi speciale, autoremorcherele şi remorcile acestora, avînd masa totalã maxima autorizata mai mare de 3,5 t, precum şi tractoarele rutiere şi remorcile acestora, la cel mult un an;
c) autoturismele, autorulotele, motocicletele, motoretele şi remorcile acestora, precum şi automobilele şi remorcile acestora prevãzute la lit. b), avînd masa totalã maxima autorizata ce nu depãşeşte 3,5 t, la cel mult doi ani.
Autovehiculele prevãzute la alin. 1 lit. a) se supun primei inspecţii tehnice dupã un an, dacã la data primei înmatriculãri sînt noi.
Termenul pentru efectuarea primei inspecţii tehnice se socoteşte de la data primei înmatriculãri, iar pentru urmãtoarea inspecţie de la data celei precedente.
ART. 3
(1) Inspecţia tehnica se efectueazã în staţii de inspecţie tehnica autorizate şi consta în verificarea stãrii tehnice a vehiculului, fãrã demontare, utilizîndu-se aparatura adecvatã.
(2) Dacã vehiculul corespunde normelor prescrise, statia de inspecţie tehnica consemneazã în anexa certificatului de înmatriculare data pînã la care trebuie efectuatã urmãtoarea inspecţie tehnica şi aplica ecusonul de inspecţie tehnica pe placa de înmatriculare.
(3) Dacã starea tehnica nu corespunde în totalitate normelor prescrise, statia de inspecţie tehnica poate permite circulaţia pe o perioada care nu poate depãşi 30 de zile.
ART. 4
Staţiile de inspecţie tehnica vor executa inspecţii tehnice la un tarif unic, corespunzãtor categoriei de vehicul.
ART. 5
(1) Autovehiculele şi remorcile care urmeazã sa fie înmatriculate pentru prima data în România nu pot avea o vechime mai mare de opt ani şi trebuie sa fie omologate pentru circulaţia pe drumurile publice prin Registrul Auto Roman.
(2) Omologarea vehiculelor pentru circulaţia pe drumurile publice este individualã sau de tip.
(3) Omologarea pentru circulaţia pe drumurile publice va fi solicitatã de cãtre producãtori sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora ori, dupã caz, de persoanele care le importa sau le construiesc din piese detasate.
ART. 6
(1) Omologarea individualã se acorda pentru autovehiculele şi remorcile care au fost anterior înmatriculate în alte tari, celor noi, construite în ţara sau importate în serie mai mica de 10 bucãţi de acelaşi tip, pe an, precum şi celor construite din piese detasate.
(2) Omologarea individualã se acorda de cãtre reprezentantul Registrului Auto Roman din cadrul statiei de inspecţie tehnica, autorizata în acest sens, din judeţul sau municipiul Bucureşti unde îşi are domiciliul (sediul) persoana care solicita omologarea.
(3) Dacã vehiculul corespunde normelor tehnice de siguranta a circulaţiei şi de protecţie a mediului înconjurãtor, precum şi folosinţei cãreia îi este destinat, reprezentantul Registrului Auto Roman elibereazã cartea de identitate a vehiculului.
ART. 7
(1) Omologarea de tip se acorda pentru autovehiculele şi remorcile noi, construite în ţara sau importate în serie mai mare de 10 bucãţi de acelaşi tip, pe an.
(2) Dacã tipul de vehicul corespunde normelor tehnice de siguranta a circulaţiei şi de protecţie a mediului înconjurãtor, precum şi folosinţei cãreia îi este destinat, Registrul Auto Roman elibereazã un certificat de omologare pentru circulaţie, conţinînd descrierea sumarã a elementelor care caracterizeazã acest tip de vehicul.
(3) Producãtorii sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora trebuie sa menţioneze în cartea de identitate, pe care o elibereazã pentru fiecare vehicul pe care îl livreaza, conformitatea cu caracteristicile tehnice cuprinse în certificatul de omologare pentru circulaţie.
ART. 8
Pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor tehnice de cãtre autovehiculele şi remorcile acestora care circula pe drumurile publice, Ministerul Transporturilor îi revin urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea, împreunã cu Ministerul de Interne, a condiţiilor tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele, precum şi a metodologiei de inspecţie tehnica şi omologare pentru circulaţie a autovehiculelor şi remorcilor acestora;
b) autorizarea, împreunã cu Ministerul de Interne, a infiintarii şi functionarii statiilor de inspecţie tehnica, ţinînd seama de dotarea materialã şi nivelul de calificare profesionalã a personalului acestora;
c) stabilirea tarifului pentru inspecţia tehnica în funcţie de categoria vehiculelor;
d) controlul modului cum se desfãşoarã activitatea statiilor de inspecţie tehnica şi dispunerea mãsurilor corespunzãtoare;
e) asigurarea specializãrii profesionale a personalului statiilor de inspecţie tehnica;
f) controlul la producãtor sau vinzator în ce priveşte conformitatea caracteristicilor tehnice ale autovehiculelor cu tipul omologat pentru circulaţie şi dispunerea retragerii omologãrii pentru circulaţie, în caz de neconcordanta;
g) sa solicite producãtorului sau reprezentantului autorizat al acestuia sa remedieze, pe cheltuiala sa, defecţiunile de fabricaţie constatate în mod repetat la mai multe vehicule de acelaşi tip, care pun sau pot pune în pericol siguranta circulaţiei sau protecţia mediului înconjurãtor. Dacã defecţiunile sînt grave, poate dispune împreunã cu Ministerul de Interne, interdicţia de folosire pînã la remediere, sau retragerea din circulaţie a tuturor vehiculelor de tipul respectiv. Aceste prevederi nu scutesc producãtorul sau reprezentantul autorizat al acestuia de rãspunderea ce-i revine, potrivit legii, pentru pagubele produse proprietarilor prin interdicţia de folosire ori retragerea din circulaţie a vehiculelor respective.
ART. 9
(1) Nerespectarea dispoziţiilor din prezenta hotãrîre constituie contravenţie şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru comercializarea de vehicule care nu au fost supuse omologãrii pentru circulaţie;
b) cu amenda de 10.000 lei la 20.000 lei pentru comercializarea de vehicule ale cãror caracteristici tehnice nu mai corespund datelor menţionate în cartea de identitate a vehiculului;
c) cu amenda de la 200 lei la 400 lei pentru depãşirea pînã la o luna a termenului de prezentare a autovehiculului sau remorcii acestuia la inspecţia tehnica;
d) cu amenda de la 400 lei la 800 lei pentru depãşirea între o luna şi doua luni a termenului de prezentare a autovehiculului sau remorcii acestuia la inspecţia tehnica;
e) cu amenda de la 800 lei la 1.500 lei pentru depãşirea între doua luni şi patru luni a termenului de prezentare a autovehiculului sau remorcii acestuia la inspecţia tehnica;
f) cu amenda de la 1.500 lei la 2.500 lei pentru depãşirea peste patru luni a termenului de prezentare a autovehiculului sau remorcii acestuia la inspecţia tehnica;
g) cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei pentru atestarea drept corespunzãtoare a stãrii tehnice a unui vehicul care nu îndeplineşte condiţiile tehnice pentru circulaţia pe drumurile publice.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor prevãzute la lit. a) şi b) se fac de functionarii desemnaţi de Ministerul Transporturilor, iar a celor prevãzute la lit. c), d), e), f), g) şi de cãtre ofiţerii şi subofiterii de poliţie.
ART. 10
În mãsura în care prezenta hotãrîre nu dispune altfel, contravenţiilor prevãzute la art. 9 le sînt aplicabile dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
ART. 11
Articolele 81 şi 126 lit. b) (privind amenda prevãzutã pentru nerespectarea dispoziţiilor <>art. 44 pct. 2) din Regulamentul pentru aplicarea Decretului nr. 328/1966 , precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.
ART. 12
Prezenta hotãrîre intra în vigoare în termen de 90 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României.

○ PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016