Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 533 din 1 august 1991  privind reorganizarea unor statiuni didactice-experimentale in agricultura ca regii autonome    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 533 din 1 august 1991 privind reorganizarea unor statiuni didactice-experimentale in agricultura ca regii autonome

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 141 DIN 24/06/92


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã regiile autonome didactice-experimentale avînd denumirea, patrimoniul şi sediul prevãzute în anexa nr. 1.
Regiile autonome prevãzute la alineatul precedent sînt persoane juridice şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
ART. 2
Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei îndeplineşte fata de regiile autonome prevãzute în anexa nr. 1 atribuţiile ministerului de resort.
Ministerul Învãţãmîntului şi Ştiinţei şi Ministerul Economiei şi Finanţelor reprezintã interesele statului în consiliile de administraţie ale regiilor.
ART. 3
Obiectul de activitate al regiilor autonome didactice-experimentale îl constituie: instruirea teoreticã şi practica a studenţilor în cîmpuri didactice şi exploatãri zootehnice, dotate cu echipamente tehnologice moderne; desfãşurarea activitãţii de cercetare de cãtre cadre didactice şi studenţi; producerea de seminţe şi material sãditor; reproductia şi selecţia animalelor; industrializarea şi valorificarea produselor agricole vegetale şi animale; transportul materiilor prime şi produselor cu mijloace proprii; export-import de produse şi tehnologii moderne.
ART. 4
Patrimoniul regiilor autonome se constituie prin preluarea activului şi pasivului de la staţiunile didactice-experimentale prevãzute în anexa nr. 1, care se desfiinţeazã.
Valoarea patrimoniului iniţial al regiilor autonome va fi definitivata în conformitate cu normele legale în vigoare, în termen de 30 de zile, dupã deducerea valorii mijloacelor didactice şi de cercetare, care trec în administrarea instituţiilor de învãţãmînt superior.
În exercitarea dreptului de proprietate, regiile poseda, folosesc şi dispun în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le au în patrimoniu pentru realizarea obiectului lor de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.
ART. 5
Regiile autonome deţin în administrare terenurile prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 6
Regiile autonome care se înfiinţeazã prin prezenta hotãrîre îşi desfãşoarã activitatea în baza Legii nr. 15/1990 şi în conformitate cu regulamentele de organizare şi funcţionare prevãzute în anexele nr. 3.1 - 3.4*).
*) Anexele nr. 3.1 - 3.4 se comunica tuturor unitãţilor interesate. Regulamentul-cadru al regiilor autonome înfiinţate potrivit art. 1 este cuprins în anexa nr. 3.
ART. 7
Regiile autonome didactice-experimentale au în structura lor sectoare, ferme, laboratoare, ateliere, colective de cercetare şi dezvoltare, proiectare, precum şi oficii de calcul, care contribuie la realizarea obiectului lor de activitate.
ART. 8
Personalul trecut la regiile autonome care se înfiinţeazã se considera transferat în interesul serviciului. Personalul încadrat cu salariu mai mic are dreptul, timp de 3 luni, la diferenţa pînã la salariul avut şi la sporul de vechime, dupã caz.
ART. 9
Anexele nr. 1, 2 şi 3.1 - 3.4, fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 10
Pe data prezentei hotãrîri, <>H.C.M. nr. 23 din 15 ianuarie 1975 şi <>art. 8 din Hotãrîrea Guvernului nr. 262/1990 se abroga.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN



ANEXA 1
LISTA
regiilor autonome didactice-experimentale care se înfiinţeazã

-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea regiei Sediul Patrimoniul Denumirea unitãţii
crt. autonome iniţial la economice de
31.12.1990 de stat care se
- mii lei- desfiinţeazã
-------------------------------------------------------------------------------

1. Regia Autonomã Comuna Total: 51342 Staţiunea Didactica-
Didactica-Expe- Belciugatele, Mijloace fixe:40099 Experimentala
rimentala judeţul Mijloace Belciugatele
Belciugatele circulante 11243
2. Regia Autonomã Municipiul Total: 27132 Staţiunea Didactica-
Didactica-Expe- Cluj-Napoca, Mijloace fixe:22461 Experimentala
rimentala Calea Flo- Mijloace Manastur
Manastur resti nr. 56, circulante: 4671
judeţul Cluj
3. Regia Autonomã Municipiul Total: 52292 Staţiunea Didactica-
Didactica-Expe- Iaşi, Aleea Mijloace fixe:46091 Experimentala
rimentala Iaşi Mihail Sado- Mijloace Iaşi
veanu nr. 9, circulante: 6021
judeţul Iaşi
4. Regia Autonomã Municipiul Total: 76170 Staţiunea Didactica-
Didactica-Expe- Craiova, Mijloace fixe:66816 Experimentala
rimentala Calea Bucu- Mijloace Craiova
Craiova resti nr. 264, circulante: 9354
judeţul Dolj

-------------------------------------------------------------------------------



ANEXA 2
LISTA
privind terenurile date în administrarea regiilor autonome înfiinţate


-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea regiei autonome Suprafata terenului (ha)
----------------------------------------
crt. Fond funciar Agricol din care:arabil
-------------------------------------------------------------------------------

1. Regia Autonomã Didactica-Experi- 3776 3581 3443
mentala Belciugatele
2. Regia Autonomã Didactica-Experi- 1849 1790 1728
mentala Manastur
3. Regia Autonomã Didactica-Experi- 1182 1037 706
mentala Iaşi
4. Regia Autonomã Didactica-Experi- 542 466 96
mentala Craiova
-------------------------------------------------------------------------------



ANEXA 3
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome Didactice-Experimentale ........



CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Regia Autonomã.............. este persoana juridicã care funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, desfasurindu-şi activitatea pe baza prezentului regulament.
ART. 2
Sediul regiei este în....................
CAP. 2
Obiectul de activitate al regiei autonome
ART. 3
Obiectul de activitate al regiei este:
a) instruirea teoreticã şi practica a studenţilor în cîmpuri didactice şi exploatãri zootehnice dotate cu echipamente tehnologice moderne;
b) efectuarea de cercetãri fundamentale şi aplicative de cãtre cadre didactice şi studenţi;
c) producerea de seminţe şi material sãditor;
d) reproductia şi selecţia animalelor;
e) producerea, industrializarea şi valorificarea produselor agricole vegetale şi animale şi de alta natura;
f) export-import de produse şi tehnologii moderne;
g) transportul materiilor prime şi produselor agricole cu mijloace proprii.
CAP. 3
Organizarea instruirii teoretice şi practice a studenţilor din Institutul agronomic "Nicolae Balcescu" Bucureşti în regie
ART. 4
Pregãtirea practica a studenţilor face parte integrantã din procesul instructiv-educativ şi se desfãşoarã cu prioritate în cadrul statiunii didactice-experimentale.
ART. 5
Scopul instruirii practice a studenţilor este ca, în funcţie de specificul profilurilor şi specializãrilor, sa asigure studenţilor însuşirea cunoştinţelor şi deprinderilor necesare exercitãrii eficiente a viitoarei profesii, a unei temeinice pregatiri practice prin participarea nemijlocitã la activitatea de cercetare ştiinţificã din cîmpuri didactice şi exploatãri zootehnice dotate cu echipamente tehnologice moderne.
ART. 6
Instruirea practica a studenţilor din învãţãmîntul superior agronomic se efectueazã pe baza programelor analitice de practica, întocmite de cadrele de specialitate, în conformitate cu prevederile planurilor de învãţãmînt ale facultãţilor respective.
ART. 7
În timpul efectuãrii practicii studenţilor, în cadrul regiei, responsabilitatea instruirii studenţilor revine în exclusivitate cadrelor didactice şi indrumatorilor grupurilor de studenţi, precum şi specialiştilor regiei.
- Indrumatorii de practica rãspund direct, de îndrumarea studenţilor la practica, de asigurarea condiţiilor de practica şi participa la acţiunea de verificare a cunoştinţelor şi acordarea calificativului de practica.
ART. 8
Regia autonomã are obligaţia sa asigure condiţiile concrete de desfãşurare a practicii; anual vor fi încheiate contracte între regia autonomã şi instituţia de învãţãmînt superior, în care se vor preciza:
- facultatea ( anul şi eventual grupa) studenţilor pentru care se încheie contractul;
- perioada în care urmeazã sa se desfãşoare practica şi programul orar de practica;
- fermele, sectoarele, laboratoarele, cimpurile didactice în care se va efectua practica şi lucrãrile la care vor lua parte studenţii;
- obligaţiile pãrţilor în ce priveşte transportul studenţilor, asigurarea echipamentului de protecţie, cazarea, masa;
- numele cadrelor didactice indrumatoare;
- numele specialiştilor indrumatori din partea regiei;
- data şi locul în care se face examinarea studenţilor.
ART. 9
Pentru situaţii concrete în care studenţii executa lucrãri care presupun plata lor, aceasta se va face în condiţiile regulamentelor în vigoare.
ART. 10
Decontãrile reciproce între institutul de învãţãmînt superior agronomic şi regia autonomã se efectueazã respectînd cadrul legislativ în vigoare.
ART. 11
Activitatea de cercetare ştiinţificã a cadrelor didactice şi a studenţilor ce se va desfasura în cadrul regiei autonome se efectueazã respectînd cadrul legislativ în vigoare.
ART. 12
Activitatea de cercetare ştiinţificã a cadrelor didactice şi a studenţilor se va desfasura în cadrul regiei autonome în conformitate cu reglementãrile în vigoare şi în baza unui program comun al Ministerului Agriculturi şi Alimentaţiei şi Ministerul Învãţãmîntului şi Ştiinţei.
CAP. 4
Patrimoniul
ART. 13
Regia autonomã are un patrimoniu de ..........mii lei, potrivit bilanţului contabil încheiat la 31.12.1990, şi se va corecta pe baza reevaluarii, în condiţiile prevãzute de lege.
CAP. 5
Structura regiei autonome
ART. 14
Regia autonomã are în structura sa sectoare şi ferme de producţie, laboratoare, cîmpuri experimentale, ateliere colective de cercetare-proiectare şi oficii de calcul.
ART. 15
Structura organizatoricã se stabileşte de consiliul de administraţie al regiei.
CAP. 6
Organele de conducere ale regiei autonome
ART. 16
Conducerea se asigura de consiliul de administraţie, numit de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
ART. 17
Componenta consiliului de administraţie este urmãtoarea:
- directorul general - preşedintele consiliului de administraţie;
- un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei;
- un reprezentant al Ministerului Învãţãmîntului şi Ştiinţei;
- un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
ART. 18
Consiliul de administraţie al regiei îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în toate problemele ce privesc activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sînt date în competenta altor organe.
ART. 19
Consiliul de administraţie exercita urmãtoarele atribuţii:
a) aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei;
b) hotãrãşte asupra investiţiilor ce urmeazã a fi realizate potrivit obiectului de activitate al regiei, care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget;
c) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi;
d) aproba utilizarea fondului valutar;
e) rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
f) aproba asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate;
g) asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;
h) negociaza, în condiţiile prevãzute de lege, salariile personalului regiei şi stabileşte sistemul de recompensare;
i) hotãrãşte asupra constituirii de noi subunitati, în condiţiile prevãzute de lege;
j) elaboreazã propriul sau regulament de organizare şi funcţionare;
k) aproba regulamentele ce privesc activitatea regiei şi personalul acesteia;
l) aproba şi urmãreşte realizarea programelor de dotare a subunitatilor cu tehnologii şi utilaje noi;
m) aproba programul de pregãtire a cadrelor regiei.
ART. 20
Membrii consiliului de administraţie:
a) se numesc pentru o perioada de 4 ani, iar jumãtate din ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani;
b) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau participa la societãţi comerciale cu care regia întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare;
c) îşi pãstreazã calitatea de angajaţi în instituţia de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate;
d) sînt plãtiţi cu o indemnizaţie stabilitã de consiliul de administraţie pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate.
ART. 21
Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei înlocuirea unui membru necorespunzãtor.
ART. 22
În prima luna a fiecãrui an, consiliul de administraţie prezintã Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, un raport asupra activitãţii desfãşurate de regie în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 23
Activitatea curenta a regiei este condusã de un director general numit de consiliul de administraţie, cu avizul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
ART. 24
Directorul general al regiei exercita urmãtoarele atribuţii principale:
a) conduce intreaga activitate a regiei, aplicind legile, regulamentele şi instrucţiunile în vigoare;
b) executa toate dispoziţiile care emana din hotãrîrea consiliului de administraţie;
c) reprezintã regia în raporturile cu persoanele fizice şi juridice, precum şi în fata organelor jurisdicţionale, în care scop poate da împuternicire de reprezentare şi altor persoane din cadrul regiei;
d) urmãreşte creşterea eficientei economice a activitãţii regiei, îmbunãtãţirea nivelului tehnic al producţiei şi produselor, folosirea eficienta a capacitãţilor de producţie şi îmbunãtãţirea calitãţii produselor rezultate din activitatea regiei;
e) asigura controlul activitãţii economico-financiare şi gestionare de fond a regiei;
f) angajeazã şi concediazã personalul regiei şi aplica acestuia sancţiunile disciplinare prevãzute de lege;
g) supune anual consiliului de administraţie, în termen de 30 de zile de la încheierea anului financiar, raportul cu privire la activitatea regiei, bilanţul, contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de programe de activitate şi proiectul de buget al regiei pe anul urmãtor.
CAP. 7
Bugetul şi administrarea acestuia
ART. 25
Regia întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 26
Regia trebuie sa acopere cu veniturile provenite din activitatea sa toate cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investiţiilor şi rambursarea creditelor şi sa obţinã profit.
Cheltuielile vor putea depãşi veniturile numai pentru motive temeinice - îndeosebi pentru executarea de lucrãri şi servicii în interes public - cu aprobarea pentru fiecare caz în parte a ministrului de stat, ministru al economiei şi finanţelor, pe baza propunerii Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei. În asemenea cazuri, odatã cu aprobarea, se vor stabili cuantumul şi sursele de compensare a pierderilor suferite de regie.
ART. 27
Din veniturile realizate, dupã acoperirea cheltuielilor, regia constituie: fondul de rezerva, fondul propriu de cercetare, dezvoltare, fondul pentru investiţii şi inovaţii şi asigura sumele necesare satisfacerii unor necesitaţi social-culturale şi sportive ori perfecţionare-reciclare a personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie al regiei poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea din venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor menţionate la alin. 1 reprezintã profitul net al regiei. Din acest profit, 5% se utilizeazã pentru constituirea unui fond de participare a angajaţilor la profituri, iar restul se vãrsa la bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 28
Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, mijloacele regiei nu sînt suficiente, regia poate contracta credite financiare cu Banca Nationala a României sau alta banca, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia poate beneficia de subvenţii de la bugetul administraţiei centrale de stat ori poate contracta credite bancare.
ART. 29
Regia hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate şi care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul administraţiei centrale de stat.
Contractarea de credite pentru investiţii mai mari de 50 mil. lei se efectueazã pe baza aprobãrii prealabile a ministrului de stat, ministrul economiei şi finanţelor.
ART. 30
Operaţiunile de încasãri şi plati ale regiei se efectueazã prin conturi deschise la bãnci.
În limitele celor stabilite de Banca Nationala a României, pentru necesitaţi curente regia poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta prin casieria proprie.
Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin unitãţile Bãncii Romane de Comerţ Exterior sau alte bãnci.
CAP. 8
Relaţiile regiei
ART. 31
Relaţiile comerciale ale regiei cu alte regii şi societãţi comerciale, cu alte institute de învãţãmînt superior şi de cercetare agricolã, precum şi cu statul se desfãşoarã pe baza contractualã.
ART. 32
În relaţiile cu terţii, regia practica preţuri libere, negociate cu respectarea prevederilor legii.
ART. 33
Între subunitatile regiei exista relaţii de colaborare, în vederea realizãrii obiectului de activitate al acesteia.
CAP. 9
Dispoziţii finale
ART. 34
Litigiile de orice fel în care regia este parte sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
ART. 35
Prin regulamente interne, aprobate de consiliul de administraţie, se vor reglementa:
a) relaţiile de colaborare între subunitati şi normele tehnologice de realizare a produselor regiei;
b) angajarea, salarizarea, promovarea şi stimularea salariaţilor regiei;
c) atribuţiile compartimentelor functionale şi ale personalului din cadrul regiei;
d) normele de ordine şi disciplina;
e) circulaţia documentelor, datelor şi informaţiilor;
f) folosirea şi întreţinerea mijloacelor tehnice din dotare.
Elaborarea regulamentelor interne se va face cu respectarea dispoziţiilor legale, pentru fiecare domeniu de activitate supus reglementãrii.
ART. 36
Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale, care se referã la activitatea regiilor autonome.


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016