Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 491 din 5 iulie 1995  privind organizarea taberelor, excursiilor, expeditiilor scolare si a altor forme de petrecere a timpului liber pentru prescolari si elevi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 491 din 5 iulie 1995 privind organizarea taberelor, excursiilor, expeditiilor scolare si a altor forme de petrecere a timpului liber pentru prescolari si elevi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 157 din 20 iulie 1995
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Ministerul Învãţãmîntului, împreunã cu inspectoratele şcolare, unitãţile de învãţãmînt, cluburile copiilor şi elevilor şi Palatul Naţional al Copiilor, organizeazã activitãţi de vacanta şi de petrecere a timpului liber pentru preşcolari şi elevi. Pentru organizarea acestor activitãţi, la nivelul fiecãrui inspectorat şcolar judeţean şi al municipiului Bucureşti funcţioneazã administraţii permanente ale taberelor şcolare.
ART. 2
Administraţiile permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti sînt unitãţi de învãţãmînt şi educaţie, cu obiect de activitate constind în organizarea odihnei, instrucţiei şi educaţiei prescolarilor şi elevilor în timpul lor liber, prin baza materialã de care dispun.
ART. 3
Administraţiile permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti au personalitate juridicã şi calitate de ordonator de credite. În activitatea lor acestea se subordoneazã inspectoratelor şcolare şi Ministerului Învãţãmîntului.
Atribuţiile şi obligaţiile administraţiilor permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti se stabilesc de cãtre Ministerul Învãţãmîntului prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestora.
ART. 4
În perioada vacantelor şcolare şi de timp liber se organizeazã tabere de odihna pentru preşcolari, iar pentru elevi tabere de odihna şi tabere specializate pe discipline de învãţãmînt sau în diferite domenii ale ştiinţei, tehnicii, artei şi culturii, tabere de pregãtire sportiva, cluburi de vacanta, excursii, expeditii şcolare, drumetii, precum şi manifestãri cultural-artistice, tehnico-ştiinţifice, sportiv-turistice şi de educaţie civicã.
ART. 5
Ministerul Învãţãmîntului şi unitãţile din subordine organizeazã pentru preşcolari şi elevi tabere şi manifestãri cultural-artistice, tehnico-ştiinţifice, sportiv-turistice şi de educaţie civicã internaţionale, în ţara noastrã, şi asigura participarea prescolarilor şi elevilor romani la manifestãri similare peste hotare.
ART. 6
Activitãţile de vacanta şi de timp liber se organizeazã în spaţiile proprii, în internate şcolare şi în alte spaţii destinate învãţãmîntului, precum şi în alte spaţii decît ale Ministerului Învãţãmîntului, dacã acestea îndeplinesc condiţiile necesare pentru odihna şi educaţia prescolarilor şi elevilor.
ART. 7
Baza materialã proprie învãţãmîntului, pusã la dispoziţie pentru organizarea activitãţilor de vacanta şi de timp liber pentru preşcolari şi elevi, se compune din:
a) clãdirile, terenurile şi spaţiile aferente destinate pentru tabere şcolare şi sate de vacanta, precum şi bazele sportive şi de agrement care constituie patrimoniul administraţiilor permanente ale taberelor şcolare;
b) clãdirile, terenurile şi spaţiile aferente, bazele sportive şi de agrement ale cluburilor prescolarilor şi elevilor şi ale Palatului Naţional al Copiilor, inclusiv Baza "Cutezatorii", care constituie patrimoniul inspectoratelor şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, respectiv al Ministerului Învãţãmîntului.
Bunurile de patrimoniu enumerate la lit. a) şi b) aparţin domeniului public de interes naţional.
ART. 8
Schimbarea destinaţiei bunurilor de patrimoniu prevãzute la art. 7 nu se poate face decît cu aprobarea Ministerului Învãţãmîntului, la propunerea inspectoratelor şcolare şi a administraţiilor permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 9
În taberele şcolare şi în satele de vacanta se pot amenaja cluburi, biblioteci, baze sportive şi de agrement, spaţii de joaca, chioscuri de incinta pentru desfacerea unor produse alimentare, dulciuri şi racoritoare, textile, incaltaminte şi papetarie, obiecte de artizanat şi material cultural-sportiv.
ART. 10
Taberele şcolare şi satele de vacanta pot fi folosite în perioada cursurilor şcolare, pentru organizarea de activitãţi de odihna şi recreere la sfîrşit de saptamina, pentru manifestãri ştiinţifice, culturale, sportive, tehnico-aplicative şi de educaţie civicã, precum şi pentru stagii de formare şi perfecţionare a cadrelor.
În taberele şcolare, cu aprobarea Ministerului Învãţãmîntului, se poate organiza continuarea cursurilor şcolare pentru copiii din aceeaşi gradinita, aceeaşi clasa de la învãţãmîntul primar sau pentru cei din şcolile speciale.
ART. 11
Taberele şcolare şi satele de vacanta se înfiinţeazã, la propunerea inspectoratelor şcolare judeţene sau al municipiului Bucureşti, de cãtre Ministerul Învãţãmîntului şi se organizeazã ca activitãţi autofinantate.
ART. 12
Ministerul Învãţãmîntului şi inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti exercita activitatea de îndrumare şi control asupra modului în care sînt organizate activitãţile de vacanta şi de timp liber, precum şi asupra felului în care este administratã şi gospodarita baza materialã destinatã acestor acţiuni.
ART. 13
Ministerul Învãţãmîntului avizeazã şi coordoneazã programul de cuprindere a prescolarilor şi elevilor în activitãţile de vacanta şi de timp liber, intermediaza schimburile de grupuri de preşcolari şi elevi între administraţiile permanente ale taberelor şcolare, între acestea şi alţi deţinãtori de baze de odihna şi tratament, precum şi schimburile internaţionale la care participa preşcolari şi elevi.
ART. 14
Ministerul Învãţãmîntului împreunã cu Ministerul Transporturilor asigura transportul prescolarilor şi elevilor în taberele şi activitãţile de interes naţional, potrivit programului întocmit în comun.
Pentru celelalte activitãţi, transportul se asigura pe baza graficului întocmit în comun de cãtre administraţiile permanente ale taberelor şcolare cu regionalele C.F.R., agenţiile de voiaj C.F.R. şi cu agenţii economici cu obiect de activitate transporturi auto, navale şi aeriene.
ART. 15
Preşcolarii, elevii, personalul didactic şi administrativ-gospodãresc insotitor care se deplaseaza în mod organizat în tabere, excursii, expeditii şcolare şi alte activitãţi de vacanta şi de timp liber beneficiazã de reducerea tarifelor de transport, potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 16
Costurile medii orientative pe categorii de activitãţi prevãzute în art. 4 şi 5, organizate în tabere şcolare, sate de vacanta şi în alte spaţii aparţinînd învãţãmîntului, se aproba de Ministerul Învãţãmîntului, la propunerile administraţiilor permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti.
Elementele de calcul pentru costul mediu sînt prevãzute în anexa nr. 1.
Pentru activitãţile organizate în spaţiile aparţinînd altor deţinãtori de baze turistice, costurile se stabilesc prin negocieri între deţinãtorii acestor baze şi administraţiile permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 17
Fondurile necesare pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţilor prevãzute în art. 4 şi 5, precum şi pentru alte activitãţi extraşcolare interne şi internaţionale, se constituie din: contribuţia pãrinţilor, subvenţii de la bugetul de stat, alocaţia de hrana pentru copiii din casele de copii şi din alte unitãţi de ocrotire socialã, precum şi din contribuţia unor persoane fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate, în condiţiile legii.
Cheltuielile ocazionate de participarea prescolarilor şi elevilor la activitãţile de vacanta şi de timp liber se suporta potrivit prevederilor din anexa nr. 1 a).
ART. 18
Sumele constituite pentru organizarea activitãţilor prevãzute la art. 4 şi 5, rãmase necheltuite, se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie. O parte din aceste sume poate fi folositã pentru procurarea unor obiecte de inventar şi a unor materiale necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţilor recreative, cultural-artistice, ştiinţifice, tehnice, sportive, turistice şi de educaţie civicã.
ART. 19
Personalul didactic care asigura insotirea prescolarilor şi elevilor, conducerea, îndrumarea, precum şi ocrotirea lor pe timpul participãrii la activitãţile de vacanta şi de timp liber este cel prevãzut în anexa nr. 2.
Recrutarea şi selecţionarea personalului didactic se asigura de cãtre inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi de administraţiile permanente ale taberelor şcolare, la propunerea unitãţilor de învãţãmînt. Personalul didactic beneficiazã, pe perioada respectiva, de drepturile prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 20
Personalul medico-sanitar necesar în tabere, excursii şi alte activitãţi de timp liber prevãzute în art. 4 se numeşte de cãtre direcţiile sanitare judeţene, la solicitarea administraţiilor permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti, potrivit anexei nr. 2, şi beneficiazã de drepturile prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 21
Administraţiile permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti, taberele şi satele de vacanta sînt încadrate cu personal pe baza normelor stabilite de Ministerul Învãţãmîntului.
ART. 22
Administraţiile permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti pot deţine mijloace proprii de transport de persoane, alimente şi materiale, în condiţiile legii.
ART. 23
Cheltuielile administraţiilor permanente ale taberelor şcolare judeţene şi a municipiului Bucureşti şi cele care privesc întreţinerea, dotarea, dezvoltarea şi modernizarea taberelor şcolare, satelor de vacanta, bazelor sportive şi de agrement şcolare, precum şi cheltuielile de personal sînt suportate din alocaţiile bugetare, aprobate anual în acest scop.
ART. 24
Agenţii economici, asociaţiile sau alte instituţii care organizeazã tabere şi excursii şcolare vor respecta prevederile prezentei hotãrîri în ceea ce priveşte asigurarea condiţiilor minimale necesare bunei desfasurari a activitãţilor de vacanta şi de timp liber.
ART. 25
Anexele nr. 1, 1a), 2 şi 3 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 26
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României. Pe aceeaşi data se abroga H.C.M. nr. 500/1965 privind organizarea excursiilor, taberelor şcolare şi a coloniilor de preşcolari, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

p. PRIM-MINISTRU
DAN MIRCEA POPESCU,
ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul învãţãmîntului,
Liviu Maior

Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

p. Ministrul sãnãtãţii,
Dan Georgescu,
secretar de stat

p. Ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Adrian Neacsu,
secretar de stat

Ministrul transporturilor,
Aurel Novac
Ministrul tineretului şi sportului,
Alexandru Mironov

ANEXA 1
ELEMENTELE
privind stabilirea costului mediu orientativ pentru tabere, excursii şi expeditii şcolare şi pentru celelalte activitãţi prevãzute la art. 4 şi 5 din hotãrîre
1. Cheltuielile pentru hrana prescolarului şi elevului.
2. Cheltuielile pentru hrana şi indemnizaţia cadrului didactic insotitor, a personalului educativ şi sanitar care îşi desfãşoarã activitatea în taberele şcolare şi în satele de vacanta.
3. Cheltuielile aferente personalului angajat temporar în taberele şcolare şi în satele de vacanta.
4. Cheltuielile reprezentind 50% din costul hranei personalului administrativ-gospodãresc angajat temporar sau permanent în taberele şcolare şi satele de vacanta, în cazul în care, pe perioada desfãşurãrii activitãţii, acesta este obligat sa locuiascã în unitatea respectiva.
5. Cheltuielile legate de aprovizionare, întreţinere şi funcţionare: materiale de întreţinere şi curãţenie, apa-canal, combustibil, energie electrica, spãlat lenjerie, cazarmament, transport, materiale pentru activitãţile tehnico-ştiinţifice, cultural-artistice, sportiv-turistice, de educaţie civicã şi de agrement.
6. Cheltuielile pentru transportul dus-întors al prescolarilor, elevilor şi al cadrelor didactice insotitoare de la domiciliu la tabara şcolarã.
7. Cheltuielile privind plata chiriilor pentru sali, a membrilor juriilor, cele pentru rechizite şi materiale consumabile şi publicitare pentru taberele specializate şi alte activitãţi şi manifestãri cuprinse în art. 4 şi 5.
8. Cheltuielile de transport intern, dus-întors, pentru preşcolarii şi elevii din afarã graniţelor, participanţi la tabere internaţionale sau alte manifestãri, precum şi o suma de 10.000 lei/preşcolar, elev şi adult insotitor pentru cheltuieli personale, costul vizitelor la muzee, al participãrii la excursii şi alte activitãţi care se desfãşoarã pe perioada respectiva.
Costurile se stabilesc de cãtre Ministerul Învãţãmîntului şi se indexeazã în raport cu evoluţia preţurilor şi a tarifelor.

ANEXA 1 a)
MODUL DE SUPORTARE A CHELTUIELILOR
pentru preşcolarii şi elevii participanţi la tabere, excursii şi expeditii şcolare şi celelalte activitãţi prevãzute la art. 4 şi 5 din hotãrîre
1. Suporta integral costul taberei, al excursiei sau expeditiei şcolare pãrinţii sau sustinatorii legali ai elevilor care nu se încadreazã în prevederile pct. 2 şi 3.
2. Sînt scutiţi de plata cheltuielilor, o singura data într-un an şcolar, preşcolarii şi elevii participanţi la tabere, excursii şi expeditii şcolare organizate prin administraţiile permanente ale taberelor şcolare, proveniţi din familii al cãror venit mediu lunar pe membru de familie este de pînã la 50% din salariul minim brut pe ţara, indexat, cei orfani de ambii pãrinţi care nu sînt încredinţaţi spre creştere şi educare prin hotãrîre judecãtoreascã, cei din casele de copii şi alte instituţii de ocrotire socialã.
3. Plãtesc 50% din costul taberei, al excursiei sau al expeditiei şcolare organizate prin administraţiile permanente ale taberelor şcolare preşcolarii şi elevii proveniţi din familii al cãror venit mediu lunar pe membru de familie este sub nivelul salariului minim brut pe ţara, indexat.
4. Drepturile prevãzute la pct. 2 şi 3 se acorda în ordinea crescatoare a veniturilor, avînd prioritate elevii din învãţãmîntul de stat, curs de zi, care frecventeazã şcoala potrivit regulamentului şcolar şi cu rezultate bune şi foarte bune la învãţãtura.
5. Cheltuielile privind acoperirea integrala a costului activitãţilor prevãzute în art. 4 şi 5 din hotãrîre, organizate prin administraţiile permanente ale taberelor şcolare, se suporta în limita fondurilor prevãzute anual în bugetul de stat, repartizate sub forma de subvenţii prin Ministerul Învãţãmîntului, pentru:
a) diferenţa dintre costul orientativ şi contribuţia stabilitã potrivit pct. 2 şi 3 din prezenta anexa;
b) costul integral pentru elevii clasati pe locurile I-III la faza nationala a olimpiadelor şcolare pe discipline de învãţãmînt şi meserii sau la diferite manifestãri naţionale şi internaţionale, stabilite de Ministerul Învãţãmîntului;
c) diferenţa dintre alocaţia de hrana prevãzutã pentru preşcolarii şi scolarii din casele de copii sau din alte instituţii de stat de ocrotire socialã şi costul integral al acţiunii, precum şi cheltuielile de transport dus-întors;
d) costul integral pentru participanţii la taberele de pregãtire sportiva;
e) costul integral pentru copiii strãini şi de origine romana din afarã graniţelor, participanţi la acţiunile organizate de Ministerul Învãţãmîntului, precum şi pentru elevii de origine romana care studiazã în România;
f) costul integral pentru elevii componenţi ai loturilor olimpice, participanţi la taberele de pregãtire, cît şi pentru participarea la olimpiadele şi concursurile internaţionale;
g) costul integral pentru elevii participanţi la faza pe ţara a concursurilor pe discipline de învãţãmînt şi pe meserii, tehnico-aplicative, ştiinţifice, cultural-artistice, de educaţie civicã şi ecologica, sportiv-turistice, precum şi pentru elevii participanţi la taberele naţionale pe diferite domenii de activitate, organizate de Ministerul Învãţãmîntului;
h) costul integral pentru componentii formatiilor artistice ale elevilor evidentiati la nivel de ţara şi participanţi la festivaluri şi gale de profil, conform programãrii Ministerului Învãţãmîntului;
i) costul integral pe durata unei serii pentru copiii cadrelor didactice şi medicale care însoţesc grupurile de preşcolari şi elevi sau care îşi desfãşoarã activitatea în taberele şcolare aparţinînd învãţãmîntului, precum şi cei ai personalului administrativ-gospodãresc prezent în aceste tabere. Cheltuielile de transport se suporta de cãtre beneficiari;
j) taxa de participare şi costul transportului internaţional pentru preşcolarii, elevii şi insotitorii acestora, participanţi cu acordul Ministerului Învãţãmîntului la tabere, excursii, manifestãri şi concursuri pe discipline de învãţãmînt, ştiinţifice, tehnico-aplicative, cultural-artistice şi sportiv-turistice care se desfãşoarã peste hotare;
k) costul integral pentru formatiile artistice care susţin programe în tabere, pe perioada cît susţin aceste programe.

ANEXA 2
PERSONALUL DIDACTIC ŞI SANITAR
necesar pentru tabere, excursii şi expeditii care se asigura de cãtre inspectoratele şcolare şi de cãtre administraţiile permanente ale taberelor şcolare

A. Tabere pentru preşcolari
Taberele vor fi asigurate cu personal didactic şi sanitar astfel:
a) la fiecare grupa de preşcolari formatã din cîte 15-20 de copii - doua educatoare şi o supraveghetoare de noapte;
b) la fiecare tabara - un colectiv de conducere, componenta acestuia fiind stabilitã de cãtre administraţiile permanente ale taberelor şcolare din personalul existent;
c) la fiecare tabara - un medic şi un cadru sanitar mediu.
Taberele cu efectiv mai mare de 100 de preşcolari vor fi asigurate cu cîte încã un cadru sanitar mediu la fiecare 100 de copii;
d) la taberele mari, cu peste 200 de preşcolari - un medic, iar numãrul acestora va creste la fiecare 300 de copii;
e) la taberele cu efectiv mai mic de 100 de preşcolari, asistenta medicalã se asigura de cãtre medicul dispensarului teritorial;
f) la taberele cu efective mici, grupate pe o raza de 2,5 km, care totalizeazã 200 de preşcolari - un medic pentru toate aceste unitãţi.

B. Tabere pentru elevi
Taberele şcolare vor fi asigurate cu personal didactic şi sanitar astfel:
a) la fiecare tabara - un colectiv format din cadre didactice cu experienta, componenta acestuia fiind stabilitã de cãtre administraţiile permanente ale taberelor şcolare din personalul existent;
b) la fiecare 20-25 de elevi - cîte un invatator sau profesor;
c) la fiecare tabara - cîte un profesor de muzica şi un profesor de educaţie fizica. Taberele cu efective mai mari de elevi se vor încadra cu cîte un profesor de muzica mai mult, la fiecare 200 de elevi, şi un profesor de educaţie fizica la fiecare 100 de elevi în plus; vor participa cu programe şi animatorii pregatiti prin Ministerul Învãţãmîntului;
d) în taberele de pregãtire sportiva va fi asigurat un profesor de educaţie fizica la un grup de minimum 12 elevi;
e) pînã la 300 de elevi - un cadru sanitar mediu, iar numãrul acestora va creste la fiecare 300 de elevi în plus;
f) la taberele izolate, cu efectiv mai mic de 100 elevi - un cadru sanitar mediu şi un medic;
g) la 300-500 de elevi - un medic, iar numãrul acestora va creste la fiecare 300 de elevi în plus peste efectivul de 500;
h) pentru taberele cu efectiv mai mic de 300 de elevi, asistenta medicalã se asigura prin dispensarul medical pe teritoriul cãruia funcţioneazã tabara, iar dacã sînt situate la peste 5 km de sediul dispensarului medical - de cãtre un medic;
i) la taberele cu efective mici, grupate pe o raza de 2,5 km şi care totalizeazã 300 de elevi - un medic pentru asistenta medicalã a tuturor acestor unitãţi;
j) la taberele de pregãtire sportiva - un medic pentru fiecare tabara şi personal sanitar în proporţie de 1 la 100 de elevi.

C. Excursii
Excursiile vor fi asigurate cu personal didactic şi sanitar astfel:
a) la 20 de elevi - cîte un invatator, profesor sau animator; unul dintre cadrele didactice insotitoare va fi numit conducãtor al excursiei;
b) la 100-200 de elevi - un cadru sanitar mediu, iar în excursiile cu peste 200 de elevi - cîte un cadru sanitar mediu la fiecare 200 de elevi.

D. Expeditii şi drumetii
Expeditiile vor fi însoţite de un cadru didactic la minimum 10 elevi.
Drumetiile se organizeazã, de regula, pe grupe de preşcolari sau clase de elevi şi sînt conduse de educatoarea, invatatorul sau profesorul care lucreazã cu grupa sau clasa respectiva, animator, salvamar sau salvamont.

E. Pentru celelalte activitãţi prevãzute la art. 4 şi 5, numãrul cadrelor didactice insotitoare se stabileşte de cãtre Ministerul Învãţãmîntului.

ANEXA 3
DREPTURILE
cadrelor didactice, ale personalului medico-sanitar şi ale personalului angajat permanent, temporar sau detaşat în taberele şcolare şi în satele de vacanta
1. Cadrele didactice şi personalul medico-sanitar care însoţesc preşcolarii şi elevii în activitãţile prevãzute la art. 4 şi 5 din hotãrîre beneficiazã în mod gratuit de transport, cazare şi hrana în limita drepturilor prevãzute pentru elevi. Personalul de mai sus beneficiazã şi de gratuitate, pe durata unei serii de tabara, pentru copiii proprii de virsta prescolara şi şcolarã.
2. Cadrele didactice şi personalul educativ care însoţesc preşcolarii şi elevii în taberele organizate în spaţiile aparţinînd învãţãmîntului şi în Complexul de odihna pentru copii Navodari, precum şi personalul medico-sanitar care îşi desfãşoarã activitatea în aceste tabere beneficiazã de o indemnizaţie de 1.500 lei/zi. Indemnizaţia se indexeazã în raport cu evoluţia preţurilor şi tarifelor.
3. Personalul administrativ-gospodãresc angajat permanent sau temporar în taberele şcolare şi în satele de vacanta beneficiazã, pe perioada de funcţionare, de o reducere de 50% din costul hranei, de scutirea de plata a regiei de cantina şi de cheltuielile de cazare, în cazul în care este obligat sa locuiascã în unitatea respectiva şi de gratuitate, pe durata unei serii, pentru copiii proprii de virsta prescolara şi şcolarã.
4. Personalul administrativ-gospodãresc detaşat în taberele şcolare şi în satele de vacanta este scutit de plata contravalorii hranei şi a cheltuielilor de regie şi cazare, acestea fiind suportate de administraţia permanenta a taberelor şcolare. Personalul detaşat beneficiazã şi de gratuitate, pe durata unei serii, pentru copiii proprii de virsta prescolara şi şcolarã.
5. Personalul didactic şi cel administrativ-gospodãresc angajat permanent sau detaşat, precum şi cel medico-sanitar din taberele şcolare şi satele de vacanta nu beneficiazã de diurna sau indemnizaţie de detaşare.
------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016