Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE   nr. 459 din 12 august 1992  privind autorizarea functionarii in Romania a Fundatiei Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 459 din 12 august 1992 privind autorizarea functionarii in Romania a Fundatiei "Terre des Hommes" - Olanda

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 261 din 20 octombrie 1992
    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se autorizează funcţionarea, pe teritoriul României, a Fundaţiei "Terre des Hommes" - Olanda, cu sediul principal în oraşul Haga, Speykstraat 3, fiind recunoscuta după legislaţia statului Olanda, potrivit anexelor nr. 1, 2 şi 3.
    ART. 2
    Fundaţia "Terre des Hommes" - Olanda va avea domiciliul ales în comuna Talmaciu, str. Samuil Micu nr. 37, judeţul Sibiu.
    Fundaţia va funcţiona în baza statutului propriu şi a împuternicirii acordate potrivit anexelor nr. 1 şi 4.
    Fundaţia va desfăşura în România, cu respectarea legislaţiei romane, acţiuni şi activităţi avînd drept scop acordarea de ajutor copiilor aflaţi în suferinta.
    ART. 3
    Pentru realizarea obiectului sau de activitate în România, Fundaţia "Terre des Hommes" - Olanda va beneficia de toate drepturile prevăzute de legislaţia romana.

                    PRIM-MINISTRU
                  THEODOR STOLOJAN

                   Contrasemnează:
                   ---------------
               p. Ministrul sănătăţii,
                     George Iacob,
                   secretar de stat

                 Ministrul justiţiei,
                Mircea Ionescu-Quintus

    Bucureşti, 12 august 1992.
    Nr. 459.


    ANEXA 1

                              STATUTUL
                 Fundaţiei "Terre des Hommes" - Olanda

    Numele, sediul, durata
    ART. 1
    1. Fundaţia poarta numele: Fundaţia "Terre des Hommes" - Olanda.
    2. Ea îşi are sediul în oraşul Haga şi este afiliată la Fundaţia Internaţionala "Terre des Hommes".
    3. Fundaţia este înfiinţată pentru un timp nelimitat.

    Scopul
    ART. 2
    Fundaţia are drept scop acordarea de ajutor efectiv şi imediat copiilor aflaţi în suferinta, în propriul lor mediu de trai, pe tot cuprinsul globului, indiferent de rasa, credinţa sau apartenenţa politica.
    ART. 3
    Fundaţia îşi îndeplineşte acest scop prin:
    a) formarea unui capital destinat sa acopere cheltuielile necesare legate de acordarea acestui ajutor;
    b) obţinerea, în cadrul îndeplinirii sarcinilor legate de acordarea de ajutor, a unei cît mai strinse colaborări de tip voluntar şi dezinteresat, din partea tuturor persoanelor şi instanţelor competente.

    Capitalul
    ART. 4
    Capitalul fundaţiei va fi constituit din:
    a) subvenţii şi donaţii;
    b) daruri, dispoziţii testamentare şi legate;
    c) profituri ale acţiunilor de colectare, de orice natura;
    d) orice alt gen de achiziţii şi beneficii.

    Comitetul de conducere
    ART. 5
    1. Comitetul de conducere al fundaţiei este alcătuit din minimum 5 şi maximum 13 membri.
    Numărul membrilor va fi stabilit de comitet, tinindu-se cont de dispoziţiile prevăzute în alineatul anterior.
    2. Comitetul de conducere alege din cadrul sau un preşedinte, un secretar şi un casier. Funcţiile de secretar şi casier pot fi îndeplinite şi de o singura persoana.
    3. La ivirea, în cadrul comitetului de conducere, a unuia sau a mai multor locuri libere, membrii rămaşi în comitetul de conducere se vor îngriji ca, în termen de cel mult 3 luni, sa fie numiţi unul sau mai mulţi inlocuitori, exceptind cazul în care aceştia hotărăsc sa nu completeze locul (locurile) liber(e), respectîndu-se însă dispoziţiile prevăzute în acest articol.
    4. Numirea unui membru în comitetul de conducere se face pe o perioada de 4 ani. Renumirea acestuia nu poate avea loc decît de maximum 2 ori.
    5. Cei care au împlinit vîrsta de 64 ani nu mai pot fi (re)numiţi ca membri ai comitetului de conducere. Membrii comitetului de conducere aflaţi în prezent în funcţie trebuie sa se retragă într-o perioada de cel puţin 4 ani, începînd cu data de astăzi şi pot fi renumiti de cel mult 2 ori, în care caz, renumirea acestora urmează sa aibă loc conform dispoziţiilor prevăzute în alineatul de mai sus.
    6. In cazul în care, indiferent de motive, unul sau mai mulţi membri lipsesc din comitetul de conducere, membrii rămaşi formează totuşi un comitet legal de conducere.
    7. Membrii comitetului de conducere nu primesc nici o salarizare pentru activităţile depuse. Ei au dreptul însă la o compensaţie pentru cheltuielile efectuate în exercitarea funcţiei lor.

    Adunările şi hotărîrile comitetului de conducere
    ART. 6
    1. Adunările comitetului de conducere se ţin la Haga sau într-o alta localitate stabilită de comitet.
    2. In fiecare trimestru calendaristic se va tine cel puţin o adunare a comitetului de conducere.
    3. In rest, adunările pot fi ţinute ori de cîte ori preşedintele doreşte acest lucru sau, dacă unul dintre ceilalţi membri ai comitetului solicita aceasta, pe baza unei cereri scrise, adresate preşedintelui, care sa cuprindă în detaliu punctele ordinii de zi. Dacă preşedintele nu da curs acestei cereri, astfel încît adunarea nu poate avea loc în termen de 3 saptamini de la înaintarea unei astfel de cereri, atunci solicitantul în cauza este îndreptăţit sa convoace el însuşi o adunare, în conformitate cu formalităţile de rigoare.
    4. Convocarea unei adunări de către preşedinte - cu excepţia celor prevăzute la pct. 3. - trebuie sa se facă cu cel puţin 7 zile înainte, perioada în care nu sînt incluse ziua convocării şi ziua întrunirii. Convocarea trebuie sa se facă în scris.
    5. Convocarea va cuprinde, pe lîngă data şi locul adunării, şi ordinea de zi.
    6. Atît timp cît toţi membri în funcţie ai comitetului sînt prezenţi în cadrul unei adunări pot fi luate hotărîri valabile asupra tuturor subiectelor de pe ordinea de zi, cu condiţia ca acestea sa fie adoptate în unanimitate, chiar dacă nu au fost respectate dispoziţiile prevăzute în statut cu privire la convocarea şi ţinerea adunării.
    7. Adunările vor fi prezidate de preşedintele comitetului de conducere; în cazul absentei acestuia, adunarea însăşi va desemna un loctiitor.
    8. Asupra dezbaterilor din cadrul adunărilor vor fi întocmite procese-verbale de către secretar sau de către un alt membru al comitetului prezent, indicat de către preşedinte în acest scop.
    Procesele-verbale sînt stabilite şi semnate de acei membri care în cadrul adunării au îndeplinit funcţia de preşedinte şi secretar.
    9. Comitetul de conducere poate lua, în cadrul adunării, hotărîri valabile numai în cazul în care membrii în funcţie care formează majoritatea adunării sînt prezenţi sau reprezentaţi. Un membru al comitetului de conducere poate fi reprezentat în cadrul adunării de către un alt coleg din comitet, pe baza unui mandat scris, considerat de către preşedintele adunării ca fiind suficient adecvat. Un membru al comitetului de conducere nu poate reprezenta în adunare decît un singur coleg de comitet.
    10. Comitetul de conducere poate lua hotărîri şi în afară adunărilor, cu condiţia ca tuturor membrilor sa li se ofere posibilitatea de a-si exprima opinia în scris, telegrafic sau prin telex/telefax. Pentru o hotărîre adoptată în aceasta maniera, va fi întocmită de către secretar o dare de seama - la care vor fi alăturate răspunsurile parvenite - care, după ce este contrasemnata de preşedinte, va fi ataşată la procesul-verbal.
    11. Fiecare membru al comitetului de conducere are dreptul la un vot. In măsura în care acest statut nu prevede alt gen de majoritate, toate hotărîrile comitetului de conducere vor fi luate pe baza de majoritate absolută a voturilor valabile.
    12. Toate votarile din cadrul adunării vor avea loc prin vot deschis, exceptind cazul în care preşedintele considera ca un vot scris este de dorit sau cînd unul dintre membrii cu drept de vot îşi exprima înainte de votare preferinţa pentru un astfel de vot. Voturile scrise se dau prin intermediul unor scrisori nesemnate, închise.
    13. Voturile necompletate vor fi considerate nule.
    14. In cazul tuturor litigiilor privind votarile, litigii neprevăzute în statut, hotărăşte preşedintele.

    Competenta şi reprezentanta comitetului de conducere
    ART. 7
    1. Comitetul de conducere este însărcinat cu administrarea fundaţiei.
    2. Comitetul de conducere are competenta de a încheia acorduri privind cumpărarea, înstrăinarea sau contestarea bunurilor aflate în registrele sale.
    3. Comitetul de conducere nu are competenta de a încheia acorduri prin care fundaţia se declara garanta sau, în mod distinct, codatoare, prin care aceasta garantează pentru obligaţiile unei terţe părţi sau se declara garanta pentru datoriile unei terţe părţi.
    ART. 8
    Atît din punct de vedere juridic cît şi extrajudiciar, fundaţia va fi reprezentată exclusiv de 2 membri ai comitetului de conducere care vor acţiona în comun.

    Încheierea mandatului de membru al comitetului de conducere
    ART. 9
    Mandatul unui membru al comitetului de conducere se încheie:
    a) la sfîrşitul unei perioade administrative, prin decesul unuia dintre membrii comitetului, în caz de pierdere a liberului control asupra propriei capacităţi, la cererea în scris de a-si prezenta demisia; de asemenea, în caz de concediere în temeiul art. 288, partea a 2-a a Codului civil;
    b) printr-o hotărîre în acest sens a tuturor celorlalţi membri ai comitetului de conducere fata de un coleg de comitet.

    Consilieri şi comisii
    ART. 10
    1. Comitetul de conducere poate numi consilieri, care sa-i asiste pe membrii comitetului de conducere la îndeplinirea sarcinilor acestora.
    2. Comitetul de conducere poate institui comisii cărora sa le încredinţeze anumite atribuţii.

    Anul fiscal şi bilanţul de sfîrşit de an
    ART. 11
    1. Anul fiscal corespunde cu anul calendaristic.
    2. La sfîrşitul fiecărui an fiscal se încheie bilanţul fundaţiei.
    Pe data acestuia, casierul întocmeşte o balanţa valorică şi o situaţie de venituri şi cheltuieli pe anul fiscal încheiat, data care, însoţite de un raport al unui expert financiar extern, vor fi înaintate comitetului de conducere în termen de 6 luni de la încheierea anului fiscal.
    3. Bilanţul de sfîrşit de an va fi evaluat de către comitetul de conducere.

    Regulament
    ART. 12
    1. Comitetul de conducere are competenta de a stabili un regulament, în care sa se reglementeze acele puncte care nu sînt cuprinse în acest statut.
    2. Regulamentul nu poate fi în contradicţie cu legea sau cu statutul de fata.
    3. Comitetul de conducere are oricind competenta de a modifica sau anula regulamentul.
    4. Cu privire la stabilirea, modificarea şi anularea regulamentului, sînt aplicabile dispoziţiile prevăzute în art. 13 pct. 1.

    Modificarea statutului
    ART. 13
    1. Comitetul de conducere are competenta de a modifica statutul de fata, cu excepţia oricărei modificări privind scopul urmărit de fundaţie. Hotărîrea, în acest sens, trebuie sa fie luată cu unanimitate de voturi în cadrul unei adunări, în care toţi membrii comitetului de conducere trebuie sa fie prezenţi sau reprezentaţi, fără ca în comitetul de conducere sa existe vreun loc liber.
    2. Sub pedeapsa de a fi declarata nulă şi neavenită, modificarea trebuie sa fie concretizata prin act notarial.
    3. Membrii comitetului de conducere sînt obligaţi sa depună o copie autentificată a modificării, precum şi statutul modificat, la biroul Registrului Public al Fundaţiilor, ţinut de Camera de Comerţ şi Fabrici din regiunea în care fundaţia îşi are sediul.

    Desfiinţarea şi lichidarea
    ART. 14
    1. Comitetul de conducere este competent sa desfiinteze fundaţia. Asupra luării unei astfel de hotărîri sînt aplicabile dispoziţiile prevăzute în art. 13 pct. 3.
    2. După desfiinţare, fundaţia continua sa existe pînă la lichidarea capitalului deţinut de aceasta.
    3. Lichidarea este efectuată de către comitetul de conducere.
    4. Lichidatorii se ingrijesc ca actul de desfiinţare sa fie înscris în registrul menţionat în art. 13 pct. 3.
    5. In timpul lichidării, dispoziţiile acestui statut rămîn valabile atît cît este posibil.
    6. Un eventual sold pozitiv al fundaţiei desfiinţate va fi utilizat, atît cît este posibil, în conformitate cu scopul acesteia.
    7. După încheierea lichidării, datele contabile şi documentele fundaţiei desfiinţate vor fi păstrate timp de 30 de ani de către cel mai tinar lichidator.

    Dispoziţii finale
    ART. 15
    In toate cazurile în care atît legea, cît şi statutul de fata nu sînt aplicabile, hotărăşte comitetul de conducere.
    NOTA:
    Notariatul de Stat al municipiului Bucureşti - Serviciul traduceri - a legalizat, sub nr. 69027/25.06.1992, semnătura traducatorului acestui stat.

    ANEXA 2
- Traducere din limba olandeza -

CAMERA DE COMERŢ HAGA
Alexander Gogelweg 16, Postbus 29718, 2502 LS Haga
Tel. 070 - 3795795, Tel. Consult. 070 - 3469359, Fax 070 - 3457600

  Număr dosar: S 149287 pagina 00001
  Extras din Registrul Fundaţiilor al Camerei de Comerţ
--------------------------------------------------------------------------------
  Datele persoanei juridice:
  Forma juridică: Fundaţie .....................................................
  Numele statutar: Fundaţia "Terre des Hommes" - Olanda ........................
  Numele prescurtat: Fundaţia "Terre des Hommes" - Olanda ......................
  Sediul statutar: Haga ........................................................
  Adresa: Van Speykstraat 3, 2518EV Haga .......................................
  Înfiinţare: 11-05-1966 .......................................................
  Durata: nelimitată ...........................................................
  Act ultima modificare a statutului: 20-10-1988 ...............................
--------------------------------------------------------------------------------
  Membru(i) de conducere:
  Numele: Hoogendijk, Cornelis Jan/1 ...........................................
  Data naşterii: 12-08-1931 ....................................................
  Adresa: Sonsbeekweg 46, 6814 BE Arnhem .......................................
  Intrarea în funcţie: 00-00-1972 ..............................................
  Titlul: Preşedinte ...........................................................
  Competenta: Competenta comuna (cu alţi membri, vezi statutul) ................
  Începutul (prezentei) Împuterniciri: 00-00-1972 ..............................
  Numele: Dăm, Johannes/8 ......................................................
  Data naşterii: 03-06-1945 ....................................................
  Adresa: Alfred Nobellaan 629, 3731 DT DE BILT ................................
  Intrarea în funcţie: 17-03-1988 ..............................................
  Titlul: Secretar .............................................................
  Competenta: Competenta comuna (cu alţi membri, vezi statutul) ................
  Începutul (prezentei) Împuterniciri: 17-03-1988 .............................
  Numele: Vleer, Jelle Freerk Anthonius/9 ......................................
  Data naşterii: 04-12-1941 ....................................................
  Adresa: Meerdyk 1, 1843 KB Grootschermer .....................................
  Intrarea în funcţie: 08-09-1988 ..............................................
  Titlul: Vicepreşedinte .......................................................
  Competenta: Competenta comuna (cu alţi membri, vezi statutul) ................

  Număr dosar: S 149287 pagina 00002
--------------------------------------------------------------------------------
  Începutul (prezentei) Împuterniciri: 08-09-1988 ..............................
  Numele: Mulder, Peter/12 .....................................................
  Data naşterii:01-04-1929 .....................................................
  Adresa: Prins Bernhardweg 24, 6862ZH OOSTERBEEK ..............................
  Intrarea în funcţie: 17-01-1991 ..............................................
  Titlul: Casier ...............................................................
  Competenta: Competenta comuna (cu alţi membri, vezi statutul) ................
  Începutul (prezentei) Împuterniciri: 17-01-1991 ..............................
  Numele: Vernhout, Johannes Clemens Maria/13 ..................................
  Data naşterii: 15-05-1938 ....................................................
  Adresa: Oude Amersfoortseweg 62, 1213 AE Hilversum ...........................
  Intrarea în funcţie: 18-04-1991 ..............................................
  Titlul: Membru în conducere ..................................................
  Competenta: Competenta comuna (cu alţi membri, vezi statutul) ................
  Începutul (prezentei) Împuterniciri: 18-04-1991 ..............................
--------------------------------------------------------------------------------
  Valabil numai în cazul în care este însoţit de semnătura originala din partea
  Camerei ......................................................................


    NOTA:
 Notariatul de Stat al municipiului Bucureşti - Serviciul traduceri - a legalizat, sub nr. 69028/25.06.1992, semnătura traducatorului acestui act.

    ANEXA 3

 BANQUE FRANCO ROUMAINE - BUCAREST Paris, le 19.06.1992

 Extrait de compte Terre des Hommes
 Page 1
 Compte 22140005090 USD
|------------------------------------------------------------------------------|
| SOLDE PRECEDENT AU:12.06.92 | | |
|-----------------------------------------------|--------------|---------------|
| Date Libelle Valeur | Debit | Credit |
|-----------------------------------------------|--------------|---------------|
| 1606 Cap soc/vir D/O Terre des Homme * 110692 | | 29 850.00 |
| | | |
| | | |
| | | |
| Nouveau solde au: 19.06.1992 | | 29 950.00 |
|_______________________________________________|______________|_______________|


    ANEXA 4

    Domnule Prim-ministru,

    Subsemnata, Monica Savulescu-Voudouris, în calitate de reprezentant al Fundaţiei "Terre des Hommes" - Nederland, va rog sa binevoiti a dispune autorizarea funcţionarii pe teritoriul României a Fundaţiei "Terre des Hommes" - Nederland, organizaţie care are drept scop acordarea de ajutor copiilor aflaţi în suferinta.
    Pentru toate acţiunile pe care fundaţia le va realiza pe teritoriul României, potrivit obiectului şi programelor sale de activitate, imputernicim pe coordonatorul nostru permanent în România, dl Hans Hunink şi (pentru tranzacţiile financiare) Firma "Coopers & Lybrand" (filiala România).

                Monica Savulescu Voudouris

    Domnului Prim-ministru al României
    Bucureşti, 29 iunie 1992.

                            -------------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016