Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 441 din 21 iunie 1995  pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind transporturile pe apele nationale navigabile si in porturi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 441 din 21 iunie 1995 pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind transporturile pe apele nationale navigabile si in porturi

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 139 din 6 iulie 1995
ART. 1
Constituie contravenţie la normele privind transporturile pe apele naţionale navigabile - marea teritorialã, cai şi canale navigabile, rade, ape interioare pe porţiunea navigabila - şi în porturi urmãtoarele fapte, dacã nu sunt sãvîrşite în astfel de condiţii încît sa fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni:
(1) tractarea de cãtre nave a altor obiecte decît cele care sunt admise la remorcare, impingere sau cuplare;
(2) neabordarea de cãtre nave a pavilionului lor naţional în apele naţionale romane, la sosirea în port, în stationare şi la plecare; nearborarea pavilionului roman sau arborarea în stare necorespunzãtoare, precum şi refuzul de ridicare a pavoazului la dispoziţia data de cãpitãnia portului;
(3) refuzul prezentãrii carnetului de marinar la cererea organelor Inspectoratului navigaţiei civile şi a capitaniilor de port pentru dovedirea identitãţii personalului navigant, precum şi a actelor de identitate ale persoanelor gãsite la bordul navelor;
(4) stationarea navelor de categoria a II-a în alte locuri şi în alte moduri decît cele stabilite de cãpitãnia portului;
(5) menţinerea debarcaderelor şi a pontoanelor de acostare în stare necorespunzãtoare din punct de vedere tehnic şi al curãţeniei;
(6) legarea în aceeaşi dana a mai mult de doua nave care executa operaţiuni de încãrcare/descãrcare sau transbordare de mãrfuri în afarã limitelor portului sau pe cãile navigabile;
(7) aruncarea sau pierderea în apa de cãtre nave sau instalaţii plutitoare de gunoaie, pietre, zgura, resturi de marfa în port, pe canale navigabile sau în alte locuri sau condiţii decît cele stabilite de cãpitãnia portului;
(8) neînscrierea denumirii navei pe corp şi pe suprastructura, stabilitã în actul de naţionalitate, şi a însemnelor de identificare a navelor;
(9) neanuntarea la cãpitãnia portului, de cãtre comandantii navelor, a deteriorarii ori a deplasarii mijloacelor de semnalizare plutitoare sau de la uscat necesare navigaţiei;
(10) navigarea unei nave fãrã sa aibã la bord materiale şi instalaţiile necesare menţinerii vitalitatii navei, precum şi fãrã mijloacele de salvare prevãzute în actele de bord;
(11) pãrãsirea portului, a radei sau a locului de acostare stabilit de capitanie, fãrã permisul de plecare şi actele de bord sau cu actele de bord expirate;
(12) neintretinerea corespunzãtoare a puntilor, santinelor, compartimentului maşini, hambarelor şi a încãperilor navei, prezentind pericol de poluare, incendii, explozii, îmbolnãviri, accidente de munca;
(13) nesemnalizarea sau semnalizarea cu lumini neregulamentare a navelor, a instalaţiilor plutitoare sau a ambarcatiunilor în stationare sau în mars;
(14) stationarea sau ancorarea unei nave într-o trecere ingusta sau într-o curba brusca ori în apropierea navelor care transporta mãrfuri periculoase;
(15) începerea construcţiei, modificarea caracteristicilor tehnico-constructive, a dezmembrarii navelor de categoria a II-a fãrã autorizaţia emisã de cãpitãnia portului;
(16) sãparea de gropi, santuri, canale sau plantarea de instalaţii de-a lungul caii de halaj;
(17) pierderea carnetului de marinar, cu excepţia cazurilor de forta majorã;
(18) nerespectarea zonelor şi a culoarelor de navigaţie de cãtre comandantii navelor de categoria a II-a:
(19) pierderea actelor de bord, cu excepţia actului de naţionalitate, şi neanuntarea pierderii la cãpitãnia portului;
(20) stationarea în port a unei nave, mai mult de 12 ore dupã primirea permisului de plecare, fãrã a se depune din nou actele de bord la cãpitãnia portului;
(21) folosirea jurnalelor de bord, de maşini şi radiotelegrafic fãrã a fi numerotate, sigilate şi parafate de cãpitãnia portului, pãstrarea lor în condiţii necorespunzãtoare şi în termenul prevãzut de lege, precum şi necompletarea lor;
(22) nedepunerea sau depunerea incompleta la cãpitãnia portului, de cãtre comandantul navei sau reprezentantul sau autorizat, în termenul fixat de lege, a actelor de bord şi a declaraţiei, precum şi neaducerea la cunostinta cãpitãniei portului a evenimentelor petrecute la bord sau pe navele din convoi atît în cursul navigaţiei, cît şi în stationare;
(23) neînscrierea pe nave, în locurile indicate, a numãrului maxim de cãlãtori stabilit a se transporta, precum şi neînscrierea pe navele ce executa treceri a tonajului maxim, a numãrului de autovehicule sau de animale mari pe care le pot transporta;
(24) efectuarea, fãrã autorizaţia cãpitãniei portului, de probe la maşinile cu punere în mişcare a elicelor sau zbaturilor, de cãtre navele aflate în port legate la chei sau la ancora;
(25) neprezentarea comandantului unei nave de categoria a II-a, venita din apele strãine, la cãpitãnia portului pentru îndeplinirea formalitãţilor de sosire, imediat dupã acostarea în port;
(26) ancorarea sau acostarea unei nave, în afarã limitelor portului, în alte locuri decît cele stabilite sau semnalizate în acest sens, fãrã o permisiune prealabilã din partea cãpitãniei portului, cu excepţia cazurilor de forta majorã;
(27) neanuntarea la cãpitãnia portului a evenimentelor de: abordaje, incendii, avarii, poluare, inec, dispariţie a navei şi altele asemenea;
(28) degradarea malurilor, digurilor, instalaţiilor sau a lucrãrilor hidrotehnice din zona maritima, fluviala şi a altor cai navigabile;
(29) nerespectarea de cãtre comandantii de nave a dispoziţiilor date de cãpitãnia portului cu privire la introducerea şi parcarea navelor în locurile stabilite pentru iernatic şi neluarea de cãtre comandantii iernaticelor şi conducãtorii de nave a mãsurilor de paza, securitate şi tãiere a ghetii în jurul navelor pe durata iernaticului;
(30) fumatul în locurile de pe nava unde se afla depozitate mãrfuri, în interiorul magaziilor şi în imediata apropiere a acestora, unde interzicerea fumatului este semnalata prin afişe sau semne corespunzãtoare;
(31) refuzul oricãrui membru din echipaj de a se supune cercetãrilor ce se fac de organele cãpitãniei portului în raza de coordonare a acestora;
(32) încãrcarea şi descãrcarea produselor petroliere şi a mãrfurilor periculoase ambalate, la alte dane sau în alte locuri decît cele stabilite pentru aceasta, precum şi depozitarea acestor produse pe dane;
(33) neanuntarea imediat cãpitãniei portului sau pichetului de graniceri, de cãtre comandantul navei, a debarcarii pe mare sau pe coasta a unei pãrţi din incarcatura, în caz de forta majorã;
(34) nedepunerea, în termen de 14 zile, la cãpitãnia portului a actelor necesare pentru înmatriculare, radiere, transfer de proprietate a navelor sau de schimbare a domiciliului armatorului;
(35) folosirea scarilor şi a schelelor necorespunzãtoare pentru accesul la bordul navelor şi pentru efectuarea operaţiunilor de încãrcare/descãrcare la nave, precum şi neiluminatul acestora pe timpul nopţii;
(36) înfiinţarea de puncte de lucru pentru operaţiuni la nave în afarã limitelor portului sau în ape navigabile, fãrã autorizarea scrisã a cãpitãniei portului;
(37) legarea de o nava, fãrã permisiunea comandantului acesteia, a altei nave, în timpul navigaţiei sau în stationare la ancora, precum şi acostarea şi legarea oricãror nave de cele aflate în ancora, în raza porturilor, sau de cele acostate în porturi, fãrã autorizarea cãpitãniei portului;
(38) încãrcarea, descãrcarea sau transbordarea de mãrfuri, materiale sau persoane, înainte ca nava sa fi obţinut libera practica, permisul de acostare, precum şi efectuarea acestor operaţiuni, în alt loc sau în alt mod decît cele stabilite de cãpitãnia portului;
(39) alaturarea, fãrã aprobarea cãpitãniei portului, a unor nave la o nava sosita în port înainte ca aceasta sa fi obţinut libera practica, cu excepţia navelor de manevra în şi cazuri de forta majorã;
(40) exploatarea unei nave sau instalaţii plutitoare care a fost clasata ca epava sau casatã;
(41) neluarea mãsurilor de punere în siguranta a navelor sau a instalaţiilor plutitoare aflate în deriva pe calea navigabila de cãtre comandantii navelor sau ai convoaielor care le intilnesc;
(42) nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în "Avizele cãtre navigatori" comunicate sau afişate;
(43) nerespectarea regulilor de navigaţie privind pescajul, viteza, compunerea convoiului, trecerea pe sub poduri sau stationarea pe canalele navigabile;
(44) extragerea din albia apelor navigabile, porturi, rade şi plaje de pietriş, nisip şi alte asemenea materiale, fãrã autorizaţia scrisã a Inspectoratului navigaţiei civile;
(45) lipsa rolurilor de incendiu, abandon şi a celui pentru gaura de apa;
(46) exploatarea unei nave care nu este dotatã cu mijloace de semnalizare fonica şi optica regulamentare sau defectuoase;
(47) transportul de convoaie formate dintr-un numãr mai mare de nave decît cele stabilite prin regulamentul de navigaţie pentru sectorul respectiv şi efectuarea de remorcaje, de impingeri sau duceri cuplat de cãtre nave sau ambarcatiuni care nu au acest drept;
(48) exploatarea în continuare a clãdirilor, buteliilor de aer şi a recipientelor sub presiune, dupã expirarea actului de verificare a acestora;
(49) neexecutarea sau executarea defectuoasã a serviciului "Salvamar" în posturile de salvare şi prim-ajutor, în zona plajelor amenajate şi a strandurilor;
(50) pãrãsirea serviciului de garda (paza) şi siguranta la bordul navelor şi a instalaţiilor plutitoare;
(51) refuzul comandantilor sau al membrilor din echipajul navelor de a se ajuta reciproc la manevre, atunci cînd siguranta navei impune aceasta;
(52) lipsa sitelor de la coşurile navelor aflate în zona petroliera;
(53) manipularea necorespunzãtoare a tuburilor flexibile, de pe urma cãreia ar rezulta scurgeri de produse petroliere pe sol sau în apa;
(54) transportul mãrfurilor, indiferent de felul expeditiei, precum şi remorcarea sau impingerea navelor, fãrã întocmirea documentelor de transport;
(55) comportamentul necorespunzãtor, aducerea de injurii, insultarea, ameninţarea organelor de capitanie, cînd acestea se afla în exerciţiul funcţiunii, cu excepţia cazurilor cînd fapta constituie infracţiune;
(56) încãrcarea navelor la un pescaj mai mare decît cel permis de adincimile de lîngã dane sau în punctele unde se efectueazã aceste operaţiuni;
(57) încãrcarea navelor peste limitele stabilite în actele de bord;
(58) intrarea, ieşirea sau trecerea navelor în/şi prin fata portului sau trecerea pe lîngã nave care efectueazã diferite lucrãri de salvare, hidrotehnice etc. sau operaţiuni de încãrcare/descãrcare, alimentare combustibil etc., fãrã a micşora din timp viteza;
(59) folosirea mijloacelor improvizate de încãlzit şi iluminat la bordul navelor;
(60) refuzul persoanelor strãine de echipaj de a cobori de pe nava la somaţia comandantului navei sau a organelor de capitanie;
(61) neanuntarea cãpitãniei portului despre începerea manevrelor în port şi în rada sau a trecerilor de la un mal la altul;
(62) legarea navelor de liniile ferate sau de liniile cãilor de rulaj ale macaralelor sau de alte instalaţii portuare care nu sunt destinate acestui scop;
(63) construirea de garduri sau aşezarea de plase ori de unelte fixe de pescuit în rade, porturi, canale, senale navigabile şi în alte locuri unde acestea impiedica navigaţia;
(64) nesupunerea, întocmai şi la timp, a comandantilor de nave, sau de cãtre membrii echipajelor acestora, la somatiile organelor cãpitãniei portului;
(65) deratizarea, dezinsectia sau dezinfectia navelor, fãrã permisiunea cãpitãniei portului şi în alte locuri decît cele stabilite;
(66) ancorarea, acostarea sau legarea unei nave, precum şi schimbarea locului iniţial, în limitele portului, în alt loc decît cel indicat de cãtre cãpitãnia portului sau fãrã încuviinţarea acesteia, cu excepţia cazurilor de forta majorã;
(67) neînscrierea scarilor de pescaj, a marcilor de franc-bord sau înscrierea acestora în alte locuri decît cele stabilite, precum şi neintretinerea lor în buna stare;
(68) dezlegarea navelor remorcate, impinse sau care au fost cuplate înainte de a fi puse în siguranta, sau ancorarea în condiţii nesigure;
(69) începerea lucrãrilor de construcţii, reconstructii, transformãri de nave şi instalaţii plutitoare, de scoatere şi înlocuire a maşinilor, clãdirilor şi motoarelor de la nave, de ridicare pe cala, lansare la apa şi dezmembrare a navelor fãrã autorizarea scrisã, prealabilã, a cãpitãniei portului, sau efectuarea acestor lucrãri în alte locuri decît cele indicate;
(70) neprezentarea la nava, intirzierea sau pãrãsirea acesteia de cãtre pilot, dacã prin aceasta este afectatã siguranta navei şi a navigaţiei;
(71) exercitarea atribuţiilor de serviciu sub influenta bãuturilor alcoolice, de cãtre personalul de bord;
(72) nerespectarea dispoziţiilor regulamentare privind intilnirea şi depãşirea navelor, precum şi taierea drumului unei alte nave sau împiedicarea navigaţiei normale;
(73) refuzul de a se permite organelor cãpitãniei portului vizitarea, navelor, instalaţiilor, magaziilor, hambarelor şi a altora asemenea, aflate în zona de jurisdicţie pentru control şi cercetãri;
(74) efectuarea, fãrã autorizaţia scrisã a Inspectoratului navigaţiei civile, în porturi, în zona maritima şi fluviala şi pe cãile navigabile, de lucrãri şi amenajãri de orice fel, care pot impiedica navigaţia sau care ascund amenajãrile fãcute în interesul navigaţiei ori impiedica folosirea lor;
(75) neanuntarea, de cãtre piloti, a evenimentelor de navigaţie pe perioada în care s-au aflat la bordul navei în serviciul de pilotaj, precum şi nerespectarea imediata la cãpitãnia portului pentru depunerea raportului de eveniment;
(76) exploatarea unei nave cu un echipaj mai mic decît cel stabilit pentru siguranta navigaţiei, precum şi lipsa de la bordul navelor a echipajului minim necesar pentru efectuarea manevrelor stabilite;
(77) blocarea drumurilor de acces şi de circulaţie pe dane, prin depozitarea mãrfurilor sau parcarea autovehiculelor, dacã prin aceasta se pericliteazã siguranta navei sau a navigaţiei;
(78) neorganizarea serviciului de garda şi siguranta de cãtre comandantii la bordul navelor şi al instalaţiilor plutitoare;
(79) neorganizarea posturilor de salvare şi prim-ajutor pe plaje, în afarã portului, precum şi utilizarea de personal neautorizat în serviciul "Salvamar" şi postul de salvare;
(80) folosirea la bordul navelor şi al instalaţiilor plutitoare de persoane care nu poseda brevetul sau certificatul de capacitate corespunzãtor funcţiei pe care o exercita, dacã aceasta fapta nu constituie infracţiune;
(81) suprimarea mijloacelor de semnalizare plutitoare şi costiere fãrã aprobarea scrisã a cãpitãniei portului, dacã aceasta nu întruneşte elementele constitutive ale unei infracţiuni;
(82) organizarea de plaje, serbari nautice, curse de inot sau alte manifestãri sportive pe apa şi în port fãrã permisiunea organelor Inspectoratului navigaţiei civile şi fãrã autorizarea scrisã a cãpitãniei portului, precum şi nerespectarea mãsurilor indicate de cãpitãnia portului pentru prevenirea accidentelor;
(83) nerespectarea regulilor de navigaţie la trecerea prin ecluze şi stavilare;
(84) ancorarea sau graparea ancorei sau a lanturilor în locurile unde sunt instalate semnalele de interzicere a ancorarii, cu excepţia cazurilor de forta majorã;
(85) exploatarea navelor cu instalaţii şi mijloace de stins incendiu necorespunzãtoare şi nerespectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor;
(86) exploatarea navelor fãrã mijloace de salvare conform normelor în vigoare;
(87) nebalizarea locului unde s-a scufundat un obiect de la bord sau din incarcatura navei, care prezintã pericol pentru navigaţie;
(88) punerea în imposibilitate de manevra a navelor aflate în exploatare prin scoatere din funcţiune a aparatului motor, fãrã autorizarea prealabilã a cãpitãniei portului;
(89) începerea dezmembrarii navelor înaintea depunerii documentaţiei de radiere şi fãrã autorizaţia cãpitãniei portului, neterminarea lucrãrilor de dezmembrare în termenul stabilit cu cãpitãnia portului, necuratarea terenului de materiale rezultate din dezmembrarea navei, precum şi executarea acestor operaţiuni în alte locuri decît cele stabilite de cãpitãnia portului;
(90) permiterea, de cãtre administraţia punctului sau a bazinului de petrol, a intrãrii în zona petroliera a mijloacelor de transport rutiere care produc scintei, fãrã a avea site de esapament şi care sunt în stare necorespunzãtoare din punct de vedere tehnic;
(91) refuzul persoanelor fizice sau juridice care sunt autorizate sa lucreze obişnuit în porturi, pe maluri şi în apele naţionale, de a da ajutor în caz de incendiu, inundatii sau în oricare alt caz de pericol, la cererea organelor cãpitãniei portului;
(92) neintretinerea în stare corespunzãtoare a mijloacelor de legare la mal a navelor;
(93) aprinderea de materiale inflamabile sau fumigene, tragerea de focuri de arma ori emiterea de semnale fonice sau luminoase de la bordul navei, în afarã celor admise de regulamentele de navigaţie;
(94) folosirea de cãtre nave a telegrafiei fãrã fir şi a statiilor radio în fonie, sigilate în port sau în rada, fãrã autorizarea cãpitãniei portului, cu excepţia cazurilor de forta majorã;
(95) transportul de mãrfuri periculoase fãrã respectarea condiţiilor stabilite prin actele normative interne şi prin convenţii internaţionale la care România este parte;
(96) stationarea, acostarea sau ancorarea navelor încãrcate cu mãrfuri periculoase în alte locuri decît cele stabilite pentru aceste nave;
(97) nerespectarea de cãtre comandantii de nave a prevederilor din actele de bord cu privire la numãrul maxim de persoane admise a se transporta de cãtre nave;
(98) nerespectarea termenului stabilit de cãpitãnia portului pentru repunerea în funcţiune a mijloacelor de semnalizare a senalului navigabil, plutitoare şi de la uscat, de zi şi de noapte;
(99) executarea operaţiunilor de degazare sau spalare a tancurilor în alte locuri decît cele fixate de cãpitãnia portului, precum şi introducerea, fãrã autorizaţia cãpitãniei portului, a tancurilor nedegazate în bazine;
(100) neanuntarea compartimentului "Port control" al cãpitãniei portului la intrarea în rada, port şi la plecarea din port sau rada, precum şi nerespectarea dispoziţiilor date de serviciul "Port control" al cãpitãniei portului;
(101) deversarea materialelor dragate în alte locuri decît cele stabilite;
(101) nerespectarea regulilor speciale privind încãrcarea de mãrfuri pe punte;
(103) pierderea, din neglijenţa, a actului de naţionalitate a navelor;
(104) neexecutarea de cãtre comandantii de nave a dispoziţiilor cãpitãniei portului cu privire la schimbarea locului de acostare sau de ancorare a navei sau la efectuarea altei manevre necesare;
(105) neintretinerea corespunzãtoare a mijloacelor de semnalizare plutitoare şi costiere, a instalaţiilor care servesc siguranţei navigaţiei, precum şi nerefacerea sistemelor de semnalizare în termenul stabilit de cãpitãnia portului;
(106) neluarea mãsurilor cerute de cãpitãnia portului privind balizajul, culoarele de navigaţie pentru fiecare tip de nava şi de activitate în parte;
(107) neexecutarea, în termenele stabilite, a lucrãrilor sau operaţiunilor cerute de cãpitãnia portului pentru securitatea navelor aflate în navigaţie sau legate la chei;
(108) nementinerea în buna stare de exploatare şi etanseitate a tubulaturii aeriene şi a instalaţiei de încãrcare a navelor cu produse petroliere, precum şi neluarea mãsurilor corespunzãtoare de depoluare şi curatare a zonelor afectate unitãţilor sau persoanelor fizice specializate în asemenea activitãţi;
(109) nerespectarea dispoziţiilor cãpitãniei portului, sub aspectul ordinii şi siguranţei navigaţiei, de cãtre persoanele fizice şi juridice care folosesc porturile şi apele naţionale navigabile;
(110) efectuarea de reparaţii la nave în zona petroliera, fãrã aprobarea cãpitãniei portului;
(111) executarea de lucrãri cu foc deschis în zona petroliera a portului;
(112) instalarea şi construirea de poduri sau instalarea de conducte şi cabluri peste sau sub apele navigabile, fãrã autorizaţia scrisã a autoritãţii de stat competente, precum şi nesemnalizarea acestora conform dispoziţiilor Inspectoratului navigaţiei civile sau, dupã caz, ale cãpitãniei portului;
(113) acostarea în dana dubla şi andocarea tancurilor petroliere nedegazate, cu excepţia navelor specializate pentru bunkerare, preluare de ape uzate;
(114) executarea de manevre fãrã pilot la bord, precum şi navigarea fãrã pilot şi refuzul de la lua pilot acolo unde pilotajul este obligatoriu;
(115) neanuntarea cãpitãniei portului, de cãtre comandantii de nave sau de cãtre administraţia portului şi societãţile care exploateazã zonele portuare respective, asupra scurgerilor din nave sau din conductele terestre de produse poluante;
(116) depozitarea oricãror materiale sau mãrfuri în porturi, pe platforme şi maluri, în zona maritima, fluviala şi a altor cai navigabile, fãrã respectarea normelor tehnice privind sarcina admisã pe unitatea de suprafata;
(117) instalarea mijloacelor de semnalizare plutitoare şi costiere, a cablurilor subacvatice, fãrã aprobarea scrisã a cãpitãniei portului, precum şi nesemnalizarea oricãrui obstacol aflat în senalul navigabil, care constituie pericol pentru siguranta navigaţiei.
ART. 2
Contravenţiile prevãzute la art. 1 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 250.000 lei la 275.000 lei, pentru faptele prevãzute la art. 1 pct. (1) - (14);
b) cu amenda de la 275.000 lei la 300.000 lei, pentru faptele prevãzute la art. 1 pct. (15) - (31);
c) cu amenda de la 300.000 lei la 400.000 lei, pentru faptele prevãzute la art. 1 pct. (32) - (58);
d) cu amenda de la 400.000 lei la 500.000 lei, pentru faptele prevãzute la art. 1 pct. (59) - (86);
e) cu amenda de la 500.000 lei la 700.000 lei, pentru faptele prevãzute la art. 1 pct. (87) - (100);
f) cu amenda de la 700.000 lei la 900.000 lei, pentru faptele prevãzute la art. 1 pct. (101) - (111);
g) cu amenda de la 900.000 lei la 1.000.000 lei, pentru faptele prevãzute la art. 1 pct. (112) - (117).
ART. 3
În cazul în care, prin sãvîrşirea contravenţiei, unele bunuri sunt distruse total sau parţial, agenţii care constata contravenţia vor mentiona proporţia distrugerii. Cuantumul despãgubirilor datorate se va stabili o data cu aplicarea amenzii sau, dupã caz, prin efectuarea expertizei, pe baza preţurilor în vigoare la data sãvîrşirii contravenţiei.
ART. 4
Despãgubirile determinate potrivit art. 3 se încaseazã de cãtre cei ale cãror bunuri au fost distruse parţial sau total ca urmare a sãvîrşirii contravenţiei şi se utilizeazã pentru acoperirea pagubelor cauzate prin sãvîrşirea faptelor contravenţionale.
ART. 5
În funcţie de gravitatea faptelor prevãzute la art. 1, Inspectoratul navigaţiei civile poate proceda, la propunerea organelor constatatoare, la suspendarea brevetelor sau a certificatelor de capacitate.
ART. 6
În cazul în care în apele naţionale navigabile are loc o coliziune de nave, o eşuare sau o alta avarie, iar acţiunile legate de un asemenea eveniment pot avea consecinţe dãunãtoare pentru apele naţionale, pentru tarimul sau malurile româneşti, Ministerul Transporturilor, prin Inspectoratul navigaţiei civile şi în colaborare cu Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, este în drept sa adopte mãsurile necesare corespunzãtoare cu paguba efectivã sau cu ameninţarea pe care o reprezintã, în scopul apãrãrii impotriva poluarii sau ameninţãrii cu poluarea.
ART. 7
Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevãzute în prezenta hotãrîre sunt de competenta inspectorilor de navigaţie din cadrul Inspectoratului navigaţiei civile şi al organelor capitaniilor de port.
ART. 8
Sancţiunile prevãzute în prezenta hotãrîre se aplica persoanelor fizice care au savirsit contravenţia.
ART. 9
Amenzile aplicate persoanelor fizice strãine se plãtesc în valuta convertibilã, prin transformarea amenzilor din lei în valuta la cursul de schimb oficial din momentul sãvîrşirii contravenţiei.
ART. 10
Dispoziţiile prezentei hotãrîri se completeazã cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, astfel cum a fost modificatã prin Ordonanta Guvernului nr. 12/1994.
Prezenta hotãrîre nu se aplica navelor aparţinînd Ministerului Apãrãrii Naţionale şi Ministerului de Interne.
ART. 11
Prevederile <>cap. III din H.C.M. nr. 2507/1969 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transportul pe calea feratã, auto, pe apele naţionale şi teritoriale, precum şi folosirea şi menţinerea în buna stare a drumurilor naţionale, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentei hotãrîri se abroga.

PRIM - MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac
Ministrul apelor,
pãdurilor şi protecţiei mediului,
Aurel Constantin Ilie
Ministru de interne,
Doru Ioan Taracila,
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016