Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 438 din 6 iunie 1996  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru prevenirea si apararea impotriva efectelor seismice si alunecarilor de teren    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 438 din 6 iunie 1996 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru prevenirea si apararea impotriva efectelor seismice si alunecarilor de teren

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 125 17 iunie 1996
În temeiul prevederilor <>art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apãrarea impotriva dezastrelor, aprobatã prin <>Legea nr. 124/1995 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei centrale pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismice şi alunecarilor de teren, constituitã pe lîngã Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, prezentat în anexa care face parte integrantã din hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Marin Cristea

Secretar de stat,
şeful Departamentului
pentru Administraţie Publica Localã,
Octav Cozmanca

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei centrale pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismice şi alunecarilor de teren

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Prevenirea, intervenţia operativã şi refacerea în cazul dezastrelor produse de seisme şi alunecãri de teren reprezintã o activitate de interes naţional avînd drept scop eliminarea sau diminuarea efectelor sociale, economice şi ecologice ale acestora.
ART. 2
Obiectul prezentului regulament îl constituie modul de organizare şi funcţionare, componenta, atribuţiile şi dotarea Comisiei centrale pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismice şi alunecarilor de teren, denumita în continuare Comisia centrala.

CAP. 2
Organizarea, funcţionarea, componenta şi dotarea Comisiei centrale
ART. 3
Comisia centrala funcţioneazã pe lîngã Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi se subordoneazã Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor.
ART. 4
Comisia centrala este alcãtuitã din reprezentanţi ai administraţiei publice centrale cu atribuţii şi responsabilitãţi privind apãrarea impotriva efectelor seismice şi alunecarilor de teren, în componenta prevãzutã în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
Comisia centrala nominalizeaza şi colaboreazã cu instituţiile şi organismele care au atribuţii şi responsabilitãţi specifice în domeniul prevenirii şi apãrãrii impotriva efectelor seismelor şi alunecarilor de teren.
ART. 5
Comisiile judeţene, respectiv Comisia de apãrare impotriva dezastrelor produse de seisme şi alunecarilor de teren a municipiului Bucureşti şi a sectorului agricol Ilfov, precum şi comisiile municipale, orãşeneşti şi comunale, dupã caz, se subordoneazã Comisiei centrale.
ART. 6
Preşedintele Comisiei centrale este ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului.
În perioada în care preşedintele este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, acestea vor fi îndeplinite de vicepreşedintele Comisiei centrale - secretar de stat în Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
ART. 7
Secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale este organizat ca un compartiment distinct în cadrul Direcţiei de protecţie antiseismica şi prevenire a efectelor dezastrelor din Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului. Secretariatul tehnic permanent pregãteşte propuneri privind mãsurile de protecţie, intervenţie, recuperare şi reabilitare, urmãrind îndeplinirea lor, în care scop colaboreazã cu specialişti din institute de învãţãmînt superior şi de cercetare-proiectare, cu reprezentanţi ai regiilor autonome cu specific deosebit, precum şi cu specialişti din alte instituţii şi organizaţii, cu atribuţii şi responsabilitãţi în apãrarea impotriva efectelor seismelor şi alunecarilor de teren.
ART. 8
Comisia centrala se convoacã semestrial în şedinţe ordinare sau ori de cîte ori este necesar.
Proiectul ordinii de zi a şedinţelor, precum şi documentele ce urmeazã a fi analizate vor fi puse la dispoziţia membrilor Comisiei centrale de cãtre Secretariatul tehnic permanent.
Ordinea de zi se aproba la începutul şedinţei.
ART. 9
Propunerile şi mãsurile stabilite de Comisia centrala se adopta cu votul majoritãţii membrilor prezenţi şi se consemneazã în procesul-verbal de şedinţa. Hotãrîrile Comisiei centrale se semneazã de cãtre preşedintele acesteia şi se comunica de îndatã factorilor interesaţi, prin grija Secretariatului tehnic permanent.
ART. 10
În cazul producerii unui dezastru ca urmare a efectelor seismelor sau a alunecarilor de teren, pentru intervenţie, se constituie un grup operativ desemnat de preşedintele Comisiei centrale.
Pentru intervenţie operativã şi refacerea în cazul dezastrelor produse de efectele seismelor şi alunecarilor de teren, grupul operativ al Comisiei centrale nominalizeaza şi solicita participarea specialiştilor în domeniul seismelor şi al alunecarilor de teren, reprezentanţi ai regiilor autonome cu specific deosebit, precum şi ai altor instituţii şi organizaţii cu atribuţii şi responsabilitãţi privind apãrarea impotriva efectelor dezastrelor.
ART. 11
Comisia centrala îşi desfãşoarã activitatea la sediul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
ART. 12
Dotarea Comisiei centrale cuprinde echipament pentru telecomunicaţii, tehnica de calcul, aparatura necesarã multiplicãrii de documente, harti ale zonelor de risc ( seism, alunecãri de teren) la diferite scãri, conform anexei nr. 2 la prezentul regulament.
ART. 13
Documentele privind activitatea Comisiei centrale se arhiveaza de cãtre Secretariatul tehnic permanent al acesteia, cu respectarea prevederilor legale.

CAP. 3
Atribuţiile Comisiei centrale
ART. 14
Comisia centrala are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În perioada predezastrului
(1) participa la elaborarea strategiei naţionale de apãrare impotriva dezastrelor, precum şi a planurilor şi a programelor generale de apãrare în caz de dezastru;
(2) elaboreazã regulamente şi reglementãri privind prevenirea, intervenţia şi înlãturarea efectelor seismelor şi alunecarilor de teren şi le supune spre avizare Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor;
(3) elaboreazã planul-cadru de apãrare impotriva efectelor seismelor şi alunecarilor de teren;
(4) indruma şi controleazã modul de întocmire a planurilor de apãrare în teritoriu; avizeazã aceste planuri pentru domeniul specific;
(5) asigura informarea opiniei publice prin mass-media asupra zonelor de risc potenţial, iminentei producerii seismelor sau alunecarilor de teren, a efectelor acestora, precum şi asupra mãsurilor luate;
(6) iniţiazã programe de cercetare şi propune Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei, în vederea promovãrii şi finanţãrii, studii şi teme în domeniul prevenirii şi apãrãrii impotriva efectelor seismelor şi alunecarilor de teren;
(7) propune mecanisme şi instrumente de control social al riscurilor care pot genera dezastre, precum şi metode de identificare şi evaluare a riscurilor în domeniul seismelor şi alunecarilor de teren;
(8) stabileşte prin regulamente parametrii pe baza cãrora se pot defini fenomenele caracteristice de dezastre generate de seisme şi alunecãri de teren;
(9) avizeazã regulamentele comisiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi a sectorului agricol Ilfov de apãrare impotriva dezastrelor, privind modul de organizare, componenta, atribuţiile specifice şi modul de funcţionare a acestora pentru aspectele ce privesc prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismelor şi alunecarilor de teren;
(10) avizeazã planurile de apãrare întocmite la nivel judeţean sau local, dupã caz, revizuite pe baza observaţiilor din aplicaţii sau dupã producerea unor dezastre provocate de seisme şi/sau alunecãri de teren;
(11) face propuneri Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor pentru asigurarea mijloacelor materiale şi financiare necesare prevenirii, intervenţiei şi inlaturarii efectelor seismelor şi alunecarilor de teren, pe baza justificarilor prezentate de comisiile judeţene de apãrare, cu ocazia fundamentarii bugetelor locale; constituirea şi utilizarea fondurilor pentru asigurarea apãrãrii impotriva dezastrelor se face de cãtre fiecare ordonator de credite, instituţie publica sau agent economic, cu respectarea prevederilor legale;
(12) face propuneri Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor privind fondurile necesare întreţinerii şi dezvoltãrii reţelelor de înregistrare seismicã, precum şi a aparaturii de monitorizare;
(13) colaboreazã cu Ministerul Învãţãmîntului, Ministerul Sãnãtãţii, precum şi cu unitãţile din Ministerul de Interne, care au competente în acest sens, la elaborarea de materiale necesare educaţiei sociale în ceea ce priveşte prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismelor şi alunecarilor de teren;
(14) colaboreazã cu Comandamentul Protecţiei Civile care planifica, organizeazã şi conduce exercitii generale şi aplicaţii în scopul pregãtirii organelor de conducere şi a populaţiei pentru situaţiile de dezastru provocate de seisme sau alunecãri de teren;
(15) propune Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului actualizarea sau modificarea propriului regulament de organizare şi funcţionare;

B. În perioada postdezastrului
(16) informeazã operativ Comisia guvernamentalã de apãrare impotriva dezastrelor asupra producerii seismelor şi alunecarilor de teren, asupra efectelor şi mãsurilor întreprinse;
(17) prezintã Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor rapoarte privind efectele dezastrelor provocate de seisme şi/sau alunecarilor de teren, mãsurile de limitare şi inlaturare a efectelor acestora, precum şi mãsurile de prevenire a efectelor unor noi dezastre;
(18) asigura informarea opiniei publice prin mass-media asupra producerii seismelor sau alunecarilor de teren, a efectelor acestora, precum şi a mãsurilor luate.

ANEXA 1
la regulament

COMPONENTA
Comisiei centrale pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismice şi alunecarilor de teren

1. Ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului preşedinte
2. Secretar de stat în Ministerul lucrãrilor Publice şi
Amenajãrii Teritoriului vicepreşedinte
3. Reprezentantul Ministerului Apãrãrii Naţionale vicepreşedinte
4. Reprezentantul Departamentului pentru Administraţie
Publica Localã membru
5. Reprezentantul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi
Protecţiei Mediului membru
6. Reprezentantul Ministerului Finanţelor membru
7. Reprezentantul Ministerului de Interne membru
8. Reprezentantul Ministerului Industriilor membru
9. Reprezentantul Ministerului Transporturilor membru
10. Reprezentantul Ministerului Comunicaţiilor membru
11. Reprezentantul Ministerului Sãnãtãţii membru
12. Reprezentantul Ministerului Învãţãmîntului membru
13. Reprezentantul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei membru
14. Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei membru
15. Reprezentantul Ministerului Turismului membru
16. Reprezentantul Ministerului Comerţului membru
17. Inspectorul de stat şef al Inspecţiei de Stat în Construcţii,
Lucrãri Publice, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului membru
18. Directorul general al Direcţiei generale reglementãri şi
atestãri tehnice din cadrul Ministerului lucrãrilor
Publice şi Amenajãrii Teritoriului membru
19. Directorul Secretariatului Consiliului interministerial
de avizare lucrãri publice de interes naţional şi
locuinţe sociale membru
20. Directorul Direcţiei protecţie antiseismica şi prevenire
a dezastrelor membru*).
------------------
*) Directorul Direcţiei protecţie antiseismica şi prevenire a dezastrelor este şi secretarul Comisiei centrale pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismice şi alunecarilor de teren.

ANEXA 2
la regulament

DOTAREA
Comisiei centrale pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismice şi alunecarilor de teren

Echipament de telecomunicaţii:
- aparate de telefon cu linie independenta şi ieşire în teritoriu;
- 1 fax;
- 1 telefon operativ;
- 5 unitãţi pager;
- 5 unitãţi telemobil;
- taxe de instalare şi abonamente.

Tehnica de calcul:
- complet calculator cu monitor;
- statie de lucru - server - dotatã cu fax-modem, posta electronica, imprimanta laser şi scanner color;
- materiale consumabile pentru tehnica de calcul;
- proiector pentru calculator;
- software în domeniul apãrãrii impotriva dezastrelor.

Echipament pentru multiplicare:
- fotocopiator alb-negru;
- fotocopiator color.

Documente operative:
- harta României cu zonarea seismicã a teritoriului;
- harti ale judeţelor din România şi a municipiului Bucureşti, cu reprezentarea zonelor seismice şi cu alunecarile de teren;
- folie transparenta pentru actualizarea operativã a datelor de pe harta.

Alte dotãri:
- aparat foto;
- retroproiector cu ecran aferent cu interfata calculator;
- aspectomat cu interfata calculator;
- planseta cu folie din masa plastica pentru actualizarea situaţiei operative;
- camera video+casete;
- televizor color;
- aparat de radio;
- video recorder;
- monitor video;
- accesorii birotica;
- service postgaranţie pentru tehnica de calcul şi de telecomunicaţii din dotare.

------------------














Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016