Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 437 din 20 iunie 1995  privind infiintarea Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 437 din 20 iunie 1995 privind infiintarea Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 134 din 3 iulie 1995
HOTĂRÎRE Nr. 437 din 20 iunie 1995
privind înfiinţarea Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 134 din 3 iulie 1995
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Se înfiinţeazã Consiliul Interministerial pentru Siguranta Rutiera, organ consultativ al Guvernului, care asigura conceptia de ansamblu şi coordonarea pe plan naţional, pe baza unui program naţional de acţiuni prioritare, a activitãţilor privind îmbunãtãţirea fluentei circulaţiei şi siguranţei rutiere, desfãşurate de organele de specialitate ale administraţiei publice şi de alte instituţii şi organizaţii cu atribuţii în aceste domenii.
ART. 2
(1) Consiliul Interministerial pentru Siguranta Rutiera este compus din conducãtorii sau, dupã caz, reprezentanţii conducãtorilor urmãtoarelor organe de specialitate ale administraţiei publice:
a) Ministerul Transporturilor;
b) Ministerul de Interne;
c) Ministerul Justiţiei;
d) Ministerul Finanţelor;
e) Ministerul Apãrãrii Naţionale;
f) Ministerul Industriilor;
g) Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului;
h) Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului;
i) Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei;
j) Ministerul Sãnãtãţii;
k) Ministerul Învãţãmîntului;
l) Departamentul pentru Administraţie Publica Localã;
m) Consiliul Local al Municipiului Bucureşti.
(2) La lucrãrile Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice locale din unitãţile administrativ-teritoriale interesate şi, dupã caz, reprezentanţii unor organizaţii neguvernamentale din acest domeniu.
(3) Primul-ministru coordoneazã activitatea Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera. Activitatea curenta a consiliului este condusã de ministrul transporturilor, avînd calitatea de preşedinte.
ART. 3
(1) Atribuţiile Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera constau în adoptarea de recomandãri pentru autoritãţile administraţiei publice, instituţiile şi organizaţiile cu activitate în domeniile infrastructurilor şi semnalizarii rutiere, construcţiei vehiculelor rutiere şi siguranţei circulaţiei acestora, precum şi în domeniul educaţiei şi apãrãrii sãnãtãţii participanţilor la trafic.
(2) Pentru problemele cu caracter normativ, Consiliul Interministerial pentru Siguranta Rutiera va elabora propuneri de reglementare legalã.
(3) Pentru problemele care intereseazã autoritãţile administraţiei publice locale, acestea - pe baza recomandãrilor consiliului - pot elabora, potrivit legii, propuneri de reglementare prin hotãrîri ale consiliului local sau judeţean ori, dupã caz, dispoziţii ale primarului.
ART. 4
Ministrul transporturilor, în calitatea sa de preşedinte al Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera, prezintã trimestrial Guvernului informãri cu privire la activitatea consiliului.
ART. 5
Secretariatul Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera este asigurat de Ministerul Transporturilor.
ART. 6
Modul de lucru şi structura organizatoricã a Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera sînt stabilite în Regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului, prevãzut în anexa, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac
p. Ministru de interne,
George Ioan Danescu,
secretar de stat
ANEXA 1
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera
CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Consiliul Interministerial pentru Siguranta Rutiera, denumit în continuare C.I.S.R., organ consultativ al Guvernului, se compune din conducãtorii sau, dupã caz, reprezentanţii conducãtorilor ministerelor transporturilor, de interne, justiţie, finanţelor, industriilor, lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului, sãnãtãţii, învãţãmîntului, cercetãrii şi tehnologiei, apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului, apãrãrii naţionale, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã şi primarul general al Capitalei. La lucrãrile C.I.S.R. pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice locale din unitãţile administrativ-teritoriale interesate.
ART. 2
Obiectivul C.I.S.R. îl constituie asigurarea unei concepţii de ansamblu şi coordonarea pe plan naţional, pe baza Programului naţional de acţiuni prioritare, a activitãţilor privind îmbunãtãţirea fluentei circulaţiei şi siguranţei rutiere, desfãşurate de organele de specialitate ale administraţiei publice şi de alte instituţii şi organizaţii cu atribuţii în acest domeniu, precum şi elaborarea de propuneri cãtre Guvern privind asigurarea şi utilizarea mijloacelor financiare necesare pentru realizarea programului.
ART. 3
Principalele domenii de activitate ale C.I.S.R. sînt:
a) modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii rutiere, îndeosebi a marcajelor şi semnalizarii rutiere;
b) îmbunãtãţirea fluentei şi siguranţei circulaţiei pe drumurile publice din România, inclusiv pentru municipiul Bucureşti şi zonele adiacente de penetrare şi evacuare din Capitala, care constituie un centru-pilot pentru introducerea mãsurilor de creşterea calitativã a transportului şi siguranţei circulaţiei rutiere la nivelul standardelor europene;
c) creşterea gradului de siguranta activa şi pasiva a vehiculelor rutiere;
d) educarea şi instruirea participanţilor la traficul rutier şi informarea publicului;
e) armonizarea legislaţiei în domeniu cu reglementãrile europene şi îndeosebi cu cele ale Uniunii Europene.
CAP. 2
Organizarea C.I.S.R.
ART. 4
Primul-ministru coordoneazã activitatea C.I.S.R. Activitatea curenta a C.I.S.R. este condusã de ministrul transporturilor, avînd calitatea de preşedinte.
Sediul C.I.S.R. este la Ministerul Transporturilor, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucureşti.
Secretariatul C.I.S.R. este asigurat de Ministerul Transporturilor.
ART. 5
În structura C.I.S.R. funcţioneazã urmãtoarele comisii de specialitate:
a) Comisia pentru supravegherea circulaţiei rutiere;
b) Comisia pentru infrastructura şi semnalizarea rutiera;
c) Comisia pentru transporturi rutiere de mãrfuri de persoane şi transporturi combinate;
d) Comisia pentru vehicule rutiere;
e) Comisia pentru factorul uman în siguranta circulaţiei.
Comisiile sînt alcãtuite din membrii C.I.S.R. şi experţi ai autoritãţilor publice reprezentate în C.I.S.R., desemnaţi de conducãtorii acestora. Componenta comisiilor se hotãrãşte de C.I.S.R.
CAP. 3
Atribuţiile C.I.S.R.
ART. 6
C.I.S.R. elaboreazã şi supune aprobãrii Guvernului, prin ministrul transporturilor, programele naţionale de acţiuni prioritare şi propuneri pentru finanţarea acestora, pe baza propunerilor comisiilor de specialitate, armonizind interesele tuturor instituţiilor cu activitate în domeniul siguranţei circulaţiei şi ale participanţilor la trafic.
ART. 7
C.I.S.R. avizeazã proiecte de acte normative şi formuleazã recomandãri pentru autoritãţile administraţiei publice, instituţiile şi organizaţiile cu atribuţii în domeniul siguranţei rutiere.
Proiectele de acte cu caracter normativ şi propunerile de reglementare adoptate de C.I.S.R. vor fi înaintate autoritãţilor publice competente, potrivit legii, în vederea aprobãrii.
ART. 8
Propunerile comisiilor de specialitate şi concluziilor rezultate în urma dezbaterilor care au loc în reuniunile plenare în probleme de trafic rutier, pe baza datelor furnizate de Oficiul Rutier Central şi de Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România", vor avea în vedere:
a) studii, prognoze şi programe privind prioritati în dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii şi a semnalizarii rutiere, îndeosebi în zonele adiacente localitãţilor urbane sau în zone de importanta majorã pentru traficul rutier internaţional şi fluidizarea acestuia;
b) studii, proiecte şi programe de sistematizare a traficului urban şi suburban, avînd în vedere armonizarea intereselor tuturor pãrţilor implicate în sistem (canalizari, strãzi, electricitate, telefoane, transport în comun);
c) acţiuni pentru fluidizarea circulaţiei în centrele urbane, incluzind stabilirea concediului pentru sensuri unice, eliminarea traficului greu din anumite zone, mai ales în orele de virf, limitarea vitezei maxime în oraşe şi în zone rezidentiale;
d) acţiuni pentru îmbunãtãţirea supravegherii circulaţiei şi dotarea cu mijloace tehnice moderne în acest scop;
e) acţiuni prioritare, stabilite pe baza analizelor de accidentologie, pentru înlãturarea cauzelor principale ale accidentelor rutiere, eliminarea punctelor negre, construirea de pasaje denivelate, obligativitatea purtãrii centurii de siguranta, îmbunãtãţirea calitãţii inspectiilor tehnice periodice şi eliminarea din trafic a vehiculelor care nu mai corespund normelor de siguranta a circulaţiei;
f) îmbunãtãţirea predãrii în şcoli a cunoştinţelor privind siguranta circulaţiei, a pregãtirii conducãtorilor auto, acţiuni permanente şi campanii educative prin mass-media şi introducerea altor forme moderne de educaţie, îndeosebi pentru copii şi tineret;
g) îmbunãtãţirea operativitatii şi calitãţii primului-ajutor medical acordat victimelor evenimentelor rutiere, prin colaborarea factorilor implicaţi în aceasta acţiune şi introducerea de dotãri moderne, inclusiv logistice;
h) armonizarea reglementãrilor privind siguranta activa şi pasiva a vehiculelor rutiere şi protecţia mediului de cãtre acestea cu cele internaţionale, îndeosebi reglementãrile Comisiei Economice pentru Europa a O.N.U. şi directivele Uniunii Europene;
i) încurajarea cercetãrilor în domeniul accidentologiei, a acordãrii de consultanţa şi auditare de cãtre experţi din ţara şi din strãinãtate, pentru stabilirea de soluţii moderne în domeniul rutier;
j) urmãrirea realizãrii programelor de acţiuni prioritare şi a planului general de finanţare a programelor şi iniţierea de corecturi sau acţiuni suplimentare atunci cînd este necesar.
ART. 9
Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România", Oficiul Rutier Central şi Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" vor asigura banca de date şi condiţiile de desfãşurare a activitãţii C.I.S.R. şi a comisiilor de specialitate.
Oficiul Rutier Central va tine seama de recomandãrile C.I.S.R. la emiterea licenţelor de transport.
ART. 10
C.I.S.R. colaboreazã cu consiliile similare din alte tari europene şi cu organismele internaţionale implicate în siguranta rutiera, în vederea ridicãrii traficului rutier la nivelul standardelor internaţionale.
CAP. 4
Funcţionarea Consiliului Interministerial pentru Siguranta Rutiera
ART. 11
Activitatea C.I.S.R. se desfãşoarã în reuniuni plenare ordinare care au loc, de regula, trimestrial, şi în şedinţe ale comisiilor de specialitate care au loc, de regula, lunar.
Preşedintele C.I.S.R. poate hotãrî, dupã consultarea organismelor interesate, convocarea unor reuniuni extraordinare pentru soluţionarea unor probleme urgente.
ART. 12
Lucrãrile pregãtitoare, necesare pentru reuniunile C.I.S.R., se efectueazã în cadrul comisiilor de specialitate sau direct de cãtre Secretariatul C.I.S.R. şi se prezintã, prin grija secretariatului, tuturor participanţilor la reuniuni, o data cu convocarea şi transmiterea ordinii de zi, cu cel puţin 15 zile înaintea datei reuniunii; orice participant la reuniune poate prezenta materiale scrise conţinînd studii, propuneri, proiecte de recomandãri, care însã vor trebui difuzate o data cu celelalte materiale pregãtite de secretariat.
ART. 13
La reuniunile C.I.S.R. pot participa, în calitate de invitaţi, şi reprezentanţi ai unor organisme neguvernamentale sau experţi în problemele supuse dezbaterilor, pe baza aprobãrii preşedintelui C.I.S.R.
La lucrãrile comisiilor de specialitate pot fi invitaţi, pe baza aprobãrii preşedintelui C.I.S.R., specialişti şi experţi din instituţii sau institute de cercetare interesate în problemele siguranţei rutiere.
ART. 14
Secretariatul C.I.S.R. are activitate permanenta.
El pregãteşte şi distribuie materialele prevãzute la art. 12, gestioneazã proiectele de acte normative elaborate şi recomandãrile formulate de C.I.S.R. şi întocmeşte trimestrial informarea privind stadiul realizãrii acestora. Informarile ce prezintã Guvernului de cãtre ministrul transporturilor, în calitatea sa de preşedinte al C.I.S.R.
Dezbaterile din plenul C.I.S.R. şi ale comisiilor de specialitate, propunerile de acte normative şi recomandãrile adoptate se consemneazã în stenograme sau pe baza magnetica, prin grija secretariatului care gestioneazã aceste informaţii.
ART. 15
Preşedintele C.I.S.R. va informa consiliul asupra stadiului de aplicare a recomandãrilor formulate anterior de cãtre acesta.
ART. 16
Hotãrîrile şi recomandãrile C.I.S.R. sînt adoptate prin vot deschis, cu majoritate simpla, în prezenta a cel puţin 2/3 din numãrul membrilor consiliului.
ART. 17
Persoanele care fac parte din C.I.S.R. şi din comisiile de specialitate îşi pãstreazã calitatea pe care o au la autoritãţile administraţiei publice de la care provin, precum şi toate drepturile ce decurg din aceasta calitate.
----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016