Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 435 din 6 iunie 1996  privind autorizarea Agentiei Nationale pentru Privatizare de a participa la constituirea Fundatiei Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 435 din 6 iunie 1996 privind autorizarea Agentiei Nationale pentru Privatizare de a participa la constituirea Fundatiei "Post-Privatizare"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 125 din 17 iunie 1996
În temeiul Memorandumului încheiat de Guvernul României cu Comisia Comunitãţii Europene şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la 6 iulie 1995,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se autorizeaza Agenţia Nationala pentru Privatizare sa participe, în condiţiile legii, la constituirea Fundaţiei "Post-Privatizare", persoana juridicã romana, apolitica şi nonprofit, ce va fi organizatã şi va funcţiona în conformitate cu legislaţia romana, pe baza statutului prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
preşedintele Consiliului
pentru Coordonare, Strategie
şi Reforma Economicã,
Mircea Cosea

Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Privatizare,
Iacob Zelenco

ANEXA 1

STATUTUL
Fundaţiei "Post-Privatizare"

Fondul Roman Post-Privatizare este constituit din fondurile puse la dispoziţie de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Programul PHARE - REPEDE. Participarea fondurilor din Programul PHARE se face prin Fundaţia "Post-Privatizare".

I. Dispoziţii generale
ART. 1
Fundaţia "Post-Privatizare", denumita în continuare fundaţia, se constituie ca persoana juridicã romana, apolitica, nonprofit, în vederea sprijinirii şi dezvoltãrii sectorului privat în România, conform Memorandumului de înţelegere semnat între Guvernul României, Comisia Comunitãţii Europene şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la 6 iulie 1995.
ART. 2
Fundaţia este constituitã pe o durata nelimitatã, cu începere de la data dobîndirii personalitãţii juridice.
ART. 3
Sediul fundaţiei este în str. Ministerului nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, în spaţiul pus la dispoziţie de Agenţia Nationala pentru Privatizare.
ART. 4
Patrimoniul iniţial al fundaţiei este de 15 milioane ECU, constituit din fondurile puse la dispoziţie Agenţiei Naţionale pentru Privatizare prin Programul PHARE al Comisiei Comunitãţii Europene, conform prevederilor Memorandumului de înţelegere menţionat la art. 1, Memorandumului de finanţare RO 9303-02 şi ale oricãror alte acorduri.

II. Scopurile şi atribuţiile fundaţiei
ART. 5
Scopul fundaţiei este de a susţine financiar societãţile comerciale mici şi mijlocii cu capital majoritar privat din România, în vederea sprijinirii şi dezvoltãrii sectorului privat pe baza fondurilor puse la dispoziţie de Programul PHARE al Comisiei Comunitãţii Europene.
În acest sens, fundaţia:
a) va deschide un cont de primire a fondurilor, care va fi alimentat de Comisia Comunitãţii Europene conform art. 4;
b) va transfera anual într-un cont separat, administrat de managerul Fondului Roman Post-Privatizare, la cererea managerului fondului, aprobatã de Consiliul de Supraveghere al Fondului Roman Post-Privatizare, sumele prevãzute în bugetele anuale aprobate de acesta;
c) va depune într-un cont de depozit sumele ce revin fundaţiei, pe baza aprobãrii Consiliului de Supraveghere al Fondului Roman de Post-Privatizare, conform prevederilor art. 12 din Memorandumul de înţelegere, menţionat la art. 1.
Operarea conturilor prevãzute la lit. a) şi c) se va efectua numai pe baza semnaturilor ambilor membri ai consiliului de administraţie. Operarea contului prevãzut la lit. b) poate fi efectuatã numai pe baza semnãturii managerului Fondului Roman Post-Privatizare.

III. Organizare şi administrare
ART. 6
Membrul fondator al fundaţiei este Agenţia Nationala pentru Privatizare, cu fondurile puse la dispoziţie de Programul PHARE al Comisiei Comunitãţii Europene.
ART. 7
Fundaţia este administratã de un consiliu de administraţie, compus din doi membri: un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi un reprezentant al Comisiei Comunitãţii Europene, numiţi pe o perioada de un an şi al cãror mandat poate fi reînnoit.
Pentru mandatul iniţial cei doi reprezentanţi vor fi:
- preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, din partea acesteia;
- şeful delegaţiei Comisiei Comunitãţii Europene la Bucureşti, din partea acesteia.
Consiliul de administraţie va lua toate deciziile necesare în vederea asigurãrii functionarii şi îndeplinirii scopului fundaţiei, prin consimţãmîntul celor doi membri. Orice modificare a prezentului statut se va efectua numai cu acordul Comisiei Comunitãţii Europene.
Membrii consiliului de administraţie pot imputernici şi pe alte persoane sa-i reprezinte la reuniunile Consiliului de Supraveghere al Fondului Roman Post-Privatizare la care nu pot participa.
ART. 8
Pentru îndeplinirea atribuţiilor fundaţiei, consiliul de administraţie va stabili structura organizatoricã a acesteia.
Cheltuielile de funcţionare a fundaţiei vor fi acoperite prin Programul PHARE al Comisiei Comunitãţii Europene, conform acordurilor semnate.
ART. 9
Fiecare membru al consiliului de administraţie va desemna o persoana care va reprezenta fundaţia în Consiliul de Supraveghere al Fondului Roman Post-Privatizare. Persoana care va reprezenta fundaţia în Comitetul de investiţii al Fondului Roman Post-Privatizare va fi desemnatã de cãtre preşedintele fundaţiei.
ART. 10
Controlul anual al documentelor contabile ale fundaţiei va fi efectuat de cãtre o firma specializatã, de renume, selectata de cãtre consiliul de administraţie pentru o perioada de un an, care poate fi reînnoitã.
Anul financiar al fundaţiei va fi anul calendaristic.

IV. Dispoziţii finale
ART. 11
Fundaţia poate participa în consiliile de administraţie ale societãţilor comerciale în care se realizeazã investiţiile, conform înţelegerilor cu acestea, la propunerea Comitetului de investiţii al Fondului Roman Post-Privatizare şi cu acordul consiliului de administraţie al fundaţiei.
ART. 12
La expirarea perioadei de funcţionare a Fondului Roman Post-Privatizare, sumele ce se vor afla în patrimoniul fundaţiei la acea data vor fi folosite în acelaşi scop pentru care a fost creata fundaţia, în conformitate cu prevederile din prezentul statut.

-------------------











Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016