Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 417 din 14 iunie 1991 *** Republicata  privind constituirea Comitetului Roman pentru Probleme de Migrari    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 417 din 14 iunie 1991 *** Republicata privind constituirea Comitetului Roman pentru Probleme de Migrari

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 248 din 31 octombrie 1995
*) Republicatã în temeiul <>art. III din Hotãrîrea Guvernului nr. 807 din 13 octombrie 1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 239 din 19 octombrie 1995.
<>Hotãrîrea Guvernului nr. 417 din 14 iunie 1991 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 18 iulie 1991 şi a mai fost modificatã prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 58 din 8 februarie 1992 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 5 martie 1992.

ART. 1
(1) Pe data prezentei hotãrîri se constituie Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari, organ guvernamental, însãrcinat cu coordonarea îndeplinirii tuturor activitãţilor pe plan intern şi a celor ce rezulta din raporturile cu alte state şi cu organismele internaţionale de profil, în legatura cu migrarile de persoane fizice în şi din România.
(2) Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari are componenta prevãzutã în anexa.
ART. 2
Activitatea Comitetului Roman pentru Probleme de Migrari este coordonata de ministrul de interne.
ART. 3
Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari are urmãtoarele atribuţii principale:
- convenirea şi punerea în aplicare a programelor de cooperare bilaterala şi multilaterala cu alte tari, în scopul facilitãrii revenirii în ţara şi reintegrarii socioprofesionale a migrantilor romani, precum şi a prevenirii unor noi cazuri de migrare;
- asigurarea pregãtirii şi participãrii la reuniuni, consultãri şi alte acţiuni internaţionale bilaterale şi multilaterale, vizind stabilirea cadrului juridic al exercitãrii libertãţii de deplasare a persoanelor fizice, uniformizarea reglementãrilor şi a practicilor în materie de paşapoarte şi vize pentru regimul strãinilor, statutul refugiatilor şi al altor categorii de migranti;
- participarea la acţiunile care au ca scop convenirea unui sistem de informare reciprocã între statele de emigrare şi cele de imigrare, asupra situaţiei economico-sociale din fiecare ţara, îndeosebi în privinta pieţei forţei de munca;
- elaborarea de propuneri vizind completarea şi îmbunãtãţirea reglementãrilor legale privind statutul refugiatilor şi al altor categorii de migranti, regimul strãinilor, regimul paşapoartelor şi vizelor şi alte aspecte referitoare la migrari;
- încheierea şi aplicarea înţelegerilor departamentale cu alte tari privind revenirea în ţara a migrantilor romani, respectiv retrimiterea în ţãrile de origine sau în alte tari a migrantilor aflaţi în România;
- asigurarea în caz de nevoie, a mijloacelor de subzistenta şi sprijinirea reintegrarii în societate a migrantilor romani reveniti în ţara, în afarã programelor de cooperare cu alte state sau organisme internaţionale;
- adoptarea mãsurilor necesare pentru acordarea unor ajutoare umanitare de urgenta migrantilor strãini aflaţi pe teritoriul României;
- asigurarea participãrii la organismele internaţionale guvernamentale şi neguvernamentale cu atribuţii în materie de refugiati şi alte categorii de migranti, perfectarea unor programe de cooperare cu asemenea organisme şi urmãrirea realizãrii acestor programe;
- îndeplinirea altor atribuţii rezultind din convenţii şi înţelegeri internaţionale în materie de refugiati sau alte categorii de migranti, la care România este parte, precum şi din legile adoptate în aplicarea acestor convenţii.
ART. 4
Fiecare dintre instituţiile reprezentate în Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari, precum şi unitãţile lor de subordonare judeteana şi a municipiului Bucureşti rãspund de îndeplinirea sarcinilor specifice comitetului, ce le revin conform competentelor şi atribuţiilor lor generale, inclusiv de aspectele care implica cheltuieli bãneşti sau asigurarea unor condiţii materiale de subzistenta pentru migranti.
ART. 5
Prefecturile judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti şi sectorului agricol Ilfov vor constitui comitete locale pentru probleme de migrari, incluzind reprezentanţi locali ai instituţiilor care fac parte din Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari, care vor soluţiona problemele derivînd din prezenta în unitãţile administrativ-teritoriale a unor imigranti romani reveniti în ţara sau a unor migranti strãini aflaţi în situaţii deosebite, în asteptarea elucidarii statutului lor în România.
ART. 6
Ministerul Finanţelor va sprijini realizarea programelor de cooperare cu alte state şi cu organizaţii internaţionale, destinate revenirii în ţara şi integrãrii în societate a migrantilor romani sau acordãrii unor ajutoare umanitare de urgenta migrantilor strãini aflaţi în România şi care sînt în situaţii deosebite.
ART. 7
Activitatea Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari, legatã de primirea solicitãrilor privind statutul de refugiat, intervievarea solicitanţilor, pregãtirea dosarelor pentru comisia de decizie, este asigurata de cãtre Direcţia generalã de paşapoarte, strãini şi a poliţiei de frontiera din cadrul Ministerului de Interne.
ART. 8
Activitatea de evaluare a cererilor solicitanţilor statutului de refugiat în România este asigurata de o comisie de decizie, din care fac parte reprezentanţi desemnaţi ai Direcţiei generale de paşapoarte, strãini şi a poliţiei de frontiera din cadrul Ministerului de Interne, ai Ministerului Afacerilor Externe şi ai Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 9
(1) Fondurile bãneşti necesare pentru cazarea şi asigurarea hranei azilantilor şi a refugiatilor care primesc ajutor temporar din partea statului roman se asigura din bugetul Secretariatului General al Guvernului şi vor fi alocate prin intermediul prefecturilor.
(2) Azilantii şi refugiatii beneficiazã de masa şi cazare în limita sumei de 5.100 lei şi, respectiv, 1.600 lei de persoana pe zi, cu încadrarea în creditele bugetare aprobate cu aceasta destinaţie pentru Secretariatul General al Guvernului.
(3) Drepturile prevãzute la alin. (1) se asigura pentru azilanti pe cel mult 6 luni, iar pentru refugiati pe cel mult 9 luni. În cazuri excepţionale, pentru refugiati se poate aproba plata cazarii şi peste termenul de 9 luni, în limita bugetului anual alocat cu aceasta destinaţie.
(4) Perioada de acordare a drepturilor prevãzute la alin. (1), în limitele prevãzute la alin. (2) şi (3), se stabileşte de cãtre Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari, cu avizul Secretariatului General al Guvernului.
(5) Ministerul de Interne va recupera de la refugiatii care au beneficiat de cazare peste termenul limita de 9 luni, în condiţiile prevederilor alin. (3) şi (4), cheltuielile efectuate cu cazarea peste limita respectiva, din veniturile realizate ulterior de cãtre aceştia.
ART. 10
(1) Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari este îndreptãţit sa solicite şi, dupã caz, sa transmitã altor ministere şi organe centrale documentaţii, date şi informaţii necesare în îndeplinirea atribuţiilor sale.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica în mod corespunzãtor şi comitetelor locale constituite la prefecturi.
ART. 11
Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari, în îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin, colaboreazã cu Societatea Romana de Cruce Roşie, precum şi cu alte organisme guvernamentale sau neguvernamentale din ţara şi din strãinãtate, cu preocupãri în domeniul protecţiei sociale.
ART. 12
Modul de aducere la îndeplinire a atribuţiilor ce revin Comitetului Roman pentru Probleme de Migrari şi comitetelor locale, potrivit specificului activitãţii fiecãrei instituţii reprezentate, se stabileşte prin regulament aprobat de Ministerul de Interne.
NOTA:
Potrivit <>art. II din Hotãrîrea Guvernului nr. 807/1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 239 din 19 octombrie 1995, prevederile <>art. 2, 7, 8, 9, 12 şi ale anexei la Hotãrîrea Guvernului nr. 417/1991 intra în vigoare în termen de 15 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a <>Hotãrîrii Guvernului nr. 807/1995 .

ANEXA 1

COMPONENTA
Comitetul Roman pentru Probleme de Migrari

Delegaţi din partea:
- Ministerului de Interne;
- Ministerului Muncii şi Protecţie Sociale;
- Ministerului Afacerilor Externe;
- Ministerului Finanţelor;
- Ministerului Învãţãmîntului;
- Ministerului Sãnãtãţii;
- Ministerului Justiţiei;
- Departamentul pentru Administraţie Publica Localã.

----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016