Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 405 din 27 iulie 1992  privind infiintarea Fundatiei Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 405 din 27 iulie 1992 privind infiintarea Fundatiei "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 13 august 1992
    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se înfiinţează Fundaţia "Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii", persoana juridică romana, apolitica, neguvernamentala, fără scop lucrativ, cu sediul în municipiul Bucureşti.
    ART. 2
    Fundaţia poate înfiinţa filiale în ţara şi reprezentante în străinătate.
    ART. 3
    Fundaţia "Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii" are ca obiective principale:
    a) promovarea, stimularea, coordonarea politicii de dezvoltare a sectorului de întreprinderi mici şi mijlocii;
    b) promovarea comunicării şi cooperării cu instituţii şi organizaţii romane, străine şi internaţionale, care au ca scop primordial dezvoltarea sectorului de întreprinderi mici şi mijlocii.
    ART. 4
    Fundaţia se organizează şi funcţionează conform legii şi statutului propriu prevăzut în anexa nr. 1.
    ART. 5
    Structura organizatorică şi numărul de personal sînt prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărîre. Salarizarea personalului din cadrul Fundaţiei "Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii", care se finanţează potrivit art. 7 din prezenta hotărîre, este cea prevăzută în anexa nr. 10 la Hotărîrea Guvernului nr. 307/1991, republicată în temeiul art. 5 din Hotărîrea Guvernului nr. 314/1992.
    ART. 6
    Sursele de finanţare ale Fundaţiei "Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii" vor fi asigurate din cotizaţii şi alte venituri proprii, din donaţii sau ajutoare ale persoanelor fizice şi juridice din ţara şi străinătate, potrivit propriului statut, sau prin alte mijloace prevăzute de lege.
    ART. 7
    Fondurile necesare finanţării cheltuielilor de funcţionare şi întreţinere ale Fundaţiei "Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii" pentru anul 1992, în suma de 20 mil. lei, se asigura din bugetul Secretariatului General al Guvernului, care se majorează cu suma respectiva din fondul de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului.
    ART. 8
    Fundaţia "Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii" îşi va desfăşura activitatea în sediul pus la dispoziţie de către Secretariatul General al Guvernului.
    ART. 9
    Departamentul pentru Strategia Reformei şi Integrare Economică va urmări aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărîri.

                 PRIM-MINISTRU
               THEODOR STOLOJAN

                      Contrasemnează:
                     ------------------
                Ministrul economiei şi finanţelor,
                         George Danielescu

               Ministrul bugetului, veniturilor statului
                       şi controlului financiar,
                           Florian Bercea

               Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                         Dan Mircea Popescu

    Bucureşti, 27 iulie 1992.
    Nr. 405.


    ANEXA 1


                             STATUTUL
         Fundaţiei "Centrul Român pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii"
                      - Fundaţia C.R.I.M.M.

    I. Dispoziţii generale

    ART. 1
    Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (denumit în prezentul statut Fundaţia C.R.I.M.M.) se constituie ca persoana juridică romana, neguvernamentala, apolitica, fără scop lucrativ, în vederea sprijinirii înfiinţării de întreprinderi mici şi mijlocii şi dezvoltării sectorului de întreprinderi mici şi mijlocii.
    ART. 2
    Fundaţia C.R.I.M.M. are sediul în Bucureşti şi îşi desfăşoară activitatea la nivel naţional.
    Fundaţia C.R.I.M.M. poate înfiinţa filiale în ţara şi reprezentante în străinătate.
    ART. 3
    Patrimoniul iniţial al Fundaţiei C.R.I.M.M. este constituit potrivit hotărîrii Guvernului prin care aceasta ia fiinţa.
    ART. 4
    Fundaţia C.R.I.M.M. se constituie pe durata nedeterminată.

    II. Scopurile şi atribuţiile Fundaţiei C.R.I.M.M.

    ART. 5
    Scopurile Fundaţiei C.R.I.M.M. constau în promovarea creării şi sprijinirea dezvoltării sectorului de întreprinderi mici şi mijlocii din sfera privată, constituite pe teritoriul României. În acest sens, Fundaţia C.R.I.M.M. îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) elaborează strategii şi direcţii generale de acţiune şi adopta măsuri concrete pentru sprijinirea creării şi dezvoltării sectorului de întreprinderi mici şi mijlocii. În acest scop, cooperează cu autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu instituţii publice şi organizaţii neguvernamentale din România şi din străinătate;
    b) promovează şi stimuleaza constituirea, în teritoriu, a centrelor de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii, în conformitate cu prevederile art. 29;
    c) sprijină centrele de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii prin activităţi de îndrumare, monitorizare, coordonare, asistenta tehnica, precum şi de dezvoltare a resurselor umane:
    d) culege şi pune la dispoziţia celor interesaţi informaţii, documente şi alte date utile pentru buna desfăşurare a activităţii întreprinderilor mici şi mijlocii;
    e) acorda asistenta tehnica de specialitate, în vederea realizării de studii şi programe, şi efectuează expertize tehnice pentru întreprinzătorii particulari;
    f) studiază aspectele legislative legate de întreprinderile mici şi mijlocii şi fundamentează iniţiative legislative, prezentind, în acest sens, documentaţii şi propuneri Guvernului şi Parlamentului;
    g) promovează cooperarea şi menţine contacte cu alte instituţii naţionale şi internaţionale, în scopul dezvoltării sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii;
    h) atrage şi utilizează, în condiţiile legii, surse financiare sub forma de donaţii, subvenţii, contribuţii, taxe, cotizaţii pentru prestaţii şi asistenta;
    i) administrează donaţiile, subvenţiile şi alte categorii de resurse primite de la persoane fizice sau juridice, din ţara şi din străinătate;
    j) se ocupa de transpunerea în practica a strategiilor de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii, rezultate din cercetări proprii şi din programele de cercetare finanţate de persoane fizice şi juridice, din ţara şi străinătate;
    k) desfăşoară alte activităţi de natura sa influenteze realizarea scopului propus, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    l) editează publicaţii de specialitate privind întreprinderile mici şi mijlocii;
    m) acorda burse pentru studii în ţara şi în străinătate;
    n) anual, prezintă rapoarte de activitate Parlamentului, iar semestrial, prezintă o informare Guvernului României; raportul anual se da publicităţii;
    o) promovează şi dezvolta activitatea educaţională prin organizarea de colocvii, simpozioane, conferinţe, dezbateri şi cursuri, inclusiv prin intermediul unor programe externe în acest domeniu;
    p) încurajează spiritul de cooperare şi asocierea între întreprinzătorii privaţi, în vederea promovării intereselor lor comune.

    III. Membrii

    ART. 6
    Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. pot fi persoanele care, cunoscind statutul acesteia, sînt de acord cu prevederile sale şi înţeleg ca prin propria activitate sa contribuie şi sa sprijine realizarea scopului Fundaţiei C.R.I.M.M.
    Poate deveni membru al Fundaţiei C.R.I.M.M. orice persoana fizica, indiferent de vîrsta, profesie, religie, rasa, naţionalitate, cetăţenie, origine socială avere, care îndeplineşte condiţiile prevăzute în alineatul precedent şi îşi manifesta expres, prin cerere scrisă, aceasta dorinţa.
    Poate, de asemenea, deveni membru al Fundaţiei C.R.I.M.M. orice persoana juridică, prin cerere scrisă la aderare, formulată de organul sau de conducere.
    La aderare se percepe o taxa de înscriere, al carei cuantum se stabileşte de către adunarea generală. Pînă la constituirea adunării generale aceasta atribuţie revine primului consiliu de administraţie.
    ART. 7
    Pot fi membri de onoare ai Fundaţiei C.R.I.M.M. personalităţi ale vieţii social-politice, oameni de ştiinţa şi cultura, din ţara sau străinătate, care prin activitatea lor sprijină activitatea Fundaţiei C.R.I.M.M. sau reprezintă un domeniu de referinţa pentru viaţa ştiinţifică, socială şi economică din România sau din lume.
    Calitatea de membru de onoare se acorda de către preşedinte, la propunerea a cel puţin 5 membri din consiliul de administraţie.
    ART. 8
    Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. au următoarele drepturi:
    a) sa participe la acţiunile organizate de fundaţie şi sa facă propuneri în adunarea generală a acesteia;
    b) sa aleagă şi sa fie aleşi în organele de conducere ale Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    c) sa fie desemnaţi ca membri de onoare ai Fundaţiei C.R.I.M.M.
    ART. 9
    Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. au următoarele obligaţii:
    a) sa respecte prevederile statutului şi hotărîrile organelor de conducere ale Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    b) sa acţioneze pentru creşterea prestigiului Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    c) sa nu întreprindă acţiuni care, prin natura lor, pot leza scopurile sau interesele Fundaţiei C.R.I.M.M.
    ART. 10
    Calitatea de membru al Fundaţiei C.R.I.M.M. se pierde:
    a) prin excludere, în următoarele cazuri:
    - producerea de prejudicii morale şi materiale Fundaţiei C.R.I.M.M. prin activitatea proprie desfăşurata;
    - angajarea persoanei respective în activităţi ce contravin statutului şi hotărîrilor organelor de conducere ale Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    - angajarea persoanei respective în activităţi contrare legii şi ordinii de drept;
    - condamnarea pentru fapte penale.
    Excluderea se dispune de către Consiliul de administraţie al Fundaţiei C.R.I.M.M., la propunerea motivată a preşedintelui;
    b) la cerere.

    IV. Organizare; conducere

    ART. 11
    Fundaţia C.R.I.M.M. are următoarele organe de conducere:
    a) adunarea generală;
    b) consiliul de administraţie;
    c) preşedinte;
    d) vicepreşedinţii;
    e) directorul general.
    ART. 12
    Adunarea generală a membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M. se întruneşte o data pe an (în primul trimestru), în adunare ordinară si, ori de cîte ori este cazul, în adunare extraordinară.
    ART. 13
    Convocarea adunării generale se face în scris sau prin publicare într-un ziar de mare tiraj, cu 15 zile înainte de data desfăşurării adunării. Convocatorul trebuie sa conţină ziua, locul unde se desfăşoară adunarea şi ordinea de zi.
    Convocarea adunărilor extraordinare se poate face la initiativa consiliului de administraţie sau la propunerea a o treime din membrii Fundaţiei C.R.I.M.M.
    ART. 14
    Adunarea generală este statutar întrunită în prezenta a 2/3 din numărul membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M. Dacă la prima convocare nu se întruneşte numărul statutar de participanţi, se stabileşte un nou termen. La a doua convocare, adunarea generală lucrează statutar, indiferent de numărul membrilor prezenţi.
    Hotărîrile se adopta cu votul a jumătate plus unu din numărul membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M. prezenţi la adunare.
    Şedinţele adunării generale sînt conduse de preşedinte sau de un membru al Fundaţiei C.R.I.M.M., desemnat de acesta, şi de un prezidiu alcătuit din minimum 4 membri aleşi. Dezbaterile şi hotărîrile vor fi consemnate într-un registru special de către un secretar, desemnat de preşedinte, şi certificate prin semnătura membrilor prezidiului.
    ART. 15
    Adunarea generală îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) alege Consiliul de administraţie al Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    b) analizează şi aproba rapoartele întocmite şi prezentate de către consiliul de administraţie;
    c) aproba programele anuale de activitate, precum şi modificările şi completările acestora, urmărind realizarea scopurilor Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    d) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    e) aproba afilierea Fundaţiei C.R.I.M.M. la alte organisme naţionale şi internaţionale;
    f) face propuneri pentru modificarea sau completarea statutului;
    g) hotărăşte înfiinţarea de filiale în ţara sau reprezentante în străinătate, urmărind realizarea scopurilor Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    h) aproba lichidarea Fundaţiei C.R.I.M.M. în cazul în care se constata ca nu sînt întrunite condiţiile necesare pentru continuarea activităţii, inclusiv lipsa de fonduri;
    i) hotărăşte în orice alt domeniu de interes pentru fundaţie.
    ART. 16
    Consiliul de administraţie al Fundaţiei C.R.I.M.M. este ales de către adunarea generală pentru o perioada de 3 ani şi este compus din 15 membri.
    Membrii primului consiliu şi primul preşedinte sînt numiţi de primul-ministru.
    Structura primului consiliu de administraţie este următoarea:
    a) un reprezentant al primului-ministru;
    b) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului;
    c) un reprezentant al Agenţiei Romane de Dezvoltare;
    d) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii;
    e) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor;
    f) un reprezentant al Asociaţiei Romane a Băncilor;
    g) un reprezentant al Camerei de Comerţ şi Industrie;
    h) 2 personalităţi ale vieţii publice;
    i) 3 întreprinzători particulari;
    j) 2 cadre didactice din învăţămîntul superior economic;
    k) un cadru didactic din învăţămîntul superior tehnic.
    Cei 3 întreprinzători particulari sînt numiţi provizoriu pînă la desemnarea, de către organizaţiile de întreprinzători privaţi legal constituite, a 3 reprezentanţi.
    La expirarea mandatului primului consiliu de administraţie, adunarea generală poate schimba structura prevăzută mai sus.
    ART. 17
    În prima şedinţa, consiliul de administraţie va desemna 1-3 vicepreşedinţi, dintre care unul va fi în mod obligatoriu un intreprinzator privat, urmînd ca aceştia sa fie confirmaţi de către prima adunare generală a membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M.
    La sfîrşitul mandatului, membrii consiliului de administraţie pot fi reconfirmati de adunarea generală pentru un nou mandat, fără sa poată deţine mai mult de doua mandate consecutive.
    ART. 18
    Consiliul de administraţie este statutar întrunit în prezenta a doua treimi din numărul membrilor săi.
    Dacă la prima convocare nu se întruneşte acest cvorum, se procedează la o noua convocare, în termen de cel mult 10 zile de la cea anterioară. La a doua convocare, consiliul de administraţie este întrunit statutar indiferent de numărul membrilor prezenţi.
    Consiliul de administraţie ia hotărîri valabile cu o majoritate de jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
    În cazul unui balotaj, votul preşedintelui este decisiv.
    La cinci absente nemotivate în decursul unui an calendaristic se pierde calitatea de membru al consiliului de administraţie, urmînd ca la prima adunare generală sa se aleagă un nou membru.
    ART. 19
    Consiliul de administraţie gestionează activitatea Fundaţiei C.R.I.M.M., indeplinind scopurile pentru care a fost constituită.
    Consiliului de administraţie ii revin următoarele atribuţii:
    a) elaborează strategiile de folosire a fondurilor, conform destinaţiei şi normelor conţinute în statut;
    b) numeşte directorul general;
    c) alege şi revoca, din rindul membrilor săi, preşedintele şi vicepreşedinţii prin vot deschis, cu majoritate absolută, cu excepţia prevăzută la art. 16 alin. 2;
    d) aproba regulamentul de funcţionare a Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    e) aproba mandatele pentru delegaţii Fundaţiei C.R.I.M.M., care participa la reuniuni pe plan naţional şi internaţional;
    f) pregăteşte adunările generale ordinare şi extraordinare şi se îngrijeşte de buna lor desfăşurare;
    g) întocmeşte raportul anual privind activitatea desfăşurata de Fundaţia C.R.I.M.M.;
    h) aproba proiectele programelor anuale de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli;
    i) aproba regulamentul de ordine interioară şi statul de funcţii al salariaţilor Fundaţiei C.R.I.M.M.;
    j) aproba înfiinţarea de comisii de specialitate pe domenii de activitate;
    k) asigura colaborarea Fundaţiei C.R.I.M.M. cu organizaţiile de întreprinzători privaţi;
    l) exercita orice alte atribuţii necesare realizării scopurilor Fundaţiei C.R.I.M.M.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie se reuneste, de regula, o data pe luna sau ori de cîte ori este necesar.
    Convocarea este făcuta de către preşedinte sau unul dintre vicepreşedinţi, prin intermediul unui convocator scris, cu cel puţin 5 zile înainte de data fixată a adunării. În caz de urgenta, convocarea se poate face cu 48 de ore înainte, fie telefonic, fie în scris. Convocatorul trebuie sa conţină informaţii privind locul, ziua, ora la care va avea loc reuniunea, motivul convocării şi ordinea de zi.
    ART. 21
    Membrii consiliului de administraţie pot primi o indemnizaţie lunară, care va stabili, în funcţie de resursele financiare şi legislaţia în vigoare, de către preşedinte, sub rezerva ratificării în prima adunare generală.
    Preşedintele şi membrii consiliului de administraţie pot fi încadraţi cu contract de munca sau, după caz, prin convenţie civilă, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
    ART. 22
    Preşedintele este ales prin vot deschis de către consiliul de administraţie, din rindul membrilor săi, pentru o perioada de 3 ani, cu excepţia prevăzută la art. 16 alin. 2, referitoare la primul consiliu de administraţie. Alegerea preşedintelui este supusă ratificării adunării generale a membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M.
    ART. 23
    Preşedintele consiliului de administraţie are următoarele atribuţii:
    a) prezidează reuniunile consiliului de administraţie şi reprezintă Fundaţia C.R.I.M.M. în relaţiile cu terţii.
    Pentru reprezentarea Fundaţiei C.R.I.M.M. în activitatea curenta a acesteia sau în caz de indisponibilitate temporară, preşedintele poate da mandat, cu caracter permanent sau temporar, unuia dintre vicepreşedinţi sau directorului general, precizînd în scris sfera, durata şi limitele competentelor conferite;
    b) asigura cunoaşterea şi aplicarea statutului, adoptînd în acest sens măsurile necesare;
    c) convoacă consiliul de administraţie;
    d) exercita întreaga sa autoritate şi competenta pentru a determina înfăptuirea scopurilor Fundaţiei C.R.I.M.M. şi a hotărîrilor consiliului de administraţie.
    ART. 24
    Vicepreşedinţii sînt aleşi prin vot deschis de către consiliul de administraţie pentru o perioada de 3 ani. Ei îndeplinesc următoarele atribuţii:
    a) acţionează pentru a determina înfăptuirea scopurilor Fundaţiei C.R.I.M.M. şi a hotărîrilor consiliului de administraţie;
    b) înlocuiesc în funcţie pe preşedinte atunci cînd acesta lipseşte temporar, în condiţiile art. 23 lit. a) alin. 2.
    ART. 25
    Directorul general este numit de consiliul de administraţie şi are următoarele atribuţii:
    a) participa la şedinţele consiliului de administraţie, fără a avea drept de vot, cu excepţia cazului în care cumulează şi funcţia de membru al consiliului de administraţie;
    b) asigura conducerea operativă curenta a Fundaţiei C.R.I.M.M. între şedinţele consiliului de administraţie;
    c) urmăreşte şi sprijină realizarea programului anual de activitate al Fundaţiei C.R.I.M.M. şi a bugetului de venituri şi cheltuieli;
    d) elaborează şi aplica regulamentul de ordine interioară;
    e) facilitează legăturile cu celelalte organisme, asociaţii, institute şi agenţi economici interesaţi, din ţara şi din străinătate;
    f) facilitează participarea la reuniuni, simpozioane, colocvii, conferinţe, pe plan naţional şi internaţional, a căror problematica prezintă interes pentru Fundaţia C.R.I.M.M.;
    g) reprezintă şi angajează Fundaţia C.R.I.M.M. în relaţiile cu terţii, în limitele competentei ce-i este conferita de preşedinte, potrivit art. 23 lit. a) alin. 2;
    h) întocmeşte schemele de organizare şi salarizare, pe care le supune aprobării consiliului de administraţie;
    i) primeşte, analizează şi rezolva reclamaţiile cu privire la prestaţiile pe care le fac salariaţii în domeniul serviciilor şi asistenţei;
    j) angajează şi concediază personalul;
    k) supraveghează funcţionarea tuturor serviciilor.
    ART. 26
    În caz de urgenta, directorul general poate lua decizii, sub rezerva ratificării acestora de către consiliul de administraţie în prima şedinţa.
    Directorul general este răspunzător direct, în fata consiliului de administraţie, pentru actele şi faptele sale, în cazul încălcării legislaţiei sau a dispoziţiilor primite.
    Directorul general prezintă, lunar sau ori de cîte ori i se solicita, rapoarte de activitate consiliului de administraţie.
    ART. 27
    Organul de control al Fundaţiei C.R.I.M.M. este comisia de cenzori, compusă din 3 membri, dintre care 2 vor fi desemnaţi de către adunarea generală din rindul membrilor săi, iar unul va fi nominalizat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
    Pînă la constituirea adunării generale, cenzorii vor fi numiţi de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, Secretariatul General al Guvernului şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
    Cenzorii pot primi o indemnizaţie lunară, în aceleaşi condiţii ca şi membrii consiliului de administraţie.
    Nu pot fi cenzori:
    a) rudele şi afinii pînă la al patrulea grad inclusiv sau sotii membrilor consiliului de administraţie;
    b) persoanele care primesc sub orice forma, pentru alte funcţii decît aceea de cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la fundaţie sau de la membrii consiliului de administraţie.
    ART. 28
    Fundaţia C.R.I.M.M. poate constitui comisii consultative de specialitate, permanente sau temporare, în baza hotărîrii consiliului de administraţie.

    V. Centrele de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii

    ART. 29
    Fundaţia C.R.I.M.M. are ca scop sprijinirea constituirii şi funcţionarii, în fiecare reşedinţa de judeţ şi în municipiul Bucureşti, a centrelor de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii.
    Centrele de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii îşi propun promovarea şi dezvoltarea, în plan local, a întreprinderilor mici şi mijlocii prin:
    a) elaborarea, în cadrul strategiei generale furnizate de Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, a unor programe locale specifice;
    b) coordonarea, la nivelul judeţului şi al municipiului Bucureşti, a acţiunilor în favoarea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii;
    c) asigurarea cu suport şi asistenta tehnica a întreprinderilor mici şi mijlocii;
    d) formarea şi perfecţionarea personalului de specialitate, a consultantilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii;
    e) colectarea şi distribuirea de informaţii statistice privind dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii din zona respectiva.
    ART. 30
    Organizaţiile constituite din initiativa proprie sau din initiativa Fundaţiei C.R.I.M.M., care îşi insusesc scopurile acesteia, vor putea primi un ajutor financiar de la Fundaţia C.R.I.M.M.
    Acest ajutor se acorda, pe baza cererii organizaţiei interesate, însoţite de documente dovedind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la primul alineat, prin hotărîre a consiliului de administraţie.

    VI. Patrimoniul Fundaţiei C.R.I.M.M.

    ART. 31
    Patrimoniul Fundaţiei C.R.I.M.M. se completează cu donaţii, subvenţii, contribuţii, legate, bunuri mobile şi imobile, fonduri obţinute din ţara şi din străinătate, în lei şi în valuta, de la persoane fizice şi juridice, din activităţi proprii şi din orice mijloace prevăzute de lege.
    ART. 32
    Veniturile Fundaţiei C.R.I.M.M. provin din:
    a) donaţii ale membrilor sau terţilor, persoane fizice şi juridice din România şi din străinătate;
    b) vînzarea publicaţiilor proprii şi a celor obţinute prin schimb;
    c) taxe pentru executarea unor lucrări, studii, programe, expertize, angajate pe baze contractuale, în condiţiile legii;
    d) taxe pentru participarea la cursuri sau alte activităţi ştiinţifice organizate de fundaţie sau în cooperare.
    ART. 33
    Fundaţia C.R.I.M.M. elaborează bugetul de venituri şi cheltuieli şi întocmeşte bilanţul contabil, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
    ART. 34
    Gestiunea Fundaţiei C.R.I.M.M. se va tine de către personal calificat şi este supusă controlului membrilor comisiei de cenzori.
    Fundaţia C.R.I.M.M. poate deschide cont la orice banca din România sau din străinătate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
    Operaţiunile financiare ale Fundaţiei C.R.I.M.M. se vor putea face numai cu semnătura preşedintelui sau a persoanei desemnate de acesta, în mod expres, prin împuternicire scrisă şi purtind sigiliul Fundaţiei C.R.I.M.M.
    ART. 35
    Fundaţia C.R.I.M.M. are sigiliu şi însemne proprii.
    ART. 36
    Prezentul statut este valabil pe toată durata Fundaţiei C.R.I.M.M., modificarea sau completarea sa urmînd a se face în forma scrisă şi cu îndeplinirea condiţiilor legale de fond şi de forma.
    Prevederile art. 16 alin. 2 şi 3 au drept scop iniţierea activităţii Fundaţiei C.R.I.M.M. şi nu afectează în nici un fel caracterul neguvernamental al acesteia.
    Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. recunosc prin aderare prevederile prezentului statut.
    ART. 37
    Prevederile prezentului statut se completează cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.


    ANEXA 2

                              FUNDAŢIA
           "CENTRUL ROMÂN PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII"



     Număr total de personal 53


                             ┌──────────────────────────┐
                             │Consiliul de administraţie│
                             └────────────┬─────────────┘
                             ┌────────────┴─────────────┐
                             │ Preşedinte │
                             └────────────┬─────────────┘
                             ┌────────────┴─────────────┐
                             │ Vicepreşedinte │
                             └────────────┬─────────────┘ ┌─────────────────────────┐
                             ┌────────────┴─────────────┐ │ Serviciul de contencios │
                             │ Director general ├───┤ Oficiul juridic │
                             └────────────┬─────────────┘ └─────────────────────────┘
               ┌──────────────────────────┴──────────┬─────────────────────────┐
               │ ┌────────────┼────────────┐ │
┌──────────────┴─────────────────┐┌─────┴─────┐┌─────┴─────┐┌─────┴─────┐┌─────┴──────┐
│ Direcţia economică ││ Direcţia ││ Direcţia ││ ││ │
├─────────────────┬──────────────┤│ studii ││informaţii,││ Direcţia ││ │
│Biroul financiar,│ Serviciul ││ economice ││relaţii cu ││dezvoltarea││ Direcţia │
│ contabilitate, │ secretariat, ││ şi ││ publicul ││resurselor ││operatională│
│ personal, │administraţie,││legislative││ şi ││ umane ││ │
│ salarizare │ protocol ││ ││mass-media ││ ││ │
└─────────────────┴──────────────┘└───────────┘└───────────┘└───────────┘└────────────┘


    NOTĂ:
    În numărul maxim de posturi prevăzut nu se include personalul aferent activităţilor de dactilografiere, secretariat, administrativ, de deservire, pază, curierii şi muncitorii, care poate fi de cel mult 15% din numărul total de posturi aprobat.

                            -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016