Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 394 din 15 iulie 1994  privind infiintarea Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 394 din 15 iulie 1994 privind infiintarea Societatii Comerciale "Geprocon" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 239 din 29 august 1994
În temeiul art. 3 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Societatea Comercialã "Geprocon" - S.A., persoana juridicã romana, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Aeroportului nr. 1, judeţul Iaşi, avînd obiectul de activitate şi capitalul social iniţial prevãzut în anexa nr. 1.
Societatea Comercialã "geprocon" - S.A. se înfiinţeazã pe baza dizolvãrii parţiale a Regiei Autonome a Apelor "Apele Romane".
ART. 2
Societatea comercialã pe acţiuni, înfiinţatã potrivit art. 1, se va organiza şi funcţiona în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu statutul prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Capitalul social iniţial al societãţii, în valoare de 221.254 mii lei, a fost stabilit în baza indicatorilor raportati la data de 31 decembrie 1993 şi are urmãtoarea structura:
a) active imobiliare - 214.493 mii lei;
b) active circulante - 6.761 mii lei.
Activul şi pasivul se preiau de cãtre societatea nou-înfiinţatã pe baza de protocol de predare-primire de la Regia Autonomã a Apelor "Apele Romane".
ART. 4
Personalul trecut la societatea comercialã nou-înfiinţatã se considera transferat.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 6
Patrimoniul Regiei Autonome a Apelor "Apele Romane", stabilit la <>art. 3 din Hotãrîrea Guvernului nr. 196/1991 (republicatã), se diminueazã corespunzãtor cu partea din valoarea patrimoniului transmisã societãţii comerciale nou-înfiinţate.
ART. 7
Orice dispoziţie contrarã prezentei hotãrîri se abroga.

p. PRIM-MINISTRU
DAN MIRCEA POPESCU,
ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale

Contrasemneazã:
-------------------
Ministrul apelor, pãdurilor
şi protecţiei mediului,
Aurel Constantin Ilie

Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

------------------------------------------------------------------------------
Denumirea Valoarea
societãţii capitalului Unitatea care
comerciale Sediul Obiectul social îşi înceteazã
care se principal de activitate - mii lei - activitatea
înfiinţeazã a) active
imobilizate
b) active
circulante
------------------------------------------------------------------------------
Societatea - Municipiul - Executa foraje hidrogeografice 221.254 Şantierul de
Comercialã Iaşi, str. de cercetare şi exploatare pînã a)214.493 construcţii-
"Geprocon" Aeroportului pînã la 250 m adîncime, inclusiv b) 6.761 montaj -
- S.A. nr. 1, pompari experimentale cu instalaţii Atelierul de
judeţul Iaşi aer lift; studii şi
proiectare;
- foraje şi studii geotehnice; Compartimentul
de lucrãri
geologice
- foraje orizontale, subtraversari aparţinînd
piloti forati; Regiei Auto-
- injectii de impermeabilizare sau nome a Apelor
consolidare; "Apele
- întocmeşte regulamente de exploatare Romane" *) -
şi grafice dispecer pentru acumulari Filiala Iaşi
de apa;
- documentaţii tehnice pentru lucrãri
de regularizari de riuri, apãrãri de
maluri, acumulari de apa cu folosinţe
complexe, posturi hidrometrice de
mãsurare a debitelor de apa, alimentari
cu apa, canalizari şi staţii de epurare;
- studii topografice complexe de docu-
mentatii de terenuri pentru stabilirea
patrimoniului;
- studii de gospodãrire a apelor pentru
folosinţe consumatoare de apa;
- tehnologii de execuţie şi lucrãri de
organizare de şantier;
- produse software în domeniile specificate
mai sus;
- studii geotehnice şi hidrogeologice;
- executa lucrãri de regularizari de riuri,
apãrãri de maluri, baraje, îndiguiri,
alimentari cu apa, canalizari şi staţii de
epurare construcţii civile, cai de comunicaţie
de interes local, precum şi reparaţii la
tipurile de lucrãri menţionate;
- construcţii şi instalaţii de debitmetrie
pe canale deschise şi conducte forţate;
- produse şi prestãri de servicii specifice
activitãţii de construcţii, transporturi şi
mecanizare în ţara şi în strãinãtate;
- activitãţi de import-export şi comercializare
în cadrul obiectului de activitate.
------------------------------------------------------------------------------
*) Regia Autonomã a Apelor "Apele Romane" a fost înfiinţatã prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 196/1991 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 77 din 13 aprilie 1991, modificatã prin Hotãrîrea Guvernului nr. 53/1993, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 19 februarie 1993, şi a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 19 februarie 1993.

ANEXA 2

STATUTUL
Societãţii Comerciale "Geprocon" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata
ART. 1
Denumirea
Denumirea societãţii este Societatea Comercialã "Geprocon" - S.A.
ART. 2
Forma juridicã
Societatea Comercialã "Geprocon" - S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul
Sediul societãţii este în România, municipiul Iaşi, str. Aeroportului nr. 1, judeţul Iaşi.
Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agenţii situate şi în alte localitãţi din ţara şi în strãinãtate, în conformitate cu necesitãţile legale de îndeplinirea activitãţilor şi obiectivelor sale.
ART. 4
Durata de funcţionare
Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data înregistrãrii la Registrul comerţului.
CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate al societãţii
ART. 5
Scopul societãţii
Scopul societãţii este efectuarea de prestãri de servicii şi lucrãri în domeniile: studii şi lucrãri geologice, hidrogeologice şi geotehnice, studii topografice, proiectare, construcţii-montaj pentru alimentari cu apa, canalizari şi staţii de epurare, construcţii civile şi industriale, construcţii hidrotehnice şi de îmbunãtãţiri funciare, precum şi reparaţii la aceste tipuri de lucrãri.
ART. 6
Obiectul de activitate
Obiectul de activitate al societãţii este:
- executa foraje hidrogeologice de cercetare şi exploatare pînã la 250 m adîncime, inclusiv pompari experimentale cu instalaţii aer lift;
- foraje şi studii geotehnice;
- foraje orizontale, subtraversari piloti forati;
- injectii de impermeabilizare sau consolidare;
- întocmeşte regulamente de exploatare şi grafice-dispecer pentru acumulari de apa;
- documentaţii tehnice pentru lucrãri de regularizari de riuri, apãrãri de maluri, acumulari de apa cu folosinţe complexe, posturi hidrometrice de mãsurare a debitelor de apa, alimentari cu apa, canalizari şi staţii de epurare;
- studii topografice complexe şi documentaţii de terenuri pentru stabilirea patrimoniului;
- studii de gospodãrirea apelor pentru folosinţe consumatoare de apa;
- tehnologii de execuţie şi lucrãri de organizare de şantier;
- produse software în domeniile specificate mai sus;
- studii geotehnice şi hidrogeologice;
- executa lucrãri de regularizari de riuri, apãrãri de maluri, baraje, îndiguiri, alimentari cu apa, canalizari şi staţii de epurare construcţii civile, cai de comunicaţii de interes local, precum şi reparaţii la tipurile de lucrãri menţionate;
- construcţii şi instalaţii de debitmetrie pe canale deschise şi conducte forţate;
- produse şi prestãri de servicii specifice activitãţii de construcţii, transporturi şi mecanizare în ţara şi în strãinãtate;
- activitãţi de import-export şi comercializare în cadrul obiectului de activitate.
CAP. 3
Capitalul social, acţiunile
ART. 7
Capitalul social
Capitalul social este fixat la suma de 221.254 mii lei, împãrţit în 44.250 acţiuni nominative în valoare de 5.0000 lei fiecare.
Capitalul social iniţial este în întregime subscris de statul roman, în calitate de acţionar unic, şi vãrsat în întregime la data constituirii societãţii.
Capitalul social iniţial este deţinut de statul roman, ca unic acţionar, pînã la transmiterea acţiunilor, parţial sau în totalitate, din proprietatea statului cãtre persoane fizice sau juridice, în condiţiile legii.
ART. 8
Acţiunile
Acţiunile societãţii sînt nominative şi vor cuprinde: denumirea şi durata societãţii, numãrul Monitorului Oficial al României în care s-a fãcut publicarea, numãrul din Registrul comerţului sub care se afla înmatriculatã societatea, capitalul social, numãrul acţiunilor şi numãrul de ordine, valoarea nominalã a acţiunilor şi vãrsãmintele efectuate, numele, prenumele şi domiciliul acţionarului, sau, dupã caz, denumirea şi sediul acestuia, avantajele acordate fondatorilor.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie şi care se pãstreazã la sediul societãţii.
ART. 9
Reducerea sau mãrirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau mãrit pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 10
Drepturi şi obligaţii decurgind din deţinerea de acţiuni
Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionari, potrivit legii, conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv alte drepturi prevãzute în statut.
Deţinerea acţiunii implica adeziunea, de drept, la statut.
Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii rãspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.
Capitalul social al societãţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale actionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra partii din profitul societãţii ce i se va repartiza de cãtre adunarea generalã a actionarilor sau a cotei-pãrţi cuvenite acestuia la lichidarea societãţii, efectuatã în condiţiile prezentului statut.
ART. 11
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor, între acţionari sau terţi, se poate face potrivit legii.
Cesiunea acţiunilor se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 12
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa în localitatea în care se afla sediul societãţii. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.
CAP. 4
Organele de conducere
A. Adunarea generalã a actionarilor
ART. 13
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii care decide asupra activitãţii acesteia şi stabileşte politica ei economicã şi promotionala.
Adunãrile generale a actionarilor sînt ordinare şi extraordinare.
ART. 14
Adunarea generalã ordinarã
Adunarea generalã ordinarã se întruneşte cel puţin o data pe an, în cel mult 3 luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar. În afarã de dezbaterea altor probleme înscrise pe ordinea de zi, adunarea generalã este obligatã:
a) sa analizeze raportul de activitate al consiliului de administraţie şi sa aprobe direcţiile principale de acţiune în viitor;
b) sa analizeze şi sa aprobe bilanţul anual, contul de profit şi pierderi, destinaţia şi repartizarea profitului, dividendele ce se distribuie actionarilor, precum şi descãrcarea de gestiune a administratorilor, pe baza raportului consiliului de administraţie asupra activitãţii societãţii şi a raportului comisiei de cenzori;
c) sa aleagã membrii consiliului de administraţie şi cenzorii şi sa le stabileascã remuneraţia pentru exerciţiul în curs;
d) sa aprobe emiterea de acţiuni şi de alte hirtii de valoare;
e) sa se pronunţe asupra gestiunii administratorilor;
f) sa aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli şi programul de activitate pe anul în curs.
ART. 15
Organizarea adunãrii generale ordinare
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri astfel:
a) dacã, la prima convocare, actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social;
b) dacã adunarea generalã nu poate lucra datoritã neîndeplinirii condiţiilor de la lit. a), adunarea generalã ce se va întruni, dupã o a doua convocare, poate sa ia hotãrîri asupra problemelor incluse pe ordinea de zi a celei dintii adunãri, dacã actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
ART. 16
Adunarea generalã extraordinarã
Adunarea generalã extraordinarã se întruneşte ori de cîte ori este necesar a se lua o hotãrîre pentru:
a) mãrirea, reducerea sau întregirea capitalului social;
b) emiterea de acţiuni şi de alte titluri de valoare;
c) schimbarea sediului;
d) fuziunea cu alte societãţi;
e) dizolvarea anticipata a societãţii.
ART. 17
Organizarea adunãrii generale extraordinare
Adunarea generalã extraordinarã este valabil constituitã dacã, la data convocãrii acesteia, sînt prezenţi actionarii reprezentind 3/4 din capitalul social, iar hotãrîrile sînt luate cu votul unui numãr de acţionari care sa reprezinte cel puţin 1/2 din capitalul social. Dacã adunarea generalã nu se poate tine din cauza numãrului insuficient de acţionari, la convocarea urmãtoare adunarea generalã este valabil constituitã dacã sînt prezenţi acţionari reprezentind 1/2 din capitalul social, iar hotãrîrile sînt luate cu votul unui numãr de acţionari care sa reprezinte cel puţin 1/3 din capitalul social.
ART. 18
Convocarea adunãrii generale
Administratorii societãţii au dreptul de a convoca adunarea generalã ori de cîte ori considera ca este necesar, precum şi obligaţia de a o convoca la cererea actionarilor reprezentind cel puţin 1/10 din capitalul social, dacã la cerere sînt invocate probleme ce intra în atribuţiile adunãrii generale.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României şi într-unul dintre cotidienele de larga circulaţie.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii generale, data urmãtoarei adunãri, în cazul cînd prima nu se poate întruni, precum şi ordinea de zi, cu prezentarea explicita a tuturor problemelor ce vor face obiectul dezbaterilor adunãrii generale.
Termenul de întrunire a adunãrii generale este de minimum 15 zile de la data publicãrii convocãrii, iar dacã adunarea este convocatã la cererea actionarilor, nu poate depãşi 30 de zile de la data cererii, în condiţiile prezentului acord.

Reprezentarea actionarilor
Actionarii care nu pot participa la adunarea generalã pot fi reprezentaţi numai de alţi acţionari, în baza unei procuri speciale, depuse la sediul societãţii comerciale cu cel puţin 5 zile înainte de data adunãrii generale.
ART. 19
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã a actionarilor
Hotãrîrile adunãrii generale se iau prin vot deschis sau secret, dupã caz.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea şi revocarea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, precum şi pentru adoptarea hotãrîrii referitoare la rãspunderea administratorilor.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar şi pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 20
Conducerea adunãrii generale
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de cãtre preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã, dintre membrii adunãrii generale, doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor şi sa întocmeascã procesul-verbal al adunãrii.
Procesul-verbal al adunãrii generale va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
Procesul-verbal al adunãrii generale se va scrie în registrul şedinţelor adunãrilor generale, care va fi sigilat şi parafat.
La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale a actionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societãţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului şi ai salariaţilor.
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesului capitalului de stat, potrivit legii.
Împuterniciţii mandatati vor reprezenta interesele capitalului de stat, pînã la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizãrii societãţilor comerciale nr. 58/1991, atribuţiile ministerului de resort fiind îndeplinite de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.

B. Consiliul de administraţie
ART. 21
Componenta
Societatea Comercialã "Geprocon" - S.A. este administratã de cãtre consiliul de administraţie, compus din 5 administratori.
ART. 22
Organizarea
Membrii consiliului de administraţie sînt aleşi de adunarea generalã a actionarilor pentru o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani. Administratorii pot avea şi calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant; durata pentru care este ales noul administrator va fi egala cu perioada care a rãmas pînã la expirarea mandatului predecesorului sau.
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori şi cu cea de director persoanele care, potrivit legii, sînt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare şi luare de mitã, trafic de influenta, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege referitoare la societãţile comerciale.
Fiecare administrator va depune, în termenul prevãzut de lege, garanţia aprobatã de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
La prima şedinţa, consiliul de administraţie alege, dintre membrii sãi, un preşedinte şi doi vicepreşedinţi. Preşedintele este şi directorul general al societãţii.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii, lunar şi ori de cîte ori este nevoie, la convocarea unuia dintre membrii sãi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor consiliului de administraţie este necesarã prezenta a cel puţin 1/2 din numãrul membrilor sãi.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, se scrie într-un registru sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie.
Procesul-verbal este semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de persoana care l-a întocmit.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
Membrii consiliului de administraţie vor putea executa orice act care este legal şi legat de administrarea societãţii, în interesul acesteia şi în limitele drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi a comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Membrii consiliului de administraţie, rãspund individual sau solidar, dupã caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, de la statut sau pentru greşeli în administrarea societãţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin hotãrîrea adunãrii generale.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie, compus din membri aleşi dintre administratori, fixindu-le în acelaşi timp şi remuneraţia.
Decizia consiliului de administraţie privind suma necesarã remunerãrii membrilor comitetului de direcţie va trebui sa fie ratificatã de adunarea generalã.
Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor sãi.
Comitetul de direcţie este obligat sa prezinte, la fiecare şedinţa a consiliului de administraţie, registrul sau de deliberãri.
În comitetul de direcţie votul nu poate fi dat prin delegaţie.
Consiliul de administraţie poate oricind revoca persoanele numite în comitetul de direcţie.
ART. 23
Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba structura organizatoricã, atribuţiile şi competentele personalului, numãrul de angajaţi şi nivelul de salarizare;
b) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare şi regulamentul de ordine interioarã;
c) stabileşte şi aproba regimul semnaturilor şi al imputernicitilor în cadrul societãţii;
d) stabileşte planul de marketing;
e) aproba operaţiunile de vînzare şi cumpãrare de bunuri, potrivit competentelor asortate;
f) aproba încheierea sau rezilierea contractelor cu terţii, potrivit competentelor aprobate;
g) supune aprobãrii adunãrii generale a actionarilor, în termen de 90 de zile de la încheierea exerciţiului economic-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de buget al societãţii pe anul în curs;
h) stabileşte nivelul veniturilor şi cheltuielilor societãţii, al investiţiilor proprii şi al reparaţiilor capitale, precum şi actele de dispoziţie ce urmeazã a se efectua, în cadrul prevederilor legale, cu privire la bunurile societãţii;
i) aproba documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãri proprii;
j) face propuneri adunãrii generale a actionarilor cu privire la mãrirea, micşorarea şi reîntregirea capitalului social, precum şi cu privire la emiterea şi modul de distribuire a acţiunilor.
CAP. 5
Gestiunea societãţii
ART. 24
Comisia de cenzori
Gestiunea societãţii este controlatã de cãtre acţionari şi de cãtre comisia de cenzori formatã din trei membri, care trebuie sa fie acţionari, cu excepţia cenzorilor contabili.
Cenzorii sînt aleşi de cãtre adunarea generalã a actionarilor, unul dintre aceştia fiind recomandat de cãtre Ministerul Finanţelor.
Adunarea generalã alege, de asemenea, acelaşi numãr de cenzori supleanţi, care vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
Cenzorii vor depune, în termenul prevãzut de lege, o garanţie reprezentind o treime din garanţia cerutã administratorilor.
Pentru a-şi putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societãţii, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului economico-financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
b) la închiderea exerciţiului economico-financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi a informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societãţii, a bilanţului contabil şi a controlului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea societãţii controleazã operaţiunile de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul sau de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului societãţii.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, dacã aceasta nu au fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societãţii) sau ori de cîte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completeazã cu dispoziţiile legale în acest sens.
Cenzorii şi cenzorii supleanţi sînt numiţi pe o perioada de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numãrul cenzorilor trebuie sa fie impar.
Sînt incompatibile cu calitatea de cenzori persoanele care intra sub incidenta art. 112 alin. 2 din Legea nr. 31/1990.
CAP. 6
Activitatea economico-financiarã
ART. 25
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 26
Personalul societãţii
Salarizarea personalului se face conform legislaţiei în vigoare. Plata salariilor, a impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurãri sociale se face potrivit legii.
ART. 27
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea mijloacelor fixe se determina în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 28
Evidenta contabila şi bilanţul contabil
Societatea va tine evidenta contabila în lei, va întocmi anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe baza normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform legii.
ART. 29
Calculul şi repartizarea profitului
Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii şi se reflecta în bilanţul contabil.
Profitul rãmas dupã plata impozitului pe profit se repartizeazã conform prevederilor legale.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de cãtre societate, în condiţiile legii, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului contabil, de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va lua mãsuri în consecinta.
Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se va face proporţional cu aportul la capitalul social.
ART. 30
Registrele societãţii
Societatea va tine registrele prevãzute de lege.
CAP. 7
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
ART. 31
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor.
ART. 32
Dizolvarea
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
a) imposibilitatea realizãrii obiectului societãţii;
b) falimentul;
c) pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
d) reducerea numãrului de acţionari la mai puţin de cinci, dacã au trecut mai mult de 6 luni fãrã a fi completat;
e) existenta forţei majore invocate de orice acţionar, în cazul în care aceasta dureazã mai mult de 8 luni, iar adunarea generalã a actionarilor constata ca funcţionarea societãţii nu mai este posibila;
f) în orice alte situaţii, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, luatã în unanimitate.
Dizolvarea societãţii comerciale trebuie sa fie înscrisã în Registrul comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 33
Lichidarea
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 34
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
Litigiile nãscute în raporturile contractuale din societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 8
Dispoziţii finale
ART. 35
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.


---------------------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016