Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 38 din 26 februarie 1997  privind reorganizarea activitatii aeroporturilor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 38 din 26 februarie 1997 privind reorganizarea activitatii aeroporturilor din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 34 din 4 martie 1997
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã regiile autonome ale aeroporturilor din România, cu denumirile, sediile şi patrimoniile prevãzute în anexa nr. 1, prin divizarea Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" Bucureşti.
(2) Regiile autonome ale aeroporturilor din România, regii autonome de interes naţional cu specific deosebit, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
(3) Regia Autonomã "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" îşi desfãşoarã activitatea în aceleaşi condiţii stabilite pentru cele 15 regii autonome înfiinţate prin prezenta hotãrîre.
ART. 2
Regiile autonome nou-înfiinţate sînt persoane juridice şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Patrimoniile iniţiale ale regiilor autonome înfiinţate sînt cele prevãzute în anexa nr. 1, conform datelor din bilanţul contabil la 30 septembrie 1996 al Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" Bucureşti, care se desfiinţeazã.
(2) Patrimoniile regiilor autonome înfiinţate vor fi definitivate prin procesele-verbale de predare-primire încheiate între acestea şi Regia Autonomã "Aeroporturile Teritoriale" Bucureşti, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrîri, pe baza bilanţului contabil la 31 decembrie 1996.
(3) Regiile autonome nou-înfiinţate vor prelua în completare, în patrimoniu, lucrãrile de investiţii în curs de execuţie.
ART. 4
Regiile autonome de interes naţional cu specific deosebit, prevãzute la art. 1, au ca obiect de activitate:
a) administrarea şi exploatarea bazei aeroportuare proprii;
b) dirijarea şi deservirea la sol a aeronavelor româneşti şi strãine şi a pasagerilor;
c) organizarea, asigurarea şi efectuarea serviciilor de handling pe aeroport pentru aeronave româneşti şi strãine;
d) asigurarea securitãţii tuturor activitãţilor aeroportuare şi a mijloacelor tehnice din dotare;
e) coordonarea unitarã a activitãţilor şi serviciilor aeroportuare necesare deservirii la sol a traficului de pasageri şi de mãrfuri şi a activitãţilor de aviatie generalã şi militarã solicitate;
f) realizarea coordonãrii întregii activitãţi de la sol pe aeroport şi în zonele acestuia, asigurind securitatea aeronavelor, instalaţiilor, clãdirilor, pasagerilor şi bunurilor transportate sau în tranzit, în conformitate cu prevederile reglementãrilor naţionale şi internaţionale în domeniu;
g) dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea pistelor, cãilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor şi construcţiilor, a celorlalte mijloace din dotare, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara;
h) realizarea cooperãrii din domeniul sau de activitate, potrivit competentelor, cu instituţiile similare din alte state şi cu organizaţiile internaţionale de profil;
i) efectuarea directa de operaţiuni de comerţ exterior pentru activitatea proprie prin compartimente proprii şi realizarea importului de echipamente şi piese de schimb.
ART. 5
(1) Cheltuielile de administrare şi de întreţinere ale regiilor autonome de interes naţional cu specific deosebit se asigura din veniturile proprii şi, în completare, de la bugetul de stat, sub forma de transferuri, în limita prevederilor aprobate anual prin legea bugetului de stat.
(2) Cheltuielile de capital ale regiilor autonome de interes naţional cu specific deosebit se acoperã din resurse proprii şi, în completare, din alocaţii de la bugetul de stat, în limita prevederilor aprobate prin legea bugetarã anuala.
ART. 6
(1) Personalul aeroporturilor din cadrul Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" Bucureşti trece la regiile autonome înfiinţate prin prezenta hotãrîre, se considera transferat şi îşi pãstreazã funcţia, gradul sau treapta profesionalã şi gradatia avutã.
(2) Personalul din aparatul central al Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" Bucureşti, disponibilizat ca urmare a reorganizãrii, care se încadreazã în termen de 30 de zile la una dintre regiile autonome înfiinţate potrivit art. 1 alin. (1), se considera transferat în interesul serviciului.
ART. 7
(1) Salarizarea personalului din regiile autonome de interes naţional cu specific deosebit se face în conformitate cu prevederile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 523/1996 .
(2) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza şi indemnizaţiile de conducere care se aplica personalului din regiile autonome care se înfiinţeazã sînt cele prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 din <>Hotãrîrea Guvernului nr. 523/1996 pentru regiile autonome fãrã unitãţi componente.
ART. 8
Pentru serviciile aeroportuare efectuate persoanelor fizice şi juridice romane sau strãine, precum şi pentru activitãţile specificate în anexa nr. 2, consiliile de administraţie vor stabili, potrivit legii, tarife şi redevenţe în lei şi în valuta, cu respectarea reglementãrilor interne şi a înţelegerilor internaţionale în domeniu.
ART. 9
Pentru aeroporturile care nu au statut de aeroport internaţional, la solicitarea directorului regiei autonome se pot opera curse aeriene în traficul internaţional de pasageri şi de mãrfuri, cu aprobarea Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanţelor, Ministerului Apãrãrii Naţionale şi a Ministerului de Interne, obţinutã cu cel puţin 48 de ore înainte.
ART. 10
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 11
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, anexa nr. 2 la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 22 septembrie 1995, se completeazã, la capitolul "Regii autonome", cu regiile autonome cuprinse în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre, dîndu-se acestora o noua numerotare.
(2) La aceeaşi data, <>Hotãrîrea Guvernului nr. 512/1996 privind reorganizarea unor regii autonome aeroportuare care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor se abroga.
(3) Textele din <>Hotãrîrea Guvernului nr. 523/1996 şi din anexele nr. 1, 2 şi 3 la aceasta, care se referã la Regia Autonomã "Aeroporturile Teritoriale" Bucureşti, desfiintata, şi la unitãţile componente ale acesteia, se abroga.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

ANEXA 1

LISTA
regiilor autonome care se înfiinţeazã prin divizarea Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale" Bucureşti

-------------------------------------------------------------------------------
Patrimoniul
Nr. Denumirea existent la 30
crt. regiei autonome Sediul regiei autonome septembrie 1996
- mii lei -
-------------------------------------------------------------------------------
1. Aeroportul Arad Arad, Str. Bodrogului, judeţul Arad 16.102.491
2. Aeroportul Bacau Bacau, Str. Aeroportului nr. 1,
judeţul Bacau 1.057.555
3. Aeroportul Baia Mare Comuna Tautii Magheraus, judeţul
Maramures 4.703.534
4. Aeroportul Caransebes, Str. Aeroportului nr. 1,
Caransebes judeţul Caras-Severin 514.566
5. Aeroportul Cluj-Napoca, str. Traian Vuia nr. 149,
Cluj-Napoca judeţul Cluj 3.415.340
6. Aeroportul Comuna Mihail Kogalniceanu, sos. Tudor
Internaţional Vladimirescu nr. 4, judeţul Constanta 14.021.681
Constanta-Mihail
Kogalniceanu
7. Aeroportul Craiova Craiova, sos. Craiova-Bucureşti km 7,
judeţul Dolj 1.026.489
8. Aeroportul Iaşi Iaşi, judeţul Iaşi 800.056
9. Aeroportul Oradea Oradea, Calea Aradului km 6, judeţul Bihor 1.622.085
10. Aeroportul Satu Mare Sos. Satu Mare-Zalau km 9,5, judeţul
Satu Mare 8.718.792
11. Aeroportul Sibiu Sibiu, sos. Alba Iulia nr. 73, judeţul
Sibiu 3.012.210
12. Aeroportul Suceava Comuna Salcea, judeţul Suceava 3.214.148
13. Aeroportul Tirgu Comuna Vidrasau, judeţul Mures 4.006.849
Mures
14. Aeroportul Timişoara, Bd. Revoluţiei nr. 3-5,
Internaţional judeţul Timis 22.575.871
Timişoara
15. Aeroportul Tulcea Sos. Tulcea-Constanta km 15, judeţul
Tulcea 4.624.990
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2

REGULAMENTUL-CADRU DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Regiei Autonome "Aeroportul ............................."

I. Dispoziţii generale
ART. 1
Regia Autonomã "Aeroportul .................", regie autonomã de interes naţional cu specific deosebit, cu personalitate juridicã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, beneficiazã de transferuri de la bugetul de stat, în condiţiile art. 5 din hotãrîre, se organizeazã şi funcţioneazã în condiţiile legii şi potrivit prevederilor prezentului regulament.
ART. 2
Sediul Regiei Autonome "Aeroportul ................." este în ............, str. ...... nr. ......., judeţul .............. .

II. Obiectul de activitate
ART. 3
Regia Autonomã "Aeroportul ................." are ca obiect de activitate:
a) administrarea şi exploatarea bazei aeroportuare proprii;
b) dirijarea şi deservirea la sol a aeronavelor româneşti şi strãine şi a pasagerilor;
c) organizarea, asigurarea şi efectuarea serviciilor de handling pe aeroport, pentru aeronave româneşti şi strãine;
d) asigurarea securitãţii tuturor activitãţilor aeroportuare şi a mijloacelor tehnice din dotare;
e) coordonarea unitarã a activitãţilor şi serviciilor aeroportuare necesare deservirii la sol a traficului de pasageri şi de mãrfuri şi a activitãţilor de aviatie generalã şi militarã solicitate;
f) realizarea coordonãrii întregii activitãţi de la sol pe aeroport şi în zonele acestuia, asigurind securitatea aeronavelor, instalaţiilor, clãdirilor, pasagerilor şi bunurilor transportate sau în tranzit, în conformitate cu prevederile reglementãrilor naţionale şi internaţionale în domeniu;
g) dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea pistelor, cãilor de rulare şi platformelor, echipamentelor, instalaţiilor şi construcţiilor, a celorlalte mijloace din dotare, precum şi introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara;
h) realizarea cooperãrii în domeniul sau de activitate, potrivit competentelor, cu instituţiile similare din alte state şi cu organizaţiile internaţionale de profil;
i) efectuarea directa de operaţiuni de comerţ exterior pentru activitatea proprie prin compartimente proprii şi realizarea importului de echipamente şi piese de schimb.
ART. 4
Pentru realizarea obiectului de activitate, Regia Autonomã "Aeroportul ................." are urmãtoarele atribuţii principale:

a) în domeniul tehnic
1. asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea întregii infrastructuri aeroportuare: pista, cai de rulare, platforme, drumuri de acces, parchinguri, aerogara, hangare şi alte construcţii sau dotãri care concura la buna desfãşurare a activitãţii aeroportuare în concordanta cu standardele internaţionale;
2. asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea echipamentelor şi instalaţiilor lor aeroportuare în sectoarele mecano-energetic, telecomunicaţii, de transport şi de deservire aeroportuara;
3. elaboreazã, aproba şi aplica norme tehnice proprii adaptate la specificul dotãrii pentru administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare proprii;
4. elaboreazã studii şi executa programe, prin asociere sau prin alte forme şi modalitãţi, cu parteneri din ţara şi din strãinãtate, pentru a asigura administrarea, exploatarea, dezvoltarea, modernizarea şi întreţinerea bazei aeroportuare;
5. organizeazã şi tine evidenta de cadastru al bazei aeroportuare;
6. analizeazã şi se pronunţa asupra proiectelor de construcţii-montaj elaborate pentru zonele cu servituţi aeronautice ale regiei autonome, în vederea avizãrii acestora de cãtre autoritatea aeronautica romana;
7. asigura semnalizarea şi balizarea tuturor construcţiilor existente în perimetrul aeroportuar, potrivit reglementãrilor internaţionale recunoscute în România;
8. organizeazã activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în conformitate cu reglementãrile aeronautice, concomitent cu instruirea şi atestarea pe posturi a pompierilor civili;
9. asigura controlul desfãşurãrii proceselor şi operaţiunilor aeroportuare în vederea respectãrii normelor şi regulamentelor de exploatare aeroportuara, de protecţie umanã şi a mediului înconjurãtor;
10. întocmeşte studii şi cercetãri referitoare la dezvoltarea, modernizarea şi optimizarea activitãţii aeroportuare, precum şi la impactul aeroportului în zona de influenta;
11. prin posibilitãţi proprii sau în colaborare cu parteneri din ţara sau din strãinãtate realizeazã, în condiţiile legii, activitãţi de import pentru activitatea proprie şi de aprovizionare tehnico-materialã a aeroportului;
12. ia mãsuri pentru perfecţionarea pregãtirii de specialitate, cu aport intern şi extern, a personalului regiei autonome, atesta calificarea acestuia pentru meserii specifice activitãţii aeroportuare, cu excepţia acelor meserii pentru care normele interne sau internaţionale în vigoare prevãd alte condiţii de atestare;

b) în domeniul operational
1. asigura aplicarea reglementãrilor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale potrivit anexelor la Convenţia de la Chicago privind aviaţia civilã internationala, precum şi a celorlalte reglementãri interne şi internaţionale în domeniul activitãţii aeroportuare;
2. asigura facilitãţile de infrastructura, mecano-energetic, de mijloace tehnice aeroportuare şi de servicii, necesare desfãşurãrii în bune condiţii, calitative şi de siguranta, a transporturilor aeriene de pasageri şi de mãrfuri, executate de transportatorii interni şi externi;
3. asigura datele de informare operativã interna şi internationala cu privire la starea şi funcţionarea sectoarelor şi a mijloacelor proprii care concura la activitatea aeroportuara;
4. asigura şi coordoneazã la nivelul aeroportului, prin personal propriu specializat, securitatea activitãţii de aviatie civilã, în colaborare cu forţele militare şi civile destinate acestui scop;
5. organizeazã şi coordoneazã elaborarea documentelor de organizare şi de mobilizare la locul de munca, metodologia de înştiinţare a personalului şi stabileşte mijloacele de alarmare în situaţii deosebite;
6. coordoneazã şi participa, prin personal propriu, la activitatea de alarmare, cãutare şi salvare a aeronavelor aflate în dificultate în zona de responsabilitate a aeroportului;
7. asigura spaţiile necesare pentru buna desfãşurare a activitãţilor pe aeroport, acordind prioritate celor destinate confortului pasagerilor şi fluidizarii traficului;
8. organizeazã şi executa controlul tehnic periodic pentru solicitarea omologãrii terenurilor şi instalaţiilor aeronautice proprii, în vederea emiterii certificatelor de exploatare sau prelungirii duratei lor de valabilitate;
9. asigura efectuarea controlului medical curent al personalului aeroportuar, iar, la cerere, pe baza de contract, şi al personalului aeronautic ce aparţine companiilor aeriene care opereazã pe aeroport, al personalului celorlalţi agenţi economici din zona; asigura, ocazional, asistenta medicalã, la cerere şi de urgenta, pentru public în aerogara şi aeroport, cît şi servicii pentru respectarea normelor igienico-sanitare;
10. asigura respectarea, de cãtre personalul propriu, a disciplinei muncii, a atribuţiilor de serviciu şi a celorlalte prevederi legale în desfãşurarea activitãţii aeroportuare;
11. asigura coordonarea întregii activitãţii desfãşurate pe platformele aeroportuare, în calitate de autoritate aeroportuara, conform normelor şi instrucţiunilor în vigoare. Totodatã, stabileşte norme, reglementãri specifice activitãţii şi conduitei din perimetrul aeroportuar propriu, obligatorii pentru agenţii economici şi pentru persoanele fizice;
12. organizeazã activitatea de management din structura regiei autonome, inclusiv dezvoltarea aplicãrii informaticii, în vederea asigurãrii rapide, computerizate, a informaţiilor necesare luãrii deciziilor tehnico-economice şi organizatorice;
13. în conformitate cu cerinţele creşterii calitãţii serviciilor oferite transportatorilor aerieni, pasagerilor, precum şi altor parteneri în traficul aerian, îşi poate diversifica prestaţiile în scopul creşterii veniturilor proprii şi al dezvoltãrii bazei aeroportuare;
14. asigura, contra cost, transportul personalului propriu, la şi de la locul de munca, cu autobuze din parcul propriu;

c) în domeniul economico-financiar
1. realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare proprii;
2. fundamenteazã politica de credite şi a altor surse de finanţare a regiei autonome;
3. elaboreazã programul propriu de dezvoltare şi face propuneri de finanţare pentru realizarea obiectivelor cuprinse în program, urmînd elaborarea şi avizarea legalã a documentaţiei tehnice;
4. efectueazã direct operaţiuni de comerţ exterior prin compartimente proprii şi realizeazã importul de echipamente şi piese de schimb;
5. identifica şi exploateazã toate sursele de venituri pentru rentabilizarea activitãţii pe care o desfãşoarã prin operaţiuni specifice;
6. autorizeaza şi aproba desfãşurarea unor activitãţi pe platforma aeroportuara, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu regulamentele specifice proprii, emise în acest scop. Autorizaţiile sînt emise în scopul asigurãrii functionarii aeroportului, respectînd condiţiile de securitate şi numai cu condiţia obţinerii de venituri;
7. se poate afilia la organe şi organisme internaţionale din domeniile obiectului sau de activitate.

III. Patrimoniul
ART. 5
Patrimoniul Regiei Autonome "Aeroportul ............" este cel determinat conform datelor din bilanţul contabil încheiat la data de 31 decembrie 1996.

IV. Structura organizatoricã
ART. 6
Structura organizatoricã şi funcţionarea regiei autonome, relaţiile în cadrul acesteia şi cu terţii în domeniile sale de activitate se stabilesc de cãtre consiliul de administraţie, în conformitate cu normele legale în vigoare.

V. Organele de conducere
ART. 7
Conducerea regiei autonome se asigura de cãtre consiliul de administraţie şi de cãtre manager, în condiţiile legii.
ART. 8
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare, avînd, în principal, urmãtoarele atribuţii, raspunderi şi competente:
- aproba programele de servicii aeroportuare;
- aproba, potrivit competentelor stabilite prin lege, investiţiile ce urmeazã a fi realizate de regia autonomã şi propune realizarea unor investiţii de amploare, cu respectarea normelor legale în vigoare;
- propune bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei autonome ce se aproba prin hotãrîre a Guvernului;
- aproba înstrãinarea bunurilor imobile aparţinînd regiei autonome, în condiţiile stabilite de legislaţia în vigoare;
- rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
- aproba elementele de fundamentare a cheltuielilor de administrare şi exploatare aeroportuara, în vederea stabilirii, potrivit legii, a taxelor şi tarifelor prestaţiilor efectuate;
- elaboreazã şi aproba statutul personalului;
- aproba, potrivit legii, statul de funcţii şi structura de personal, corespunzãtor necesitãţilor activitãţii;
- aproba şi alte mãsuri, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 9
Consiliul de administraţie este numit prin ordin al ministrului transporturilor şi este alcãtuit din 7-9 persoane, din a cãrui componenta fac parte obligatoriu:
- managerul, care este directorul general al regiei autonome şi preşedinte al consiliului de administraţie;
- reprezentantul Ministerului Transporturilor;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului Apãrãrii Naţionale;
- alte persoane numite dintre ingineri, jurişti, economişti, tehnicieni specialişti în domeniul de activitate al regiei autonome.
La lucrãrile consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, şi reprezentanţi ai unor instituţii publice, pentru consultare. Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în problemele privind activitatea regiei autonome, cu excepţia acelora care, potrivit legii, sînt date în competenta managerului sau a altor organe.
ART. 10
Membrii consiliului de administraţie sînt numiţi pe o perioada de 4 ani, iar jumãtate dintre ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani. Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Transporturilor înlocuirea unui membru necorespunzãtor, precum şi completarea locurilor devenite vacante din diferite motive în cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va funcţiona numai pînã la încheierea acestei perioade. Membrii consiliului de administraţie nu pot participa la conducerea societãţilor comerciale şi a regiilor autonome cu care Regia Autonomã "Aeroportul ............" întreţine relaţii de afaceri sau fata de care are interese contrare.
ART. 11
Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la unitatea sau la instituţia de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate. Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie aceştia primesc o indemnizaţie lunarã, al carei cuantum se stabileşte prin hotãrîre a consiliului de administraţie, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 12
Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de cîte ori este nevoie, la cererea preşedintelui ori a cel puţin jumãtate plus unul din numãrul membrilor sãi.
ART. 13
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, potrivit legii.
ART. 14
Managerul sau directorul general al regiei autonome reprezintã interesele acesteia, în raport cu terţii şi în fata organelor şi organizaţiilor din ţara şi din strãinãtate.

VI. Relaţiile comerciale, financiare şi controlul activitãţii
ART. 15
Partea de cheltuieli care depãşeşte nivelul veniturilor realizate se acoperã de la bugetul de stat, în condiţiile legii. Statul asigura, în condiţiile legii, alocaţii bugetare în completarea surselor proprii şi a creditelor pentru realizarea obiectivelor de investiţii de interes public, în principal pentru dezvoltarea şi modernizarea platformei aeroportuare.
ART. 16
Operaţiunile de încasãri şi plati ale regiei autonome se efectueazã prin conturi în lei şi în valuta ale acesteia, deschise, în condiţiile legii, la unitãţile bancare din ţara şi din strãinãtate.
ART. 17
Potrivit art. 8 din hotãrîre, tarifele şi redevenţele în lei şi în valuta, percepute de regia autonomã de la beneficiari interni sau din strãinãtate, se stabilesc în conformitate cu legislaţia interna şi internationala de aviatie civilã.
ART. 18
Efectuarea prestãrilor de servicii şi asigurarea facilitãţilor aeroportuare se stabilesc pe baza de contracte cu beneficiarii.
ART. 19
Regia autonomã poate, în conformitate cu legea, sa realizeze lucrãri de investiţii, pe baza de licitaţie publica, cu parteneri din ţara sau din strãinãtate.
ART. 20
Gestiunea regiei autonome este controlatã de organele de specialitate proprii, cît şi de cele stabilite prin lege.

VII. Dispoziţii referitoare la personal
ART. 21
Personalul regiei autonome, de orice categorie sau specialitate, este supus prevederilor statutului personalului din aviaţia civilã.
ART. 22
Statutul va cuprinde, potrivit reglementãrilor în vigoare, norme obligatorii privind condiţiile de angajare, promovare şi autorizare pe funcţii, precum şi îndatoririle salariaţilor, regimul sancţiunilor, alte norme specifice referitoare la protecţia socialã a personalului.
ART. 23
Personalul propriu care executa activitãţi în strãinãtate în baza unor contracte de asistenta tehnica sau asigurãri de servicii, încheiate între regia autonomã şi parteneri externi, beneficiazã de toate drepturile legale în domeniu.
ART. 24
Personalul de reprezentare, întreţinere şi exploatare, care, în desfãşurarea activitãţii, intra în relaţii directe cu publicul, sau cel din activitatea tehnica aeroportuara este obligat sa poarte echipament vestimentar tipizat. Locurile de munca în care se poarta echipamentul vestimentar tipizat, costul şi modul de plata a contravalorii acestuia, modelele şi însemnele caracteristice vor fi stabilite de cãtre consiliul de administraţie, în conformitate cu reglementãrile legale în domeniul respectiv, precum şi cu cele financiar-contabile.

VIII. Dispoziţii finale
ART. 25
Regia Autonomã "Aeroportul ............" respecta şi rãspunde de aplicarea prevederilor din legislaţia interna, precum şi de reglementãrile aeronautice interne şi internaţionale.
ART. 26
Prezentul regulament se completeazã cu orice alte reglementãri legale.

------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016