Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 362 din 20 mai 1991  privind infiintarea Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati ca regie autonoma    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 362 din 20 mai 1991 privind infiintarea Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati ca regie autonoma

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 14 iunie 1991
În temeiul <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi, denumita prescurtat A.F.D.J., persoana juridicã cu statut de regie autonomã cu specific deosebit, avînd sediul în municipiul Galaţi, strada Portului nr. 10, judeţul Galaţi, prin reorganizarea întreprinderii cu acelaşi nume din cadrul Ministerului Transporturilor.
ART. 2
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi se va organiza şi va funcţiona în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, ale convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa, parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 3
Obiectul de activitate al Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi îl reprezintã întreţinerea senalului navigabil al Dunãrii între bara Sulina şi Bazias, precum şi a bratelor secundare.
ART. 4
Ministerul Transporturilor reprezintã interesele statului în consiliul de administraţie al Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos.
ART. 5
Patrimoniul Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi este cel înregistrat în bilanţul încheiat la data de 30 iunie 1990, care va fi corectat dupã finalizarea acţiunii de reevaluare, conform dispoziţiilor legale.
ART. 6
Activul şi pasivul Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi se constituie din activul şi pasivul fostei unitãţi bugetare Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos, cu excepţia pãrţilor din patrimoniu transferate pe baza de procese-verbale de predare-primire cãtre administraţiile portuare, avînd statut de regii autonome, înfiinţate conform <>Hotãrîrii Guvernului nr. 19/1991 .
ART. 7
Resursele financiare ale Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi, necesare acoperirii cheltuielilor de întreţinere a senalului navigabil al Dunãrii, sînt asigurate din venituri proprii, precum şi din subvenţii de la bugetul statului acordate în fiecare an în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 8
La data prezentei hotãrîri, fosta unitate bugetarã Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi îşi înceteazã activitatea.
ART. 9
Personalul trecut la Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi se considera transferat în interesul serviciului şi beneficiazã, timp de trei luni, de salariul tarifar avut şi sporul de vechime, dupã caz, dacã este încadrat în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici.
ART. 10
Orice alte dispoziţii contrare prezentei hotãrîri se abroga.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã şi sediul

ART. 1
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi, denumita prescurtat A.F.D.J., înfiinţatã prin reorganizarea întreprinderii cu acelaşi nume din cadrul Ministerului Transporturilor, aprobatã prin hotãrîrea Guvernului la care prezentul regulament este anexa, va funcţiona cu statut de regie autonomã.
ART. 2
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi este persoana juridicã şi funcţioneazã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, precum şi potrivit convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte.
ART. 3
Sediul Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi este în Galaţi, str. Portului nr. 10, judeţul Galaţi.

CAP. 2
Obiectul de activitate al Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi

Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi are ca obiect de activitate întreţinerea senalului navigabil al Dunãrii pe tot sectorul romanesc de la bara Sulina la Bazias.
Realizarea obiectului de activitate se face în conformitate cu reglementãrile fãcute prin convenţia din 1948, acordurile bilaterale romano-iugoslave şi romano-bulgare încheiate în anii 1955 şi 1976, recomandãrile Comisiei Dunãrii acceptate de statul roman, precum şi cu obligaţiile asumate în cadrul sesiunilor anuale ale comisiilor mixte romano-iugoslave şi romano-bulgare.
ART. 4
Atribuţiile principale care conduc la realizarea obiectului de activitate sînt urmãtoarele:
4.1. asigurarea prin lucrãri de dragaje a gabaritelor de navigaţie pe senalul Dunãrii;
4.2. executarea mãsurãtorilor topohidrografice în scopul urmãririi evoluţiei barei Sulina, a depunerilor aluvionale, în special în punctele critice, şi a adoptãrii în consecinta a deciziilor privind semnalizarea senalului şi dirijarea complexelor de dragaj;
4.3. executarea de mãsurãtori, dragaje şi scoateri de obstacole în bazinele portuare şi danele de operare la cererea administraţiilor portuare pe baza de contract;
4.4. întreţinerea semnalizarii costiere şi plutitoare care serveşte reglementãrii navigaţiei; întreţinerea lucrãrilor hidrotehnice speciale care servesc menţinerii condiţiilor de navigaţie;
4.5. dirijarea navigaţiei în sectoarele dificile prin staţii semaforice şi de supraveghere;
4.6. stabilirea regulilor speciale de navigaţie pe sectorul Dunãrii maritime şi fluviale în conformitate cu reglementãrile interne şi internaţionale rezultate din convenţii şi acorduri la care România este parte;
4.7. culegerea şi prelucrarea datelor hidrometeorologice, elaborarea prognozelor privind variatiile de nivel ale apelor Dunãrii în sectorul romanesc;
4.8. transmiterea zilnica a datelor pentru buletinul hidrologic al Dunãrii la Radio Bucureşti;
4.9. editarea şi difuzarea buletinului hidrometeorologic pentru Dunare cu date hidrologice pentru Dunare cu date hidrologice, meteorologice, adincimi minime de navigaţie, gabarite de treceri şi alte recomandãri pentru sectoare dificile de navigaţie;
4.10. informarea capitaniilor portuare în întocmirea şi difuzarea avizelor cãtre navigatori privind restricţiile de navigaţie;
4.11. avizarea lucrãrilor speciale de traversare şi subtraversare a Dunãrii, precum şi a tuturor lucrãrilor hidrotehnice şi altele care se executa pe Dunare;
4.12. întocmirea documentaţiei şi a proiectului de lucrãri, necesare organismelor şi organizaţiilor internaţionale în legatura cu probleme specifice de cai navigabile aplicabile pe Dunare;
4.13. elaborarea şi transmiterea propunerilor pentru întocmirea de cãtre Comisia Dunãrii a planului marilor lucrãri de amenajare a Dunãrii;
4.14. culegerea, sistematizarea datelor privind lucrãrile hidrotehnice executate, traficul de nave, a tuturor datelor hidrologice şi meteorologice etc., care se includ în informaţiile editate de Comisia Dunãrii;
4.15. întocmirea rutierei şi hartilor de pilotaj pentru sectorul romanesc al Dunãrii;
4.16. pregãtirea materialelor şi participarea la consfatuiri, reuniuni şi sesiuni în probleme tehnice şi de navigaţie pe Dunare la Comisia Dunãrii şi alte organisme internaţionale;
4.17. participarea pe linia navigaţiei, alãturi de alţi agenţi economici, la realizarea unor lucrãri de interes public ca: spargerea ghetii în vederea evitãrii formãrii zapoarelor şi inundarii localitãţilor limitrofe Dunãrii, salvarea navelor aflate în pericol de scufundare, stingerea incendiilor, ranfluarea navelor, prevenirea şi combaterea poluarii apelor Dunãrii, protecţia mediului înconjurãtor etc.;
4.18. închirierea pe baza de contract a capacitãţilor disponibile (navelor) cãtre societãţi comerciale, regii autonome, persoane juridice romane sau strãine.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 5
Valoarea patrimoniului, conform bilanţului contabil la 30.IV.1990, se ridica la 1.330.597 mii lei. Aceasta valoare urmeazã a fi definitivata dupã finalizarea acţiunii de reevaluare, conform dispoziţiilor legale.
ART. 6
Activul şi pasivul Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi se constituie din activul şi pasivul fostei unitãţi bugetare Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi, cu excepţia pãrţilor (cheiuri, pereuri, bazine etc.) din patrimoniul transferat pe baza de procese-verbale de predare-primire cãtre administraţiile portuare.
ART. 7
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate se foloseşte şi dispune, în mod autonom, potrivit legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu, în vederea realizãrii scopului pentru care a fost constituitã.
În cadrul administrãrii patrimoniului din dotare, Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi are obligaţia de a efectua reparaţii, intretineri, de a dezvolta şi moderniza infrastructura din dotare.
Consiliul de administraţie al Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi aproba scoaterea din funcţiune, în condiţiile legii, a unor fonduri fixe şi circulante, dezmembrarea şi valorificarea acestora.
ART. 8
Înstrãinarea bunurilor imobile aparţinînd administraţiei sau închirierea de tranzacţii în litigii cu o valoare de peste 10 mil. lei se face cu aprobarea Ministerului Transporturilor.
ART. 9
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi poate sa se asocieze, pentru realizarea în comun a unor activitãţi productive şi de comercializare, cu regii autonome, societãţi comerciale, persoane fizice şi juridice romane sau strãine. Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi poate efectua direct operaţiuni de comerţ exterior, în condiţiile legii.

CAP. 4
Structura organizatoricã a regiei

ART. 10
În cadrul Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi se pot constitui direcţii, servicii şi birouri, în funcţie de necesitatea şi volumul activitãţii, atribuţiile acestora fiind stabilite prin regulament propriu de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 11
În scopul realizãrii obiectului sau de activitate, Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi are în structura sa subunitati. Aceste subunitati au independenta economicã, financiarã, juridicã şi de personal stabilitã de consiliul de administraţie al Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acestor subunitati.

CAP. 5
Organele de conducere ale Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi

ART. 12
Conducerea Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.

ART. 13
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului transporturilor.
Din consiliul de administraţie fac parte cîte un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi Ministerului Transporturilor.
Ceilalţi membri vor fi numiţi dintre inginerii, economistii, juristii şi tehnicienii specialişti din domeniul activitãţii Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi.
ART. 14
Membrii consiliului de administraţie se numesc pentru o perioada de 4 ani, jumãtate dintre ei putind fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
ART. 15
Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de unde provin.
Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos întreţine relaţii comerciale sau au interese sau au interese contrare.
ART. 16
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 17
Atribuţiile consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:
- aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi şi a subunitatilor din structura;
- întocmeşte nomenclatoarele de funcţii şi salarii tarifare, indicatoarele tarifare de calificare şi reglementãrile privind drepturile de personal pentru subunitatile din structura;
- stabileşte nivelul de salarizare a personalului angajat la Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi şi la subunitatile din structura, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege;
- aproba programele anuale de lucrãri pentru întreţinerea senalului navigabil;
- aproba investiţiile care urmeazã a fi realizate, precum şi inlocuirile de mijloace fixe uzate, în limita valorii stabilite prin lege;
- propune bugetul Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi şi-l supune spre aprobare organismelor guvernamentale;
- propune şi administreazã subvenţiile acordate de la bugetul de stat, împrumuturile pe diverse teme şi modul de rambursare a acestora;
- aproba programele de reparaţii şi întreţinere a fondurilor fixe din administrarea Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi;
- rãspunde de administrarea întregului patrimoniu încredinţat;
- aproba înstrãinarea bunurilor mobile aparţinînd Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi pînã la valoarea maxima stabilitã de lege;
- propune spre aprobare organelor competente taxele de navigaţie, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
- propune spre aprobare nivelul licitaţiilor organizate pentru concesionarea sau închirierea unor capacitãţi de producţie disponibile;
- aproba bilanţul contabil anual şi rapoartele trimestriale asupra situaţiei economico-financiare;
- aproba nivelul tarifelor, taxelor, impozitelor şi amenzilor în relaţiile cu persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, cu care Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi are relaţii contractuale, sau care prin activitatea lor aduc prejudicii regiei;
- aproba statutul personalului administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi;
- aproba nivelul indemnizaţiei pentru membrii consiliului de administraţie;
- stabileşte nivelul anual al fondurilor de premiere a salariaţilor;
- soluţioneazã orice alte probleme privind activitatea Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 18
Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna şi la cererea preşedintelui, care este şi directorul general al Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi, ori la solicitarea unei treimi din numãrul membrilor, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 19
Pentru luarea unei decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, compensarea materialã a acestora efectuindu-se conform înţelegerii stabilite prin contract.
ART. 20
Membrii consiliului de administraţie primesc o indemnizaţie lunarã.
ART. 21
Directorul general al Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintã în relaţiile cu organele statului şi cu persoanele fizice sau juridice.
De asemenea, angajeazã şi concediazã personalul aparatului propriu şi numeşte, prin decizie, conducãtorii subunitatilor competente.

CAP. 6
Venituri şi cheltuieli

ART. 22
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi efectueazã încasãri şi plati în lei. De asemenea, efectueazã şi operaţiuni în valuta, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 23
Veniturile şi cheltuielile se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar-bugetar.
Prin buget vor fi prevãzute:
- la venituri: taxele de navigaţie, sumele provenite din concesionarea, închirierea capacitãţilor sau cele cuvenite din prestaţii ocazionale, subvenţiile acordate etc.;
- la cheltuieli: cheltuieli curente care cuprind cheltuielile pentru exploatare, întreţinerea fondurilor fixe din dotare, cheltuielile cu personalul, cheltuielile ocazionate de returnarea unor împrumuturi şi a dobinzilor aferente contractate de administraţie;
- cheltuieli pentru dezvoltare, care includ cheltuieli pentru construcţii hidrotehnice noi şi dotarea cu nave, utilaje şi echipamente pentru întreţinerea senalului navigabil, modernizarea capacitãţilor de întreţinere şi reparaţii, introducerea tehnicii de calcul etc.

CAP. 7
Bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi

ART. 24
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, conform modelelor stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
ART. 25
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi al Administraţiei fluviale a Dunãrii de Jos Galaţi se aproba de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

CAP. 8
Fonduri

ART. 26
Din veniturile realizate, dupã acoperirea cheltuielilor, Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare satisfacerii unor necesitaţi social-culturale şi sportive, perfecţionãrii şi recalificarii personalului angajat, cointeresarea, prin premiere, a acestuia, plata impozitelor, taxelor, cotelor de asigurare şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.

CAP. 9
Împrumuturi

ART. 27
În cazul în care, în cursul exerciţiului financiar, mijloacele regiei nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor curente, Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi poate contracta credite, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

CAP. 10
Tarife, contracte

ART. 28
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi are dreptul sa stabileascã tarifele în lei şi în valuta pentru toate prestaţiile pe care le efectueazã, cu avizul organismelor competente.
Taxele de navigaţie în sectorul cuprins între gura canalului Sulina şi Brãila se comunica Comisiei Dunãrii, conform prevederilor art. 36 şi 43 din convenţia încheiatã în anul 1948, şi sînt practicate nediscriminatoriu în relaţiile cu toţi partenerii.
Celelalte tarife pentru prestaţii ocazionale practicate cu societãţile comerciale, organismele româneşti sau strãine se realizeazã pe baza de contract, pe principiul libertãţii contractelor, cu respectarea reglementãrilor Codului civil şi ale Codului comercial roman.

CAP. 11
Dispoziţii generale

ART. 29
Administraţia fluviala a Dunãrii de Jos Galaţi asigura centralizarea de informaţii referitoare la intreaga activitate de întreţinere a senalului navigabil, precum şi culegerea, sistematizarea datelor privind lucrãrile hidrotehnice executate, traficul de nave maritime, a tuturor datelor hidrologice şi meteorologice etc., care se includ în informaţiile anuale publicate de Comisia Dunãrii.

--------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016