Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 340 din 20 iunie 1992  privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 340 din 20 iunie 1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 138 din 22 iunie 1992
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Importul în România de deşeuri şi reziduuri de orice natura, în stare bruta sau prelucrata, este interzis.
Prin deşeuri şi reziduuri de orice natura, în sensul prezentei hotãrîri, se înţeleg resturile tehnologice de orice natura, produsele şi materialele cu termene de garanţie depasite, produsele uzate fizic care nu mai au valoare de întrebuinţare, precum şi resturile menajere.
ART. 2
Fac excepţie de la prevederile art. 1 anumite categorii de deşeuri: de minereuri, de metale feroase sau neferoase, precum şi alte deşeuri, care urmeazã a fi prelucrate de importatori prin capacitatile de producţie existente, pentru obţinerea unor materii prime şi materiale utile, cu condiţia ca prin transport, depozitare şi prelucrare pe teritoriul tarii, aceste deşeuri sa nu prezinte risc toxicologic şi ecologic.
Categoriile de deşeuri exceptate prin dispoziţiile alin. 1 sînt prevãzute în anexa nr. 1.
Anexa nr. 1 poate fi revizuitã la propunerea ministerelor interesate, cu acordul Ministerului Mediului, prin hotãrîre a Guvernului.
ART. 3
Importul deşeurilor menţionate la art. 2 se face pe baza licenţei de import, care se elibereazã numai cu acordul Ministerului Mediului şi al Ministerului Sãnãtãţii.
Licenta de import va conţine obligatoriu declaraţia importatorului, facuta pe proprie rãspundere, prin care se specifica denumirea produsului ce urmeazã a fi introdus în ţara, cu menţiunea expresã ,,deşeuri de ...'.
ART. 4
Importatorul este obligat sa se asigure la contractare, ambalare, încãrcare şi expediere, pentru categoriile de deşeuri prevãzute la art. 2, ca acestea corespund în totalitate caracteristicilor din documentaţia prezentatã Ministerului Mediului şi Ministerului Sãnãtãţii, în vederea obţinerii acordului prevãzut la art. 3 alin. 1.
Totodatã, importatorul este obligat sa obţinã, de la organismele autorizate din ţara de origine, declaraţie de conformitate, certificate care sa ateste ca aceste mãrfuri nu prezintã risc toxicologic şi ecologic, precum şi viza organelor vamale din ţara exportatorului.
ART. 5
Importatorul este obligat sa prevadã în contractele de transport verificarea, la încãrcare, a existenţei documentelor de transport internaţional, precum şi a celor prevãzute la art. 4.
Documentele de transport, inclusiv cele prevãzute la art. 4, vor însoţi incarcatura pe tot timpul transportului.
Intrarea în ţara a mijloacelor de transport, încãrcate cu astfel de mãrfuri, va fi permisã de organele vamale, numai dacã li se prezintã licenta de import cu acordul scris al Ministerului Mediului şi Ministerului Sãnãtãţii, precum şi documentele prevãzute la art. 4.
În lipsa oricãruia dintre aceste documente, nu se va permite intrarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport în cauza.
ART. 6
Importul mãrfurilor periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediul înconjurãtor, prevãzute în anexa nr. 2, se va putea face numai pe baza documentelor şi avizelor stabilite prin dispoziţiile legale pentru fiecare grupa de mãrfuri, pe baza certificatelor de calitate eliberate de organismele autorizate din ţara de origine, anexate declaraţiei de conformitate, precum şi a inscriptionarii, dupã caz, a termenului de garanţie sau de valabilitate.
În lipsa oricãruia dintre aceste documente, organele vamale nu vor permite intrarea mãrfurilor pe teritoriul României.
ART. 7
Pentru mãrfurile care, pe baza documentelor prevãzute la art. 4, 5 şi 6 din prezenta hotãrîre, îndeplinesc condiţiile de a intra în ţara, mijloacele de transport vor fi dirijate la unitãţile vamale din interiorul tarii, în vederea efectuãrii operaţiunilor de vamuire.
La controlul vamal participa, la solicitarea organelor vamale, împreunã cu acestea, specialişti din cadrul Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate, Ministerului Mediului, Ministerului Sãnãtãţii, Ministerului Industriei, Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, precum şi ai altor ministere şi organe centrale ale administraţiei publice, dupã caz.
ART. 8
Transporturile care, la punctele de trecere a frontierei, creeazã suspiciuni privind conţinutul mãrfurilor, vor fi controlate la frontiera, conform prevederilor art. 7 alin. 2.
ART. 9
În cazurile în care la control se constata încãlcãri ale prevederilor legale, toate cheltuielile ocazionate de operaţiunile de verificare, expertizare şi returnare a mãrfurilor vor fi suportate de importator sau transportator, dupã caz.
ART. 10
În aplicarea prezentei hotãrîri, Ministerul Economiei şi Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor, Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie şi Calitate, Ministerul Mediului, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Industriei, Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerul Comerţului şi Turismului, precum şi alte ministere şi organe centrale ale administraţiei publice vor elabora în comun, în termen de 30 de zile de la adoptarea prezentei hotãrîri, norme metodologice cu specificarea atribuţiilor pe care urmeazã sa le exercite şi vor asigura pregãtirea personalului de specialitate.
ART. 11
În termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentei hotãrîri, agenţii economici care au încheiat contracte pentru importul mãrfurilor prevãzute în anexa nr. 1 sînt obligaţi sa obţinã avizele de la Ministerul Mediului şi Ministerul Sãnãtãţii şi sa solicite reconfirmarea licenţelor de import.
ART. 12
Nerespectarea regimului de import al mãrfurilor, ce fac obiectul prezentei hotãrîri, atrage rãspunderea contravenţionalã, civilã sau penalã, dupã caz, a persoanelor vinovate.
ART. 13
Sînt contravenţii, dacã potrivit legii penale nu sînt infracţiuni, şi se sancţioneazã cu amenda de la 250.000 la 1.000.000 lei, urmãtoarele fapte:
a) omisiunea înscrierii în documentaţia importatorului a datelor complete privind caracteristicile şi denumirea exactã a mãrfii ce urmeazã a se importa;
b) neluarea de cãtre importator a mãsurilor de asigurare la contractare, ambalare, încãrcare şi expediere, pentru ca mãrfurile prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 sa corespundã în totalitate caracteristicilor prevãzute în documentaţia de aprobare a importului;
c) omisiunea importatorului de a obliga pe transportator sa verifice, la încãrcare, existenta documentelor de transport internaţional, precum şi a certificatelor prevãzute de prezenta hotãrîre;
d) încãlcarea de cãtre transportator a obligaţiilor prevãzute în art. 5;
e) permiterea intrãrii pe teritoriul României, de cãtre functionarii organelor vamale, a mijloacelor de transport încãrcate cu mãrfuri din cele prevãzute la art. 2 şi 6, în lipsa oricãruia dintre documentele cerute prin prezenta hotãrîre;
f) nerespectarea termenului de reconfirmare a licenţelor de import şi a obţinerii avizelor de la Ministerul Mediului şi Ministerul Sãnãtãţii.
ART. 14
Constatarea contravenţiilor prevãzute la art. 13 lit. a), b), c), d) şi f) şi aplicarea amenzilor se fac de cãtre organele vamale, ofiţerii şi subofiterii de poliţie, precum şi de cãtre personalul anume împuternicit din cadrul Ministerului Mediului, Ministerului Sãnãtãţii, Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate şi al Ministerului Comerţului şi Turismului.
Constatarea contravenţiei prevãzute la art. 13 lit. e) şi aplicarea amenzii se fac de cãtre ofiţerii şi subofiterii de poliţie.
Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se poate face plîngere în termen de 15 zile de la data comunicãrii acestuia.
Plîngerea, însoţitã de copia procesului-verbal de constatare a contravenţiei, se depune la organul din care face parte agentul constatator, care o înainteazã judecãtoriei în a carei raza teritorialã a fost sãvîrşitã contravenţia, spre soluţionare.
ART. 15
Contravenţiilor prevãzute în prezenta hotãrîre le sînt aplicabile dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
ART. 16
În cazuri deosebite, în afarã raspunderilor prevãzute la art. 12 şi 13, Ministerul Comerţului şi Turismului, la propunerea Ministerului Mediului, este autorizat sa refuze agentului economic în cauza eliberarea licenţei de import pe o perioada de la 2 la 10 ani, ori, dupã caz, sa-i retragã avizul acordat, potrivit legii, de a efectua operaţiuni de comerţ exterior.
ART. 17
Organele Ministerului de Interne şi ale Garzii Financiare sînt obligate sa acorde sprijin organelor de control prevãzute la art. 7, la solicitarea acestora, în timpul exercitãrii atribuţiilor.
ART. 18
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, orice prevederi contrare îşi înceteazã aplicarea.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului,
Marcian Bleahu

Ministrul comerţului şi turismului,
Constantin Fota

Ministrul economiei şi finanţelor,
George Danielescu

Ministrul justiţiei,
Mircea Ionescu-Quintus

Ministru de interne,
Victor Babiuc

Ministrul industriei,
Dan Constantinescu

Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
Petru Marculescu

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Maiorescu


ANEXA 1
CATEGORII DE DEŞEURI VALORIFICABILE,

admise la import, condiţionat
1. Deşeuri din oţel (fier vechi)
2. Deşeuri din fonta (fonta veche)
3. Deşeuri din cupru
4. Deşeuri din alama
5. Deşeuri din bronz
6. Deşeuri din plumb
7. Deşeuri din zinc
8. Deşeuri din aluminiu
9. Deşeuri din metale dure
10. Deşeuri din metale preţioase
11. Deşeuri din cioburi de sticla, incolore şi mate
12. Deşeuri din hirtii şi cartoane
13. Deşeuri din filatura de bumbac şi de lina cu conţinut 100% fibra naturala şi curate
14. Deşeuri din fabricile de tricotaje tip bumbac şi tip lina curata.
NOTA:
a) Se interzice prezenta în deşeuri a substanţelor nominalizate în anexa nr. 1 a documentului elaborat de a II-a Sesiune a O.E.C.D., din 17-20 septembrie 1991, privind importul de compuşi chimici periculosi.
b) La categoriile de deşeuri, de la poz. 1-11, nu se admite prezenta substanţelor organice (materiale plastice, uleiuri şi altele).
c) Licentele de import se elibereazã numai agenţilor economici comunicaţi Ministerului Comerţului şi Turismului de cãtre ministerele de resort.



ANEXA 2
CATEGORII DE PRODUSE PERICULOASE

pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediul înconjurãtor, codificate prin poziţiile vamale ale acestora


Nr. Categoria de produse Cod poziţii
crt. - denumire generica - (de la ..inclusiv -
la .... inclusiv)
--------------------------------------------------------------------------------
1. Diverse produse de origine animala 05.01-05.11
2. Lacuri, rasini şi extracte vegetale 13.01-13.02
3. Glicerina, pura sau nu ; lesii şi ape de glicerina 15.20
4. Cãrbune, combustibili solizi, turba, cocs 27.01-27.04
5. Gudroane, uleiuri, vaselina, parafina, bitum 27.06-27.15
6. Produse chimice anorganice şi compuşi organici şi anorganici 28.01-28.11
7. Compuşi ai halogenilor sau sulfului cu metaloizi 28.12-28.13
8. Baze anorganice şi oxizi, hidroxizi şi peroxizi 28.14-28.25
9. Saruri şi peroxisaruri ale acizilor anorganici 28.26-28.42
10. Diversi compuşi anorganici 28.43-28.51
11. Hidrocarburi şi derivatii lor 29.01-29.04
12. Alcooli şi derivatii lor 29.05-29.06
13. Fenoli şi derivatii lor 29.07-29.08
14. Eteri, epoxizi, acetali 29.09-29.11
15. Compuşi aldehidici 29.12-29.13
16. Compuşi cu funcţie cetonica 29.14
17. Acizi carboxilici, halogenuri, peroxizi şi peroxiacizi 29.15-29.20
18. Compuşi cu azot 29.21-29.29
19. Compuşi organo-anorganici, compuşi heterociclici 29.30-29.35
20. Vitamine şi hormoni*) 29.36-29.37
21. Heteroide şi alcaloide 29.38-29.39
22. Alţi compuşi organici 29.40-29.42
23. Produse farmaceutice*) 30.01-30.06
24. Îngrãşãminte 31.01-31.05
25. Extracte tanante, coloranti, culori, vopsele, chit şi
masticuri 32.01-32.15
26. Uleiuri esenţiale, produse şi preparate de parfumerie şi
cosmetice*) 33.01-33.07
27. Sapunuri, preparate pentru spãlat, lubrifianţi*) 34.01-34.07
28. Substanţe albuminoidale, amidon, enzime 35.01-35.07
29. Diverse articole din materiale inflamabile 36.06
30. Preparate chimice pentru utilizãri fotografice 37.07
31. Uleiuri, esente, rasini, gudroane 38.03-38.07
32. Pesticide *) 38.08
33. Produse diverse ale industriei chimice 38.09-38.23
34. Materiale plastice şi articole din materiale plastice pe
baza de rasini 39.01-39.26
35. Piei brute 41.01-41.03
36. Blanuri brute 43.01
37. Diverse sprayuri 96.16
-------------------------------------------------------------------------------

*) Conform listei produselor avizate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, pe baza reglementãrilor legale în vigoare.
NOTA:
Importurile de astfel de produse pot fi efectuate numai de agenţi economici abilitaţi de cãtre ministerele de resort.

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016