Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 318 din 11 mai 1995  privind aprobarea criteriilor de selectie a agentilor economici beneficiari ai fondului de redresare financiara si a modului de gestionare a acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 318 din 11 mai 1995 privind aprobarea criteriilor de selectie a agentilor economici beneficiari ai fondului de redresare financiara si a modului de gestionare a acestuia

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 93 din 17 mai 1995
ANEXA 1

CRITERIILE DE SELECŢIE
a agenţilor economici beneficiari ai fondului de redresare financiarã şi modul de gestionare a acestuia

I. Criteriile de selecţie a agenţilor economici beneficiari ai fondului de redresare financiarã

Criteriile de selecţie a agenţilor economici în funcţie de destinaţia fondului de redresare financiarã sînt:
A. Acordarea de facilitãţi personalului disponibilizat, conform prevederilor <>art. 22 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 13/1995 privind unele mãsuri de accelerare a procesului de restructurare a regiilor autonome şi a societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat, de intarire a disciplinei financiare şi de imbunatatire a decontãrilor în economie.
Beneficiazã de aceste facilitãţi personalul disponibilizat la regiile autonome şi societãţile comerciale cu capital majoritar de stat, cãrora prin hotãrîre a Guvernului li s-a instituit regimul special de supraveghere economico-financiarã, ca urmare a aplicãrii programelor de restructurare şi redresare financiarã aprobate.
Disponibilizarea personalului din cadrul agenţilor economici la care s-a instituit regimul special de supraveghere se face pe baza evaluãrilor concrete - eşalonate în timp - de disponibilizare a personalului, care se vor constitui ca pãrţi componente ale programelor de restructurare şi redresare financiarã aprobate.
B. Acordarea de credite fãrã dobinda consumatorilor de energie electrica şi gaze naturale - regii autonome şi societãţi comerciale cu capital majoritar de stat.
Agenţii economici beneficiari ai fondului de redresare financiarã la dispoziţia Guvernului sînt selectaţi de ministerele de resort, în cazul regiilor autonome, şi de ministere împreunã cu Agenţia de Restructurare şi Fondul Proprietãţii de Stat, în cazul societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat.
Selecţia acestora se face avînd în vedere îndeplinirea a minimum patru dintre urmãtoarele criterii:
1. sînt în incapacitate de plata reflectatã prin gradul scãzut de lichiditate pe termen scurt;
2. au un volum însemnat de plati restante, acestea insumind cel puţin 1/5 din veniturile totale prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli;
3. plãţile restante aferente consumului de energie electrica şi/sau de gaze naturale au o pondere însemnatã în totalul plãţilor restante;
4. prin încetarea sau restrîngerea substantiala a activitãţii genereazã fenomene sociale pe plan local. Se vor avea în vedere: numãrul şi ponderea personalului angajat în unitatea respectiva în totalul forţei de munca ocupate din localitate, structura personalului, posibilitãţile de recalificare şi plasare în zona a personalului disponibilizat şi altele;
5. au o pondere semnificativã în ansamblul activitãţii ramurii sau sectorului, iar prin nefunctionare provoacã efecte negative puternice, atît economice cît şi sociale, asupra celorlalţi agenţi economici care au contractele încheiate pentru desfacerea producţiei.
Analiza pentru selectarea agenţilor economici se face plecind de la situaţia economico-financiarã pe baza de bilanţ, raportari trimestriale şi ultima balanţa de verificare întocmitã, agentul economic avînd obligaţia de a prezenta o sinteza potrivit modelului anexat.
Totodatã, agenţii economici, potenţiali beneficiari ai fondului de redresare financiarã, trebuie sa prezinte o situaţie fundamentatã asupra modului în care vor rezolva problema lichiditatilor financiare pentru o perioada de minimum un an de la primirea împrumutului, precum şi acţiunile de imbunatatire a situaţiei financiare, justificate prin:
- program de restructurare cu mãsuri concrete de reducere a costurilor, în special a consumurilor energetice, de oprire temporarã sau definitiva a instalaţiilor şi capacitãţilor care genereazã pierderi, de dimensionare a personalului în funcţie de volumul de activitate, de adaptare a producţiei la cerinţele pieţei;
- acţiuni pentru asigurarea desfacerii producţiei pe baza de contracte;
- mãsuri de încasare a creanţelor, inclusiv prin aplicarea Legii nr. 76/1992 privind mãsuri pentru rambursarea creditelor rezultate din acţiunea de compensare, regimul plãţilor agenţilor economici, prevenirea incapacitãţii de plata şi a blocajului financiar, republicatã;
- respectarea disciplinei valutare cu privire la repatrierea valutei, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 18/1994, aprobatã prin Legea nr. 12/1995;
- neefectuarea de aprovizionari şi plati în avans, precum şi necreditarea, sub nici un motiv, a altor agenţi economici;
- dimensionarea corespunzãtoare şi încasarea veniturilor din locatii de gestiune şi închirieri;
- valorificarea mijloacelor fixe inactive, fãrã perspective de utilizare, potrivit prevederilor Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, şi a normelor metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 746 din 9 iunie 1994.
În urma analizelor efectuate pe baza elementelor mai sus menţionate, ministerele de resort pentru regiile autonome şi ministerele, împreunã cu Agenţia de Restructurare şi Fondul Proprietãţii de Stat, pentru societãţile comerciale, vor supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã, lista agenţilor economici şi sumele propuse a fi acordate acestora din fondul de redresare financiarã, potrivit destinaţiilor aprobate prin <>art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 13/1995 .
II. Modul de gestionare a fondului de redresare financiarã
Fondul de redresare financiarã se constituie în baza prevederilor <>art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 13/1995 .
Fondul de redresare financiarã se prevede anual în bugetul de stat, într-o suma globalã rezervatã la dispoziţia Guvernului.
Fondul de redresare financiarã se utilizeazã pe baza de hotãrîri ale Guvernului, pentru urmãtoarele destinaţii:
a) acordarea personalului disponibilizat a unei sume egale cu 6 salarii la nivelul salariului de baza net realizat în ultima luna de cãtre acesta, conform programelor de restructurare şi redresare financiarã aprobate. Aceasta suma se acorda o singura data şi este neimpozabila. Personalul care beneficiazã de aceasta suma trebuie sa aibã o vechime în munca de minimum 12 luni în cadrul agentului economic pentru care se instituie regimul special de supraveghere economico-financiarã;
b) acordarea de credite fãrã dobinda regiilor autonome şi societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat, consumatorilor de energie electrica şi gaze naturale, nominalizaţi prin hotãrîre a Guvernului.
Este interzis a se utiliza sumele acordate din acest fond în alte scopuri decît cele menţionate la lit. a) şi b).
Sumele acordate agenţilor economici pentru plata energiei electrice şi a gazelor naturale se vor restitui de cãtre aceştia din veniturile realizate, în termen de pînã la 3 ani.
În acest scop, ministerele de resort pentru regiile autonome şi Fondul Proprietãţii de Stat pentru societãţile comerciale cu capital majoritar de stat vor încheia o convenţie cu agentul economic, în care se va prevedea obligaţia acestuia de a rambursa fondurile alocate, la convenţie anexindu-se şi graficul de restituire.
Restituirea de cãtre agentul economic a sumelor primite de la bugetul de stat se face lunar, pînã la data de 20 a lunii, la ministerul de resort sau la Fondul Proprietãţii de Stat, dupã caz.
Sumele primite se vireazã de cãtre ministerul de resort sau Fondul Proprietãţii de Stat, dupã caz, în contul bugetului de stat, subcapitolul 22.1.13 "Restituiri de credite primite din fondul de redresare financiarã", lunar, pînã în ultima zi a lunii respective, în situaţia cînd acestea reprezintã rate scadente aferente împrumutului acordat în anii precedenti.
În cazul cînd ratele reprezintã rambursãri aferente împrumutului din acelaşi an, se reintregesc cu aceste cheltuielile bugetare efectuate din fondul de redresare financiarã.
Ministerul de resort sau, dupã caz, Fondul Proprietãţii de Stat va comunica Ministerului Finanţelor suma, numãrul şi data documentului de vãrsare a sumelor restituite la bugetul de stat.
În situaţia în care ratele nu se depun la timp, suma de plata se considera restanta şi pe tot timpul cît este în aceasta situaţie se calculeazã penalizãri la nivelul celor care se aplica în cazul veniturilor bugetului de stat, conform prevederilor legale.
Ministerele de resort sau Fondul Proprietãţii de Stat, dupã caz, vor urmãri rambursarea sumelor conform graficului de restituire întocmit de comun acord cu agentul economic.
În cazul lichidãrii societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat cãrora li s-a acordat asemenea credite, statul are prioritate absolutã la recuperarea acestora.
Pentru acordarea sumelor din fondul de redresare financiarã, miniştrii de resort sînt ordonatori principali de credite bugetare pentru regiile autonome, iar preşedintele Fondului Proprietãţii de Stat, pentru societãţile comerciale cu capital majoritar de stat, în condiţiile legii.
Trimestrial, o data cu dãrile de seama contabile, ordonatorii principali de credite întocmesc şi raporteazã Ministerului Finanţelor situaţia cheltuielilor din fondul de redresare financiarã şi restituirea creditelor acordate din acest fond.
Fondul Proprietãţii de Stat va întocmi şi va prezenta dãri de seama contabile, potrivit precizãrilor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
Ordonatorii principali de credite, Fondul Proprietãţii de Stat şi agenţii economici vor inregistra în contabilitatea proprie operaţiunile legate de primirea fondurilor de la bugetul de stat şi restituirea acestora, potrivit precizãrilor întocmite în acest scop de cãtre Ministerul Finanţelor.

MODEL
-----
Judeţul ................................
Ministerul .............................
Unitatea ...............................
Adresa .................................
Telefonul ..............................
codul fiscal ...........................

SITUAŢIA INDICATORILOR ECONOMICO-FINANCIARI
LA DATA DE .................
- mil. lei -
----------------------------
Bilanţ Cumulat
an precedent an curent
----------------------------
1. Venituri din exploatare - total, din care:
- cifra de afaceri
- subvenţii de exploatare
2. Cheltuieli pentru exploatare - total, din care:
- energie şi apa, din care:
- energie electrica
- gaze
- cheltuieli de personal - total
3. Rezultatul din exploatare
- Profit
- Pierderi
4. Venituri totale
5. Cheltuieli totale
6. Rezultatul net al exerciţiului financiar
(aferent livrãrilor)
7. Active circulante, din care:
- stocuri
- disponibilitati bãneşti
- creanţe, din care:
- de la furnizorii de energie electrica
- de la furnizorii de gaze naturale
8. Datorii pe termen scurt, din care:
a) curente:
- la furnizorii de energie electrica
- la furnizorii de gaze naturale
b) restante:
- la furnizorii de energie electrica
- la furnizorii de gaze naturale
9. Lichiditate generalã
Active circulante
-----------------
Datorii pe termen scurt*)
10. Lichiditate intermediara
Active circulante-stocuri
-------------------------
Datorii pe termen scurt*)
11. Lichiditate imediata
Disponibilitati bãneşti
-----------------------
Datorii pe termen scurt*)
12. Plati restante - total, din care:
- furnizori
- creditori
- impozite şi taxe neplãtite la termenul
stabilit în bugetul de stat sau local
- credite bancare nerambursate la scadenta
13. Ponderea plãţilor restante aferente consumului
de energie electrica şi/sau gaze naturale în
totalul plãţilor restante
rd. 8b)
------- X 100
rd. 12
14. Numãr mediu de salariaţi, din care:
- bãrbaţi:
- între 20-40 ani
- între 40-50 ani
- peste 50 ani
- femei:
- între 20-40 ani
- între 40-50 ani
- peste 50 ani
15. Ponderea personalului angajat în totalul
forţei de munca ocupate din localitate
-------------------------------------------------------------------------------
*) Datorii pe termen scurt = Total datorii - datorii pe termen mediu şi lung.
NOTA:
Se vor anexa listele cu principalii debitori şi creditori restanti în ordinea vechimii, cu precizarea ministerului de resort.
---------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016