Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 300 din 24 aprilie 1991  privind infiintarea Regiei autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 300 din 24 aprilie 1991 privind infiintarea Regiei autonome "Institutul de cercetare si dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 109 din 21 mai 1991
Guvernul Romanie hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole", cu sediul în Bucureşti, str. Binelui nr. 1, sector 4, prin preluarea activului şi pasivului de la Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole Bucureşti, care se desfiinţeazã.
Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" se înfiinţeazã ca unitate cu personalitate juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
ART. 2
Patrimoniul regiei este de 168.449 mii lei, stabilit pe baza de bilanţ contabil încheiat la 31 decembrie 1990, şi va fi reevaluat în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 3
Obiectul de activitate al regiei autonome "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" îl constituie:
1. activitatea de cercetare cu caracter fundamental şi aplicativ pentru:
- crearea de noi soiuri şi hibrizi de legume şi flori cultivate în sere şi sere solar;
- stabilirea tehnologiilor de obţinere de saminta şi material sãditor, precum şi celor de modernizare şi intensivizare a producţiei de sere;
- elaborarea şi modernizarea tehnologiilor de condiţionare şi pãstrare în stare proaspãta a produselor horticole, materialului sãditor şi seminţelor, de industrializare sub forma de conserve, sucuri şi bãuturi racoritoare a legumelor, fructelor şi strugurilor, precum şi a celor de transport, mecanizare şi automatizare a proceselor de valorificare;
- stabilirea metodelor de determinare, analiza şi control a calitãţii produselor horticole proaspete şi prelucrate, precum şi a cãilor de valorificare a subproduselor;
- elaborarea studiilor de organizare, eficienta economicã şi marketing în valorificarea produselor horticole;
2. activitatea de dezvoltare-proiectare pentru retehnologizarea obiectivelor existente sau pentru realizarea pe baza de tehnologii moderne a unor obiective noi de investiţii reprezentind depozite frigorifice sau cu ventilaţie mecanicã, secţii şi fabrici de producere a conservelor şi sucurilor, centre de vinificaţie, ciupercarii industriale şi staţii de producere a miceliului, sere şi sere solar etc;
3. producţia experimentala cu scop de pilotare şi generalizare a rezultatelor cercetãrii reprezentind:
- saminta hibrida şi material sãditor, precum şi legume şi flori cultivate în sere;
- conserve, concentrate aromate, sucuri şi bãuturi racoritoare din sortimente imbunatatite calitativ sau nou create;
- enzime, coloranti, arome, condimente şi alte materii prime necesare în valorificarea şi industrializarea legumelor şi fructelor.
ART. 4
Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" are în structura sa laboratoare, secţii şi colective de cercetare, dezvoltare-proiectare, secţii şi ferme de producţie experimentala, precum şi oficiul de calcul, care contribuie la realizarea obiectului de activitate al regiei.
ART. 5
Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" poate efectua direct operaţiuni de comerţ exterior.
ART. 6
Conducerea Regiei autonome "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" este asigurata de consiliul de administraţie format din 15 membri, dintre care unul este directorul general al regiei.
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei.
ART. 7
Activitatea curenta a Regiei autonome "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" este condusã de un director general, numit de consiliul de administraţie, cu avizul ministrului agriculturii şi alimentaţiei.
ART. 8
Structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei autonome se stabileşte de consiliul de administraţie.
ART. 9
Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa.
ART. 10
Personalul trecut la regie de la institutul care se desfiinţeazã se considera transferat în interesul serviciului. Acest personal, în cazul în care este încadrat cu un salariu mai mic, are dreptul la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi, dupã caz, la sporul de vechime, timp de 3 luni.
ART. 11
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole"

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" este persoana juridicã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prezentului regulament.
ART. 2
Sediul regiei este în municipiul Bucureşti, într. Binelui nr. 1, sector 4.

CAP. 2
Obiectul de activitate şi atribuţiile regiei
ART. 3
Obiectul de activitate al regiei îl reprezintã:
1. activitatea de cercetare cu caracter fundamental şi aplicativ pentru:
a) crearea de noi soiuri şi hibrizi de legume şi flori cultivate în sere şi sere solar;
b) stabilirea tehnologiilor de obţinere de saminta şi material sãditor, precum şi a celor de modernizare şi intensivizare a producţiei de sere;
c) elaborarea şi modernizarea tehnologiilor de condiţionare şi pãstrare în stare proaspãta a produselor horticole, materialului sãditor şi seminţelor, de industrializare sub forma de conserve, sucuri şi bãuturi racoritoare a legumelor, fructelor şi strugurilor, precum şi a celor de transport, mecanizare şi automatizare a proceselor de valorificare;
d) stabilirea metodelor de determinare, analiza şi control a calitãţii produselor horticole proaspete şi prelucrate, precum şi a cãilor de valorificare a subproduselor;
e) elaborarea studiilor de organizare, eficienta economicã şi marketing în valorificarea produselor horticole;
2. activitatea de dezvoltare-proiectare pentru retehnologizarea obiectivelor existente sau pentru realizarea pe baza de tehnologii moderne a unor obiective noi de investiţii reprezentind depozite frigorifice sau cu ventilaţie mecanicã, secţii şi fabrici de producere a conservelor şi sucurilor, centre de vinificaţie, ciupercarii industriale şi staţii de producere a miceliului, sere şi sere solar etc.;
3. producţia experimentala cu scop de pilotare şi generalizare a rezultatelor cercetãrii reprezentind:
- saminta hibrida şi material sãditor, precum şi legume şi flori cultivate în sere;
- conserve, concentrate aromate, sucuri şi bãuturi racoritoare din sortimentele imbunatatite calitativ sau nou create;
- enzime, coloranti, arome, condimente şi alte materii prime necesare în valorificarea şi industrializarea legumelor şi fructelor.
ART. 4
În realizarea obiectului sau de activitate, regia exercita urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã activitatea de cercetare, dezvoltare-proiectare şi producţie experimentala, în profilul regiei;
b) întreţine relaţii cu organisme internaţionale specializate şi realizeazã operaţiuni de comerţ exterior şi cooperare economicã internationala în domeniile specifice de activitate;
c) desfãşoarã, pe baze contractuale, relaţii comerciale cu alte regii autonome, societãţi comerciale, cu capital de stat sau privat, precum şi cu statul roman;
d) organizeazã activitãţi de perfecţionare profesionalã de specialitate a personalului regiei;
e) aproba şi urmãreşte realizarea programelor de dotare a subunitatilor din cadrul regiei, contractind în acest caz credite;
f) organizeazã comercializarea produselor, cu respectarea prevederilor legale;
g) asigura materialele auxiliare şi piesele de schimb din producţia interna şi din import;
h) stabileşte norme de consum unitare pentru subunitatile regiei privind forta de munca, materii prime şi materiale, pe tipuri de produse, utilaje şi reparaţii;
i) elaboreazã norme de munca, cataloage de preţuri şi tarife pentru categoriile de lucrãri şi produse din profilul de activitate al regiei;
j) determina, în condiţiile legii, prin negociere salariile personalului din cadrul regiei şi stabileşte sistemul de recompense;
k) asigura facilitãţi de interes social pentru personalul regiei şi membrii familiilor lor.

CAP. 3
Patrimoniul
ART. 5
Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" are un patrimoniu de 168.449 mii lei, potrivit bilanţului contabil întocmit la 31 decembrie 1990, care se va corecta pe baza reevaluarii, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
Regia este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate, ea poseda, foloseşte şi dispune, în mod autonom, de bunurile pe care le are în patrimoniu, în vederea realizãrii obiectului sau de activitate.
Înstrãinarea bunurilor imobile aparţinînd regiei sau încheierea de tranzacţii în litigii cu o valoare de peste zece milioane lei se face cu aprobarea ministrului agriculturii şi alimentaţiei.

Cap. 4
Structura regiei
ART. 7
Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" are în structura sa laboratoare, secţii şi colective de cercetare, dezvoltare-proiectare, secţii şi ferme de producţie experimentala, precum şi un oficiu de calcul, necesare realizãrii obiectului de activitate al regiei.
ART. 8
Structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei se stabileşte de consiliul de administraţie, care va putea, potrivit legii, sa procedeze şi la înfiinţarea altor subunitati, menite sa contribuie la realizarea obiectului de activitate.

CAP. 5
Organele de conducere
ART. 9
Conducerea Regiei autonome "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- directorul general al regiei.
ART. 10
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi este compus din 15 membri, dintre care unul este directorul general al regiei.
Din consiliul de administraţie fac parte un reprezentant al Ministerului Finanţelor, un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, un reprezentant al Ministerului Resurselor şi Industriei şi un reprezentant al Ministerului Învãţãmîntului şi Ştiinţei. Ceilalţi membri vor fi numiţi dintre ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
Directorul general al regiei este, totodatã, preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 11
Consiliul de administraţie al regiei îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în toate problemele ce privesc activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sînt date în competenta altor organe .
ART. 12
Consiliul de administraţie exercita urmãtoarele atribuţii:
a) aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei ;
b) hotãrãşte asupra investiţiilor ce urmeazã a fi realizate potrivit obiectului de activitate al regiei, care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget;
c) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi;
d) aproba utilizarea fondului valutar;
e) rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
f) aproba asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice şi juridice din ţara şi strãinãtate;
g) asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;
h) negociaza, în condiţiile prevãzute de lege, salariile personalului regiei şi stabileşte sistemul de recompense;
i) hotãrãşte asupra constituirii de noi subunitati, în condiţiile prevãzute de lege;
j) elaboreazã propriul sau regulament de organizare şi funcţionare;
k) aproba regulamentele ce privesc activitatea regiei şi personalul acesteia;
l) aproba şi urmãreşte realizarea programelor de dotare a subunitatilor cu tehnologii şi utilaje noi;
m) aproba programul de pregãtire a cadrelor regiei.
ART. 13
Membrii consiliului de administraţie:
a) se numesc pentru o perioada de 4 ani, iar jumãtate din ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani;
b) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau participa la societãţi comerciale cu care regia întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare;
c) îşi pãstreazã calitatea de angajaţi în instituţia de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate;
d) sînt plãtiţi cu o indemnizaţie stabilitã de consiliul de administraţie pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate.
ART. 14
Consiliul de administraţie poate propune ministrului agriculturii şi alimentaţiei înlocuirea unui membru necorespunzãtor.
ART. 15
În prima luna a fiecãrui an, consiliul de administraţie prezintã Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei un raport asupra activitãţii desfãşurate de regie în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 16
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform înţelegerii dintre pãrţi, pe baza de contract.
ART. 17
Activitatea curenta a regiei este condusã de un director general, numit de consiliul de administraţie, cu avizul ministrului agriculturii şi alimentaţiei.
ART. 18
Directorul general al regiei exercita urmãtoarele atribuţii:
a) conduce intreaga activitate a regiei, aplicind legile, regulamentele şi instrucţiunile în vigoare;
b) executa toate dispoziţiile care emana din hotãrîrile consiliului de administraţie;
c) reprezintã regia în raporturile cu persoanele fizice şi juridice, precum şi în fata organelor jurisdicţionale, în care scop poate da împuternicire de reprezentare şi altor persoane din cadrul regiei;
d) urmãreşte creşterea eficientei economice a activitãţii regiei, îmbunãtãţirea nivelului tehnic al producţiei şi produselor, folosirea eficienta a capacitãţilor de producţie şi îmbunãtãţirea calitãţii produselor rezultate din activitatea regiei;
e) asigura controlul activitãţii economico-financiare şi gestionarea de fond a regiei;
f) angajeazã şi concediazã personalul regiei şi aplica acestuia sancţiunile disciplinare prevãzute de lege;
g) supune anual consiliului de administraţie, în termen de 30 de zile de la încheierea anului financiar, raportul cu privire la activitatea regiei, bilanţul, contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al regiei pe anul urmãtor.

CAP. 6
Bugetul şi administrarea acestuia
ART. 19
Regia autonomã "Institutul de cercetare şi dezvoltare pentru valorificarea produselor horticole" întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministrul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
ART. 20
Regia trebuie sa acopere cu veniturile provenite din activitatea sa toate cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investiţiilor şi rambursarea creditelor şi sa obţinã profit.
Cheltuielile vor putea depãşi veniturile numai pentru motive temeinice - îndeosebi pentru executarea de lucrãri şi servicii în interes public -, cu aprobarea, pentru fiecare caz în parte, a ministrului de stat pentru orientarea economicã, pe baza propunerii Ministrului Agriculturii şi Alimentaţiei, avizatã de Ministrul Finanţelor. În asemenea cazuri, o data cu aprobarea, se vor stabili cuantumul şi sursele de compensare a pierderilor suferite de regie.
ART. 21
Din veniturile realizate, dupã acoperirea cheltuielilor, regia constituie de fondul de rezerva, fondul propriu de cercetare, dezvoltare, fondul pentru invenţii şi inovaţii şi asigura sumele necesare satisfacerii unor necesitaţi social-culturale şi sportive ori de perfecţionare-recalificare a personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte de lege.
Consiliul de administraţie al regiei poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea din venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor menţionate la alin. 1, reprezintã profitul net al regiei. Din acest profit, 5% se utilizeazã pentru constituirea unui fond de participare a angajaţilor la profituri, iar restul se vãrsa în bugetul statului.
ART. 22
Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, mijloacele regiei nu sînt suficiente, regia poate contracta credite financiare, cu Banca Nationala a României sau alte bãnci, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia poate beneficia de subvenţii de la bugetul de stat ori poate contracta credite bancare.
ART. 23
Regia hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, şi care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul administraţiei centrale de stat.
Contractarea de credite pentru investiţii mai mari de 50 mil. lei se efectueazã pe baza aprobãrii prealabile a ministrului de stat pentru orientarea economicã.
ART. 24
Operaţiunile de încasãri şi plati ale regiei se efectueazã prin conturi deschise la bãnci.
În limitele celor stabilite de Banca Nationala a României, pentru necesitaţi curente, regia poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta prin casieria proprie.
Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin unitãţile Bãncii Romane de Comerţ Exterior sau alte bãnci.

CAP. 7
Relaţiile regiei
ART. 25
Relaţiile comerciale ale regiei cu alte regii şi societãţile comerciale, precum şi cu statul, se desfãşoarã pe baza contractualã.
ART. 26
În relaţiile cu terţii, regia practica preţuri libere, negociate cu respectarea prevederilor legii.
ART. 27
Între subunitatile regiei exista relaţii de colaborare, în vederea realizãrii obiectului de activitate al acesteia.

CAP. 8
Dispoziţii finale
ART. 28
Litigiile de orice fel în care regia este parte sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
ART. 29
Prin regulamente interne, aprobate de consiliul de administraţie, se vor reglementa:
a) relaţiile de colaborare între subunitati şi normele tehnologice de realizare a produselor regiei;
b) angajarea, salarizarea, promovarea şi stimularea salariaţilor regiei;
c) atribuţiile compartimentelor functionale şi ale personalului din cadrul regiei;
d) normele de ordine şi disciplina;
e) circulaţia documentelor, datelor şi informaţiilor;
f) folosirea şi întreţinerea mijloacelor tehnice din dotare.
Elaborarea regulamentelor interne se va face cu respectarea dispoziţiilor legale, pentru fiecare domeniu de activitate supus reglementãrii.
ART. 30
Prezentul regulament se completeazã cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale, precum şi cu celelalte acte normative în vigoare.

-----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016