Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 260 din 8 iunie 1994  privind coordonarea asistentei economice nerambursabile, acordata Romaniei de tarile membre ale Grupului celor 24    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 260 din 8 iunie 1994 privind coordonarea asistentei economice nerambursabile, acordata Romaniei de tarile membre ale Grupului celor 24

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 21 iunie 1994
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Asistenta economicã nerambursabila are ca obiectiv sprijinirea procesului de reforma economicã şi socialã, precum şi construcţia democraţiei şi societãţii civile în România, în conformitate cu opţiunea pentru integrare în economia mondialã şi în structurile europene.
Utilizarea asistenţei economice nerambursabile se face în strinsa corelatie cu prioritãţile obiectivului menţionat la alin. 1, precum şi cu criteriile de eligibilitate a proiectelor, în conformitate cu acordurile-cadru şi condiţiile generale şi speciale convenite cu donatorii.
ART. 2
În înţelesul prezentei hotãrîri, donatorii sînt guvernele statelor membre ale Grupului celor 24 şi instituţiile financiare internaţionale.
ART. 3
Coordonarea asistenţei economice nerambursabile se realizeazã de cãtre Departamentul pentru Integrare Europeanã, prin Direcţia de cooperare financiarã şi asistenta economicã, care are urmãtoarele atribuţii:
a) programarea asistenţei, prin elaborarea de programe indicative şi stabilirea de prioritati împreunã cu donatorii şi reprezentaţii Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã, în concordanta cu strategia Guvernului de reforma economicã şi socialã şi pe baza solicitãrilor primite de la instituţiile şi organizaţiile beneficiare;
b) cooperarea - alãturi de autoritãţile guvernamentale abilitate - cu organismele ţãrilor donatoare, în ceea ce priveşte eligibilitatea şi finanţarea proiectelor şi controlul cheltuirii fondurilor;
c) cooperarea cu instituţiile beneficiare în vederea eliminãrii blocajelor, a suprapunerilor, a paralelismelor şi a asigurãrii convergentei cu strategia Guvernului în derularea proiectelor;
d) elaborarea şi exploatarea sistemului de monitorizare şi evaluare a programelor de asistenta privind impactul asupra procesului de reforma;
e) programarea şi avizarea folosirii fondurilor de contrapartida, în colaborare cu autoritãţile guvernamentale abilitate, în conformitate cu principiile de utilizare a acestora, prevãzute în acordurile de finanţare încheiate cu donatorii;
f) participarea la reuniunile Grupului celor 24 pentru România;
g) elaborarea de rapoarte semestriale privind stadiul programelor de asistenta.
ART. 4
În scopul realizãrii obiectivelor şi al îndeplinirii atribuţiilor stabilite la art. 1 şi 3, Direcţia de cooperare financiarã şi asistenta economicã îşi va completa personalul cu posturile prevãzute în anexa. Suplimentarea numãrului actual de posturi ale Direcţiei de cooperare financiarã şi asistenta economicã din cadrul Departamentului pentru Integrare Europeanã se va efectua cu încadrarea în numãrul de posturi aprobat anterior prin decizia primului-ministru, la nivelul departamentului sau al compartimentelor care constituie aparatul de lucru al primului-ministru, astfel încît sa nu depãşeascã numãrul mediu anual propus a se finanta la nivelul Guvernului.
În cadrul autoritãţilor guvernamentale beneficiare de programe de asistenta se vor constitui unitãţi de gestionare a proiectelor, fãrã a se afecta numãrul de personal şi resursele financiare aprobate.
Unitãţile de gestionare a proiectelor, prevãzute la alin. 2, vor funcţiona în cadrul departamentelor sau compartimentelor care au atribuţii în domeniul reformei.
Organizaţiile neguvernamentale care beneficiazã şi/sau gestioneazã programe de asistenta economicã nerambursabila au obligaţia constituirii unor unitãţi proprii de gestionare a proiectelor.
Angajaţii unitãţilor de gestionare a proiectelor, altele decît cele menţionate la alin. 2, pot fi selecţionaţi şi remuneraţi din bugetele proiectelor, potrivit unor proceduri uniforme convenite de Departamentul pentru Integrare Europeanã, donator şi beneficiar.
ART. 5
Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la art. 3, Departamentul pentru Integrare Europeanã colaboreazã permanent cu unitãţile de gestionare a proiectelor, care îi transmit propuneri de proiecte şi rapoarte privind stadiul programelor de asistenta.
ART. 6
Mandatul pe baza cãruia Departamentul pentru Integrare Europeanã negociaza cu donatorii prioritãţile şi structurile programelor de asistenta se supune, în prealabil, avizãrii Comitetului interministerial de pe lîngã Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã şi preşedintelui consiliului.
Proiectele de programe indicative rezultate în urma negocierilor cu donatorii şi rapoartele avizate de Comitetul interministerial şi de preşedintele consiliului se înainteazã Guvernului pentru aprobare.
Regulamentul de funcţionare propriu al Comitetului interministerial, adoptat în baza Hotãrîrii Guvernului nr. 706/1993, se va modifica în sensul includerii prevederilor care decurg din prezenta hotãrîre.
Pentru asigurarea operativitatii functionale, Secretariatul pentru asistenta economicã nerambursabila al Comitetului interministerial va fi asigurat de cãtre Direcţia de cooperare financiarã şi asistenta economicã din cadrul Departamentului pentru Integrare Europeanã.
ART. 7
Derularea proiectelor de asistenta economicã nerambursabila se realizeazã în concordanta cu acordurile existente între Guvernul României şi guvernele donatoare şi cu procedurile generale şi obligaţiile contractuale specifice, referitoare la gestionarea şi controlul utilizãrii fondurilor.

p. PRIM-MINISTRU
TEODOR VIOREL MELESCANU
ministru de stat,
ministrul afacerilor externe

Contrasemneazã:
----------------
Ministru de stat,
preşedintele Consiliului
pentru Coordonare, Strategie
şi Reforma Economicã,
Mircea Cosea

p. Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Dan Mogos,
secretar de stat

Secretar de stat
în Departamentul pentru Integrare Europeanã,
Napoleon Pop

ANEXA 1

STRUCTURA POSTURILOR
Direcţia de cooperare financiarã şi asistenta economicã
Director 1
Şef sector 2
Secretar/dactilograf 1

Sectorul de asistenta economicã bilaterala
Experţi guvernamentali 6
Referent 1

Sectorul de asistenta economicã multilaterala
Experţi guvernamentali 6
Referent 1
---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016