Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 246 din 10 martie 1990  privind drepturile de indemnizatie de strainatate, alocatie de hrana si fond de reprezentare ce se acorda personalului navigant de pe navele flotei de pescuit oceanic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 246 din 10 martie 1990 privind drepturile de indemnizatie de strainatate, alocatie de hrana si fond de reprezentare ce se acorda personalului navigant de pe navele flotei de pescuit oceanic

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 72 DIN 22/04/92
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Drepturile în valuta pentru personalul ambarcat pe navele flotei de pescuit oceanic sînt cele prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Alocaţia de hrana şi fondul de reprezentare în lei şi valuta, pentru personalul ambarcat pe navele flotei de pescuit oceanic, sînt cele prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Cheltuielile în valuta determinate de acordarea drepturilor prevãzute la art. 1 şi 2 se vor acoperi prin realizarea de producţii suplimentare de peste şi încasãri valutare din navlosirea navelor de transport frigorific şi de deservire.
ART. 4
Prevederile prezentei hotãrîri se aplica începînd cu data de 1 februarie 1990 pentru drepturile în valuta (anexa nr. 1) şi cu data de 20 februarie 1990 pentru alocaţia de hrana şi fond de reprezentare (anexa nr. 2).
ART. 5
La încheierea anului financiar 1990 drepturile în valuta prevãzute în prezenta hotãrîre vor fi reanalizate în vederea definitivãrii lor.
ART. 6
Anexele nr. 1 şi nr. 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 7
Se abroga orice alte dispoziţii contrare din actele normative existente pînã la data adoptãrii prezentei hotãrîri.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

DREPTURI ÎN VALUTA
ale personalului ambarcat pe navele flotei de pescuit oceanic

Indemnizaţia de strãinãtate în valuta ce se acorda personalului ambarcat pe navele flotei de pescuit oceanic, pe categorii de personal, este urmãtoarea:

A. Pentru personalul de pe navele de transport frigorific şi de deservire

- dolari S.U.A./om/zi -
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Barem de indemnizaţie
crt. I II
----------------------------------------------------------------------------
1. Comandant 12,70 13,20
2. Şef mecanic 11,60 12,10
3. Ofiţer maritim I 10,30 10,70
4. Ofiţer mecanic I, şef RTG, ofiţer electric I,
frigotehnist I 9,90 10,30
5. Ofiţer maritim II, ofiţer mecanic II, ofiţer
electric II, frigotehnist II şi ofiţer RTG I şi II 8,90 9,20
6. Ofiţer maritim III, ofiţer mecanic III, ofiţer
electric III, frigotehnist III şi IV 8,20 8,40
7. Lacatus mecanic, strungar 8,00 8,00
8. Şef echipaj 7,60 7,80
9. Ajutor ofiţer mecanic, frigoriferist 7,40 7,50
10. Şef timonier 7,30 7,30
11. Motorist 7,30 7,30
12. Fochist - 7,30
13. Electrician bord 7,30 7,30
14. Timonier 7,30 7,30
15. Marinar, lemnar 7,10 7,10
16. Bucatar 7,20 7,20
17. Brutar 7,20 7,20
18. Ospatar 7,10 7,10
19. Medic 8,00 8,00
20. Asistent medical 7,00 7,00
21. Tehnician (principal) 7,20 7,20
22. Lucrator comercial I (magaziner) 7,50 7,50
23. Responsabil economic I şi II 10,30 10,30
----------------------------------------------------------------------------

Baremul I - se acorda personalului de pe navele frigorifice de transport tip POLAR I şi II de construcţie sovietica şi personalului de pe navele frigorifice tip POLAR VII-XII de construcţie româneascã.
Baremul II - se acorda personalului de pe navele frigorifice de transport tip POLAR III-VI de construcţie R. D. Germanã şi personalului de pe navele de deservire.
NOTA:
Drepturile de indemnizaţie în valuta ale personalului ambarcat pe navele de transport frigorific şi de deservire a flotei se stabilesc pe durata voiajului planificat la începutul fiecãrei curse de cãtre armator şi vor fi vizate de Comitetul Sindicatului Liber al Marinarilor. Pe timpul ce depãşeşte durata planificata iniţial nu se acorda indemnizaţia de strãinãtate, decît în caz de forta majorã justificatã (asistenta şi salvare, coliziune, sinistru, transport bolnavi, stãri interdictionale impuse de autoritãţile strãine, nerespectarea clauzelor contractuale de cãtre armator) independent de vointa echipajului şi/sau contrastalii. Aprobarea timpului depãşit fata de timpul planificat se face de cãtre armator cu viza Comitetului Sindicatului Liber al Marinarilor.

B. Pentru personalul de pe navele de pescuit oceanic

- dolari S.U.A./om/zi -
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Barem de indemnizaţie
crt. I II
--------------------------------------------------------------------------------
1. Comandant, comandant coordonator 12,70 14,20
2. Şef mecanic 11,60 13,20
3. Ofiţer maritim I, tehnolog şef I, responsabil economic
I şi II 10,30 12,00
4. Ofiţer mecanic I, ofiţer electrician I, tehnolog şef
III, frigotehnist I, şef statie RTG, ofiţer RTG I 9,90 11,20
5. Ofiţer maritim II, ofiţer mecanic II, ofiţer
electrician II, electronist I, II, III şi IV,
frigotehnist II, ofiţer RTG II 8,90 10,80
6. Ofiţer maritim III, ofiţer mecanic III, frigotehnist III
şi IV, ofiţer electrician III, traulist I, II, III şi IV,
medic 8,20 10,20
7. Şef echipaj, frigoriferist 7,60 9,20
8. Morar fãina peste, reglor maşini tehnologice, lacatus,
strungar 8,00 9,50
9. Lemnar bord, timonier, electrician bord, marinar,
bucatar, asistent medical, brutar, motorist, ospatar 7,30 9,00
10. Profesori şi studenţi în practica 4,00 4,00
11. Şef echipa reparaţii 9,50 9,50
12. Cercetãtori în domeniul pescuitului, muncitori pentru
reparare nave (echipe de reparaţii) 9,00 9,00
-------------------------------------------------------------------------------

Specialiştii Întreprinderii de Pescuit Oceanic - din conducere şi serviciile functionale -, pe timpul deplasarii în zona, vor primi indemnizaţia conform pregãtirii la nivelul grupei în care se încadreazã.
Baremul I se va acorda:
a) personalului ambarcat pe navele de pescuit oceanic aflate în mars spre zona sau ţara, şi/sau port;
b) personalului ambarcat pe navele de pescuit oceanic aflate în situaţii de forta majorã cînd activitatea se întrerupe din motive independente de vointa echipajului (asistenta şi salvare, coliziune, sinistru, transport bolnavi, stãri interdictionale impuse de autoritãţile strãine, nerespectarea clauzelor contractuale de cãtre armator);
c) personalului ambarcat pe navele de pescuit şi transport frigorific sau de deservire aflate în porturi.
Baremul II se va acorda:
a) personalului ambarcat pe navele de pescuit oceanic cînd acestea se afla în activitatea de pescuit oceanic.
Cînd timpul de stationare al navelor de pescuit oceanic în porturi strãine este mai mare decît cel acordat de armator pentru odihna, aprovizionare, reparaţii şi/sau alte activitãţi, acestea nu se plãteşte.
În cazul cînd un membru al echipajului presteazã la bordul navelor o funcţie superioarã brevetului sau calificãrii sale se va acorda indemnizaţia de strãinãtate în raport cu funcţia prestatã.
C. Alte reglementãri aferente indemnizaţiei valutare
1. Pentru navele de transport frigorific şi deservire, precum şi pentru navele de pescuit oceanic în cazul depãşirii a 120 de zile calendaristice de voiaj, din vina armatorului, se acorda un spor de 1 dolar S.U.A./om/zi peste indemnizaţia zilnica.
2. Pentru fracţiuni de timp mai mici de 24 ore indemnizaţia în valuta se calculeazã astfel:
- pînã la 8 ore nu se acorda;
- de la 8 ore la 16 ore se acorda 50% din barem;
- peste 16 ore se acorda integral baremul unei zile.
Calculul timpului de voiaj începe din momentul în care nava este în travers far ieşire Constanta pentru navele ce pleacã din portul Constanta şi travers far bara Sulina pentru navele ce pleacã din portul Tulcea direct în zona. Timpul de calcul se încheie în momentul în care nava atinge punctele de la plecarea în voiaj.
Pentru marinarii ce pleacã/sosesc cu avionul timpul se calculeazã de la decolare/aterizare Aeroport Otopeni.
3. Pe timpul internãrii în spital personalul ambarcat are dreptul la 30% din diurna categoriei I cuvenitã delegaţilor care se deplaseaza în misiuni temporare în strãinãtate.
Dupã ieşirea din spital pînã la ambarcarea pe nava, sau pe timpul de asteptare pînã la întoarcerea cu trenul sau avionul, personalul ambarcat are dreptul la o diurna şi cazare aferentã categoriei I cuvenitã delegaţilor care se deplaseaza în misiuni temporare în strãinãtate.
4. Personalul ambarcat rãmas la bordul navelor care intra în reparaţii, porturi strãine, cînd masa şi cazarea nu pot fi asigurate, beneficiazã de indemnizaţie şi cazare conform pct. 3 alin. 2.
5. La plata indemnizaţiei se va avea în vedere:
- calculul se va face în dolari S.U.A. şi se va plati în moneda tarii unde se primeşte la paritatea zilei;
- indemnizaţia se poate ridica şi într-un singur port, nu anticipat, cu excepţia ultimului port de escala în mars spre ţara;
- sumele încasate în plus se recupereazã integral în valuta de la cei ce le-au primit sau de la cei vinovaţi.
6. În cazul cînd armatorul constata ca echipajul unei nave nu-şi realizeazã sarcinile de producţie din vina proprie producind pagube întreprinderii, persoanele din echipaj sau, dupã caz, întregul echipaj va fi retras şi îndepãrtat din întreprindere.
7. Drepturile de indemnizaţie de strãinãtate vor fi acordate proporţional cu realizarile, dar nu mai puţin de 30% din drepturile de indemnizaţie cuvenite pentru perioada de mars.
8. La încheierea anului financiar drepturile de indemnizaţie în valuta pot fi reanalizate la cererea sindicatului sau a consiliului de administraţie.
ANEXA 2
I. Drepturi privind alocaţia de hrana a personalului ambarcat pe navele flotei de pescuit oceanic
Aprovizionarea pentru hrana a echipajelor se va face conform Regulamentului Internaţional de aprovizionare cu apa şi alimente a navelor maritime (intrat în vigoare la 1.III.1989), în conformitate cu prevederile Convenţiei nr. 68/1946 a Organizaţiei Internaţionale a Muncii (I.L.O.):
a) pentru personalul de pe navele de transport frigorific şi de deservire: 20,00 lei şi 3 $ S.U.A./om/zi;
b) pentru personalul de pe navele de pescuit oceanic:
- în activitatea de pescuit şi/sau transbordarea producţiei: 25,00 lei şi 3 $ S.U.A./om/zi;
- în alte activitãţi: 20,00 lei şi 3 $ S.U.A./om/zi;
c) pe durata stationarii în ţara, baremul de hrana pentru toate tipurile de nave va fi de 40 lei/om/zi pe durata serviciului programat la bord, exceptind localnicii în serviciu de 8 ore care vor beneficia de o singura masa la bord;
d) pe timpul serviciului de noapte se acorda hrana suplimentarã astfel:
1) nave de pescuit:
- deservite de Polar, 12,50 lei/om/noapte;
- nave izolate nedeservite de Polar, 1,50 $ S.U.A./om/noapte;
2) nave transportoare:
- pentru voiaj planificat 10 lei/om/noapte;
- peste voiajul planificat 1,00 $/om/noapte;
e) în cazul cînd navele activeazã independent şi nu se justifica trimiterea de alimente din ţara sau cînd armatorul nu asigura alimentele necesare în lei alocaţia de hrana va fi de 6 $ S.U.A./om/zi;
f) personalului ambarcat pe navele de pescuit i se acorda, în limita baremului de alocatie, 0,200 l vin pe om/zi sau alte bãuturi alcoolice în echivalent;
g) pentru navele de transport frigorific şi de aprovizionare ce depãşesc justificat voiajul planificat în condiţiile prevãzute în nota de la pct. A. precum şi pentru navele noi ce intra în dotarea flotei din santierele strãine alocaţia de hrana va fi de 6 $ S.U.A/om/zi;
h) alocaţia de hrana serveşte numai pentru aprovizionarea cu alimente necesare pregãtirii hranei la bordul navei şi nu se poate achitã în numerar membrilor echipajului;
i) noul barem de hrana intra în vigoare începînd cu data de 20 februarie 1990.
II. Fondul de reprezentare
Cheltuielile de reprezentare ale comandantului pentru fiecare port strãin vor fi în urmãtoarele limite:
a) pentru navele de pescuit: 350 lei şi 15 $ S.U.A.;
b) pentru navele frigorifice de transport şi specializate: 500 lei şi 20 $ S.U.A.
------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016