Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 237 din 29 martie 1991  privind infiintarea Regiei autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 237 din 29 martie 1991 privind infiintarea Regiei autonome "Romfarm" Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 87 din 23 aprilie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti, prin reorganizarea Oficiului farmaceutic nr. 3 Bucureşti, care îşi înceteazã activitatea pe data prezentei hotãrîri.
ART. 2
Sediul Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti este în municipiul Bucureşti, bulevardul Marasti nr. 17, sectorul 1.
ART. 3
Obiectul de activitate al Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti este precizat în regulamentul de organizare şi funcţionare anexat.
ART. 4
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti are un patrimoniu în valoare de 14.999 mii lei constituit prin preluarea activului şi pasivului Oficiului farmaceutic nr. 3 Bucureşti, conform bilanţului de la 31.12.1990.
Acest patrimoniu se va corecta ulterior conform reevaluarii stabilite prin Hotãrîrea Guvernului României nr. 945/1990.
ART. 5
Regia autonomã"Romfarm" Bucureşti îşi acoperã toate cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investiţiilor şi rambursarea creditelor cu veniturile realizate din activitatea proprie şi din subvenţii de la bugetul de stat, acordate conform legii.
ART. 6
Conducerea Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti este asigurata de consiliul de administraţie potrivit legii. Preşedintele consiliului de administraţie este directorul general al regiei, care se numeşte de acesta, cu avizul ministrului apãrãrii naţionale.
Ministerul Apãrãrii Naţionale împreunã cu Ministerul Finanţelor şi Ministerul Comerţului şi Turismului reprezintã interesele statului în consiliul de administraţie al Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti.
ART. 7
Personalul Oficiului farmaceutic nr. 3 Bucureşti, care se reorganizeazã, trece la Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti şi se considera transferat în interesul serviciului, beneficiind timp de 3 luni de diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi sporul de vechime, dupã caz, dacã este transferat în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici.
ART. 8
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 9
Hotãrîrea Consiliului de Miniştrii nr. 1378/1967, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentei hotãrîri se abroga.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti funcţioneazã ca agent economic de specialitate prin care se realizeazã, potrivit competentelor sale, asistenta reţelei sanitare cu medicamente, reactivi, aparatura medicalã, produse de tehnica medicalã şi alte produse specifice.
ART. 2
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, activitatea acesteia desfasurindu-se pe baza prezentului regulament, precum şi a reglementãrilor în vigoare.
ART. 3
Sediul Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti este în municipiul Bucureşti, bulevardul Marasti nr. 17, sectorul 1. Sediul regiei poate fi schimbat şi în alt loc din municipiul Bucureşti.

CAP. 2
Obiectul de activitate
ART. 4
Obiectul de activitate al Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti îl constituie:
- activitatea de aprovizionare din ţara şi din import cu produse specifice din domeniul sau ca: medicamente, reactivi, echipament sanitar, produse tehnico-
medicale, aparatura medicalã şi alte produse;
- asigura depozitarea acestor produse în spaţii proprii amenajate în acest scop;
- asigura încheierea şi derularea contractelor cu furnizorii interni şi externi, realizind operaţiuni de comerţ exterior;
- efectueazã studii de prognoza şi colaboreazã cu Inspectoratul general medical din Ministerul Apãrãrii Naţionale, în domeniul stabilirii necesarului anual şi de perspectiva de medicamente şi alte produse specifice, în concordanta cu cerinţele sectorului sanitar;
- colaboreazã cu societãţi comerciale şi alţi agenţi economici din ţara şi din strãinãtate pentru rezolvarea unor probleme cu caracter de urgenta în activitatea specifica;
- asigura cu medicamente şi aparatura medicalã din ţara şi import unitãţile:
- Spitalul Elias cu Policlinica nr. 2 şi Laboratorul de igiena şi
epidemiologie;
- Spitalul şi Policlinica interdepartamentala;
- Policlinica corpului diplomatic;
- Policlinica şi Spitalul Serviciului Roman de Informaţii;
- alte unitãţi sanitare în cazuri de urgenta medicalã;
- asigura cu medicamente şi aparatura medicalã din import unitãţile:
- Spitalul militar central cu Policlinica nr. 1;
- Policlinica Ministerului de Interne;
- Spitalele militare din subordinea Ministerului Apãrãrii Naţionale.

CAP. 3
Patrimoniul
ART. 5
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti are un patrimoniu în valoare de 14.999 mii lei, conform datelor din bilanţul contabil încheiat la data de 31 decembrie 1990, ce se va corecta dupã reevaluare, potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 6
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate, ea foloseşte şi dispune, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.

CAP. 4
Structura Regiei autonome "Romfarm"
ART. 7
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti are un aparat propriu organizat în servicii, birouri şi depozite.
ART. 8
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti are în structura sa puncte farmaceutice.

CAP. 5
Organele de conducere ale Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti
ART. 9
Conducerea Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti se realizeazã prin:
- consiliul de administraţie
- directorul general
ART. 10
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale şi este compus din 7 persoane. Componenta consiliului de administraţie este urmãtoarea:
_ directorul general al Regiei autonome "Romfarm"
- preşedinte;
- reprezentantul Ministerului Apãrãrii Naţionale;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului Comerţului şi Turismului;
- farmacisti, economişti, jurişti şi alţi specialişti în domeniul de
activitate al regiei.
ART. 11
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 12
Atribuţiile, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:
- numeşte directorul general cu avizul ministrului apãrãrii naţionale şi stabileşte competenta acestuia;
- elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare a regiei;
- aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei;
- aproba contractul colectiv de munca;
- aproba bugetul de venituri şi cheltuieli;
- aproba utilizarea fondului valutar;
- hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate;
- examineazã şi supune spre aprobare Ministerului Finanţelor bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi;
- decide asupra contractãrii împrumuturilor bancare şi a cererilor de subvenţii;
- urmãreşte administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
- aproba programul de activitate al regiei;
- aproba asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţara şi strãinãtate.
ART. 13
Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna sau la cererea preşedintelui, în cazuri deosebite, ori a unei treimi din membrii sãi, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 14
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate sa apeleze la consilieri, consultanţi sau experţi din diferite domenii. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii pe baza de contract sau convenţie.
ART. 15
Consiliul de administraţie prezintã anual Ministerului Apãrãrii Naţionale un raport asupra activitãţii din perioada precedenta, precum şi asupra programului de activitate pentru perioada urmãtoare.
ART. 16
Directorul general al Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintã regia în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice romane ori strãine.
ART. 17
Directorul general al Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
- angajeazã şi concediazã personalul aparatului propriu şi numeşte, prin decizie, conducãtorii compartimentelor functionale;
- negociaza, în cadrul competentelor ce-i revin, cu agenţii economice furnizori, pe baza acţiunii conjugate a cererii şi ofertei, preţurile la medicamente şi celelalte produse ce fac obiectul sau de activitate; preţurile negociate se supun aprobãrii conform reglementãrilor în vigoare;
- urmãreşte pe parcursul anului menţinerea corelãrii între aprovizionare şi consum, asigurind rezerva de medicamente conform actelor normative în vigoare;
- asigura recepţia, depozitarea, pãstrarea şi expedierea produselor farmaceutice, în conformitate cu natura specifica a acestora;
- organizeazã controlul în vederea asigurãrii calitãţii medicamentelor şi produselor farmaceutice pe baza normelor legale.
ART. 18
Directorul general al Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti va putea, pe propria rãspundere, sa delege temporar altor persoane angajate ale regiei sa preia unele din atribuţiile sale.
ART. 19
În exercitarea atribuţiilor lor, consiliul de administraţie adopta hotãrîri, iar directorul general emite decizii, care vor fi înscrise în registrul unic, prin grija secretariatului consiliului de administraţie.

CAP. 6
Bugetul şi administrarea acestuia, relaţii financiare
ART. 20
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti determina anual volumul venitului realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datoratã bugetului statului, conform legii.
ART. 21
Veniturile şi cheltuielile regiei autonome "Romfarm" Bucureşti se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "Venituri" sumele provenite din activitatea curenta, iar la "Cheltuieli" valorile consumate pentru contractarea, aprovizionarea, manipularea, depozitarea, transportul şi distribuirea produselor ce fac obiectul activitãţii, inclusiv cheltuielile cu amortizarea investiţiilor şi reparaţiile capitale, cu întreţinerea şi exploatarea utilajelor şi instalaţiilor, precum şi rambursarea creditelor şi dobinzilor.
ART. 22
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti întocmeşte anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi dupã modelul stabilit de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
ART. 23
Din veniturile realizate dupã acoperirea cheltuielilor, Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premierea acestuia, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea de venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor prevãzute de lege reprezintã profitul net.
Din acest profit o parte se utilizeazã pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profit, în limita prevederilor legale.
ART. 24
Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
ART. 25
Operaţiunile de încasãri şi plati ale Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti se efectueazã prin conturi deschise la Banca Comercialã Romana sau la alte bãnci, iar pentru necesitaţi curente, prin casieria proprie.
ART. 26
Personalul încadrat în regia autonomã se supune obligaţiilor ce decurg din lege, statute şi regulamente militare, beneficiind în acelaşi timp de toate drepturile conferite de acesta.
ART. 27
Angajarea şi promovarea personalului se face pe baza de examen sau concurs, în condiţiile stabilite de consiliul de administraţie şi în conformitate cu prevederile legale.
ART. 28
Nivelul de salarizare a personalului angajat se stabileşte de cãtre consiliul de administraţie, în funcţie de studii şi munca efectiv prestat, în conformitate cu prevederile legale, care reglementeazã statutul personalului angajat în regiile autonome. Drepturile bãneşti, inclusiv sporurile aferente dobîndite pînã la data infiintarii regiei, constituie limita minima.
ART. 29
În cazul nerespectãrii obligaţiilor amintite prin contractul de munca sau a celor rezultate din raporturile specifice funcţiei, personalul regiei va fi sancţionat, potrivit prevederilor legale.
ART. 30
Angajaţii sînt obligaţi permanent sa se situeze la un nivel de pregãtire, competenta şi mobilizare corespunzãtoare intereselor regiei.

CAP. 7
Relaţii comerciale
ART. 31
Aprovizionarea şi desfacerea produselor ce fac obiectul activitãţii Regiei autonome "Romfarm" Bucureşti se realizeazã pe baza de contracte încheiate cu agenţii economici.
Desfacerea produselor cãtre populaţie se realizeazã prin punctele farmaceutice proprii.

CAP. 8
Dispoziţii finale
ART. 32
Litigiile de orice fel în care este implicata Regia autonomã "Romfarm" Bucureşti sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti.
ART. 33
Prezentul regulament se completeazã cu reglementãrile legale în vigoare.

-------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016