Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 231 din 29 martie 1991  privind infiintarea regiei autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 231 din 29 martie 1991 privind infiintarea regiei autonome "Monetaria statului" si "Imprimeria Bancii Nationale a Romaniei"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 23 aprilie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Pe data prezentei hotãrîri se înfiinţeazã Regia autonomã "Monetaria statului", cu sediul în municipiul Bucureşti, strada Fabrica de Chibrituri nr. 30, sectorul 5, şi Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României", cu sediul în Bucureşti, strada Smirdan nr. 2, sectorul 3.
Regiile autonome se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale şi cu regulamentele de organizare şi funcţionare (anexele nr. 1 şi 2), care fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
Regiile autonome "Monetaria statului" şi "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" sînt persoane juridice şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã în subordinea Bãncii Naţionale a României.
Banca Nationala a României este imputernicita sa reprezinte interesele statului în consiliul de administraţie al Regiei autonome "Monetaria statului" şi în consiliul de administraţie al Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României".
ART. 2
Patrimoniul Regiei autonome "Monetaria statului" este în valoare de 55.575 mii lei, iar al Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" de 46.693 mii lei, stabilite pe baza de bilanţ contabil încheiat la 31 decembrie 1990. Valoarea patrimoniului fiecãrei regii va fi corectatã dupã finalizarea completa a evaluãrii acestuia conform <>Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990 .
ART. 3
Obiectul de activitate al Regiei autonome "Monetaria statului" îl constituie:
- fabricarea de monede metalice pentru satisfacerea nevoilor de numerar ale tarii, pentru vinzari la export în scop numismatic de cãtre Banca Nationala a României, precum şi de monede metalice pentru alte tari;
- fabricarea de moneda nationala tip briliant şi prouf pentru export în scop numismatic de cãtre Banca Nationala a României;
- prelucrarea aurului dentar în cantitãţi şi sortimentele solicitate de Banca Nationala a României;
- fabricarea de laminate şi trefilate din metale preţioase şi aliajele acestora pentru nevoile industriei electronice şi electrotehnice;
- fabricarea de bijuterii din aur şi argint pentru populaţie cu metal pretios al acesteia sau al statului;
- fabricarea de ordine, medalii, decoraţii, plachete şi însemne ale statului roman;
- fabricarea stampilelor din cauciuc, a sigiliilor metalice, a pieselor şi matritelor timbru sec ce poarta pe ele stema României şi alte semne specifice fiecãrei instituţii solicitante ;
- fabricarea maşinilor şi dispozitivelor pentru numerotarea biletelor de banca imprimate de Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României", a libretelor C.E.C., precum şi pentru orice activitate, cãrora le trebuie asigurata autenticitatea însemnelor statului şi securitatea contrafacerii;
- fabricarea de poansoane gravate pentru marcarea bijuteriilor din aur şi argint, precum şi a poansoanelor şi marcilor necesare activitãţii de metrologie;
- fabricarea însemnelor pentru uniformele militare şi uniformele altor instituţii;
- alte produse specifice domeniului de activitate al Regiei autonome "Monetaria statului".
ART. 4
Obiectul de activitate al Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" este urmãtorul:
- fabricarea biletelor de banca pentru acoperirea nevoilor de numerar ale tarii şi pentru vinzari la export în scop numismatic de cãtre Banca Nationala a României, precum şi de bancnote pentru alte tari;
- fabricarea din hirtii speciale filigranate a unor imprimate cu valoare (cecuri bancare, acţiuni şi hirtii cu valoare pentru bãncile de stat sau particulare şi pentru societãţile comerciale, librete şi obligaţiuni C.E.C., alte înscrisuri de stat, precum şi a bonurilor cantitãţi fixe pentru PECO);
- tipãrirea altor hirtii cu valoare şi cu regim special, precum şi diverse lucrãri poligrafice specifice domeniului de activitate al Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României".
ART. 5
Regiile autonome vor fabrica suplimentar cantitãţi de bilete de banca şi monede metalice aflate sau retrase din circulaţie în vederea vinzarii la export în scop numismatic de cãtre Banca Nationala a României.
ART. 6
Regia autonomã "Monetaria statului" poate infiinta reţea de magazine proprii pentru confecţionarea şi vînzarea de bijuterii din aur şi argint pentru populaţie cu metalul pretios al acesteia sau al statului.
ART. 7
Regiile autonome "Monetaria statului" şi "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" îşi acoperã toate cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investiţiilor şi rambursarea creditelor cu veniturile provenite din activitatea proprie şi prin subvenţii de la buget, acordate potrivit legii.
ART. 8
Conducerea regiilor este asigurata de consiliile de administraţie constituite, potrivit legii, din 7 persoane la Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" şi 9 persoane la Regia autonomã "Monetaria statului".
Din consiliul de administraţie fac parte un reprezentant al Ministerului Finanţelor şi 3 reprezentanţi ai Bãncii Naţionale a României.
ART. 9
Activitatea curenta a fiecãrei regii autonome este condusã de un director numit de guvernatorul Bãncii Naţionale a României, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 10
Structurile organizatorice şi functionale ale regiilor autonome "Monetaria statului" şi "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" se stabilesc de consiliile de administraţie ale acestora.
ART. 11
Personalul trecut la regiile autonome "Monetaria statului" şi "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" se considera transferat în interesul serviciului.
ART. 12
Orice dispoziţie contrarã prezentei hotãrîri se abroga.


PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Monetaria statului"

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Regia autonomã "Monetaria statului" funcţioneazã în subordinea Bãncii Naţionale a României şi asigura fabricarea monedei metalice pentru satisfacerea nevoilor de numerar ale statului, emiterea şi fabricarea de ordine, medalii, decoraţii, plachete şi însemne ale statului roman, sigiliilor metalice, prelucrarea aurului, argintului şi aliajelor sale pentru intreaga industrie, pentru bijuterii cu metalele preţioase puse la dispoziţie de cãtre stat, sau de populaţie, a stampilelor din cauciuc cu stema tarii şi a însemnelor heraldice specifice.
ART. 2
Regia autonomã "Monetaria statului" este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, activitatea acesteia se desfãşoarã în baza prezentului regulament, precum şi a altor prevederi legale.
ART. 3
Sediul Regiei "Monetaria statului" este în municipiul Bucureşti, str. Fabrica de Chibrituri nr. 30, sectorul 5.

CAP. 2
Obiectul de activitate
ART. 4
Regia autonomã "Monetaria statului" are ca obiect de activitate:
4.1. fabricarea monedei metalice pentru satisfacerea necesarului de numerar al tarii;
4.2. fabricarea de moneda nationala tip briliant şi prouf pentru vînzare la export în scop numismatic de cãtre Banca Nationala a României;
4.3. fabricarea de moneda metalicã pentru alte tari la solicitarile acestora şi cu aprobarea instituţiilor legale ale statului roman;
4.4. fabricarea suplimentar a unor cantitãţi de monede metalice aflate sau retrase din circulaţie în vederea vinzarii la export în scop numismatic de cãtre Banca Nationala a României;
4.5. fabricarea de ordine, medalii, decoraţii, plachete şi însemne ale statului roman;
4.6. fabricarea stampilelor din cauciuc, a sigiliilor metalice pentru ceara, pentru tus, a pieselor şi matritelor timbru sec, ce poarta pe ele stema României şi alte semne specifice fiecãrei instituţii de stat solicitante;
4.7. fabricarea maşinilor şi dispozitivelor pentru numerotarea libretelor C.E.C., a bancnotelor naţionale, precum şi pentru orice activitate, cãrora le trebuie asigurata autentificarea statului şi securitatea contrafacerii;
4.8. fabricarea de poansoane gravate pentru marcarea bijuteriilor din aur şi argint ce se produc pe teritoriul României, precum şi a poansoanelor şi marcilor necesare activitãţii de metrologie;
4.9. prelucrarea aurului dentar în cantitãţile şi sortimentele solicitate de Banca Nationala a României;
4.10. fabricarea de laminate şi trefilate din metale preţioase şi aliajele acestora pentru nevoile industriei electronice şi electrotehnice.
4.11. fabricarea de bijuterii din aur şi argint pentru populaţie cu metalul pretios al statului, precum şi cu metalul pretios adus de populaţie;
4.12. fabricarea însemnelor metalice pentru uniformele militare şi pentru uniformele altor instituţii;
4.13. alte produse specifice domeniului de activitate:
4.13.1. fabricarea sigiliilor metalice conform STAS 5891-88 utilizate la sigilarea vagoanelor C.F.R., containerelor şi autovehiculelor destinate transportului de mãrfuri şi produse, mai ales în traficul internaţional;
4.13.2. fabricarea de maşini de numerotat, înregistrat, compostat, cu plãci gravate manual şi mecanic;
4.13.3. fabricarea de distincţii (medalii şi plachete) pentru activitãţile sportive, aniversari şi comemorari;
4.13.4. fabricarea de insigne, însemne heraldice, materiale numismatice, brelocuri pentru unitãţile economice şi pentru formaţiunile politice;
4.13.5. efectuarea de expertize tehnice privind calitatea metalelor preţioase în laboratoarele Regiei autonome "Monetaria statului";
4.13.6. efectuarea de expertize a falsurilor monetare, cooperarea cu organele de specialitate ale statului pentru prevenirea şi eliminarea contrafacerilor monetare şi de obiecte din metale preţioase;
4.13.7. executarea de acoperiri galvanice-auriri, argintari, folosind metalul pretios al statului şi al clienţilor;
4.13.8. executarea de produse presate şi acoperite galvanic (eloxari, alamiri, nichelari, cromari, brunari etc.);
4.13.9. executarea de obiecte de arta şi de podoaba, emailate artistic manual la cald cu una pînã la 8 culori din metale comune şi metale preţioase;
4.13.10. executarea de laminate din metale feroase şi neferoase folosind procedeul de placare bimetalica la cald (ex. otelul placat cu nichel pentru moneda);
4.13.11. executarea de proiecte de monede, medalii, ordine, decoraţii, distincţii sportive, şcolare, insigne etc.;
4.13.12. executarea de lucrãri de gravura pe obiecte reprezentative ale instituţiilor administraţiei de stat;
4.13.13. operaţiuni speciale de metalizare a masei plastice pentru lucrãri speciale;
4.13.14. fabricarea emblemelor şi monogramelor folosite la echiparea autoturismelor Dacia, Olcit, Aro, TV etc.
ART. 5
Atribuţii principale ale Regiei autonome "Monetaria statului" pentru realizarea obiectului sau de activitate:
5.1. asigura orientarea activitãţii pentru dotarea cu prese, dispozitive monetare de cea mai inalta tehnica şi materiale monetare folosite pe plan mondial;
5.2. coordoneazã şi asigura realizarea tuturor lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii a instalaţiilor şi utilajelor din dotare în vederea menţinerii capacitãţii de producţie;
5.3. stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia mediului înconjurãtor, precum şi pentru protecţia şi securitatea muncii;
5.4. urmãreşte şi verifica modul de realizare a lucrãrilor de investiţii în vederea respectãrii proiectelor de execuţie şi asigura condiţiile de punere în funcţiune a noilor utilaje şi instalaţii;
5.5. pregãteşte executarea noilor obiective, retehnologizarea capacitãţilor existente potrivit reglementãrilor legale;
5.6. realizeazã importul de maşini, utilaje şi instalaţii pentru retehnologizarea capacitãţilor existente;
5.7. pregãteşte şi negociaza cu reprezentanţii organelor competente volumul şi structura sortimentala a producţiei şi contractarea acesteia în condiţiile asigurãrii resurselor materiale prin reparaţii sau direct pe piata libera şi din import;
5.8. asigura urmãrirea producţiei contractate cu beneficiarii de stat şi cu agenţii economici privati pentru respectarea termenelor contractuale;
5.9. organizeazã desfãşurarea activitãţilor de formare profesionalã a cadrelor de gravori manuali, gravori mecanici, bijutieri, artişti modelatori - pentru moneda, matriteri, emailatori artistici, monetaristi şi alte meserii specifice activitãţii Regiei autonome "Monetaria statului";
5.10. asigura respectarea disciplinei muncii, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal, pe baza statutului personalului Regiei autonome "Monetaria statului" care se va elabora şi aproba de cãtre consiliul de administraţie al regiei autonome avînd în vedere prezentul regulament;
5.11. asigura elaborarea documentaţiilor pentru obţinerea de credite şi a altor surse de finanţare, inclusiv pentru fond valutar;
5.12. se ocupa de programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare;
5.13. redacteazã instrucţiunile de recunoaştere a falsului monetar şi executa analiza monedelor banuite a fi false. Buletinele de analiza eliberate de laboratorul Monetariei statului şi avizate de Banca Nationala a României reprezintã acte de expertiza oficialã pentru organele poliţieneşti sau judiciare;
5.14. organizeazã, în Bucureşti şi oraşele mai mari din ţara, magazine proprii pentru confecţionarea şi vînzarea de bijuterii din aur şi argint.

CAP. 3
Patrimoniul
ART. 6
Regia autonomã "Monetaria statului" are un patrimoniu în valoare de 55.575 mii lei, conform datelor din bilanţul încheiat la 31 decembrie 1990, ce se va corecta ulterior conform <>Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990 .
ART. 7
Regia autonomã "Monetaria statului" este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate ea se foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu, pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.

CAP. 4
Structura Regiei autonome "Monetaria statului"
ART. 8
Regia autonomã "Monetaria statului" îşi aproba structura organizatoricã şi stabileşte atribuţiile compartimentelor prin consiliul de administraţie. De asemenea, consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre serviciile regiei, dintre regie şi terţi şi acorda împuternicire de reprezentare în domeniile tehnice, economice, comerciale, administrative, financiare, juridice şi altele.
ART. 9
În cadrul regiei se pot constitui ateliere, formaţii de lucru, servicii, precum şi alte forme de organizare, în funcţie de necesitatea şi volumul activitãţilor, asigurindu-se prin aceasta bunul mers al activitãţii de producţie.

CAP. 5
Organele de conducere ale Regiei autonome "Monetaria statului"
ART. 10
Conducerea Regiei autonome "Monetaria statului" se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- director.
ART. 11
Consiliul de administraţie al Regiei autonome "Monetaria statului" se numeşte prin ordin al guvernatorului Bãncii Naţionale a României şi este compus din 9 persoane, dupã cum urmeazã:
- directorul Regiei autonome "Monetaria statului" - preşedinte;
- trei reprezentanţi ai Bãncii Naţionale a României;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- ingineri, economişti, tehnicieni şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
ART. 12
Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care Regia autonomã "Monetaria statului" întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
ART. 13
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie,
persoanele care au suferit condamnãri pentru delapidare, furt, tilharie, distrugere cu intenţie, înşelãciune, gestiune frauduloasã, abuz de încredere comis în dãuna avutului obştesc sau particular, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mitã, arestare nelegalã şi cercetare abuzivã şi infracţiuni contra pãcii şi omenirii.
ART. 14
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în toate problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sînt date în competenta altor organe.
ART. 15
Membrii consiliului de administraţie se numesc pentru o perioada de 4 ani, iar jumãtate din ei pot fi înlocuiţi la fiecare doi ani.
ART. 16
Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile decurgind din aceasta calitate, ei sînt plãtiţi cu o indemnizaţie stabilitã de consiliul de administraţie pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate.
ART. 17
Atribuţiile, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:
17.1. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a Regiei autonome "Monetaria statului";
17.2. rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
17.3. hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget;
17.4. propune, potrivit reglementãrilor legale, investiţiile a cãror aprobare este în competenta altor organe;
17.5. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al Regiei autonome "Monetaria statului". În situaţiile în care cheltuielile depãşesc veniturile, dispune promovarea documentaţiei prevãzute de legislaţia în vigoare cãtre organele competente spre aprobare;
17.6. stabileşte nivelurile de salarizare a personalului în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege;
17.7. stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora, împreunã cu banca creditoare;
17.8. aproba înstrãinarea bunurilor mobile aparţinînd regiei cu o valoare de maximum 10 milioane lei;
17.9. propune, negociaza şi, dupã caz, stabileşte preţuri şi tarife pentru produsele şi prestaţiile sale, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
17.10. pregãteşte şi aproba documentaţia pentru obţinerea fondului valutar necesar pentru importul de maşini, utilaje, instalaţii şi materiale specifice activitãţii monetare;
17.11. aproba colaborarea, cooperarea sau asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţara şi strãinãtate;
17.12. asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;
17.13. stabileşte mãsuri pentru respectarea statutului personalului, disciplinei tehnologice, protecţiei şi securitãţii muncii;
17.14. asigura legatura permanenta cu sindicatele libere din cadrul regiei şi cu reprezentanţii salariaţilor pentru rezolvarea operativã a problemelor ce apar în scopul desfãşurãrii optime a procesului de producţie;
17.15. ia mãsuri, potrivit legii, pentru imputarea şi recuperarea pagubelor rezultate din culpa angajaţilor regiei;
17.16. adopta orice alta hotãrîre şi dispune mãsuri privind activitatea Regiei autonome "Monetaria statului" cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 18
Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna sau, la cererea preşedintelui ori a unei treimi din membrii sãi, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 19
Pentru luarea unor anumite decizii, consiliul de administraţie poate sa apeleze la consilieri, consultanţi sau experţi din diferite sectoare. Activitatea va fi compensata material conform înţelegerii pe baza de contract.
ART. 20
Directorul Regiei autonome "Monetaria statului" este numit prin ordin al guvernatorului Bãncii Naţionale a României.
ART. 21
Directorul Regiei autonome "Monetaria statului" conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintã regia în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
ART. 22
Anual, consiliul de administraţie prezintã Bãncii Naţionale a României un raport asupra activitãţii desfãşurate de regie în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.

CAP. 6
Bugetul şi administrarea acestuia, relaţii financiare
ART. 23
Regia autonomã "Monetaria statului" determina anual volumul venitului realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datoratã bugetului statului, conform legii.
ART. 24
Partea de cheltuieli care depãşeşte nivelul veniturilor realizate se subvenţioneazã de la bugetul de stat, conform legii.
ART. 25
Veniturile şi cheltuielile Regiei autonome "Monetaria statului" se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "Venituri" sumele provenind din activitatea curenta, iar la "Cheltuieli" valorile consumate pentru contractarea, aprovizionarea, manipularea, depozitarea, transportul şi distribuirea produselor ce fac obiectul activitãţii, inclusiv cheltuielile cu amortizarea investiţiilor şi reparaţiilor capitale, cu întreţinerea şi exploatarea utilajelor şi instalaţiilor, precum şi rambursarea creditelor şi dobinzilor.
ART. 26
Regia autonomã "Monetaria statului" întocmeşte anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi dupã modelul stabilit de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României.
ART. 27
Din veniturile realizate dupã acoperirea cheltuielilor, Regia autonomã "Monetaria statului" constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent. Partea de venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor prevãzute de lege reprezintã profitul net. Din acest profit o parte se utilizeazã pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profit în limita prevederilor legale.
ART. 28
În situaţia în care, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, Regia autonomã "Monetaria statului", pe baza calculelor de fundamentare, determina volumul împrumuturilor necesare activitãţilor sale, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia autonomã poate beneficia, în condiţiile legii, de subvenţii de la bugetul de stat sau poate contracta credite bancare.
ART. 29
Regia autonomã "Monetaria statului" hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor ce îi sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
ART. 30
Operaţiunile de încasãri şi plati ale Regiei autonome "Monetaria statului" se efectueazã prin conturi deschise la Banca Comercialã Romana. Pentru necesitãţile directe, Regia autonomã "Monetaria statului", poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi valuta, prin casieria proprie.

CAP. 7
Relaţii comerciale
ART. 31
Relaţiile comerciale dintre Regia autonomã "Monetaria statului" şi terţi se vor desfasura pe baze contractuale, în contracte se vor stipula clauze speciale de încheiere, execuţie şi rãspundere. Livrarea unor produse şi efectuarea unor prestaţii se pot face şi direct cãtre populaţie.
ART. 32
Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile executate de Regia autonomã "Monetaria statului" se supun legilor şi reglementãrilor privind preţurile.

CAP. 8
Dispoziţii referitoare la personal
ART. 33
Personalul Regiei autonome "Monetaria statului" este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice anumitor locuri de munca. Prin statut se reglementeazã în principal:
- sistemul de ocupare a posturilor şi de promovare;
- formele de calificare şi perfecţionare a personalului;
- sistemul de încetare a raporturilor de munca;
- îndatoririle personalului pe niveluri ierarhice;
- modul de aplicare a sancţiunilor;
- sistemul propriu de salarizare;
- sistemul de recompense;
- alte prevederi specifice referitoare la protecţia socialã a personalului.

CAP. 9
Dispoziţii finale
ART. 34
Pentru asigurarea securitãţii producţiei, a producţiei de moneda, laminate, trefilate din aur şi argint, a tezaurelor de moneda şi a celor de metale preţioase, a depozitelor de materiale, produselor finite, precum şi pentru preintimpinarea oricãror sustrageri, Regia autonomã "Monetaria statului" va organiza paza înarmatã proprie.
Accesul persoanelor strãine în cadrul regiei se va face conform regulamentului propriu aprobat de consiliul de administraţie şi cu respectarea legislaţiei actuale.
ART. 35
Litigiile de orice fel în care este implicata Regia autonomã "Monetaria statului" sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
ART. 36
Prezentul regulament se completeazã cu celelalte reglementãri legale.


ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Imprimeria Bãncii
Naţionale a României"

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a România" şi asigura fabricarea biletelor de banca pentru satisfacerea nevoilor de numerar ale statului, fabricarea altor imprimate cu valoare şi diverse tiparituri specifice domeniului sau de activitate.
ART. 2
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã. Activitatea acesteia se desfãşoarã în baza prezentului regulament şi a reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 3
Sediul Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" este în municipiul Bucureşti, str. Smirdan nr. 2, sectorul 3.

CAP. 2
Obiectul de activitate
ART. 4
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" are urmãtorul obiect de activitate:
- fabricarea biletelor de banca pentru acoperirea nevoilor de numerar ale tarii, pentru vinzari la export în scop numismatic de cãtre Banca Nationala a României, precum şi bancnote pentru alte tari;
- fabricarea suplimentar a unor cantitãţi de bilete de banca aflate sau retrase din circulaţie pentru livrare la export în scop numismatic de cãtre Banca Nationala a României;
- fabricarea din hirtii speciale, filigranate a urmãtoarelor hirtii de valoare:
- cecuri bancare;
- acţiuni şi hirtii de valoare pentru bãnci de stat sau particulare şi societãţi comerciale;
- bonuri cantitãţi fixe pentru comercializarea produselor petroliere;
- librete şi obligaţiuni C.E.C.;
- tipãrirea altor hirtii de valoare şi cu regim special;
- tipãrirea altor lucrãri poligrafice specifice domeniului de activitate.
ART. 5
Atribuţii principale ale Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" pentru realizarea obiectului sau de activitate:
5.1. asigura orientarea activitãţii pentru dotarea cu maşini şi utilaje de inalta tehnicitate, în vederea realizãrii biletelor de banca şi hirtiilor de valoare la un nivel calitativ superior, asigurind totodatã şi protecţia acestora contra falsificarilor;
5.2. coordoneazã şi asigura realizarea tuturor lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii ale maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor din dotare în vederea asigurãrii bunei desfasurari a activitãţii de producţie;
5.3. pregãteşte şi negociaza cu reprezentanţii organelor competente, volumul şi structura sortimentala a producţiei şi contractarea acesteia în condiţiile asigurãrii resurselor materiale prin reparaţii sau direct de pe piata libera şi din import;
5.4. asigura programarea şi urmãrirea producţiei contractate cu beneficiarii de stat şi cu agenţii economici privati, pentru respectarea termenelor contractuale;
5.5. asigura desfacerea produselor realizate cãtre beneficiarii contractelor, conform clauzelor contractuale şi a prevederilor legale;
5.6. realizeazã importul de maşini, utilaje şi instalaţii pentru retehnologizarea capacitãţilor existente;
5.7. pregãteşte executarea noilor obiective, retehnologizarea capacitãţilor existente potrivit reglementãrilor legale;
5.8. urmãreşte şi verifica modul de realizare a lucrãrilor de investiţii în vederea respectãrii proiectelor de execuţie şi asigura condiţiile de punere în funcţiune a noilor utilaje şi instalaţii;
5.9. stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia mediului înconjurãtor, precum şi pentru protecţia şi securitatea muncii;
5.10. organizeazã desfãşurarea activitãţilor de formare şi perfecţionare profesionalã a salariaţilor, cu precãdere pentru meseriile şi specialitatile unde exista un deficit de cadre calificate;
5.11. asigura respectarea disciplinei muncii, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întreg personalul, pe baza statutului personalului Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României", care se va elabora şi aproba de cãtre consiliul de administraţie al regiei autonome avînd în vedere prezentul regulament;
5.12. asigura elaborarea documentaţiilor pentru obţinerea de credite şi a altor surse de finanţare, inclusiv pentru fonduri valutare;
5.13. se ocupa de programarea şi desfãşurarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare;
5.14. Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" efectueazã expertize privind autenticitatea bancnotelor româneşti şi strãine, care au avizul Bãncii Naţionale a României se pun la dispoziţia organelor judiciare sau de poliţie.

CAP. 3
Patrimoniul Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României"
ART. 6
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" are un patrimoniu în valoare de 46.693 mii lei, conform datelor din bilanţul încheiat la 31 decembrie 1990, ce se va corecta ulterior conform <>Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990 .
ART. 7
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de proprietate ea se foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu, pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.

CAP. 4
Structura Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României"
ART. 8
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" îşi aproba structura organizatoricã şi stabileşte atribuţiile compartimentelor sale prin consiliul de administraţie. De asemenea, consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre serviciile regiei, dintre regie şi terţi şi acorda împuternicire de reprezentare în domeniile tehnice, economice, comerciale, administrative, financiare, juridice şi altele.
ART. 9
În cadrul regiei se pot constitui ateliere, formaţii de lucru, servicii, precum şi alte forme de organizare, în funcţie de necesitatea şi volumul activitãţilor, asigurindu-se prin aceasta bunul mers al activitãţii de producţie.

CAP. 5
Organele de conducere ale Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a
Romaniei"
ART. 10
Conducerea Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- director.
ART. 11
Consiliul de administraţie al Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" se numeşte prin ordin al guvernatorului Bãncii Naţionale a României şi este compus conform prevederilor legii, din 7 persoane:
- director - preşedinte;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- 3 reprezentanţi ai Bãncii Naţionale a României;
- ingineri, economişti, tehnicieni şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
ART. 12
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza propriului regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în toate problemele privind activitatea regiei, cu conceptia celor care, potrivit legii, sînt date în competenta altor organe.
ART. 13
Membrii consiliului de administraţie se numesc pentru o perioada de 4 ani, iar jumãtate din ei pot fi înlocuiţi la fiecare doi ani.
ART. 14
Una şi aceeaşi persoane nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care Regia
autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
ART. 15.
Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile decurgind din aceasta calitate, ei sînt plãtiţi cu o indemnizaţie stabilitã de consiliul de administraţie pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate.
ART. 16.
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, persoanele care au suferit condamnãri pentru delapidare, furt, tilharie, distrugere cu intenţie, înşelãciune, gestiune frauduloasã, abuz de încredere comis în dãuna avutului obştesc sau particular, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mitã, arestare nelegalã şi cercetare abuzivã şi infracţiuni contra pãcii şi omenirii.
ART. 17.
Atribuţiile, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:
17.1. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României";
17.2. rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
17.3. hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget;
17.4. propune, potrivit reglementãrilor legale, investiţiile a cãror aprobare este în competenta altor organe;
17.5. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României". În situaţiile în care cheltuielile depãşesc veniturile, dispune promovarea documentaţiei prevãzute de legislaţia în vigoare cãtre organele competente, spre aprobare;
17.6. stabileşte nivelurile de salarizare a personalului în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege;
17.7. stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora, împreunã cu banca creditoare;
17.8. aproba înstrãinarea bunurilor mobile aparţinînd regiei cu o valoare de maximum 10 milioane lei;
17.9. propune, negociaza şi, dupã caz, stabileşte preţuri şi tarife pentru produsele şi prestaţiile sale, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
17.10. aproba documentaţia pentru obţinerea fondului valutar necesar pentru importul de maşini, utilaje, instalaţii şi materiale specifice activitãţii de fabricare a biletelor de banca şi altor hirtii de valoare;
17.11. aproba colaborarea, cooperarea sau asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice din ţara şi strãinãtate;
17.12. asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;
17.13. stabileşte mãsuri pentru respectarea statutului personalului, disciplinei tehnologice, protecţiei şi securitãţii muncii;
17.14. asigura legatura permanenta cu sindicatele libere din cadrul regiei şi cu reprezentanţii salariaţilor pentru rezolvarea operativã a problemelor ce apar, în scopul desfãşurãrii optime a procesului de producţie;
17.15. ia mãsuri, potrivit legii, pentru imputarea şi recuperarea pagubelor
rezultate din culpa angajaţilor unitãţii;
17.16. adopta orice alte hotãrîri şi dispune mãsuri privind activitatea Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 18
Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna sau, la cererea preşedintelui ori a unei treimi din membrii sãi, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 19
Pentru luarea anumitor decizii, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii pe baza de contract.
ART. 20
Directorul Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" este numit prin ordin al guvernatorului Bãncii Naţionale a României.
ART. 21
Directorul Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintã regia în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
ART. 22
Anual, consiliul de administraţie prezintã Bãncii Naţionale a României un raport asupra activitãţii desfãşurate de regie în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.

CAP. 6
Bugetul şi administrarea acestuia, relaţii financiare
ART. 23
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" întocmeşte anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor, care se comunica factorilor specializaţi şi se publica în Monitorul Oficial.
ART. 24
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" determina anual volumul de venit realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datoratã bugetului statului, conform legii.
ART. 25
Partea de cheltuieli care depãşeşte nivelul veniturilor realizate se subvenţioneazã de la bugetul statului, conform prevederilor în vigoare.
ART. 26
Veniturile şi cheltuielile Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "Venituri" sumele provenind din activitatea curenta, iar la "Cheltuieli" valorile consumate pentru contractarea, aprovizionarea, manipularea, depozitarea, transportul şi distribuirea produselor ce fac obiectul activitãţii, incluzind cheltuielile cu amortizarea investiţiilor şi reparaţiilor capitale, cu întreţinerea şi exploatarea utilajelor şi instalaţiilor, precum şi rambursarea creditelor şi dobinzilor.
ART. 27
Din veniturile realizate dupã acoperirea cheltuielilor, Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru constituirea fondului de premiere a personalului angajat, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea de venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor prevãzute de lege reprezintã profitul net. Din acest profit o parte se utilizeazã pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profit în limita prevederilor legale.
ART. 28
În situaţia în care în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României", pe baza calculelor de fundamentare, determina volumul împrumuturilor necesare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
ART. 29
Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
ART. 30
Operaţiunile de încasãri şi plati ale Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" se efectueazã prin conturi deschise la Banca Comercialã Romana. Pentru necesitãţile directe, Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României", poate efectua operaţiuni de încasãri în lei şi valuta prin casieria proprie.

CAP. 7
Relaţii comerciale
ART. 31
Relaţiile comerciale dintre Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" şi terţi se vor desfasura pe baze contractuale. În contracte se vor stipula clauze speciale de încheiere, execuţie şi rãspundere. Livrarea unor produse şi efectuarea unor prestaţii se pot face şi direct cãtre populaţie.
ART. 32
Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile executate de Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" se supun legilor şi reglementãrilor privind preţurile.

CAP. 8
Dispoziţii referitoare la personal
ART. 33
Personalul Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice anumitor locuri de munca.
Prin statutul personalului se reglementeazã în principiu:
- sistemul de ocupare a posturilor şi de promovare;
- formele de calificare şi perfecţionare a personalului;
- sistemul de încetare a raporturilor de munca;
- îndatoririle personalului pe niveluri ierarhice;
- modul de aplicare a sancţiunilor;
- sistemul propriu de salarizare;
- sistemul de recompense;
- alte prevederi specifice referitoare la protecţia socialã a personalului.

CAP. 9
Dispoziţii finale
ART. 34
Pentru asigurarea securitãţii tezaurelor de bilete de banca şi altor hirtii de valoare, precum şi a tezaurelor de hirtie specialã pentru tipãrirea biletelor de banca şi hirtiilor speciale filigranate, a materiilor prime şi materialelor, precum şi pentru preintimpinarea oricãror sustrageri, Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" va organiza paza înarmatã proprie.
Accesul persoanelor strãine în cadrul Regiei autonome "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" se va face conform regulamentului propriu aprobat de consiliul de administraţie şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 35
Litigiile de orice fel în care este implicata Regia autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României" sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
ART. 36
Prezentul regulament se completeazã cu celelalte reglementãri legale.

---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016