Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 222 din 19 mai 1997  privind organizarea si conducerea actiunilor de evacuare in cadrul protectiei civile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 222 din 19 mai 1997 privind organizarea si conducerea actiunilor de evacuare in cadrul protectiei civile

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 109 din 2 iunie 1997
În temeiul prevederilor Constituţiei României, ale <>Legii protecţiei civile nr. 106/1996 , ale <>Legii administraţiei publice locale nr. 69/1991 , republicatã, şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 47/1994 privind apãrarea impotriva dezastrelor,
aprobatã prin <>Legea nr. 124/1995 ,

Guvernul României hotãrãşte:

CAP. 1
Principii generale

ART. 1
În scopul asigurãrii protecţiei populaţiei, a bunurilor materiale şi a valorilor culturale pe timp de rãzboi sau în alte situaţii speciale, pentru prevenirea şi diminuarea pierderilor în condiţiile întrebuinţãrii de cãtre agresor a armelor nucleare, biologice, chimice, convenţionale, a mijloacelor incendiare şi în cazul producerii unor calamitati naturale sau catastrofe, se executa evacuarea unei pãrţi din personalul autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, al instituţiilor publice şi al agenţilor economici, a unor categorii de cetãţeni, bunuri materiale şi obiecte ce fac parte din patrimoniul cultural naţional.
ART. 2
Prin evacuare, ca mãsura de protecţie, se înţelege scoaterea din oraşele resedinta de judeţ, precum şi din alte localitãţi, la nevoie, în timp de rãzboi sau în caz de dezastre, a unor instituţii publice şi agenţi economici, categorii de populaţie şi bunuri materiale, în zone şi localitãţi care asigura condiţii de protecţie a personalului, de funcţionare a instituţiilor publice şi a agenţilor economici respectivi şi protejarea valorilor materiale şi culturale.
ART. 3
Acţiunea de evacuare se desfãşoarã ţinînd seama de acţiunile militare pentru apãrarea tarii, în conformitate cu prevederile hotãrîrilor Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii şi ale actelor normative de protecţie civilã.
Evacuarea în caz de dezastre se desfãşoarã, în funcţie de tipul de dezastre, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 4
Evacuarea se executa ţinînd seama de:
a) prevederile legale şi mãsurile stabilite, referitoare la pregãtirea populaţiei, a economiei şi a teritoriului pentru apãrare;
b) particularitãţile de relief, dispunerea geograficã, importanta economico-socialã şi militarã a judeţelor, localitãţilor, instituţiilor publice şi agenţilor economici;
c) asigurarea functionarii instituţiilor publice şi necesitatea continuãrii producţiei de apãrare şi a unor activitãţi sociale pe timp de rãzboi sau în caz de dezastre;
d) posibilitãţile de care dispun localitãţile pentru asigurarea protecţiei populaţiei şi a bunurilor materiale impotriva efectelor armelor nucleare, biologice, chimice şi convenţionale;
e) amploarea distrugerilor produse de atacurile agresorului sau de dezastre;
f) evoluţia acţiunilor militare.
ART. 5
Evacuarea se poate executa din:
a) unele localitãţi urbane importante prevãzute în hotãrîrea Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii;
b) localitãţile stabilite de Consiliul Suprem de Apãrare a Tarii, la propunerea Ministerului Apãrãrii Naţionale;
c) raioanele probabile ale acţiunilor de lupta a trupelor, în funcţie de evoluţia acţiunilor militare;
d) localitãţile dispuse în raioanele de risc nuclear major, de accident chimic sau în aval de construcţiile hidrotehnice care prezintã pericol în exploatare, în cazul unor dezastre;
ART. 6
Evacuarea poate fi efectuatã parţial, din una sau mai multe localitãţi, simultan sau succesiv, în funcţie de situaţia trecerii de la starea de pace la starea de rãzboi, de evoluţia acţiunilor militare sau a dezastrelor, precum şi de posibilitãţile de asigurare cu mijloace de transport.
ART. 7
În acţiunea de evacuare se cuprind:
a) personalul Presedentiei, Parlamentului, Guvernului, ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi din unele instituţii publice şi agenţi economici importanti, cu membrii de familie, care nu sînt încadraţi în munca, şi bunurile materiale necesare asigurãrii continuitãţii activitãţii acestora;
b) copii, batrinii şi bolnavii, precum şi alte categorii de cetãţeni care nu pot participa la acţiuni militare sau în sprijinul acestora;
c) bunuri materiale din patrimoniul cultural naţional, tezaurul României, documente arhivistice, tehnice, unele secţii de producţie, agregate, utilaje-unicat, laboratoare, institute de cercetare importante pentru economia nationala;
d) instituţii publice şi agenţii economici propuşi de autoritãţile de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, care îşi pot continua activitatea în alte localitãţi;
e) depozite de produse alimentare, industriale, petroliere, farmaceutice şi cerealiere;
f) material rulant, nave şi avioane din noduri importante de comunicaţii, porturi şi aeroporturi.
Instituţiile publice, agenţii economici şi bunurile prevãzute la lit. c)-f) se evacueaza împreunã cu personalul minim de deservire, exploatare şi întreţinere.
În caz de dezastre, vor fi cuprinse în acţiunea de evacuare toate persoanele şi o parte din bunurile materiale din localitãţile dispuse în zonele de producere a acestora.
ART. 8
Timpul maxim de evacuare este urmãtorul:
a) 3 zile pentru autoritãţile publice centrale şi locale;
b) 6 zile pentru instituţii publice, agenţi economici şi populaţie.
Pentru evacuarea din municipiul Bucureşti, termenul este de 8 zile.
În caz de dezastre, acţiunea de evacuare începe imediat dupã identificarea pericolului ori dupã producerea acestora.
ART. 9
Evacuarea se executa, de regula, pe teritoriul judeţului respectiv, cu excepţia municipiului Bucureşti şi a localitãţilor din zona de frontiera, care se evacueaza şi pe teritoriul altor judeţe.
În caz de dezastre, se trece la evacuare pe teritoriul judeţului (localitãţii) respectiv în afarã zonei afectate.
ART. 10
Localitãţile, din care şi în care se executa evacuarea, pe timp de rãzboi, se avizeazã de Ministerul Apãrãrii Naţionale, iar în caz de dezastre, evacuarea se executa în raioanele stabilite de cãtre comisiile judeţene de apãrare impotriva dezastrelor, mai puţin pentru municipiul Bucureşti şi localitãţile din zona de frontiera, pentru care raioanele se stabilesc de cãtre Comisia Guvernamentalã de Apãrare impotriva Dezastrelor.

Organizarea evacuarii

ART. 11
În situaţiile de trecere de la starea de pace la starea de rãzboi şi pe timpul acţiunilor militare, trecerea la executarea evacuarii şi succesiunea activitãţilor se hotãrãsc de cãtre Consiliul Suprem de Apãrare a Tarii, la propunerea ministrului apãrãrii naţionale.
Din municipiul Bucureşti se evacueaza 1/3 din personalul stabilit a încadra statele de funcţii, la rãzboi, ale Presedentiei, Parlamentului, Guvernului, ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, autoritãţi publice importante, împreunã cu membrii de familie neincadrati în munca, precum şi bunuri materiale ce aparţin acestora, pentru care se prevãd trei variante de evacuare, în localitãţile stabilite de cãtre Consiliul Suprem de Apãrare a Tarii, la propunerea Ministerului Apãrãrii Naţionale.
Acţiunea de evacuare în cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului de Interne, Serviciului de Protecţie şi Paza, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi Direcţiei generale a penitenciarelor din Ministerul Justiţiei se executa potrivit specificului acestora. Membrii de familie ai cadrelor militare din Ministerul Apãrãrii Naţionale, neincadrati în munca, se evacueaza potrivit planurilor întocmite la nivel de garnizoana, în strinsa concordanta cu mãsurile de evacuare luate la nivelul localitãţii respective. Membrii de familie, neincadrati în munca, ai personalului din structurile organizatorice ale celorlalte instituţii se includ în planurile de evacuare proprii.
ART. 12
Se evacueaza 1/3 din personalul autoritãţilor administraţiei publice locale, stabilit a încadra statul de funcţii la rãzboi, în principiu, pe doua variante pentru fiecare dintre acestea.
Centrele militare judeţene, inspectoratele judeţene de poliţie, secţiile judeţene ale Serviciului Roman de Informaţii şi instituţiile publice de interes judeţean se evacueaza, de regula, în aceeaşi localitate cu prefectura sau în localitãţi apropiate.
ART. 13
Din rindul cetãţenilor neincadrati în munca, a cãror protecţie este greu de realizat în localitãţile respective, se evacueaza:
a) persoanele internate în cãmine (case) de copii şi batrini, împreunã cu personalul încadrat în aceste unitãţi;
b) elevii din clasele V - VIII, împreunã cu unitatea şcolarã sau cu unul dintre membrii de familie;
c) elevii de liceu, împreunã cu unitatea şcolarã şi cu o parte din personalul didactic.
ART. 14
Organizarea evacuarii în caz de dezastre se executa în funcţie de tipul dezastrelor: cutremure, alunecãri şi prabusiri de teren, inundatii, fenomene meteorologice periculoase, epidemii, epizootii, accident chimic, biologic, nuclear, în subteran, avarii la construcţii hidrotehnice şi la conducte magistrale şi urbane, incendii de masa şi explozii, accidente majore la utilaje şi instalaţii tehnologice, accidente majore pe cãile de comunicaţii, caderi de obiecte cosmice, accidente majore şi avarii mari la reţele de instalaţii şi telecomunicaţii.
Planul de evacuare va fi întocmit de cãtre comisiile judeţene de evacuare şi va fi avizat de Comisia Centrala de Evacuare.
Evacuarea în caz de dezastre se hotãrãşte de cãtre Comisia Guvernamentalã de Apãrare impotriva Dezastrelor, la propunerea comisiilor centrale specializate pe tipuri de dezastre sau a comisiilor judeţene de apãrare impotriva dezastrelor.

Asigurarea acţiunilor de evacuare

ART. 15
Mãsurile principale de asigurare a acţiunilor de evacuare, la rãzboi sau în caz de dezastre, se stabilesc în planurile întocmite din timp de pace şi cuprind, în principal, urmãtoarele:
a) executarea recunoaşterii cãilor de comunicaţii şi a raioanelor (localitãţilor) în care se va executa evacuarea, pe diferite variante de transport (auto, pe cãile ferate, naval, aerian etc.);
b) cercetarea şi siguranta transportului pe timpul executãrii acţiunii de evacuare;
c) stabilirea de puncte de adunare, puncte de imbarcare, puncte de debarcare, puncte de primire şi puncte de repartiţie;
d) logistica acţiunilor de evacuare la rãzboi, care se asigura de cãtre instituţiile publice şi agenţii economici propuşi de cãtre Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, respectiv de serviciile de mobilizare a economiei şi pregãtirea teritoriului pentru apãrare, iar la dezastre, de cãtre comisiile judeţene de evacuare;
e) asigurarea medicalã pe timpul evacuarii;
f) aprovizionarea personalului care se evacueaza, cu produse alimentare şi industriale de prima necesitate;
g) asigurarea pazei bunurilor, ordinii publice, fluentei circulaţiei, evidentei populaţiei, pe toatã durata acţiunilor de evacuare;
h) protecţia populaţiei pe timpul executãrii evacuarii.
ART. 16
Pentru executarea cercetãrii şi siguranţei pe timpul acţiunilor de evacuare, unitãţile Ministerului de Interne, unitãţile, subunitatile şi formaţiunile de protecţie civilã vor constitui elemente de cercetare şi siguranta specifice, care vor acţiona, independent sau în cooperare, în raioanele, punctele şi pe direcţiile în care se executa evacuarea.
Instituţiile publice şi agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de evacuare vor lua mãsuri proprii de asigurare a acestei activitãţi.
ART. 17
Necesarul de mijloace de transport pentru evacuare se planifica şi se asigura, la cerere, de cãtre ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi se cuprind în Planul de mobilizare a economiei naţionale. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale întocmesc cererile cu necesarul de mijloace de transport, pe care le transmit Comandamentului Protecţiei Civile, care le centralizeazã şi le transmite la Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale. Organele autoritãţilor administraţiei publice locale, instituţiile publice şi agenţii economici transmit cererile cu necesarul de mijloace de transport la inspectoratele de protecţie civilã judeţene, respectiv la Inspectoratul de Protecţie Civilã al Municipiului Bucureşti, care le transmit Serviciului de mobilizare a economiei şi pregãtirea teritoriului pentru apãrare judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.
Cantitãţile de carburanţi şi lubrifianţi se asigura în acelaşi mod ca şi mijloacele de transport.
ART. 18
Asistenta medicalã pe timpul executãrii evacuarii, cît şi în localitãţile de evacuare se asigura de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, prin unitãţile sanitar-teritoriale, Societatea Nationala de Cruce Roşie şi formaţiunile de specialitate ale protecţiei civile.
Mãsurile privind organizarea şi asigurarea asistenţei medicale a forţelor participante la acţiunea de evacuare se stabilesc de cãtre fiecare comisie de evacuare şi sînt cuprinse în planurile de cooperare dintre direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Societatea Nationala de Cruce Roşie şi inspectoratele de protecţie civilã judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
ART. 19
Aprovizionarea cu produse alimentare şi industriale a populaţiei evacuate se asigura, contra cost, de cãtre agenţii economici, în limita normelor stabilite de Comisia Centrala de Evacuare, astfel:
a) produse alimentare de prima necesitate pentru 1-3 zile, în funcţie de distanta de evacuare;
b) articole de îmbrãcãminte, incaltaminte, igiena personalã şi alte produse industriale, în funcţie de sezon.
ART. 20
Mãsurile de paza şi ordine pe timpul executãrii acţiunilor din şi în localitãţile unde se executa evacuarea se realizeazã de cãtre organele Ministerului de Interne şi se referã la:
a) reguli de acces şi de comportare în punctele de adunare, de imbarcare, de debarcare, de primire şi de repartiţie;
b) evidenta salariaţilor şi a populaţiei care se evacueaza;
c) mãsuri pentru dirijarea circulaţiei, asigurarea prioritatii şi siguranţei pe timpul deplasarii coloanelor de evacuati;
d) paza bunurilor materiale importante;
e) mãsuri pentru prevenirea panicii şi îndrumarea populaţiei la alarma spre locurile de adãpostire.
Mãsurile de paza şi de ordine la evacuare pentru Presedintie, Parlament şi Guvern, cît şi în localitãţile de evacuare a acestora, se realizeazã de cãtre organele Ministerului de Interne, în cooperare cu Serviciul de Protecţie şi Paza.
ART. 21
Protecţia populaţiei impotriva armelor nucleare, biologice şi chimice pe timpul desfãşurãrii evacuarii se organizeazã în scopul prevenirii pierderilor umane şi materiale, în punctele de adunare, de imbarcare, de debarcare, de primire, de repartiţie şi pe timpul transportului, şi se referã la:
a) prevenirea cu privire la pericolul atacului din aer şi a contaminarii nucleare, biologice şi chimice, prin înştiinţare şi alarmare, care se va executa de cãtre unitãţile şi formaţiunile de protecţie civilã;
b) asigurarea adapostirii şi protecţia impotriva contaminarii nucleare, biologice şi chimice, prin folosirea mijloacelor individuale de protecţie şi a proprietãţilor naturale ale terenului;
c) realizarea mãsurilor de mascare a acţiunilor de evacuare.
ART. 22
Legãturile de comunicaţii necesare conducerii acţiunii de evacuare, desfãşurãrii evacuarii şi activitãţilor economico-sociale în localitãţile de evacuare se asigura de cãtre Ministerul Comunicaţiilor, cu avizul Ministerului Apãrãrii Naţionale.
Legãturile fir şi radio pentru Presedintie, Parlament, Guvern şi celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale de specialitate şi ale administraţiei publice locale vor fi asigurate şi de cãtre Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

CAP. 2
Structura şi componenta comisiilor de evacuare

ART. 23
Pentru conducerea acţiunilor de evacuare se constituie Comisia Centrala de Evacuare, condusã de ministrul delegat pe lîngã primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã, din care fac parte secretari de stat de la Ministerul Finanţelor, Ministerul Industriei şi Comerţului, Ministerul Agriculturii ai Alimentaţiei, Ministerul Transporturilor, Ministerul Comunicaţiilor, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, Ministerul Învãţãmîntului, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Culturii, Ministerul de Interne, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale şi prim-locţiitorul şefului Statului Major General.
Comisia Centrala de Evacuare îşi constituie un secretariat tehnic permanent, condus de comandantul Comandamentului Protecţiei Civile.
În teritoriu se constituie comisii de evacuare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, conduse de subprefecţi, din care fac parte specialişti din aparatul descentralizat al ministerului şi din aparatul consiliilor judeţene, respectiv ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
Comisiile de evacuare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, îşi constituie secretariate tehnice permanente, conduse de cãtre şefii inspectoratelor de protecţie civilã judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
ART. 24
Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, mai puţin cele nominalizate la art. 11 alin. 3, instituţiile publice şi agenţii economici, nominalizaţi de inspectoratele de protecţie civilã, indiferent de forma de proprietate, vor organiza comisii de evacuare formate din 5-9 persoane cu funcţii de conducere pe linie de organizare-personal, plan-dezvoltare, planificare-producţie, transporturi, producţie specialã şi inspectorul de protecţie civilã.

CAP. 3
Atribuţiile specifice ale comisiilor de evacuare

ART. 25
În timp de pace, comisia centrala de evacuare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) fundamenteazã şi propune Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii conceptia privind organizarea acţiunii de evacuare;
b) urmãreşte coordoneazã şi verifica activitatea de întocmire a planurilor de evacuare ale ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
c) prezinte primului-ministru - şeful protecţiei civile în România - propuneri privind desfãşurarea unor aplicaţii şi exercitii, la ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, în vederea antrenarii comisiilor de evacuare şi verificãrii aplicabilitatii mãsurilor prevãzute în planul de evacuare;
d) asigura transmiterea hotãrîrii Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii privind trecerea la executarea evacuarii, la ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
e) întocmeşte şi prezintã periodic Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii şi primului-ministru, prin Secretariatul tehnic permanent, rapoarte şi sinteze cu privire la stadiul pregãtirii şi desfãşurãrii acţiunii de evacuare a populaţiei şi a bunurilor materiale pe teritoriul tarii, la rãzboi şi în caz de dezastre;
f) aproba planurile de evacuare ale ministerelor, ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi ale instituţiilor publice.
ART. 26
Comisia de evacuare de la ministere şi de la celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte şi actualizeazã planul de evacuare propriu al unitãţilor subordonate sau coordonate se al instituţiilor publice şi le transmite spre avizare Comisiei Centrale de Evacuare prin Secretariatul tehnic permanent al acesteia;
b) elaboreazã studii privind modalitãţi de evacuare pe timp de rãzboi sau în caz de dezastre;
c) asigura corelarea acţiunii de evacuare a instituţiilor publice şi a agenţilor economici, pe care îi coordoneazã, cu prevederile planului de mobilizare şi cu mãsurile stabilite de prefecturi;
d) coordoneazã activitãţile de evacuare şi urmãreşte realizarea mãsurilor de asigurare a acestei acţiuni cu mijloace de transport, asistenta medicalã, protecţie, paza, legãturi fir şi radio şi cu produse alimentare de stricta necesitate pentru durata evacuarii;
e) avizeazã planul de evacuare al unitãţilor subordonate sau pe care le coordoneazã;
f) urmãreşte realizarea mãsurilor de asigurare a primirii, repartiţiei, cazarii personalului şi depozitarii bunurilor materiale;
g) organizeazã, încadreazã şi asigura funcţionarea punctelor de adunare, de imbarcare, de debarcare, de primire şi de repartiţie;
h) executa periodic exercitii practice pentru verificarea aplicabilitatii prevederilor planului de evacuare, potrivit programelor elaborate de Comandamentul Protecţiei Civile.
ART. 27
Comisiile de evacuare judeţene, a municipiului Bucureşti şi ale sectoarelor acestuia îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) întocmesc şi actualizeazã documentele planului de evacuare sau ale planului de primire şi de repartiţie, potrivit hotãrîrilor Comisiei Centrale de Evacuare;
b) controleazã şi indruma întocmirea planurilor de evacuare la autoritãţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi agenţii economici care au sarcini de producţie militarã, indiferent de forma de proprietate;
c) executa periodic aplicaţii şi exercitii practice pentru antrenarea comisiilor de evacuare şi verificarea aplicabilitatii prevederilor planurilor de evacuare, conform planului Comandamentului Protecţiei Civile;
b) organizeazã şi indruma desfãşurarea evacuarii instituţiilor publice, agenţilor economici, populaţiei, colectivitãţilor de animale, bunurilor materiale şi obiectelor culturale din localitãţile stabilite;
e) urmãresc realizarea mãsurilor de pregãtire şi de desfãşurare a acţiunilor de evacuare, de primire, de repartiţie şi de cazare a populaţiei şi de depozitare a bunurilor materiale;
f) organizeazã, încadreazã şi asigura funcţionarea punctelor de adunare, de imbarcare, de debarcare, de primire şi de repartiţie;
g) realizeazã mãsurile de asigurare privind transportul populaţiei, bunurilor materiale, colectivitãţilor de animale, asistenta medicalã, protecţia, paza, ordinea, legãturilor fir şi radio şi evidenta populaţiei pe timpul executãrii evacuarii în raioanele din şi în care se executa aceasta;
h) informeazã periodic pe şeful protecţiei civile al judeţului şi Comisia Centrala de Evacuare despre stadiul desfãşurãrii acţiunilor de evacuare.
Comisiile de evacuare judeţene organizeazã comisii de evacuare în localitãţi, instituţii publice şi agenţi economici cuprinşi în planurile de evacuare (primire).
Preşedinţii acestor comisii sînt viceprimarii sau directorii adjuncţi ai instituţiilor publice şi ai agenţilor economici.
ART. 28
În scopul trecerii, la ordin, în timp scurt şi în mod organizat, la executarea evacuarii, în funcţie de situaţie, Comisia Centrala de Evacuare, comisiile de evacuare de la ministere, de la celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi comisiile de evacuare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi ale sectoarelor acestuia, intensifica pregãtirea acţiunilor de evacuare, fiind în mãsura sa punã în aplicare, în orice moment, planurile întocmite în acest scop.
ART. 29
Secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Evacuare are urmãtoarele atribuţii:
a) fundamenteazã şi supune spre aprobare Comisiei Centrale de Evacuare strategia nationala de evacuare;
b) asigura organizarea unitarã pe întreg teritoriul tarii a activitãţii de evacuare, conform <>Legii protecţiei civile nr. 106/1996 ;
c) propune Comisiei Centrale de Evacuare punerea în aplicare a planurilor de evacuare;
d) dupã instituirea stãrii de urgenta, coordoneazã, la nivel naţional sau pe mai mute judeţe, acţiunile de evacuare;
e) propune Guvernului includerea în bugetul de stat anual a fondurilor necesare evacuarii;
f) iniţiazã elaborarea de acte normative privind evacuarea;
g) înştiinţeazã Comisia Centrala de Evacuare asupra situaţiilor create în teritoriu, printr-un sistem informaţional decizional propriu;
h) urmãreşte respectarea convenţiilor internaţionale în domeniul evacuarii;
i) urmãreşte îndeplinirea mãsurilor stabilite în zonele de evacuare;
j) avizeazã regulamentele comisiilor de evacuare şi le supune spre aprobare;
k) coordoneazã programele naţionale de pregãtire şi planurile de evacuare;
l) asigura informarea populaţiei prin mijloacele de informare în masa despre iminenta punerii în aplicare a planurilor de evacuare.

CAP. 4
Finanţarea activitãţilor comisiilor de evacuare

ART. 30
Fondurile bãneşti pentru realizarea şi desfãşurarea activitãţilor de evacuare la nivel naţional, judeţean, al municipiului Bucureşti şi al sectoarelor acestuia, al oraşelor şi comunelor se asigura conform prevederilor art. 71 din Legea protecţiei civile ne. 106/1996.
Fondurile bãneşti necesare realizãrii mãsurilor de evacuare la instituţiile publice şi la agenţii economici se asigura conform <>art. 72 din Legea protecţiei civile nr. 106/1996 .

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
--------------
Ministru delegat pe lîngã primul-ministru
pentru coordonarea Secretariatului General
al Guvernului şi a Departamentului
pentru Administraţie Publica Localã,
Remus Opris

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
Constantin Degeratu,
secretar de stat

Ministru de interne,
Gavril Dejeu
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016