Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 205 din 19 mai 1997  cu privire la organizarea activitatii autoritatilor administratiei publice locale in domeniul protectiei drepturilor copilului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 205 din 19 mai 1997 cu privire la organizarea activitatii autoritatilor administratiei publice locale in domeniul protectiei drepturilor copilului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 100 din 26 mai 1997
În temeiul prevederilor Constituţiei României, ale <>Legii nr. 18/1990 pentru ratificarea Convenţiei cu privire la drepturile copilului, ale <>Legii administraţiei publice locale nr. 69/1991 , republicatã, şi ale <>Hotãrîrii Guvernului nr. 16/1997 privind reorganizarea Comitetului Naţional pentru Protecţia Copilului ca departament în cadrul aparatului de lucru al Guvernului,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Activitatea de protecţie a drepturilor copilului în unitãţile administrativ-teritoriale se organizeazã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale şi se întemeiazã pe principiul ocrotirii cu prioritate a intereselor superioare ale copilului.
ART. 2
În vederea elaborãrii şi realizãrii politicii guvernamentale în domeniul protecţiei drepturilor copilului pe baza cunoaşterii exacte a realitatilor din unitãţile administrativ-teritoriale, autoritãţile administraţiei publice locale organizeazã şi conduc servicii publice pentru protecţia drepturilor copilului.
ART. 3
În vederea punerii în aplicare a politicii guvernamentale şi a coordonãrii activitãţii consiliilor locale în acest domeniu, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor infiinta direcţii judeţene pentru protecţia drepturilor copilului.
ART. 4
(1) Direcţia judeteana pentru protecţia drepturilor copilului funcţioneazã ca instituţie publica de interes judeţean, cu personalitate juridicã, în subordinea consiliului judeţean, şi este condusã de un director.
(2) Activitatea direcţiei judeţene pentru protecţia drepturilor copilului este coordonata de secretarul judeţului.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã şi numãrul de personal ale Direcţiei judeţene pentru protecţia drepturilor copilului se aproba prin hotãrîre a consiliului judeţean, pe baza urmãtoarei structuri organizatorice orientative:
a) Serviciul monitorizare, sinteza, probleme de autoritate tutelara; Secretariatul Comisiei judeţene pentru ocrotirea minorilor;
b) Serviciul pentru sprijinirea alternativelor de tip familial la ocrotirea de tip rezidential a copilului;
c) Centrul de primire a minorilor;
d) Serviciul contabilitate-administrativ.
(2) Se recomanda ca din aceasta structura sa facã parte un psiholog.
ART. 6
Direcţia judeteana pentru protecţia drepturilor copilului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã acţiunile autoritãţilor administraţiei publice locale din judeţ în domeniul protecţiei drepturilor copilului;
b) coordoneazã şi sprijinã activitatea de punere în aplicare a strategiei guvernamentale în domeniul protecţiei drepturilor copilului la nivel judeţean;
c) monitorizeazã respectarea drepturilor copilului, centralizeazã şi sintetizeaza informaţiile privind acest aspect la nivel judeţean, asigura activitatea de secretariat a Comisiei judeţene pentru ocrotirea minorilor;
d) colaboreazã cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale ale administraţiei publice din judeţ, în vederea identificarii situaţiilor deosebite care apar în activitatea de protecţie a drepturilor copilului, a cauzelor apariţiei acestor situaţii şi a stabilirii mãsurilor ce se impun pentru îmbunãtãţirea acestei activitãţi;
e) identifica copiii care necesita mãsuri speciale de protecţie a drepturilor lor şi întocmeşte documentaţia privind situaţia acestora, sesizind organele competente, cum ar fi: Comisia judeteana pentru ocrotirea minorilor, secretarul judeţului, instanţele judecãtoreşti, în vederea stabilirii mãsurilor care se impun;
f) prezintã şi susţine documentaţia întocmitã în fata autoritãţilor sau organelor competente, actionind cu prioritate pentru prevenirea institutionalizarii copilului sau pentru reintegrarea copilului institutionalizat într-un mediu familial, prin sprijinirea familiei naturale a acestuia sau prin identificarea unei familii substitutive pentru copil;
g) sprijinã alternativele de tip familial la ocrotirea de tip rezidential a copilului, prin depunerea diligentelor necesare pentru clarificarea situaţiei juridice a acestuia, în vederea identificarii unei soluţii cu caracter permanent pentru copil;
h) acorda sprijin material sau financiar de urgenta şi consiliere de specialitate familiei naturale a copilului, urmãrind ca aceasta sa îşi poatã asuma responsabilitãţile şi sa poatã îndeplini obligaţiile cu privire la copil;
i) identifica, evalueaza şi sprijinã prin consiliere, ajutor material sau financiar familiile potenţial substitutive pentru copii;
j) identifica, evalueaza, pregãteşte şi sprijinã familii (sau persoane) în vederea creãrii unei reţele de familii ocrotitoare profesioniste la nivel judeţean;
k) urmãreşte şi supravegheazã aplicarea mãsurilor speciale de protecţie a drepturilor copilului;
l) controleazã modul în care sînt respectate drepturile copilului în instituţiile de ocrotire, precum şi în familia naturala sau substitutiva a acestuia şi prezintã propuneri pentru înlãturarea oricãror abuzuri;
m) sprijinã accesul, în instituţiile de ocrotire a familiei naturale sau a celei potenţial substitutive, al copilului;
n) contribuie la popularizarea dispoziţiilor legale din domeniul drepturilor copilului şi a importantei respectãrii acestor drepturi;
o) sprijinã activitatea de prevenire prenatala a abandonului de copii;
p) colaboreazã cu organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi sprijinã acţiunile acestora, avînd posibilitatea sa încheie acorduri de colaborare cu acestea;
q) elaboreazã studii şi sinteze cu privire la diversele aspecte ale problematicii protecţiei drepturilor copilului;
r) prezintã trimestrial consiliului judeţean rapoarte şi informãri cu privire la situaţia protecţiei drepturilor copilului şi face propuneri pentru îmbunãtãţirea activitãţii în domeniu.
ART. 7
În realizarea atribuţiilor ce îi revin, Direcţia judeteana pentru protecţia drepturilor copilului întocmeşte anchete sociale, analize şi studii.
ART. 8
Instituţiile publice, persoanele juridice şi fizice vor pune la dispoziţia Direcţiei judeţene pentru protecţia drepturilor copilului toate actele necesare îndeplinirii atribuţiilor care îi revin, vor permite accesul personalului direcţiei în sedii şi vor asigura toate condiţiile necesare în vederea monitorizarii respectãrii drepturilor copilului de cãtre direcţie.
ART. 9
(1) Direcţiile judeţene pentru protecţia drepturilor copilului reprezintã consiliul judeţean în toate acţiunile cu privire la drepturile copilului, în fata instanţelor judecãtoreşti.
(2) Directorul Direcţiei judeţene pentru protecţia drepturilor copilului este membru al Comisiei judeţene de ocrotire a minorilor.
ART. 10
Direcţiile judeţene pentru protecţia drepturilor copilului colaboreazã cu Departamentul pentru Protecţia Copilului în vederea elaborãrii de strategii guvernamentale în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi a urmãririi activitãţii de punere în aplicare a acestora, a monitorizarii respectãrii drepturilor copilului, a centralizarii şi a sintetizarii informaţiilor privind situaţia copiilor, a elaborãrii de propuneri de acte normative vizind perfecţionarea reglementãrilor legale în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
ART. 11
Finanţarea activitãţilor prevãzute în prezenta hotãrîre se asigura din bugetele locale.
ART. 12
(1) Direcţiile judeţene pentru protecţia drepturilor copilului pot avea în dotare un numãr de doua autoturisme, în afarã celor prevãzute pentru consiliile judeţene, în condiţiile legii.
(2) Cheltuielile aferente întreţinerii şi deplasarilor acestora se finanţeazã din bugetul Direcţiei judeţene pentru protecţia drepturilor copilului.
ART. 13
Pe data publicãrii în Monitorul Oficial al României a prezentei hotãrîri se abroga <>Hotãrîrea Guvernului nr. 1.150/1996 privind funcţionarea serviciilor sociale pentru ocrotirea copilului la consiliile judeţene şi la consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 299 din 21 noiembrie 1996.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministru delegat pe lîngã primul-ministru
pentru coordonarea Secretariatului General
al Guvernului şi a Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Remus Opris

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Departamentul pentru Protecţia Copilului,
Cristian Tabacaru,
secretar de stat

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016