Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 160 din 2 aprilie 1992  pentru modificarea Hotaririi Guvernului nr. 1001/1990 privind stabilirea unui sistem unitar de plati pentru produsele si serviciile de gospodarire a apelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 160 din 2 aprilie 1992 pentru modificarea Hotaririi Guvernului nr. 1001/1990 privind stabilirea unui sistem unitar de plati pentru produsele si serviciile de gospodarire a apelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 77 din 29 aprilie 1992
    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Anexele nr. 1-4 la Hotărîrea Guvernului nr. 1001/1990 se modifica şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4 la prezenta hotărîre.
    ART. 2
    Prevederile prezentei hotărîri se aplică începînd cu data de 15 martie 1992.

                    PRIM-MINISTRU
                  THEODOR STOLOJAN

                          Contrasemnează:
                          ---------------
                         Ministrul mediului,
                           Marcian Bleahu

                Ministrul economiei şi finanţelor,
                         George Danielescu

                Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
                         Petru Mărculescu

                      Ministrul industriei,
                        Dan Constantinescu

              Secretar de stat în Departamentul pentru
                 Preţuri şi Protecţia Concurentei,
                         Iacob Zelenco

    Bucureşti, 2 aprilie 1992.
    Nr. 160.


    ANEXA 1


                         PREŢURI DE LIVRARE
      pentru produsele de gospodărire a apelor din sursele de apă brută

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Preţ de
crt. Produsele de gospodărire a apelor şi utilizatorii livrare (lei/
                                                                1.000 mc apă
                                                               brută prelevată)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Apă din rîurile interioare
1.1. agenţi economici industriali, de construcţii-montaj, de
     transporturi, de gospodărie comunală (pentru industrii),
     agrozootehnici de tip industrial, termocentrale in
     limita volumului de apa asigurat 1.534
1.2. termocentrale, apa peste volumul asigurat 10
1.3. agenţi economici de gospodărie comunală (pentru populaţie,
     instituţii publice, unităţi de cult) 562
1.4. păstrăvării 7
1.5. alţi agenţi economici 1.534

2. Apă din Dunare
2.1. agenţi economici industriali, de construcţii-montaj,
     de transporturi, de gospodărie comunală (pentru industrii),
     agrozootehnici de tip industrial, termocentrale în limita
     volumului de apă asigurat 184
2.2. agenţi economici de gospodărie comunală (pentru populaţie,
     instituţii publice, unităţi de cult) 108
2.3. alţi agenţi economici 184

3. Apă din subteran
3.1. agenţi economici industriali, de construcţii-montaj,
     de transporturi, de gospodărie comunală (pentru industrii)
     şi alţii care au nevoie de apă de calitatea apei subterane 1.890
3.2. agenţi economici de gospodărie comunală (pentru populaţie,
     instituţii publice, unităţi de cult) 432
3.3. agenţi economici agrozootehnici 572
3.4. alţi agenţi economici 1.890
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTĂ:
    Sînt supuse regimului de preţuri numai debitele medii mai mari de 0,2 l/s sau volumele mai mari de 7.500 mc/an.
    Nu se aplică regimul de preţuri pentru apa din surse mici locale, utilizată în gospodăriile populaţiei din localităţile urbane şi rurale pentru băut, spălat, adapat animale, acţionari hidraulice de mica putere şi irigarea terenurilor din gospodăria proprie, cu excepţia celor situate în suprafeţele amenajate special pentru irigaţii.
    Preţurile pentru produsele de gospodărire a apelor pentru irigaţii şi piscicultură vor fi stabilite prin hotărîre a Guvernului după negocierea dintre Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi Ministerul Mediului.


    ANEXA 2

                            TARIFE
           pentru servicii de gospodărire a apelor realizate
              prin unităţile de gospodărire a apelor

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Tarif
crt. Serviciul de gospodărire a apelor U.M. (lei/U.M.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Primirea în apele de suprafaţa a substanţelor
     evacuate în cadrul limitelor reglementate prin
     acte normative
1.1 pentru suspensii şi substanţe în soluţie (toţi
     indicatorii din autorizaţie) t 508
1.2 pentru substanţele consumatoare de oxigen t 2.052
 2. Concentrarea prin barajele regiei a
     potenţialului hidroenergetic
2.1 pentru cadere medie asigurata de baraje
     - la hidrocentrale cu putere instalata
     mai mica de 4 MW m cadere 9.191
     - la hidrocentrale cu putere instalata
     cuprinsă între 4 MW şi 8 MW m cadere 12.355
     - la hidrocentrale cu putere instalata
     mai mare de 8 MW m cadere 15.228
2.2 pentru volumul de apa utilizat
     - la hidrocentrale cu putere instalata
     mai mica de 4 MW 10.000 mc 19
     - la hidrocentrale cu putere instalata
     cuprinsă între 4 MW şi 8 MW 10.000 mc 26
     - la hidrocentrale cu putere instalata
     peste 8 MW 10.000 mc 43
 3. Gospodărirea debitelor solide pentru mc material
     extragerea balastului, pietrisului, extras 8
     nisipului şi altele
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 3


                       SERVICII DE GOSPODĂRIRE A APELOR,
                  în scopul prelucrării şi utilizării acestora

    1. Servicii de captare, tratare, pompare şi transport al apei
    2. Servicii de distribuire a apei prin reţeaua publica
    3. Servicii de distribuire a apei pe platforme industriale
    4. Servicii de distribuire a apei brute prin reţeaua de irigaţii
    5. Servicii de distribuire a apei prin reţeaua altor unităţi
    6. Servicii de canalizare, epurare şi pompare a apelor uzate
    7. Servicii de asigurare a folosirii potenţialului de turism şi agrement al lacurilor naturale şi de acumulare
    8. Servicii de asigurare a folosirii potenţialului piscicol al lacurilor naturale şi de acumulare
    9. Alte servicii privind prelucrarea şi utilizarea apei.


    ANEXA 4

                                   PENALITĂŢI
             pentru abateri de la normele privind prelevarea apelor
                   din surse şi evacuarea apelor impurificate

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Natura abaterii Mărimea U.M. Nivelul
crt. abaterii penalităţilor
                                                                (lei/U.M.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Depăşirea debitelor sau volumelor - peste 10% - de doua ori
   prelevate prevăzute în actele de pînă la 20% preţul de livrare
   reglementare în vigoare sau în - peste 20% - de trei ori
   contract pînă la 50% preţul de livrare
                                       - peste 50% - de patru ori
                                                             preţul de livrare
2. Depăşirea în perioade de restricţii - peste 10% - de doua ori
   a debitelor sau volumelor prelevate pînă la 20% preţul de livrare
   prevăzute în planurile de res- - peste 20% - de trei ori
   trictii aprobate potrivit legii, pînă la 50% preţul de livrare
   de unităţile de gospodărire - peste 50% - de patru ori
   a apelor pînă la 75% preţul de livrare
                                       - peste 75% - de şase ori
                                                             preţul de livrare
3. Preluarea din subteran a unor volum - de cinci ori
   volume de apa mai mari decît cele preţul de livrare
   prevăzute în actele de reglementare a apei
   în vigoare
4. Preluarea produselor şi serviciilor volum - de zece ori
   fără acte de reglementare în vigoa- preţul de livrare
   re şi fără contract sau tariful
5. Folosirea apei în alt scop decît cel volum - de trei ori
   prevăzut în actele de reglementare preţul de livrare
   în vigoare
6. Depăşirea valorilor medii zilnice Diferenţa din-
   ale indicatorilor de calitate tre valorile
   înscrişi în actele de reglemen- indicatorilor
   tare în vigoare de calitate
                                       efectiv reali-
                                       zati şi valori-
                                       le din actele
                                       de reglementa-
                                       re în vigoare
 - suspensii totale kg 1,03
 - cloruri, sulfati, magneziu, sodiu,
   calciu kg 1,55
 - azotaţi, substanţe organice (CCOCr) kg 2,06
 - substanţe organice (CBO5) kg 4,12
 - amoniu, azotiti, cobalt kg 10,30
 - crom trivalent, detergenti, anioni
   activi, fluor, fier total kg 20,6
 - amoniac, fosfor total, mangan, ni-
   chel, produse petroliere extractibi-
   le în eter de petrol kg 61,8
 - cromhexavalent, molibden, plumb,cu-
   pru, zinc, sulfuri sau hidrogen
   sulfurat kg 206
 - argint, arsen, seleniu kg 412
 - cianuri kg 618
 - clor rezidual liber (Cl2) kg 824
 - cadmiu, fenoli, nitroetilbenzen kg 1.030
7. Substanţe cu efect deosebit de toxic
   a căror evacuare în sursele de apa
   este interzisă prin lege
 - mercur kg 12.360
 - pesticide organohalogenice persis-
  tente, organosilicice persistente,
   organofosforice kg 20.600
 - substanţe cancerigenice (benzpirenul
   şi compuşii lui, benzantracenul si
   compuşii lui, nitroderivati-dinitro-
   ortocrezol, dinitro-sec-butilfenol-
   etc.), compuşi organici ai mercurului kg 51.500
 - deşeuri radioactive, care se concen- conform
   treaza în mediu sau organisme acva- reglementării
   tice în vigoare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTĂ:
    Valorile penalităţilor de la pct. 6 şi 7 sînt valabile pentru anii 1994 şi 1995, iar pentru anii 1992 şi 1993 se aplica reducerile prevăzute la art. 16 din H.G. nr. 1001/1990.
    Începînd cu anul 1996, valoarea penalităţilor se dublează pînă în momentul atingerii parametrilor nominali autorizaţi. Se exceptează indicatorul "cloruri" de la C.P.S.-Govora, C.P.S.-Ocna Mureş şi C.C.H.-Borzeşti pentru care nivelul de penalităţi se va menţine la valorile anului 1992, pînă la rezolvarea problemei epurarii acestora.
    Determinarea cantităţilor de substanţe impurificatoare evacuate şi analizele de constatare a depăşirii valorilor medii zilnice se vor realiza pentru toţi indicatorii de calitate stipulati în contract în conformitate cu instrucţiunile tehnice pentru aplicarea H.G. nr. 1001/1990.
    Depăşirea valorilor indicatorilor de calitate autorizaţi atrage după sine penalizarea, indiferent de valoarea debitului evacuat, cantitatea de substanţe impurificatoare evacuate pentru care se aplica penalizări reprezentind produsul dintre diferenţa de concentraţie cu care depăşeşte indicatorul aprobat şi debitul evacuat.
    Sumele cu care se penalizează depăşirea fiecărui indicator de calitate se cumulează.
    Penalităţile cuprinse în prezenta anexă se referă şi la serviciile de gospodărie comunală privind distribuţia apei potabile şi preluarea în reţeaua de canalizare publică a apelor uzate, în relaţiile unităţilor de gospodărie comunală cu celelalte unităţi integrate total sau parţial sistemelor hidroedilitare ale localităţilor.
    Întocmirea şi aplicarea planurilor de secetă pentru irigaţii se vor face de comun acord cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.

                           -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016