Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 156 din 2 aprilie 1992  privind achizitiile guvernamentale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 156 din 2 aprilie 1992 privind achizitiile guvernamentale

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 99 din
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1 Contractele comerciale de orice fel, destinate consumului propriu al unei entitãţi guvernamentale, precum şi contractele de concesionare sau închiriere, al cãror echivalent este de minimum 33.336.226 lei, inclusiv prestãrile de servicii aferente - dacã valoarea nu depãşeşte valoarea mãrfurilor -, reprezintã achiziţii guvernamentale şi sînt încheiate exclusiv de cãtre entitãţi guvernamentale sau alte persoane juridice romane autorizate în acest scop de Guvern (denumite în prezenta hotãrîre entitãţi cumparatoare).
Valoarea minima a contractelor de achiziţii guvernamentale se modifica prin hotãrîri ale Guvernului, ori de cîte ori rata inflaţiei creste cu peste 10% fata de cota de referinta.
ART. 2
Contractele de achiziţii guvernamentale nu pot fi compuse din comenzi parţiale, în scopul încadrãrii sub valoarea minima prevãzutã la art. 1, şi nici nu pot avea ca obiect exclusiv prestãri de servicii.
Regimul juridic al contractelor comerciale şi civile ( concesionari, închirieri ) este cel stabilit de dreptul material roman în vigoare.
ART. 3
Mãrfurile şi furnizorii care cad sub incidenta achiziţiilor guvernamentale vor fi supuse tratamentului aplicabil mãrfurilor şi furnizorilor nationali şi celui acordat mãrfurilor şi furnizorilor din orice ţara partenera de contract, potrivit clauzei naţiunii celei mai favorizate.
De la aceste prevederi se excepteazã taxele vamale şi alte taxe şi impozite aplicate la frontiera cu ocazia importurilor, metodele de aplicare a acestora, precum şi reglementãrile şi formalitãţile de import.
ART. 4
Produsele care fac obiectul contractelor de achiziţii guvernamentale sînt supuse licentierii la import, potrivit reglementãrilor în domeniu.
ART. 5
Încheierea contractelor de achiziţii guvernamentale se realizeazã exclusiv pe baza de licitaţii, organizate în sistem deschis, selectiv sau unic de cãtre entitatile cumparatoare.
Licitaţiile deschise permit participarea tuturor furnizorilor interesaţi, nationali şi strãini. Licitaţiile selective permit participarea furnizorilor nationali şi strãini calificaţi de cãtre entitatea cumparatoare. Licitaţiile unice permit participarea unui singur furnizor naţional sau strãin.
La condiţii egale, entitatea cumparatoare va putea adjudeca licitaţia în favoarea unui furnizor naţional.
În cazul unor credite B.I.R.D., licitaţia poate fi adjudecatã în favoarea unui furnizor naţional, dacã nivelul de preţ oferit de acesta este cu cel mult 10% mai mare decît nivelul cel mai competitiv oferit de un furnizor strãin.
ART. 6
Regulamentul privind procedurile de organizare şi desfãşurare ale licitaţiilor este cel prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre.
ART. 7
Lista entitatilor cumparatoare este cea prevãzutã în anexa nr. 2 la aceasta hotãrîre.
Entitatile menţionate în aceasta anexa vor putea aplica prevederile prezentei hotãrîri şi la alte produse decît cele prevãzute, dacã valoarea lor depãşeşte valoarea înscrisã la art. 1 din prezenta hotãrîre, cu acordul prealabil al Ministerului Comerţului şi Turismului.
Celelalte entitãţi nenominalizate în prezenta hotãrîre vor putea aplica prevederile prezentei hotãrîri cu acordul prealabil al Ministerului Comerţului şi Turismului.
ART. 8
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN

Contrasemneazã:
---------------------
Ministrul comerţului şi turismului,
Constantin Fota

Ministrul economiei şi finanţelor,
George Danielescu

ANEXA 1
R E G U L A M E N T

privind procedurile de organizare şi desfãşurare ale licitaţiilor pentru achiziţiile guvernamentale
Încheierea contractelor care au ca obiect achiziţiile guvernamentale se realizeazã exclusiv pe baza de licitaţii ale cãror proceduri de organizare şi desfãşurare se reglementeazã prin prezentul regulament.
ART. 1
Calificarea furnizorilor participanţi la licitaţii deschise şi licitaţii selective
1.1. În procesul de calificare a furnizorilor, entitatile cumparatoare vor asigura tratament egal furnizorilor nationali şi strãini.
1.2. Procedurile de calificare vor fi unice pentru toate licitaţiile organizate de entitãţi cumparatoare şi vor cuprinde, în principal, urmãtoarele reguli:
a) condiţiile de participare la licitaţii vor fi publicate cu cel puţin 60 de zile înainte de data limita stabilitã pentru depunerea documentaţiilor, în cazul licitaţiilor deschise şi selective, şi se vor transmite o data cu invitaţia de participare, astfel încît sa fie primite de furnizori cu cel puţin 40 de zile înainte de data limita stabilitã pentru depunerea documentelor;
b) condiţiile de participare la licitaţii, garanţiile financiare, calificarile tehnice, referintele necesare pentru stabilirea capacitãţii financiare, comerciale şi tehnice a participanţilor, precum şi verificarea calificarilor vor fi egale pentru toţi, indiferent dacã aceştia sînt nationali sau strãini;
c) dupã organizarea primei licitaţii, fiecare entitate cumparatoare va deschide o lista permanenta de furnizori calificaţi pentru urmãtoarele licitaţii de acelaşi gen; înscrierea de noi furnizori pe lista permanenta se va efectua la cererea acestora şi pe baza deciziei entitatii cumparatoare; furnizorii înscrişi pe lista permanenta sînt consideraţi calificaţi; pentru licitaţiile urmãtoare, entitatea cumparatoare va anunta din oficiu furnizorii calificaţi; furnizorii calificaţi care au fost înscrişi pe lista permanenta vor fi anuntati de entitatea cumparatoare în cazul în care au fost radiati de pe aceasta lista sau lista a fost anulatã.
Prevederile de la lit. a) - c) nu impiedica excluderea unui furnizor în caz de lipsa de bonitate, faliment sau declaraţii false.
1.3. Entitatile cumparatoare nu vor pune la dispoziţia nici unui furnizor potenţial informaţii privind o anumitã achiziţie guvernamentalã, de natura sa-l favorizeze pe acesta în cadrul licitaţiei.
Orice informaţie transmisã unui furnizor va fi comunicatã simultan tuturor celorlalţi furnizori interesaţi.
ART. 2
Publicitatea în cazul licitaţiilor deschise şi al licitaţiilor selective
2.1. Anunţul de participare la fiecare licitaţie deschisã sau selectiva va fi publicat de entitatea cumparatoare, în presa, în termenul prevãzut la alin. 1.2. lit. a).
2.2. Fiecare anunţ referitor la o licitaţie va cuprinde urmãtoarele informaţii:
a) dacã licitaţia este deschisã sau selectiva;
b) natura achiziţiei guvernamentale ( cumpãrare, concesionare, închiriere sau combinatii ale acestora );
c) natura şi cantitatea mãrfurilor care urmeazã a fi achiziţionate, inclusiv eventuala intenţie de suplimentare a cantitãţii, precum şi termenul pînã la care aceasta majorare urmeazã a fi decisa;
d) termenele şi condiţiile de livrare şi de plata a mãrfurilor;
e) adresa la care se depun ofertele şi data finala de depunere a acestora, precum şi limba de circulaţie internationala în care se redacteazã oferta; furnizorii nationali pot depune oferte în limba romana;
f) adresa entitatii cumparatoare care organizeazã licitaţia şi care poate furniza informaţii suplimentare pentru obţinerea specificatiilor tehnice/caietelor de sarcini şi a altor documente;
g) lista datelor şi informaţiilor economice, tehnice şi financiare ce urmeazã a fi prezentate de cãtre furnizorii interesaţi;
h) suma şi condiţiile de plata aferente documentaţiei referitoare la licitaţie.
2.3. Un rezumat al anunţului de participare la licitaţie va fi publicat într-una din publicaţiile menţionate la alin. 2.1., în limbile engleza, franceza sau spaniola şi va conţine:
a) obiectul achiziţiei guvernamentale;
b) data limita pînã la care se poate depune oferta; şi
c) adresa entitatii cumparatoare de la care se pot obţine documente referitoare la licitaţie.
2.4. În cazul licitaţiilor selective, entitatea cumparatoare va transmite invitaţia de participare la cît mai mulţi furnizori nationali şi strãini, astfel încît licitaţia sa se desfãşoare în condiţii de competitivitate şi nediscriminare.
2.5. Pentru cazurile în care entitatile cumparatoare deţin liste permanente ale furnizorilor calificaţi, acestea vor publica, anual, în publicaţiile menţionate la alin. 2.1., un aviz care va cuprinde urmãtoarele:
a) furnizorii înscrişi în listele permanente şi mãrfurile sau categoriile de mãrfuri destinate achiziţionãrii pe baza acestor liste;
b) condiţiile ce trebuie îndeplinite de furnizorii potenţiali pentru înscrierea lor în listele permanente, precum şi metodele de verificare utilizate de entitatile cumparatoare cu privire la îndeplinirea acestor condiţii;
c) durata de valabilitate a listelor permanente şi formalitãţile de reinnoire a acestora.
2.6. Entitatile cumparatoare vor declansa imediat procedura de calificare pentru furnizorii care nu sînt înscrişi în listele lor permanente şi care solicita în mod expres calificarea în vederea participãrii la licitaţiile organizate de ele, astfel încît furnizorii în cauza sa nu fie împiedicaţi, în mod arbitrar, sa participe la licitaţiile respective.
2.7. În cazul în care o entitate cumparatoare nu a întocmit o lista permanenta de furnizori calificaţi, aceasta va invita la licitaţia selectiva furnizori potenţiali, cu condiţia ca invitarea sa nu se facã în condiţii discriminatorii şi cu respectarea limitelor de timp stabilite la alin. 1.2. lit. a).
2.8. Orice modificare a avizului de participare la licitaţie poate fi facuta numai înainte de data limita stabilitã pentru prezentarea documentaţiei şi atrage dupã sine declararea corespunzãtoare a acestei date.
Publicarea modificãrilor şi, dupã caz, transmiterea noilor condiţii cãtre furnizorii calificaţi se fac cu respectarea aceloraşi proceduri menţionate la alin. 2.1.-2.4. de mai sus.
2.9. În cazul în care pînã la data limita stabilitã pentru primirea documentaţiei nu a fost depusa nici o oferta, se va putea proceda la reanuntarea licitaţiei în aceleaşi condiţii, dar cu posibilitatea reducerii datei limita la 25 de zile de la data publicãrii noului anunţ. Acelaşi termen este valabil şi pentru cazul unei noi licitaţii determinate de majorarea cantitãţii.
2.10. Termenele menţionate la alin. 1.2. lit. a) sînt minimale, acestea putind fi mai mari în funcţie de natura, obiectul şi scopul contractului ce urmeazã a fi încheiat prin licitaţie, astfel încît sa permitã furnizorilor pregãtirea şi prezentarea ofertelor în timp util.
2.11. Termenele prevãzute la alin. 1.2. lit. a) şi 2.9. pot fi mai scurte, în caz de urgenta doveditã de cãtre entitatea cumparatoare, dar nu mai puţin de 10 zile.
2.12. Documentaţia referitoare la licitaţie, pusã la dispoziţia furnizorilor interesaţi de cãtre entitatea cumparatoare, va cuprinde, în principal;
a) adresa entitatii cãreia trebuie sa i se transmitã oferta;
b) adresa la care se pot solicita informaţii suplimentare;
c) limbile în care se poate depune oferta;
d) data limita pînã la care se poate depune oferta;
e) persoanele admise sa asiste la deschiderea ofertelor şi data, ora şi locul acestei deschideri;
f) condiţiile cu caracter economic şi tehnic, garanţiile financiare, precum şi informaţiile şi documentele solicitate furnizorilor;
g) specificaţia completa a mãrfii supuse licitaţiei, inclusiv certificatele de conformitate la care trebuie sa rãspundã marfa respectiva;
h) criteriile de adjudecare a ofertei, inclusiv orice elemente, altele decît preţul, care se iau în considerare la evaluarea ofertelor, cum şi elementele de calcul ce se includ în evaluarea preţurilor de oferta, precum ar fi: costul transportului, asigurarea şi inspecţia, iar în cazul produselor strãine, şi taxele vamale şi alte taxe şi impozite la frontiera, precum şi moneda de plata;
i) modalitatea şi condiţiile de plata;
j) orice alte termene şi/sau condiţii.
ART. 3
Prezentarea, primirea şi deschiderea ofertelor şi adjudecarea acestora în cazul licitaţiilor deschise şi selective
3.1. Prezentarea şi primirea ofertelor se vor face în urmãtoarele condiţii:
a) Ofertele se depun sau se transmit prin posta, ca regula generalã, prin scrisoare recomandatã semnatã de persoanele împuternicite ale furnizorului interesat.
Ofertele pot fi depuse/transmise şi prin telex, telegraf sau telefax, caz în care ofertele trebuie confirmate ulterior, în cel mai scurt timp, prin copii semnate de cãtre persoanele împuternicite ale furnizorului interesat.
Ofertele prezentate telefonic nu se iau în considerare.
b) Erorile involuntare din oferte pot fi corectate în perioada dintre deschiderea ofertelor şi adjudecarea lor, fãrã ca prin aceasta sa se modifice elemente esenţiale ale ofertelor, care ar favoriza furnizorul respectiv în cadrul licitaţiei.
c) Orice intirziere în primirea ofertelor, rezultatã din culpa entitatii cumparatoare, nu va fi imputatã participanţilor; astfel de oferte vor fi considerate ca primite în termen şi conforme.
d) Entitatile cumparatoare pot prevedea în procedurile de acceptare a ofertelor şi alte condiţii specifice, dupã caz.
3.2. Deschiderea ofertelor se va face în prezenta participanţilor sau a reprezentanţilor lor sau în prezenta unor martori impartiali, care nu au interes în licitaţia respectiva. Deschiderea ofertelor va fi consemnatã într-un proces-verbal, care se pãstreazã de cãtre entitatea cumparatoare la dispoziţia autoritãţilor guvernamentale interesate.
Pentru a fi luatã în considerare, o oferta trebuie sa îndeplineascã cerinţele cuprinse în anunţul de participare la licitaţie sau în documentaţia de licitaţie şi sa emane de la furnizori care au îndeplinit condiţiile de participare la licitaţie.
În cazul în care, cu ocazia deschiderii ofertelor, se constata la o oferta un nivel de preţ mult redus în comparatie cu cel al celorlalte oferte, entitatea cumparatoare poate solicita furnizorului respectiv asigurãri suplimentare din care sa rezulte ca acesta poate îndeplini condiţiile oferite, cu respectarea prevederilor legale referitoare la concurenta neloialã.
3.3. Cu excepţia cazului cînd, din ratiuni de interes public, entitatea cumparatoare decide sa nu mai încheie contractul privind achiziţia guvernamentalã respectiva, oferta va fi adjudecatã în favoarea participantului la licitaţie care a fost recunoscut ca fiind deplin capabil sa execute contractul şi a cãrui oferta, indiferent dacã se referã la produse naţionale sau strãine, este fie cea mai competitivã, fie cea mai avantajoasã, potrivit criteriilor de evaluare stabilite în anunţul şi/sau documentaţia de participare la licitaţie.
În cazul în care, în urma evaluãrii ofertelor prezentate în licitaţie, entitatea cumparatoare considera ca nici una dintre acestea nu este vadit cea mai avantajoasã conform criteriilor de evaluare stabilite, aceasta va putea continua negocierile cu primii 3 furnizori clasati, în condiţii de tratament egal, pînã la încheierea contractului.
3.4. De regula, entitatile cumparatoare nu vor acţiona şi nici nu vor favoriza adjudecarea ofertelor pe criterii de cumpãrãri în contrapartida sau alte facilitãţi similare oferite de furnizori.
Astfel de excepţii pot fi prevãzute în contracte, dacã valoarea contrapartidei sau a altor facilitãţi similare acoperã un procent rezonabil din valoarea totalã a contractului şi dacã prin aceasta nu este favorizat un furnizor, în funcţie de procentul respectiv.
De asemenea, adjudecarea în favoarea unui furnizor nu trebuie determinata de acordarea suplimentarã a tehnologiei de fabricaţie a produsului achiziţionat.
Cazurile în care achiziţia guvernamentalã vizeazã şi importul de tehnologie sînt limitate la maximum.
ART. 4
Specificaţii tehnice
4.1. La redactarea caietelor de sarcini sau a specificatiilor tehnice pentru mãrfurile ce urmeazã a fi achiziţionate prin licitaţii deschise sau selective, entitatea cumparatoare va tine seama de:
a) necesitatea definirii mãrfii în funcţie de parametrii tehnico-calitativi ai acesteia şi mai puţin în raport cu aspectul sau forma ei;
b) încadrarea în standarde şi norme internaţionale sau reglementãri şi norme naţionale recunoscute pe plan internaţional.
4.2. Caietele de sarcini sau specificaţiile tehnice nu vor impune o anumitã marca de fabrica sau de comerţ, un brevet, un model sau un tip de produs şi nici nu vor indica o origine a mãrfii sau un producãtor determinat.
4.3. Entitatea cumparatoare nu va apela la firme care ar putea avea interese în desfãşurarea unei licitaţii, pentru consultaţii şi obţinerea de date şi informaţii necesare în elaborarea caietului de sarcini sau a specificatiilor tehnice.
ART. 5
Licitaţii unice
5.1. Licitaţii unice se pot organiza în urmãtoarele condiţii:
a) cînd oferta unica nu este folositã pentru eludarea competitiei;
b) în lipsa ofertelor în cadrul licitaţiilor deschise sau selective sau cînd furnizorii nu prezintã oferte compatibile sau care nu îndeplinesc condiţiile de participare la licitaţie;
c) în cazul în care achiziţia guvernamentalã se referã la lucrãri de arta sau la produse protejate prin drepturi exclusive (brevete, drepturi de autor) şi nu exista posibilitãţi de achiziţie a unor produse similare sau de înlocuire satisfãcãtoare;
d) cînd achiziţia guvernamentalã prezintã caracter de urgenta datorat unor evenimente imprevizibile şi independente de vointa entitatii cumparatoare şi cînd organizarea de licitaţii deschise sau selective nu ar permite achiziţionarea, în timp util, a mãrfurilor în cauza;
e) pentru cumpãrarea de piese de schimb necesare instalaţiei sau produsului achiziţionat prin licitaţie sau prin extinderea unor astfel de achiziţii, respectiv majorarea stocului iniţial de produse, dacã schimbarea furnizorului ar duce la cumpãrarea de produse/piese de schimb care nu sînt compatibile cu achiziţia de baza;
f) cînd achiziţia guvernamentalã se referã la prototipuri sau produse cap de serie realizate în decursul unui contract special de cercetare, experimentare, studiu sau dezvoltare originala; achiziţiile ulterioare vor fi conforme cu regulile referitoare la licitaţii deschise sau selective.
5.2. În cazul licitaţiilor unice, entitatea cumparatoare va întocmi un raport referitor la contractul adjudecat, cuprinzînd numele entitatii cumparatoare, valoarea şi natura mãrfurilor achiziţionate şi ţara de origine şi va indica elementele care au determinat decizia de organizare a licitaţiei unice, potrivit condiţiilor menţionate la alin. 5.1. de mai sus.
Raportul se pãstreazã la entitatea cumparatoare, la dispoziţia autoritãţilor guvernamentale interesate.
ART. 6
Informare şi examinare ulterioara
6.1. Entitatile cumparatoare care au organizat licitaţia pentru achiziţii guvernamentale vor publica în presa, nu mai tirziu de 60 de zile de la adjudecarea ofertelor, o comunicare cu urmãtorul conţinut:
a) natura şi cantitatea mãrfurilor care fac obiectul ofertei adjudecate;
b) numele şi adresa entitatii cumparatoare;
c) data adjudecãrii;
d) numele şi adresa cistigatorului licitaţiei;
e) valoarea de adjudecare sau oferta cea mai mare şi cea mai mica luate în considerare la adjudecare;
f) dupã caz, elemente de identificare a anunţului de participare la licitaţie prevãzut la art. 2 de mai sus;
g) categoria de licitaţie utilizata;
h) dupã caz, justificarea utilizãrii unei anumite categorii de licitaţie.
6.2. Entitatile cumparatoare vor pune la dispoziţie, în cel mai scurt timp posibil, la cererea oricãrui furnizor, informaţii referitoare la motivele pentru care acesta nu a fost înscris pe lista furnizorilor calificaţi sau nu a fost invitat sau admis la licitaţie.
6.3. Entitatile cumparatoare vor anunta, în maximum 7 zile lucrãtoare calculate de la data adjudecãrii, furnizorii care au participat la licitaţie şi au pierdut, despre adjudecarea ofertei respective, valoarea ofertelor luate în considerare, precum şi numele şi adresa cistigatorului licitaţiei.
6.4. La cererea expresã a unui furnizor participant la licitaţie, entitatile cumparatoare vor comunica acestuia, în cel mai scurt timp posibil, informaţii referitoare la motivele respingerii ofertei sale, inclusiv cu privire la caracteristicile şi avantajul relativ al ofertei adjudecate.
6.5. Entitatile cumparatoare vor desemna o persoana sau un compartiment însãrcinat cu îndeplinirea atribuţiilor specificate la alin. 6.1.-6.4. de mai sus.
Aceeaşi persoana sau acelaşi compartiment va analiza contestaţiile adresate cu privire la organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor şi adjudecarea ofertelor şi va rãspunde la cererile de informaţii suplimentare solicitate de furnizorii nemultumiti, în scopul soluţionãrii rapide şi echitabile a neintelegerilor apãrute între entitatile cumparatoare şi furnizor.
ART. 7
Informaţii confidenţiale şi excepţii
7.1. Entitatile cumparatoare nu sînt obligate sa furnizeze informaţii considerate ca esenţiale pentru protejarea intereselor lor şi nici informaţii confidenţiale cunoscute din ofertele participanţilor la licitaţii.
7.2. Dispoziţiile prezentului regulament nu se referã la furnizarea, de cãtre entitatile cumparatoare, de informaţii şi date cu privire la sectorul de apãrare şi ordine publica.
7.3. Restricţiile prevãzute în reglementãrile privind regimul de import şi export, referitoare la protecţia moralitãţii şi securitãţii publice, a vieţii şi sãnãtãţii persoanelor, animalelor şi plantelor, se aplica şi achiziţiilor guvernamentale.
7.4. Achiziţionarea de produse de la instituţii filantropice şi de produse realizate de handicapati sau de deţinuţi este exclusa de la prevederile prezentului regulament.


ANEXA 2
L I S T A
entitatilor care efectueazã achiziţii guvernamentale şi produsele care fac obiectul acestora
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt. Entitatea Produsul
-------------------------------------------------------------------------------
1. Guvernul României - tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicaţii
- aparatura de înregistrare şi redare a sunetului
- autovehicule şi piese de schimb aferente
- mobilier
- utilaje de tipãrit şi legat publicaţii
2. Ministerul Justiţiei - articole pentru birou
- aparatura de telecomunicaţii
- aparatura de înregistrare şi redare a sunetului
şi imaginii
- maşini de tipãrit
- tehnica de calcul
Direcţia Penitenciarelor - autovehicule, inclusiv piese de schimb
- confecţii şi incaltaminte
- produse alimentare
3. Ministerul - tehnica de calcul
Afacerilor Externe - articole de birou
- autovehicule şi piese de schimb aferente
- aparatura de înregistrare şi redare a sunetului
şi imaginii
- grupuri electrogene
- mobilier
- covoare şi alte acoperitoare de podele
- sisteme de protecţie impotriva efractiilor
- detectoare de metal
- aparatura de tele şi videocomunicatie
- aparatura de uz casnic
4. Ministerul Industriei - tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicaţii
- aparatura de mãsura şi control
- aparatura de înregistrare şi redare
a sunetului şi imaginii
- maşini de tipãrit
5. Ministerul - tehnica de calcul
lucrãrilor Publice - articole de birou
şi Amenajãrii - aparatura de telecomunicaţii
Teritoriului
6. Ministerul - autovehicule şi mijloace de transport şi
Apãrãrii Naţionale ridicat, precum şi piesele de schimb aferente
- utilaje, instalaţii şi maşini-unelte
- aparatura şi instrumente de laborator
- utilaje de terasare, amenajare hidrotehnica
şi construcţii
- aparatura de mãsura şi control
- aparate de uz gospodãresc
- tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicaţii şi teletransmisii
- aparatura şi instrumente medicale
- material sportiv
- uniforme
- incaltaminte
- lenjerie
- casti
- materiale electrice
- combustibili
- carburanţi
- lubrifianţi
- medicamente şi alte produse farmaceutice
- insecticide şi dezinfectanti
- articole textile şi de pielarie
- lemn şi produse din lemn
- produse chimice
- alimente
- utilaje frigorifice
- utilaje de preparat hrana
- utilaje şi articole agricole
7. Ministerul de Interne - utilaje pentru stingerea incendiilor
- casti
- scuturi
- bastoane
- produse chimice
- uniforme
- incaltaminte
- autovehicule şi piese de schimb
- elicoptere şi piese de schimb
- carburanţi
- echipamente de telecomunicaţii
şi teletransmisii
- aparatura de mãsura şi control
- tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura şi instrumente de laborator
- aparatura de înregistrare şi redare a sunetului
şi imaginii
- grupuri electrogene
- aparatura de detectie a metalelor
şi explozivilor
- utilaje frigorifice
8. Ministerul Transporturilor- echipamente pentru dirijarea şi asigurarea
securitãţii traficului aerian, auto, maritim,
fluvial şi feroviar (pentru controlul efectuat
de minister)
- tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicaţii.
9. Ministerul
Comerţului şi Turismului - tehnica de calcul
- articole de birou
- aparatura de telecomunicaţii
- autoturisme.
10. Ministerul
Economiei şi Finanţelor - maşini de tipãrit
- aparatura de mãsura şi control
- tehnica de calcul
- metale neferoase şi articole din metale
neferoase
- echipamente şi materiale tehnice pentru
punctele vamale
- articole de birou.
11. Ministerul Agriculturii - tehnica de calcul
şi Alimentaţiei - articole de birou
- aparatura de telecomunicaţii
- autoturisme
- aparatura de mãsura şi control
- aparatura medicalã veterinara
- produse medicale şi farmaceutice veterinare
- aparate fotografice şi optice
- reactivi şi alte produse chimice.
- aparatura de laborator
12. Ministerul Comunicaţiilor- aparatura şi echipamente de telecomunicaţii
- aparatura şi echipamente poştale
- autovehicule şi piese de schimb aferente
- echipamente de transport
- confecţii şi incaltaminte
- articole de birou
- tehnica de calcul
13. Ministerul Mediului - echipamente şi instrumente de control al
gradului de poluare
- tehnica de calcul
- articole de birou
14. Ministerul
Învãţãmîntului - articole de birou
şi Ştiinţei - tehnica de calcul
- aparatura didactica de laborator
- aparatura de înregistrare şi redare a sunetului
şi imaginii
15. Ministerul Culturii - articole de birou
- aparatura de înregistrare şi redare a sunetului
şi imaginii
- tehnica de calcul.
16. Ministerul Sãnãtãţii - aparatura medicalã
- instrumente medicale şi produse farmaceutice
- aparatura şi alte mijloace de transport utilitar
- tehnica de calcul
- articole de birou
- reactivi şi alte produse chimice
17. Ministerul Muncii - articole de birou
şi Protecţiei Sociale - tehnica de calcul.
18. Ministerul - articole de birou
Tineretului şi Sportului - tehnica de calcul.
19. Agenţia Nationala pentru - articole de birou
Privatizare şi Dezvoltarea
Întreprinderilor Mici - tehnica de calcul.
şi Mijlocii
20. Agenţia Romana - tehnica de calcul
de Dezvoltare - articole de birou.
21. Prefecturi - tehnica de calcul
- articole de birou.
------------------------------------------------------------------------------

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016