Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 153 din 24 aprilie 1997  privind infiintarea Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 153 din 24 aprilie 1997 privind infiintarea Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicatiilor" prin reorganizarea Regiei Autonome "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 81 din 5 mai 1997
În temeiul prevederilor <>Legii telecomunicatiilor nr. 74/1996 şi al <>Legii serviciilor poştale nr. 83/1996 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor", cu sediul principal în Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6, prin reorganizarea Regiei Autonome "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor", care se desfiinţeazã.
(2) Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" are personalitate juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã sub autoritatea Ministerului Comunicaţiilor.
(3) Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 2
(1) Obiectul de activitate al Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" este, în principal:
1. supravegherea şi controlul respectãrii prevederilor reglementãrilor, licenţelor şi autorizaţiilor din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;
2. gestionarea frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentala;
3. monitorizarea spectrului de frecvente radioelectrice cu atribuire neguvernamentala;
4. controlul tehnic şi certificarea conformitatii cu normele tehnice din domeniile de mai sus.
(2) Se excepteazã de la supravegherea şi controlul efectuate de Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" activitãţile de telecomunicaţii şi posta destinate apãrãrii, siguranţei naţionale şi ordinii publice prestate de instituţiile publice abilitate prin lege, precum şi reţelele de telecomunicaţii speciale definite de <>Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
(3) Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" preia toate drepturile şi obligaţiile care reveneau Regiei Autonome "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" stabilite prin acte normative, convenţii, acorduri interne şi internaţionale, contracte şi alte asemenea înţelegeri.
ART. 3
Patrimoniul Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" se constituie prin preluarea activului şi pasivului de la Regia Autonomã "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor", stabilit pe baza bilanţului contabil, încheiat la data de 31 decembrie 1996, şi este în valoare de 53.878.849 mii lei, din care:
a) imobilizari corporale şi necorporale, în valoare de 3.485.770 mii lei;
b) active circulante, în valoare de 50.325.525 mii lei.
ART. 4
(1) Cheltuielile de capital ale Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" se acoperã din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat, în limita prevederilor aprobate prin legea bugetarã anuala.
(2) În cazurile în care interesele de stat, inclusiv cele de apãrare a tarii, necesita executarea de lucrãri sau prestãri de servicii speciale, Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" împreunã cu Ministerul Comunicaţiilor, cu avizul Ministerului Finanţelor, vor face propuneri corespunzãtoare de modificare a bugetului de venituri şi cheltuieli şi de stabilire a surselor de acoperire a costurilor suplimentare, care se aproba potrivit legii.
ART. 5
Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" poate efectua modificãri justificate ale tarifelor sale, în condiţiile legii şi asigurãrii echilibrului bugetului de venituri şi cheltuieli propriu.
ART. 6
Personalul Regiei Autonome "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" va fi preluat de Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" şi se considera transferat.
ART. 7
(1) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin potrivit legislaţiei în vigoare, Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" va fi sprijinita operativ de autoritãţile publice locale, organele de poliţie sau alte autoritãţi publice, în vederea identificarii, localizarii şi sanctionarii persoanelor fizice sau juridice pentru nerespectarea legislaţiei în vigoare, din domeniul telecomunicatiilor şi poştei, sau a altor reglementãri cu privire la protecţia radioelectrica.
(2) Personalul Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" va avea, pe baza de delegaţie, acces liber, în orice lor în care se afla echipamente, aparate şi instalaţii de telecomunicaţii şi posta sau surse de perturbatii radioelectrice, în condiţiile legii. În obiectivele aparţinînd instituţiilor publice care participa la apãrarea, siguranta nationala şi ordinea publica, în care se afla eventuale surse de perturbatii radioelectrice, accesul personalului Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor" se face pe baza convenţiilor stabilite cu fiecare dintre instituţiile respective în parte.
ART. 8
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, prevederile referitoare la Regia Autonomã "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" din <>Hotãrîrea Guvernului nr. 448/1991 privind înfiinţarea regiilor autonome "Posta Romana", "Rom-Telecom", "Radiocomunicatii", "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" şi a Societãţii Comerciale "Banc Post" - S.A., cu modificãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 155 din 23 iulie 1991, alte prevederi cu privire la gestionarea sau administrarea frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentala, precum şi orice alte prevederi contrare îşi înceteazã aplicabilitatea.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor,
Sorin Pantis

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara


ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Inspectoratul General al Comunicaţiilor"

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Regia Autonomã "Inspectoratul General al Comunicaţiilor", denumita în continuare regie, este persoana juridicã, care funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 2
(1) Regia are sediul principal în Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6.
(2) Regia are în structura sa organizatoricã direcţii teritoriale, centre de control regionale, locale şi alte structuri care funcţioneazã ca subunitati fãrã personalitate juridicã, cu autonomie operativã şi decizionala, în limitele stabilite de consiliul de administraţie al regiei.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 3
(1) Obiectul de activitate al regiei este, în principal:
1. supravegherea şi controlul respectãrii prevederilor reglementãrilor, licenţelor şi autorizaţiilor din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;
2. gestionarea frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentala;
3. monitorizarea spectrului de frecvente radioelectrice cu atribuire neguvernamentala;
4. controlul tehnic şi certificarea conformitatii cu normele tehnice din domeniile de mai sus.
(2) În scopul asigurãrii compatibilitatii electromagnetice, regia exercita la nivel naţional activitatea de certificare a conformitatii cu normele tehnice corespunzãtoare pentru:
1. aparatele, echipamentele şi instalaţiile din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;
2. aparatele, echipamentele şi instalaţiile generatoare de unde radioelectrice, precum şi acelea care pot constitui surse de perturbatii radioelectrice.
(3) Regia poate desfasura şi alte activitãţi, respectiv eliberare de autorizaţii, cercetare şi proiectare în domeniul telecomunicatiilor, poştei şi în domeniul gestionãrii spectrului de frecvente radioelectrice, proiectare de sisteme informatice, cooperare internationala, metrologie, achiziţii şi import de instalaţii, sisteme, echipamente şi aparate şi altele.
ART. 4
În realizarea obiectului sau de activitate, regia exercita urmãtoarele atribuţii principale:
1. participa la elaborarea politicii şi strategiei Ministerului Comunicaţiilor în domeniul telecomunicatiilor, poştei şi utilizãrii spectrului de frecvente radioelectrice şi aduce la îndeplinire sarcinile desemnate de Ministerul Comunicaţiilor în aplicarea acestor politici şi strategii;
2. supravegheazã şi controleazã aplicarea şi respectarea prevederilor ce decurg din legislaţia şi reglementãrile în vigoare din domeniul telecomunicatiilor şi poştei de cãtre persoanele fizice şi juridice care desfãşoarã activitãţi în acest domeniu;
3. supravegheazã şi controleazã respectarea prevederilor licenţelor şi autorizaţiilor emise persoanelor fizice sau juridice, conform legislaţiei din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;
4. poate emite autorizaţii pentru operatorii independenţi sau furnizorii de servicii de telecomunicaţii deschise competitiei, precum şi alte autorizaţii, în baza competentelor stabilite de Ministerul Comunicaţiilor şi în conformitate cu reglementãrile emise de cãtre acesta;
5. asigura planificarea, identificarea, optimizarea, asignarea şi ţinerea la zi a evidentelor utilizãrii frecventelor radioelectrice cu atribuire neguvernamentala; în acest scop, poate modifica asignarile de frecvente pentru utilizarea raţionalã şi eficienta a spectrului radioelectric respectiv;
6. retrage sau modifica asignarile de frecvente, în conformitate cu prevederile legale;
7. controleazã şi monitorizeazã, din punct de vedere tehnic, utilizarea spectrului de frecvente radioelectrice cu atribuire neguvernamentala; în scopul asigurãrii protecţiei radioelectrice a utilizatorilor spectrului, analizeazã cazurile de perturbatii prejudiciabile şi stabileşte mãsurile ce se impun în consecinta;
8. sprijinã instituţiile publice cu atribuţii în domeniul apãrãrii, siguranţei naţionale şi ordinii publice, la cererea acestora, în soluţionarea cazurilor în care utilizatori ai spectrului radioelectric cu atribuire neguvernamentala perturba respectivii utilizatori ai spectrului radioelectric cu atribuire guvernamentalã;
9. certifica conformitatea parametrilor tehnici ai aparatelor, echipamentelor, sistemelor şi instalaţiilor de telecomunicaţii şi posta, precum şi a acelora care pot constitui surse de perturbatii radioelectrice, cu standardele şi reglementãrile tehnice în vigoare;
10. efectueazã expertiza tehnica în vederea certificãrii şi autorizãrii aparatelor, echipamentelor, sistemelor şi instalaţiilor de telecomunicaţii şi posta, precum şi a acelora care pot constitui surse de perturbatii radioelectrice;
11. constata, stabileşte mãsuri şi sancţioneazã, conform legii, persoanele fizice sau juridice pentru abateri de la prevederile normelor legale, licenţelor şi autorizaţiilor privind activitãţile din domeniul telecomunicatiilor şi poştei, precum şi ale acelora referitoare la echipamentele, instalaţiile şi aparatele ce pot constitui surse de perturbatii radioelectrice; propune retragerea licenţelor sau autorizaţiilor, conform legislaţiei în vigoare;
12. constituie şi actualizeazã baze de date cu informaţii din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;
13. analizeazã documentele elaborate de organizaţiile internaţionale, la care România este parte, avînd implicaţii în domeniul telecomunicatiilor şi poştei din ţara noastrã, şi propune mãsurile ce se impun, dupã caz;
14. atesta personalul care opereazã cu echipamente radioelectrice, conform reglementãrilor în vigoare;
15. coopereazã şi dezvolta relaţii cu organizaţiile naţionale şi internaţionale, din domeniul telecomunicatiilor şi poştei, şi participa la reuniunile acestora;
16. participa, cu statut de membru, la lucrãrile Comisiei Superioare de Radiocomunicatii şi la lucrãrile Consiliului Consultativ de Telecomunicaţii;
17. participa la activitatea de elaborare a reglementãrilor din domeniul telecomunicatiilor şi poştei - acte normative, regulamente, instrucţiuni şi altele asemenea; propune Ministerului Comunicaţiilor, în vederea adoptãrii, reglementãri în domeniul telecomunicatiilor şi poştei;
18. participa la efectuarea lucrãrilor pe care le implica activitatea de coordonare internationala, cu privire la utilizarea spectrului frecventelor radioelectrice, precum şi la alte acţiuni internaţionale consacrate telecomunicatiilor şi poştei;
19. participa la activitatea nationala şi internationala de standardizare în domeniul telecomunicatiilor şi poştei, precum şi la activitatea nationala de standardizare pentru echipamentele, aparatele şi instalaţiile ce pot constitui surse de perturbatii radioelectrice;
20. pentru toate activitãţile şi serviciile prestate, percepe tarife aprobate de autoritatea de reglementare în domeniul comunicaţiilor;
21. asigura publicarea periodicã şi furnizarea contra cost a reglementãrilor din România, în domeniul telecomunicatiilor şi poştei;
22. investigheaza sesizãrile şi reclamaţiile referitoare la activitãţile de telecomunicaţii şi posta, propune şi, dupã caz, ia mãsurile ce se impun, conform reglementãrilor în vigoare;
23. exercita şi alte atribuţii care decurg din actele normative în vigoare, precum şi cele stabilite de Ministerul Comunicaţiilor, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 5
(1) Atribuţiile de control ce revin regiei, conform obiectului sau de activitate, sînt exercitate de inspectori anume împuterniciţi în acest sens.
(2) În vederea exercitãrii controlului, inspectorii sînt autorizaţi:
1. sa aibã acces liber, permanent, în orice loc în care se afla echipamente, aparate şi instalaţii de telecomunicaţii sau surse de perturbatii radioelectrice, în condiţiile legii;
2. sa solicite conducerii persoanei juridice, precum şi persoanelor fizice documentele şi informaţiile necesare realizãrii controlului;
3. sa efectueze sau sa solicite mãsurãtori şi determinãri pentru clarificarea obiectului controlului;
4. sa dispunã oprirea functionarii şi sa sigileze echipamente, aparate şi instalaţii, cînd se constata abateri de la reglementãrile din domeniul telecomunicatiilor şi poştei sau de la alte reglementãri cu privire la protecţia radioelectrica;
5. sa propunã retragerea autorizaţiilor sau licenţelor, în condiţiile legii;
6. sa aplice sancţiuni potrivit legii;
7. sa sesizeze organele de urmãrire penalã, în condiţiile legii.
(3) Inspectorul este obligat:
1. sa nu aibã un interes patrimonial în raporturile cu persoana juridicã sau fizica, în exercitarea atribuţiilor sale;
2. sa nu dezvaluie, nici dupã încetarea funcţiei de inspector, orice date cunoscute cu ocazia exercitãrii atribuţiilor sale;
3. sa pãstreze confidenţialitatea surselor de informaţii, în legatura cu sesizãrile sau plingerile primite.
ART. 6
Regia va trata în mod echitabil şi nediscriminatoriu pe toţi solicitantii şi beneficiarii serviciilor pe care le presteazã sau pe toate persoanele fizice sau juridice care fac obiectul vreunui control.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 7
(1) Regia are un patrimoniu constituit prin însumarea patrimoniilor subunitatilor din structura proprie, în valoare totalã de 53.878.849 mii lei, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 1996.
(2) Regia este proprietara tuturor bunurilor din patrimoniul ei şi poate dispune de acestea, cu respectarea prevederilor legale.

CAP. 4
Structura regiei

ART. 8
(1) Regia are în structura sa organizatoricã direcţii teritoriale, centre de control regionale şi locale, departamente, servicii, birouri, compartimente, laboratoare şi alte structuri specifice necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
(2) Structura organizatoricã, înfiinţarea şi desfiinţarea unor niveluri din structura se aproba de cãtre consiliul de administraţie al regiei. Gradarea nivelurilor din structura organizatoricã proprie se aproba de cãtre consiliul de administraţie al regiei.
(3) Subunitatile din structura regiei nu au personalitate juridicã şi nu au relaţii directe cu bugetul administraţiei publice centrale. Subunitatile din structura regiei au competente stabilite, în cadrul prevederilor legale, de cãtre consiliul de administraţie al regiei. Subunitatile din structura regiei îşi desfãşoarã activitatea pe baza unor regulamente de organizare şi funcţionare proprii, aprobate de consiliul de administraţie al acesteia.
ART. 9
Regia stabileşte relaţii, pe baze contractuale, cu celelalte regii din domeniul telecomunicatiilor şi poştei, precum şi cu persoanele juridice sau fizice care desfãşoarã activitãţi în domeniul telecomunicatiilor şi poştei sau în alte domenii de activitate.

CAP. 5
Organele de conducere a regiei

ART. 10
Conducerea regiei este asigurata de:
1. consiliul de administraţie;
2. directorul general;
3. comitetul de direcţie, ca organ operativ de conducere.
ART. 11
(1) Consiliul de administraţie al regiei este numit prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi cuprinde un numãr de 7 membri, dupã cum urmeazã:
1. directorul general al regiei;
2. un reprezentant al Ministerului Comunicaţiilor;
3. un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
4. ingineri, economişti, jurişti, specializaţi în domeniul comunicaţiilor.
(2) La lucrãrile consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, delegaţi din partea unor organe centrale, instituţii publice sau agenţi economici, pentru consultarea în probleme specifice acestora. Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 12
(1) Membrii consiliului de administraţie sînt numiţi pe o perioada de 4 ani, iar jumãtate din numãrul lor poate fi înlocuitã la fiecare 2 ani.
(2) Consiliul de administraţie poate propune înlocuirea unui membru necorespunzãtor, precum şi numirea unor membri pentru completarea locurilor devenite vacante din diferite motive, în cursul perioadei de 4 ani. Membrul astfel numit va participa la lucrãrile consiliului de administraţie numai pînã la împlinirea acestei perioade. Completarea locurilor vacante se va face cu persoane din aceeaşi categorie cu membrii pe care îi înlocuiesc.
(3) Membrii consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie, nu pot participa la societãţi comerciale cu care regia are relaţii de afaceri sau are interese contrare şi nu pot desfasura, ca persoane fizice, astfel de activitãţi.
(4) Membrii numiţi în consiliul de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
(5) Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie, membrii primesc o indemnizaţie al carei cuantum se stabileşte prin hotãrîre a consiliului de administraţie.
ART. 13
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de cîte ori interesele regiei o cer, convocarea acestuia facindu-se de preşedinte sau la solicitarea a cel 1/3 din numãrul membrilor consiliului.
(2) Pentru luarea unor hotãrîri complexe, consiliul de administraţie poate apela pentru analiza la consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, care pot fi recompensati material, pe baza de contract încheiat potrivit legii.
(3) Dezbaterile consiliului de administraţie sînt conduse de preşedintele consiliul, iar în lipsa acestuia, de cel mai în virsta dintre membrii prezenţi.
(4) Ministrul comunicaţiilor poate participa, ori de cîte ori considera ca este cazul, la şedinţele consiliului de administraţie.
ART. 14
(1) Consiliul de administraţie poate hotãrî în prezenta a 2/3 din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie pentru adoptarea hotãrîrilor, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, avînd aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrîrile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unul din numãrul total al membrilor consiliului.
ART. 15
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei, înfiinţarea, modificarea formei de organizare şi gradarea subunitatilor, reprofilarea sau desfiinţarea subunitatilor din structura regiei, precum şi regulamentele de organizare şi funcţionare ale regiei şi ale subunitatilor din structura;
2. aproba strategia şi programele concrete de dezvoltare a regiei, de introducere a unor tehnologii de virf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã din domeniul telecomunicatiilor şi poştei;
3. analizeazã şi aproba proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, repartizarea acestuia pe sectoare de activitate şi asigura mãsurile pentru executarea acestuia la toate nivelurile din structura regiei;
4. analizeazã bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi pentru exerciţiul financiar anterior, pe care le înainteazã spre aprobare la Ministerul Finanţelor, şi asigura publicarea lor în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a;
5. analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de cãtre regie;
6. stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale regiei, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
7. aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, din patrimoniul regiei;
8. fundamenteazã şi prezintã Ministerului Comunicaţiilor propuneri pentru acordarea de subvenţii, niveluri de impozite diminuate sau alte forme de sprijin din partea statului pentru regie, în vederea aprobãrii acestora în condiţiile legii;
9. aproba volumul creditelor bancare în limitele prevederilor legale;
10. aproba constituirea fondului de dezvoltare şi a altor fonduri, urmãrind asigurarea sumelor necesare satisfacerii obligaţiilor legale, a unor necesitaţi social-culturale şi de cointeresare a salariaţilor, perfecţionarea-recalificarea personalului angajat, precum şi a celorlalte vãrsãminte prevãzute de lege;
11. stabileşte nivelul de salarizare a personalului angajat, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege;
12. asigura mãsuri pentru respectarea statutului personalului, a disciplinei tehnologice, protecţiei şi securitãţii muncii;
13. analizeazã raportul trimestrial privind activitatea pe baza de bilanţ şi aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
14. prezintã Ministerului Comunicaţiilor tarifele de baza pentru executarea serviciilor specifice regiei, pentru a fi aprobate conform legii;
15. prezintã Ministerului Comunicaţiilor propuneri şi proiecte de acte normative şi modificãri ale celor existente, pentru a fi supuse aprobãrii conform legii;
16. stabileşte, împreunã cu organele în drept, relaţiile şi condiţiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor şi valorilor din cadrul regiei;
17. aproba contractele colective de munca, asigura negocierea salariilor personalului din aparatul propriu;
18. aproba utilizarea fondului valutar de care dispune regia;
19. asigura legatura cu sindicatele din cadrul regiei sau cu reprezentanţii salariaţilor pentru rezolvarea operativã a problemelor ce apar, în scopul desfãşurãrii optime a activitãţii;
20. asigura adoptarea mãsurilor specifice care se impun, în vederea realizãrii integrale a obiectului de activitate al regiei, în condiţii corespunzãtoare;
21. rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
22. exercita orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
ART. 16
(1) Directorul general conduce activitatea curenta a regiei şi este numit prin ordin al ministrului comunicaţiilor. Directorul general al regiei este şi preşedinte al consiliului de administraţie şi reprezintã, personal sau prin delegat, interesele acesteia în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii, agenţi economici din ţara şi din strãinãtate, precum şi cu persoanele fizice.
(2) Directorul general angajeazã şi concediazã personalul regiei şi numeşte conducãtorii tuturor nivelurilor ierarhice din structura regiei.
(3) Directorul general exercita atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin din prevederile legale şi aproba mãsuri privind activitatea regiei, cu excepţia celor date, potrivit reglementãrilor legale, în competenta altor organe.
(4) Directorul general poate delega, în condiţiile legii, parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea regiei.
ART. 17
Conducerea operativã a regiei este asigurata de un comitet de direcţie compus din 7 membri, respectiv directorul general, directorii executivi şi specialişti din cadrul regiei, în domeniul juridic şi tehnic.
ART. 18
Comitetul de direcţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare şi îi revin, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. analizeazã şi avizeazã fundamentarea tuturor problemelor care se supun consiliului de administraţie pentru luarea unor hotãrîri şi asigura aducerea la îndeplinire a acestora;
2. adopta hotãrîri şi dispune mãsuri, în limita competentelor care îi sînt stabilite de consiliul de administraţie al regiei;
3. exercita atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin din prevederile legale.
ART. 19
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de cîte ori interesele regiei o impun, iar hotãrîrile acestuia se iau cu majoritatea simpla a voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul anual, contul de profit şi pierderi. Relaţiile regiei

ART. 20
(1) Regia determina anual volumul total de venituri şi cheltuieli, formuleazã propuneri pentru solicitarea de alocaţii şi subvenţii de la bugetul administraţiei publice centrale, pentru acoperirea eventualelor deficite generate de cauze independente de regie. De asemenea, fundamenteazã contractarea de credite financiare, în cuantumul prevãzut de lege, pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul anului, mijloacele financiare ale regiei nu sînt suficiente.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli ale regiei se întocmeşte pentru fiecare exerciţiu financiar şi se aproba potrivit legii.
(3) Regia întocmeşte anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Din profitul net al regiei, repartizat conform legii, o parte se utilizeazã pentru constituirea unui fond de participare a salariaţilor la profit.
(4) Operaţiunile de încasãri şi plati ale regiei se realizeazã de cãtre aparatul propriu, prin conturi deschise la unitãţile bancare.
ART. 21
(1) Relaţiile de cooperare ale regiei cu organe, organizaţii, agenţi economici şi persoane fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate se stabilesc pe baze contractuale. Activitatea de contractare se poate realiza şi de cãtre subunitatile din structura proprie, în limita competentelor şi împuternicirilor acordate de consiliul de administraţie al regiei.
(2) Relaţiile cu bugetul administraţiei publice centrale se realizeazã centralizat, prin aparatul propriu al regiei.
(3) Relaţiile dintre subunitatile din structura şi aparatul propriu al regiei, precum şi între acestea, se stabilesc în condiţiile aprobate de consiliul de administraţie.
ART. 22
În cazul litigiilor, regia se adreseazã, direct sau prin unitãţile din subordine, instanţelor judecãtoreşti prin delegare de competenta.
ART. 23
(1) Gestiunea regiei este controlatã conform prevederilor legale şi reglementãrilor elaborate de Ministerul Finanţelor.
Controlul economico-financiar, în cadrul aparatului propriu, precum şi în cadrul subunitatilor, se realizeazã de cãtre organe de control proprii, specializate, constituite conform prevederilor legale.

CAP. 7
Dispoziţii referitoare la personal

ART. 24
(1) Personalul regiei este angajat pe baza de contract individual de munca încheiat cu directorul general şi avînd o durata determinata sau nedeterminatã, de la caz la caz.
(2) Angajarea şi promovarea salariaţilor se face în conformitate cu prevederile legale.
(3) Personalul regiei, indiferent de funcţie sau de specialitate, este supus prevederilor legislaţiei muncii în vigoare şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice, avînd toate drepturile şi obligaţiile prevãzute de acestea.
(4) Personalul regiei are obligaţia de a asigura confidenţialitatea datelor cu care lucreazã şi de a pãstra secretul profesional, inclusiv dupã pãrãsirea serviciului.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 25
Accesul persoanelor strãine în cadrul regiei, la sediul principal şi la subunitatile din structura se face conform regulamentului propriu aprobat de consiliul de administraţie, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 26
Regia stabileşte programul de funcţionare a reţelei de subunitati, pe întreg teritoriul tarii, în concordanta cu interesul social pentru serviciile sale puse la dispoziţia beneficiarilor.
ART. 27
Regia rãspunde pentru buna administrare a patrimoniului şi ia mãsuri operative, potrivit legii, pentru imputarea şi recuperarea pagubelor rezultate.
ART. 28
(1) Regia se poate asocia, în condiţiile legii, cu alţi agenţi economici, în vederea realizãrii unor activitãţi comune, care prezintã interes pentru asociaţi şi ajuta la îndeplinirea obiectului sau de activitate.
(2) Regia nu poate încheia acorduri sau nu poate intra în asociere cu alţi agenţi economici, în condiţii care ar putea avea ca efect denaturarea jocului concurentei, echidistanta fata de agenţii economici de pe piata de telecomunicaţii şi posta sau exploatarea de o maniera abuzivã a unei poziţii dominante deţinute pe piata serviciilor de telecomunicaţii şi de posta.
ART. 29
În exercitarea atribuţiilor ce-i revin potrivit legislaţiei în vigoare, regia va fi sprijinita operativ de autoritãţile administraţiei publice locale, de organele de poliţie sau de alte autoritãţi publice, în vederea identificarii, localizarii şi sanctionarii persoanelor fizice sau juridice pentru abateri de la legislaţia şi reglementãrile în vigoare cu privire la activitatea de telecomunicaţii şi posta, precum şi cu privire la asigurarea protecţiei radioelectrice.

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016