Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 141 din 9 martie 1995  privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Integrare Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 141 din 9 martie 1995 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Integrare Europeana

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 51 din 20 martie 1995
HOTĂRÎRE Nr. 141 din 9 martie 1995
privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Integrare Europeanã
EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 51 din 20 martie 1995
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Departamentul pentru Integrare Europeanã este organismul de specialitate al Guvernului, subordonat direct primului-ministru, care are ca obiect de activitate fundamentarea şi coordonarea politicii de integrare europeanã a României.
ART. 2
Departamentul pentru Integrare Europeanã are urmãtoarele atribuţii
specifice:
(1) elaboreazã, împreunã cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi prefecturile, propuneri privind politica guvernamentalã de integrare europeanã a României;
(2) participa, sprijinã şi coordoneazã, dupã caz, acţiunile guvernamentale care decurg din aplicarea prevederilor Acordului de asociere a României la Uniunea Europeanã şi a Strategiei naţionale de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã;
(3) avizeazã acţiunile şi propunerile specifice, sectoriale şi teritoriale în materie de integrare, elaborate de alte instituţii;
(4) fundamenteazã şi coordoneazã procesul de ansamblu al pregãtirii integrãrii României în Uniunea Europeanã, inclusiv corelarea participãrii la diferite forme de conlucrare regionala şi subregionala din Europa cu cerinţele acestui proces;
(5) elaboreazã, împreunã cu instituţiile de profil, propuneri privind strategia la nivel naţional, precum şi în plan sectorial, de pregãtire pentru aderarea României la Uniunea Europeanã şi coordoneazã transpunerea în practica a acestei strategii;
(6) coordoneazã activitatea vizind punerea în aplicare a Acordului de asociere a României la Uniunea Europeanã, precum şi acţiunile desfãşurate de România în cadrul institutional creat prin acest acord;
(7) urmãreşte asigurarea unei corelari adecvate a diferitelor programe şi acţiuni în materie de dezvoltare, restructurare şi reforma economicã cu obiectivele strategice de aderare şi cu cele ale Acordului de asociere a României la Uniunea Europeanã;
(8) elaboreazã sau, dupã caz, avizeazã propuneri de iniţiative legislative vizind armonizarea legislaţiei româneşti cu cea comunitara, respectiv asigurarea compatibilitatii lor cu prevederile Acordului de asociere a României la Uniunea Europeanã;
(9) urmãreşte realizarea cooperãrii interdepartamentale în scopul asigurãrii coerentei, în plan orizontal şi vertical, a acţiunilor desfãşurate de cãtre instituţiile cu atribuţii în materie de integrare;
(10) organizeazã periodic intilniri cu şefii compartimentelor de integrare europeanã din ministere şi alte instituţii, în scopul analizarii stadiului de realizare a diferitelor acţiuni legate de procesul de integrare, şi propune mãsuri;
(11) iniţiazã şi/sau participa împreunã cu instituţiile de profil la elaborarea de mãsuri menite sa sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici, precum şi a operatorilor economici în aplicarea şi valorificarea avantajelor ce decurg din Acordul de asociere a României la Uniunea Europeanã;
(12) urmãreşte şi analizeazã evoluţia de ansamblu a procesului de integrare regionala şi subregionala şi informeazã Guvernul asupra momentelor şi efectelor semnificative ale acestuia;
(13) participa ca membru sau ca invitat la lucrãrile diferitelor comitete (structuri) interministeriale ale cãror activitãţi pot avea implicaţii asupra procesului de integrare;
(14) stabileşte, împreunã cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportari periodice privind reflectarea evoluţiei integrãrii, pe care le supune analizei şi, dupã caz, aprobãrii Guvernului;
(15) asigura fluxuri de informaţii sub forma unor buletine periodice privind evoluţia procesului naţional şi european de integrare vizind pãtrunderea "ideii europene" în cadrul societãţii civile;
(16) îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei economice nerambursabile, acordatã României pe baza bi-sau multilaterala de cãtre ţãrile membre ale Grupului celor 24, asigurind:
a) programarea asistenţei, prin stabilirea de prioritati împreunã cu celelalte instituţii guvernamentale interesate, precum şi elaborarea de programe indicative cu donatorii în concordanta cu strategia Guvernului de reforma economicã şi socialã şi pe baza solicitãrilor primite de la instituţiile şi organizaţiile beneficiare;
b) corelarea, dupã caz, a solicitãrilor, proiectelor şi programelor de asistenta ale diferitelor instituţii româneşti cu obiectivele integrãrii;
c) cooperarea, alãturi de autoritãţile guvernamentale abilitate, cu organismele ţãrilor donatoare, în ceea ce priveşte eligibilitatea şi finanţarea proiectelor şi controlul utilizãrii fondurilor;
d) cooperarea cu instituţiile beneficiare în vederea eliminãrii blocajelor, a suprapunerilor, a paralelismelor şi a asigurãrii convergentei cu strategia Guvernului în derularea proiectelor;
e) elaborarea şi exploatarea sistemului de monitorizare şi evaluare a programelor de asistenta privind impactul asupra procesului de reforma;
f) programarea şi avizarea folosirii fondurilor de contrapartida, în colaborare cu autoritãţile guvernamentale abilitate, în conformitate cu principiile de utilizare a acestora, prevãzute în acordurile de finanţare încheiate cu donatorii;
g) participarea le reuniunile Grupului celor 24 pentru România;
h) elaborarea de rapoarte semestriale privind stadiul programelor de asistenta;
(17) prezintã periodic primului-ministru rapoarte asupra modului în care îşi îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în cadrul programelor de integrare.
ART. 3
(1) Departamentul pentru Integrare Europeanã este condus de un secretar de stat numit de primul-ministru.
(2) Numãrul de posturi de specialitate se majoreazã cu 15, modificindu-se în mod corespunzãtor numãrul total de posturi de specialitate prevãzut pentru aparatul de lucru al Guvernului în Hotãrîrea Guvernului nr. 520/1994.
ART. 4
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneazã:
----------------
Departamentul pentru Integrare Europeanã,
dr. Gheorghi Prisacaru,
secretar de stat
Ministru de stat,
preşedintele Consiliului pentru Coordonare,
Strategie şi Reforma Economicã,
Mircea Cosea
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu
Ministru de stat, ministrul afacerilor externe,
Teodor Viorel Melescanu
p. Ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Adrian Neacsu,
secretar de stat
------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016