Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 130 din 25 februarie 1991  privind infiintarea Regiei autonome a loteriilor si pronosticurilor sportive din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 130 din 25 februarie 1991 privind infiintarea Regiei autonome a loteriilor si pronosticurilor sportive din Romania

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 57 DIN 21/03/31


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia autonomã a loteriilor şi pronosticurilor sportive din România, denumita pe scurt Regia autonomã "Loto-Pronosport", cu sediul în Bucureşti, calea Victoriei nr. 9, sectorul 3.
Regia autonomã "Loto-Pronosport" se constituie prin preluarea activului şi pasivului de la Administraţia autonomã a loteriilor şi pronosticurilor sportive, care se desfiinţeazã.
ART. 2
Obiectul de activitate al Regiei autonome, "Loto-Pronosport" este:
- elaboreazã, organizeazã şi administreazã pe întreg teritoriul tarii jocurile loteristice de pronosticuri sportive şi alte activitãţi similare (tombole, bingo, jocuri mecanice sau electronice cu cistiguri, precum şi pariuri publice), cu taxa de participare în lei sau în devize convertibile;
- concesioneaza organizarea de cãtre alte unitãţi a unor sisteme loteristice, tombole, pronosticuri sportive sau altor sisteme de joc, în condiţiile stabilite prin normele în vigoare.
ART. 3
Regia autonomã "Loto-Pronosport" va funcţiona în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 4
Regia autonomã "Loto-Pronosport" are în structura sa subunitatile prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 5
Conducerea Regiei autonome "Loto-Pronosport" se asigura prin consiliul de administraţie.
Preşedintele consiliului de administraţie este directorul general al Regiei autonome "Loto-Pronosport", care se numeşte prin ordin al ministrului finanţelor.
ART. 6
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 7
Pe data prezentei se abroga Hotãrîrea Guvernului 454/1990.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN



ANEXA 1
REGULAMENT

de organizare şi funcţionare al Regiei autonome a loteriilor şi pronosticurilor sportive din România
CAP. 1
Prevederi generale
ART. 1
Denumirea regiei este: Regia autonomã a loteriilor şi pronosticurilor sportive din România, pe scurt Regia autonomã "Loto-Pronosport", înfiinţatã prin Hotãrîrea Guvernului României nr. 130/1991.
ART. 2
Regia autonomã "Loto-Pronosport" este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã, avînd autonomie financiarã, şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prezentului regulament.
ART. 3
Sediul principal al regiei este: Bucureşti, Calea Victoriei nr. 9, sectorul 3.
CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate al regiei autonome
ART. 4
Scopul activitãţii îl constituie atragerea unei pãrţi din disponibilitãţile bãneşti ale populaţiei, pe baza liberului consimtamint şi a cointeresarii acesteia, în vederea creãrii fondurilor necesare finanţãrii unor obiective de interes public şi al obţinerii de cistiguri individuale în numerar, obiecte, excursii.
Obiectul activitãţii Regiei autonome "Loto-Pronosport" îl constituie elaborarea, organizarea şi administrarea, pe întreg teritoriul tarii, a oricãror forme de loterii şi pronosticuri sportive şi alte activitãţi similare (tombole, bingo , jocuri mecanice şi electronice cu cistiguri, precum şi pariuri publice), cu taxa de participare în lei sau în devize convertibile. Sînt considerate loterii, pronosticuri sportive şi activitãţi similare toate metodele de atribuire a unor cistiguri în funcţie de anumite evenimente aleatorii, indiferent de denumirea şi de preţul taxei de participare.
De asemenea, Regia autonomã "Loto-Pronosport" concesioneaza angajarea de cãtre alte unitãţi a unor sisteme loteristice, tombole, pronosticuri sportive sau a altor sisteme de joc, în condiţiile stabilite prin normele în vigoare, şi poate sa se asocieze cu unitãţi sau firme, din ţara sau strãine, persoane juridice sau fizice pentru lansarea, organizarea sau dezvoltarea în comun a unor sisteme de joc loteristice necunoscute sau mai puţin practicate în România, prin înfiinţarea de societãţi, conform dispoziţiilor legale din ţara noastrã.
ART. 5
Atribuţiile regiei autonome sînt:
a) elaboreazã sistemele de loterie, pronosticuri sportive şi alte activitãţi similare, precum şi regulamentele de organizare şi administrare ale acestora;
b) organizeazã vînzarea la aceste sisteme, atît prin reţeaua proprie, cît şi prin alte unitãţi, pe baza de convenţii şi contracte, urmãrind modul de îndeplinire a acestora;
c) organizeazã şi efectueazã operaţiunile de plata a cistigurilor la sistemele respective;
d) efectueazã vãrsãminte, potrivit legii, aferente impozitului asupra profitului net;
e) participa la organizaţiile internaţionale cu caracter profesional, luind parte la congresele, conferinţele şi intreaga activitate a acestora; colaboreazã cu unitãţile similare din strãinãtate în probleme specifice activitãţii de loterie şi pronosticuri sportive;
f) înfiinţeazã în ţara şi strãinãtate, inclusiv prin noi societãţi, cu aprobarea organelor în drept, diferite sisteme de loterie, pronosticuri sportive sau alte activitãţi similare, cu taxa de participare în lei sau în valuta convertibilã;
g) editeazã publicaţii şi lucrãri în legatura cu activitatea specifica;
h) organizeazã schimburi de experienta şi de specialişti cu unitãţile similare în strãinãtate;
i) asigura trecerea spre automatizare a operaţiunilor tehnice specifice.
ART. 6
Valoarea totalã a cistigurilor atribuite de regie nu poate fi inferioarã urmãtoarelor procente din încasãrile respective:
- 40% la concursurile de pronosticuri sportive şi loterii (tombole, bingo şi altele similare);
- 70% la jocurile mecanice sau electronice, precum şi alte forme de jocuri de noroc organizate. Pentru jocurile la care cistigurile se atribuie în funcţie de miza achitatã, procentul menţionat se va raporta la probabilitatea matematica de cistig.
Pentru fiecare sistem de joc, cota fondului de cistiguri va fi stabilitã de regie prin regulamentele de organizare şi administrare ale respectivelor sisteme de joc, care se dau publicitãţii.
Cistigurile atribuite la sistemele de joc organizate de regie vor avea valori unitare variabile, neplafonate, sau valorile unitare fixe stabilite prin regulamentele de organizare şi administrare ale respectivelor sisteme de joc, care vor prevedea şi felul diferitelor cistiguri constind din numerar, autoturisme, diferite obiecte, excursii în ţara şi în strãinãtate.
CAP. 3
Patrimoniul
ART. 7
Regia autonomã "Loto-Pronosport" are un patrimoniu de 1.983.364.927,43 lei, conform bilanţului contabil întocmit la 30 septembrie 1990.
ART. 8
Regia autonomã "Loto-Pronosport" este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, inclusiv a imobilului în care îşi are sediul.
În exercitarea dreptului de proprietate, regia autonomã poseda, foloseşte şi dispune în mod autonom de bunurile pe care le are în patrimoniu sau le culege fructele - dupã caz -, în vederea realizãrii scopului pentru care au fost constituie.
CAP. 4
Structura regiei autonome
ART. 9
Regia autonomã "Loto-Pronosport" are în structura sa subunitati teritoriale, precum şi alte subunitati specifice activitãţii loteristice.
Aceste subunitati îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentelor de organizare şi funcţionare, aprobate de consiliul de administraţie.
ART. 10
Structura organizatoricã şi funcţionalã a Regiei autonome "Loto-Pronosport", precum şi numãrul de personal, inclusiv pentru subunitatile din structura, se stabilesc de consiliul de administraţie al regiei autonome.
ART. 11
Personalul regiei autonome, inclusiv conducerea subunitatilor din structura, este angajat de directorul general, iar personalul subunitatilor, de cãtre conducerea acestora.
ART. 12
Salarizarea personalului din cadrul regiei autonome şi din subunitati ale acesteia se stabileşte potrivit legii.
CAP. 5
Organe de conducere
ART. 13
Conducerea Regiei autonome "Loto-Pronosport" se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- directorul general al regiei.
ART. 14
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului finanţelor şi este compus din 15 persoane.
Din consiliul de administraţie al Regiei autonome "Loto-Pronosport" fac parte, în mod obligatoriu, un reprezentant al Ministerului Finanţelor, un reprezentant al Ministerului de Interne şi un reprezentant al Ministerului Tineretului şi Sportului.
Ceilalţi membri vor fi numiţi dintre economistii, juristii şi tehnicienii specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
ART. 15
Consiliul de administraţie al Regiei autonome "Loto-Pronosport" îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 16
Atribuţiile Consiliului de Administraţie al Regie autonome "Loto-Pronosport" sînt urmãtoarele:
- aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei;
- aproba politica de dezvoltare şi de introducere de noi tehnologii;
- hotãrãşte asocierea, în condiţiile legii, cu societãţi comerciale sau alte regii, cu persoane juridice sau fizice, romane sau strãine, pentru realizarea în comun de activitãţi productive şi de comercializare, precum şi alte activitãţi loteristice;
- aproba formele de participare la sistemele de joc organizate;
- examineazã şi aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi;
- aproba utilizarea fondului valutar;
- hotãrãşte în toate problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii.
ART. 17
Activitate curenta a Regiei autonome "Loto-Pronosport" este condusã de un director general, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 18
Consiliul de administraţie al Regiei autonome "Loto-Pronosport" se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna şi, la cererea preşedintelui sau a 1/3 din membri, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 19
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare; activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii, pe baza de contract.
ART. 20
Consiliul de administraţie, în prima luna a fiecãrui an, prezintã Ministerului Finanţelor un raport asupra activitãţii regiei în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli
ART. 21
Regia autonomã "Loto-Pronosport" întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 22
Regia autonomã "Loto-Pronosport" va dispune, începînd cu anul 1991, de urmãtoarele fonduri: un fond statutar de 500 mil. lei care se constituie din profit; un fond de rezerva de maximum 250 mil. lei,în limita a 10% din profitul net anual, pentru acoperirea eventualelor riscuri rezultate din activitatea specifica.
De asemenea, va constitui şi alte fonduri necesare, din care va finanta investiţiile şi alte acţiuni ce urmeazã a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate.
ART. 23
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se sfirseste la 31 decembrie ale fiecãrui an.
CAP. 7
Relaţiile regiei
ART. 24
Relaţiile comerciale cu alte regii autonome şi societãţi comerciale se vor desfasura pe baze contractuale.
ART. 25
Regia va practica în raporturile cu terţii preţuri şi tarife ce se vor stabili de consiliul de administraţie prin contract.
ART. 26
Regia autonomã poate încheia contracte de vînzare, executare de lucrãri sau prestãri de servicii cu întreprinzãtori romani sau strãini, în condiţiile legii.
ART. 27
Regia autonomã "Loto-Pronosport" se poate asocia cu societãţi comerciale pentru realizarea în comun de activitãţi specifice, precum şi cu terţe persoane juridice sau fizice, romane sau strãine, în vederea creãrii de noi societãţi comerciale în acelaşi scop.
De asemenea, regia poate concesiona altor unitãţi, pe baza de contracte, drepturi de vînzare a formularelor de participare la sistemele de joc organizate (bilete, buletine, lozuri, programe şi altele similare).
ART. 28
Prezentul regulament se completeazã cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale, precum şi cu celelalte reglementãri în vigoare.
ANEXA 2
LISTA

cu subunitatile din structura Regiei autonome a loteriilor şi pronosticurilor sportive din România

1. Sucursala judeteana Alba
2. Sucursala judeteana Arad
3. Sucursala judeteana Arges
4. Sucursala judeteana Bacau
5. Sucursala judeteana Bihor
6. Sucursala judeteana Bistrita-Nasaud
7. Sucursala judeteana Botosani
8. Sucursala judeteana Braşov
9. Sucursala judeteana Brãila
10. Sucursala judeteana Buzau
11. Sucursala judeteana Caras-Severin
12. Sucursala judeteana Calarasi
13. Sucursala judeteana Cluj
14. Sucursala judeteana Constanta
15. Sucursala judeteana Covasna
16. Sucursala judeteana Dimbovita
17. Sucursala judeteana Dolj
18. Sucursala judeteana Galaţi
19. Sucursala judeteana Giurgiu
20. Sucursala judeteana Gorj
21. Sucursala judeteana Harghita
22. Sucursala judeteana Hunedoara
23. Sucursala judeteana Ialomita
24. Sucursala judeteana Iaşi
25. Sucursala judeteana Maramures
26. Sucursala judeteana Mehedinti
27. Sucursala judeteana Mures
28. Sucursala judeteana Neamt
29. Sucursala judeteana Olt
30. Sucursala judeteana Prahova
31. Sucursala judeteana Satu Mare
32. Sucursala judeteana Salaj
33. Sucursala judeteana Sibiu
34. Sucursala judeteana Suceava
35. Sucursala judeteana Teleorman
36. Sucursala judeteana Timis
37. Sucursala judeteana Tulcea
38. Sucursala judeteana Vaslui
39. Sucursala judeteana Vilcea
40. Sucursala judeteana Vrancea
41. Sucursala municipiului Bucureşti
42. Unitatea poligrafica (pentru confecţionarea şi ambalarea lozurilor în plic, tipãrirea biletelor, buletinelor, formularisticii specifice şi a materialelor publicitare necesare bunei desfasurari a activitãţii

Loto-Pronosport)

43. Centrul de calcul

NOTA:
Consiliul de administraţie al Regiei autonome " Loto-Pronosport " va stabili, denumirea, numãrul, obiectul de activitate, structura organizatoricã şi funcţionalã a subunitatilor din structura sa, conform prevederilor legale în vigoare, în funcţie de necesitãţile activitãţii.
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016