Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1293 din 13 decembrie 1990  privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1293 din 13 decembrie 1990 privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni "Agroexport siloz port Constanta S.A."

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 145 BIS din 17 decembrie 1990
Guvernul României hotãrãşte:



ART. 1

Se înfiinţeazã Societatea comercialã pe acţiuni "Agroexport siloz port Constanta S.A.", persoana juridicã, cu sediul în Bucureşti, str. Brezoianu nr. 43, sectorul 1.

Societatea are un capital social în valoare de 291.314 mii lei.

ART. 2

Obiectul de activitate al societãţii este: efectuarea în ţara şi strãinãtate a activitãţii comerciale de export şi import, cooperare economicã şi tehnico-industriala; schimb de mãrfuri şi alte operaţiuni de comerţ exterior, îndeosebi pentru produse cerealiere, oleaginoase, fainuri proteice şi alte produse agroalimentare, precum şi prestãri de servicii portuare.

ART. 3

Societatea comercialã pe acţiuni "Agroexport siloz port Constanta S.A." se va organiza şi va funcţiona în conformitate cu dispoziţiile legale privind funcţionarea societãţii comerciale şi ale statutului prevãzut în anexa la prezenta hotãrîre.

ART. 4

Societatea comercialã "Agroexport siloz port Constanta S.A." realizeazã obiectul de activitate pe baza de contracte comerciale încheiate în conformitate cu Codul civil şi Codul comercial roman, cu excepţiile prevãzute de lege.

ART. 5

Pe data infiintarii Societãţii comerciale "Agroexport siloz port Constanta S.A.", I.C.E. "Agroexport" şi Silozul port Constanta îşi înceteazã activitatea, activul şi pasivul preluindu-se de Societatea comercialã "Agroexport siloz port Constanta S.A.".

ART. 6

Personalul care trece la Societatea comercialã "Agroexport siloz port Constanta S.A." se considera transferat în interesul serviciului, iar cel încadrat cu salarii mai mici va beneficia pe o perioada de trei luni de salariul tarifar avut precum, şi de sporurile de vechime, dupã caz.

ART. 7

Pe baza reevaluarii patrimoniului în condiţiile prevãzute de lege, activitate care se va finaliza pînã la 15 decembrie 1990, Societatea comercialã "Agroexport siloz port Constanta S.A." îşi va definitiva capitalul social.

ART. 8

Orice dispoziţii contrare prezentei hotãrîri se abroga.



PRIM-MINISTRU

PETRE ROMAN



ANEXA 1

--------



STATUTUL

Societãţii comerciale pe acţiuni "Agroexport siloz port Constanta S.A."



CAP. 1

Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1

Denumirea societãţii

Denumirea societãţii este Societatea comercialã "Agroexport siloz port Constanta S.A.".

În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare din registrul comerţului şi sediul societãţii.

ART. 2

Forma juridicã a societãţii

Societatea comercialã "Agroexport siloz port Constanta S.A." este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.

ART. 3

Sediul societãţii

Sediul societãţii este în România, localitatea Bucureşti, str. Brezoianu nr. 43. Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.

Societatea are sucursala în portul Constanta, cu sediul în localitatea Constanta, str. Incinta Port Constanta.

Societatea poate avea sucursale, filiale, situate şi în alte localitãţi.

ART. 4

Durata societãţii

Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data înregistrãrii în registrul comerţului.

CAP. 2

Obiectul de activitate al societãţii

ART. 5

Obiectul de activitate al societãţii

Obiectul de activitate al societãţii este:

a) efectuarea în ţara şi în strãinãtate a tuturor activitãţilor comerciale de export şi import, cooperare economicã şi tehnico-industriala, schimbul de mãrfuri şi alte operaţiuni de comerţ exterior, îndeosebi pentru produse cerealiere, oleaginoase, fainuri proteice, concentrate furajere, leguminoase, plante tehnice, alte produse agroalimentare şi animale vii, a tehnologiilor necesare desfãşurãrii activitãţii societãţii, precum şi realizarea operaţiunilor necesare prelucrãrii, conservãrii, conditionarii şi pregãtirii lor pentru consum şi comercializare;

b) prestãri servicii în domeniul comerţului exterior şi asistenta tehnica privind operarea navelor cu produse agroalimentare;

c) operaţiuni de intermediere, barter, licitaţii, cooperare, prestãri servicii, depozit, compensaţii, aport valutar, licenţe, lohn, know-how, consulting, leasing, swith de tip aller retour, consignatii, activitãţi hoteliere, prestaţii turistice, precum şi alte operaţiuni comerciale;

d) prestaţii de transport a mãrfurilor prin mijloace proprii sau închiriate;

e) efectuarea de prestãri de servicii portuare privind încãrcare/descãrcare de nave, vagoane, mijloace auto, alte mijloace de transport şi întocmirea documentelor aferente expedierii/receptionarii mãrfurilor de orice tip expediate/primite sau transbordate;

f) depozitarea de mãrfuri de orice natura sosite în Portul Constanta, în silozuri, magazii şi platforme în vederea pãstrãrii, conditionarii şi ambalarii;

g) efectuarea unor reparaţii sau alte servicii la navele aflate sub operare;

h) creşterea şi ingrasarea de animale vii în unitãţi, fabrici, ferme etc., proprietatea societãţii sau închiriate în vederea comercializãrii, achiziţionate de la intern sau extern;

i) achiziţionarea şi comercializarea de mãrfuri, cu excepţiile prevãzute de lege, de la producãtori sau intermediari interni sau externi, precum şi desfacerea acestora prin unitãţi proprii sau în cooperare, cu plata în lei sau valuta;

j) prestãri de servicii în domeniul expeditiilor şi reexpeditiilor internaţionale de mãrfuri agroalimentare;

k) navlosiri de nave româneşti şi strãine pentru transportul mãrfurilor agroalimentare, precum şi agenturare la navele aflate sub operare;

l) orice operaţiune industriala, comercialã, financiarã, mobiliarã sau imobiliarã, care are legatura directa sau indirecta cu obiectul definit mai sus sau cu orice obiect similar sau conex.

CAP. 3

Capitalul social, acţiunile

ART. 6

Capitalul social

Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de 291.314 mii lei şi se compune din mijloace fixe în valoare de 199.466 mii lei, mijloace circulante în valoare de 91.848 mii lei.

Capitalul social al societãţii este de 291.314 mii lei împãrţit în 58.000 acţiuni nominative în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare.

Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman, ca acţionar unic, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.

ART. 7

Acţiunile

Acţiunile vor cuprinde menţiunile prevãzute de lege.

Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.

Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii sub îngrijirea consiliului de administraţie.

ART. 8

Majorarea capitalului

Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aportul în numerar sau în natura.

Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.

ART. 9

Reducerea capitalului

Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.

Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã de cãtre consiliul de administraţie comisiei de cenzori cu cel puţin 30 zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa se refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.

ART. 10

Majorarea sau reducerea capitalului societãţilor atita timp cît este integral de stat se poate face numai cu aprobarea organului care a înfiinţat societatea.

ART. 11

Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni

Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.

Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.

ART. 12

Cesiunea acţiunilor

Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.

Cesiunea acţiunilor se va face potrivit legii.

Cesiunea acţiunii se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.

ART. 13

Pierderea acţiunilor

În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un "duplicat al acţiunii".

CAP. 4

Adunarea generalã a actionarilor

ART. 14

Atribuţii

Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere a societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.

Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:

a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;

b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;

c) numeşte directorii, ţinînd cont ca pentru Sucursala Constanta sa fie din cadrul personalului sucursalei, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;

d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;

e) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic de calitate, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi competitive;

f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor, stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;

g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;

h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;

i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social, precum şi la cesiunea acţiunilor;

j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;

k) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societãţii;

l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;

m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie, hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;

n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor şi adjunctilor acestora şi ai cenzorilor, pentru paguba pricinuitã societãţii;

o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa potrivit legii sau prezentului statut.

ART. 15

Convocarea adunãrilor generale ale actionarilor

Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.

Adunarea generalã ordinarã are atribuţii prevãzute la art. 14 lit. a), g) şi m), iar adunarea generalã extraordinarã, atribuţiile prevãzute la lit. h)-o), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.

ART. 16

Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.

Adunãrile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economic financiar pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor.

Adunãrile generale extraordinare se convoacã în condiţiile prevãzute de lege, la cererea actionarilor, reprezentind 1/10 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori.

Adunarea generalã va fi convocatã de administratori de cîte ori va fi nevoie.

Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie raspindite în localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.

Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrilor.

Cînd, în ordinea de zi, figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.

Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau în alt loc din aceasta localitate.

Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis.

Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.

ART. 17

Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia de cãtre unul din vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte.

Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã, dintre acţionari, doi secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.

Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.

ART. 18

Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.

Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.

Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.

Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.

ART. 19

În perioada în care statul este acţionarul unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de Consiliul imputernicitilor statului, alcãtuit şi numit potrivit legii, pînã la crearea condiţiilor de constituire a adunãrii generale a actionarilor.

Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor şi în prezenta a patru cincimi şi votul a trei pãtrimi din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.

Remunerarea se face în tantieme, reprezentind cote procentuale din beneficiu în condiţiile stabilite de guvern.

Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5

Consiliul de administraţie

ART. 20

Organizare

Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie format din 7 persoane alese de adunarea generalã din care cel puţin 1/3 vor fi din cadrul Sucursalei Constanta, alese pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi alese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.

Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.

Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de Consiliul imputernicitilor statului, cu acordul ministerului de resort.

Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.

Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia de unul din administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie din membrii consiliului, fie din afarã acestuia.

Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilitã pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.

Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din 3 membri aleşi dintre administratori.

Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general (director), în care calitate conduce şi comitetul de direcţie asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie.

În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau în lipsa lui de cãtre unul din administratori, desemnat de consiliu.

Sucursala Port Constanta este condusã de un director, care face parte din comitetul de direcţie al societãţii, care reprezintã sucursala în relaţiile cu terţii, pe baza şi în limitele date de adunarea generalã, sau în lipsa acestuia de cãtre unul din administratorii din cadrul sucursalei.

Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.

Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.

Preşedintele şi ceilalţi membri ai Consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.

ART. 21

Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:

a) angajeazã şi concediazã personalul;

b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;

c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;

d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;

e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economic financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, pe anul precedent, precum şi proiectul de buget al societãţii, pe anul viitor;

f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor.

CAP. 6

ART. 22

Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, aleasã în condiţiile legii, de adunarea generalã a actionarilor, formatã din 3 membri care nu pot avea o alta funcţie în societate şi tot atitia supleanţi.

În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor.

ART. 23

Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.

ART. 24

Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:

- în cursul exerciţiului financiar, verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;

- la încheierea exerciţiului financiar, controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi;

- la lichidarea societãţii, controleazã operaţiunile de lichidare;

- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.

Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.

ART. 25

Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitate, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.

Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10%.

CAP. 7

Activitatea societãţii

ART. 26

Exerciţiul economic financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie al fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.

ART. 27

Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere Normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.

Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se supun aprobãrii Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial, Partea a III-a.

Sucursala îşi va organiza evidenta contabila sinteticã şi analitica, întocmind bilanţul contabil, parte integrantã a bilanţului societãţii şi contul de profit şi pierderi.

Sucursala Constanta foloseşte şi dispune pentru realizarea programelor de activitate stabilite de adunarea generalã, de bunurile şi fondurile pe care le gestioneazã.

În baza programelor de activitate sucursala încheie contracte interne şi alte acte juridice în realizarea acestora.

Angajarea muncitorilor şi personalului de execuţie al sucursalei se face de directorul acesteia în cadrul schemei de organizare, aprobatã de adunarea generalã a actionarilor, pe baza de contracte individuale de munca.

Sucursala are cont în banca în lei şi valuta, putind beneficia de credite bancare şi de a avea relaţii economice financiare, în baza şi în limitele prevãzute de adunarea generalã.

ART. 28

Profitul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.

Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate în condiţiile legii.

În cazul înregistrãrii de pierderi, pãrţile se obliga sa analizeze cauzele şi sa ia mãsuri de recuperare.

ART. 29

Nivelul salariilor pentru personalul societãţii pe categorii de calificare şi funcţii se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzutã de lege.

Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de consiliul de administraţie.

Drepturile salariaţilor se stabilesc prin negocieri la nivelul societãţii şi se înscriu în contractul colectiv de munca, încheiat conform prevederilor legii.

Drepturile salariale individuale se stabilesc prin contracte individuale, ţinînd seama de prevederile contractului colectiv de munca.

ART. 30

Consiliul de administraţie stabileşte în condiţiile legii modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8

Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii

ART. 31

Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.

Cît timp societatea va avea capitalul integral de stat ea va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.

ART. 32

Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:

- imposibilitatea realizãrii obiectului social;

- pierderea a jumãtate din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;

- numãrul de acţionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni;

- în orice alte situaţii pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.

ART. 33

În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã. Lichidarea societãţii se va face dupã procedura prevãzutã de lege.

ART. 34

Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România sau arbitrajului, potrivit acordului pãrţilor şi al legii aplicabile.

Litigiile personalului roman angajat de societate, ivite în raporturile cu aceasta, se rezolva în conformitate cu legislaţia muncii din România şi cu prevederile contractului de munca.

ART. 35

Prevederile prezentului statut se completeazã în mod corespunzãtor cu dispoziţiile legii societãţilor comerciale.

-------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016