Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1273 din 8 decembrie 1990  privind infiintarea Societatii comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1273 din 8 decembrie 1990 privind infiintarea Societatii comerciale "UNISEM - S.A."

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 13 decembrie 1990
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Societatea comercialã "UNISEM - S.A." su sediul în Bucureşti, str. M. Eminescu nr. 57, sectorul 2.
ART. 2
Societatea comercialã "UNISEM - S.A." se înfiinţeazã prin preluarea patrimoniului şi activitãţii Întreprinderii pentru valorificarea seminţelor de legume şi material sãditor, care se desfiinţeazã.
Capitalul social al Societãţii comerciale "UNISEM - S.A." este de 2.630 mil. lei.
ART. 3
Obiectul de activitate al Societãţii comerciale "UNISEM - S.A." îl constituie producerea şi comercializarea seminţelor de legume, flori şi material
sãditor.
ART. 4
Societatea comercialã "UNISEM - S.A." se înfiinţeazã ca societate pe acţiuni cu personalitate juridicã, funcţioneazã în conformitate cu dispoziţiile legale privind societãţile comerciale şi îşi desfãşoarã activitatea potrivit statutului prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre.
ART. 5
Societatea comercialã "UNISEM - S.A." realizeazã obiectul de activitate pe baza de contracte comerciale încheiate în conformitate cu Codul civil şi Codul comercial roman, cu excepţiile prevãzute de lege.
Contractarea mãrfurilor supuse sistemului de repartiţii prin balante materiale se va face în conformitate cu reglementãrile stabilite de guvern, potrivit prevederilor <>art. 52 din Legea nr. 15/1990 .
ART. 6
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de Consiliul imputernicitilor statului care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prezentul statut.
ART. 7
Structura organizatoricã şi funcţionalã a Societãţii comerciale "UNISEM - S.A." se stabileşte de organele de conducere ale acesteia.
ART. 8
Societatea comercialã "UNISEM - S.A." îşi va definitiva capitalul social pe baza reevaluarii patrimoniului în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 9
Personalul preluat de societatea comercialã, în cazul în care este încadrat cu un salariu mai mic, are dreptul la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime, dupã caz, timp de trei luni.
ART. 10
Activitatea societãţii prevãzute se preia împreunã cu activul şi pasivul stabilite la data de 30 septembrie 1990.
ART. 11
Orice dispoziţii contrare prezentei se abroga.


PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii comerciale "UNISEM - S.A."

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este "UNISEM - S.A."
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea acesteia va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare din registrul comerţului şi sediul societãţii.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea comercialã "UNISEM - S.A." este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul principal al societãţii este în România, localitatea Bucureşti, str. M. Eminescu nr. 57, sector 2. Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea în structura sa filiale.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este convenitã pentru o perioada de 30 de ani de la data înmatriculãrii în registrul comerţului, aceasta putind fi prelungitã pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate al societãţii

ART. 5
Scopul societãţii este producerea şi comercializarea seminţelor de legume, flori şi material sãditor în ţara şi strãinãtate.
ART. 6
Obiectul de activitate al societãţii este:
a) producerea de seminţe de legume, flori şi material sãditor în forme proprii;
- categorii biologice superelita, prin selecţia conservativa;
- multiplicari categorii biologice elita şi înmulţirea I.
b) preluarea, condiţionarea şi depozitarea seminţelor de legume, flori şi material sãditor;
- preluarea din ferme de stat;
- preluarea din ferme proprii;
- preluarea de la producãtori particulari;
- condiţionarea seminţelor la filialele proprii;
- pãstrarea calitãţii seminţelor în depozite cu temperatura şi umiditate controlatã;
- ambalarea seminţelor.
c) comercializarea seminţelor de legume, flori şi material sãditor;
- desfacerea prin reţeaua proprie de magazine;
- vînzarea cãtre alte societãţi comerciale;
- activitãţi de comerţ exterior, export-import.
Pentru realizarea obiectului de activitate societatea se va putea asocia cu diversi agenţi economici interni şi externi.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 7
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de 2.630 mil. lei şi se compune din: mijloace fixe în valoare de 330 mil. lei, mijloace circulante în valoare de 2.300 mil. lei.
Capitalul social stabilit la înfiinţare este cel rezultat din bilanţul contabil al Întreprinderii pentru valorificarea seminţelor de legume şi material sãditor la data de 30 septembrie 1990, urmînd a fi corectat dupã încheierea acţiunii de inventariere şi reevaluare conform <>Hotãrîrii guvernului nr. 945/1990 cu avizul Ministerului Finanţelor.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman ca acţionar unic pînã la transmiterea din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice romane sau strãine în condiţiile legii.
Capitalul social în valoare de 2.630 mil. lei este împãrţit în 26.300 acţiuni nominative în valoare nominalã de 1000 lei fiecare.
ART. 8
Acţiunile
Acţiunile cuprind menţiunile prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele Consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii sub îngrijirea Consiliului de administraţie.
ART. 9
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aport în numerar sau în natura.
Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 10
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã comisiei de cenzori de cãtre Consiliul de administraţie cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa se refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
ART. 11
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.
ART. 12
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societatea care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea acţiunilor se face potrivit legii.
Cesiunea acţiunii se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe Consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor

ART. 14
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) alege membrii Consiliului de administraţie şi ai Comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
e) analizeazã rapoartele Consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca efect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi competitive;
f) hotãrãşte cu privire la contractare de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi dupã analizarea rapoartelor Consiliului de administraţie, al Comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social;
j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la fuziunea sau dizolvarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor Consiliului de administraţie, hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;
n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor Consiliului de administraţie, directorilor şi adjunctilor acestora şi ai cenzorilor, pentru paguba pricinuitã societãţii;
o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa potrivit legii sau prezentului statut.
ART. 15
Felurile adunãrii
Adunãrile generale a actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.
Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 14 lit. a)-g), m) şi n), iar adunarea generalã extraordinarã, atribuţiile prevãzute la lit. h)-l), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.
ART. 16
Convocarea adunãrii generale
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele Consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin odatã pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economic financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã potrivit alin. 1 ori de cîte ori este nevoie, în condiţiile prevãzute de lege. Administratorii sînt obligaţi sa convoace adunarea la cererea actionarilor, reprezentind 1/10 din capitalul social. În condiţiile legii adunarea se convoacã şi la cererea comisiei de cenzori.
Convocarea adunãrii generale se face în conformitate cu dispoziţiile din statut.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie raspindite în localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrii.
Cînd, în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor. Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul societãţii sau în alt loc, din aceeaşi localitate.
Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor Consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
ART. 17
Prezidarea lucrãrilor adunãrii
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele Consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia de cãtre unul din administratori, desemnat de preşedinte.
Preşedintele Consiliului de administraţie desemneazã dintre acţionari, doi secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va înscrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
ART. 18
Condiţii de validitate
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 19
Consiliul imputernicitilor statului
În perioada în care statul este deţinãtor unic al capitalului social, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului alcãtuit şi numit potrivit legii, pînã la şedinţa de constituire a adunãrii generale a actionarilor.
Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor şi în prezenta a patru cincimi şi votul a trei pãtrimi din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.
Retribuirea se face în tantieme, reprezentind cote procentuale din beneficiu în condiţiile stabilite de guvern.
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data şedinţei de constituire a adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5
Consiliul de administraţie

ART. 20
Organizare
Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie, compus din 11 persoane alese de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi alese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în Consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, Consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului cu acordul ministerului de resort.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Dezbaterile Consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele Consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din membri aleşi dintre administratori.
La societãţile ce au regimul celor cu capital integral de stat atributia prevãzutã la alineatul precedent se exercita cu acordul ministerului de resort.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale Consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele Consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau în lipsa lui, de cãtre unul din administratori, desemnat de consiliu.
Membrii Consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele Consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele şi ceilalţi membri ai Consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.
ART. 21
Atribuţiile Consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul;
b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;
e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii, pe anul urmãtor;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitãţii.

CAP. 6
Controlul societãţii

ART. 22
Controlul gestiunii
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, aleasã în condiţiile legii de adunarea generalã a actionarilor, formatã din 3 membri, din care cel puţin unul sa fie contabil.
La societãţile care au regimul celor cu capital integral de stat, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului de Finanţe, iar atribuţiile prevãzute de lege pentru acţionari, revin membrilor consiliului imputernicitilor.
ART. 23
Prezentarea de date
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.
ART. 24
Atribuţiile comisiei de cenzori
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
- în cursul exerciţiului financiar, verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
- la încheierea exerciţiului financiar, controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de Consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi;
- la lichidarea societãţii, controleazã operaţiunile de lichidare;
- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul sau de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.
ART. 25
Mod de lucru
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% .

CAP. 7
Activitatea societãţii

ART. 26
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie al fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 27
Contabilitatea
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
ART. 28
Profitul
Profitul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate în condiţiile legii.
În cazul înregistrãrii de pierderi, pãrţile se obliga sa analizeze cauzele şi sa ia mãsuri de recuperare.
ART. 29
Salarizare
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii, pe categorii de calificare şi funcţii, se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzutã de lege.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de Consiliul de administraţie.
ART. 30
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administraţie stabileşte în condiţiile legii modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii

ART. 31
Transformarea societãţii
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Societatea cu capital integral de stat va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
Noua societate va îndeplini formalitãţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societãţilor.
ART. 32
Dizolvarea societãţii
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului social sau realizarea acestuia;
- pierderea a jumãtate din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari va fi redus sub 5;
- în orice alte situaţii pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 33
Lichidarea societãţii
Lichidarea se va face dupã procedura prevãzutã de lege.

CAP. 9

ART. 34
Litigii
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoane juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

Dispoziţii finale

ART. 35
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016