Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 127 din 11 martie 1992  pentru aprobarea statutului-cadru orientativ al comunei si orasului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 127 din 11 martie 1992 pentru aprobarea statutului-cadru orientativ al comunei si orasului

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: M.Of. 54 DIN 31/03/92
In temeiul art. 21 alin. 2 lit. b) din Legea nr. 69 din 26 noiembrie 1991 a administraţiei publice locale,

Guvernul României hotãrãşte:

Se aproba statutul-cadru orientativ al comunei şi oraşului, potrivit anexei.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN

Contrasemneazã:
---------------
Secretari de stat în Departamentul
pentru Administraţia Publica Localã,
Doru Viorel Ursu
Teodor Mircea Vaida


ANEXA

STATUTUL-CADRU ORIENTATIV
al comunei şi oraşului

ART. 1
In conformitate cu prevederile art. 21 alin. 2 lit. b) din Legea nr. 69/1991 a administraţiei publice locale, consiliile locale comunale şi orãşeneşti elaboreazã şi aproba, pe baza prezentului statut-cadru orientativ, propriul statut.
ART. 2
Statutul cuprinde norme cu privire la:
a) delimitarea teritorialã a comunei sau oraşului, denumirea localitãţilor componente, amplasarea acestora în teritoriu, distanţele între localitãţi, suprafaţa intravilanului, precum şi a teritoriului;
b) delimitarea colectivitãţii asupra cãreia se exercita autoritatea consiliului local, cu precizãri de ordin istoric privind data creãrii colectivitãţii;
c) populaţia comunei sau oraşului, facindu-se menţiunea cu privire la componenta etnicã, în vederea aplicãrii art. 54 alin. 2 şi 3 din Legea nr. 69/1991;
d) denumirea localitãţii de reşedinţa;
e) autoritãţile administraţiei publice locale care conduc comuna sau oraşul, atribuţiile specifice ce le revin, precum şi locul unde funcţioneazã acestea;
f) denumirea instituţiilor sociale şi culturale, inclusiv presa, radio şi televiziune, care funcţioneazã în unitatea administrativ-teritorialã respectiva, cu precizarea autoritãţii cãreia i se subordoneazã;
g) determinarea cãilor de comunicaţie existente pe teritoriul comunei sau oraşului, cu arãtarea domeniului cãruia ii aparţin;
h) activitãţile economice specifice;
i) serviciile publice existente în comuna sau oraş, cu precizarea obiectivului de activitate, eventual a razei teritoriale în care acţioneazã.
ART. 3
Persoanele nãscute în comuna sau oraşul respectiv primesc, la împlinirea vîrstei de 18 ani, titlul şi certificatul de cetãţean al comunei sau, dupã caz, al oraşului în cadrul unei festivitati ce se organizeazã prin grija primarului.
ART. 4
Prin statut se stabilesc criteriile potrivit cãrora se poate acorda, unor persoane cu o contribuţie deosebita pe plan politic, economic, social şi cultural sau altor persoane importante pentru localitatea respectiva, titlul de "cetãţean de onoare", drepturile de care se bucura aceste persoane, precum şi condiţiile de pierdere sau retragere a acestei calitãţi.
ART. 5
Cetãţenii comunei sau oraşului au dreptul de a participa, prin modalitãţile prevãzute de lege, la viaţa politica, economicã, socialã şi cultural-sportiva a unitãţii administrativ-teritoriale.
ART. 6
Cetãţenii comunei sau oraşului sînt consultaţi, prin referendum, cu privire la problemele de interes deosebit, potrivit legii.
Consultarea cetãţenilor se poate face şi prin adunãri populare organizate pe sate, în mediul rural, şi pe cartiere sau strãzi, în mediul urban.
ART. 7
Convocarea şi organizarea adunãrilor populare se fac de cãtre primar sau consiliu.
Convocarea se face prin aducere la cunoştinţa publica a scopului, a datei şi a locului unde urmeazã sa se ţinã adunarea.
ART. 8
Adunarea populara este valabil constituitã în prezenta majoritãţii reprezentanţilor familiilor şi adopta propuneri cu jumãtate plus unu din numãrul celor prezenţi.
Propunerile se consemneazã într-un proces-verbal, care se înainteazã primarului.
ART. 9
Primarul are obligaţia de a aviza propunerile şi a le înainta consiliului local, la prima şedinţa, pentru a hotãrî.
Soluţia adoptatã de consiliu se aduce la cunoştinţa comitetului de initiativa.
ART. 10
Prin statut se stabilesc bunurile şi criteriile potrivit cãrora acestea pot fi date în administrarea unor regii autonome şi instituţii publice sau pot fi închiriate ori concesionate.
ART. 11
Statutul va face menţiuni cu privire la infratirea cu alte localitãţi sau asocierea pentru realizarea unor activitãţi de interes comun.
ART. 12
Statutul cuprinde, în conformitate cu prevederile legale, modalitatea de atribuire şi schimbare a denumirilor unor instituţii publice de interes local, a strãzilor şi a altor obiective locale.
ART. 13
Prin statut se stabilesc, în condiţiile legii, însemnele specifice localitãţii şi modalitãţile de utilizare a acestora.
ART. 14
Statutul se adopta dupã procedura stabilitã în regulamentul de funcţionare a consiliului.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016