Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1246 din 4 decembrie 1990  privind infiintarea Regiei autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1246 din 4 decembrie 1990 privind infiintarea Regiei autonome "Unifarm"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 141 din 12 decembrie 1990
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia autonomã "Unifarm", prin preluarea activului şi pasivului de la Oficiul central farmaceutic, care se desfiinţeazã.
Regia autonomã "Unifarm" are sediul în municipiul Bucureşti, str. Aviator Sanatescu nr. 48, sectorul 1.
ART. 2
Obiectul de activitate al Regiei autonome "Unifarm" îl reprezintã:
- asigurarea din producţia interna şi din import a necesarului de medicamente, produse tehnico-materiale, echipamente sanitare şi alte produse specifice sectorului sanitar, în limitele competentei sale;
- stabilirea de relaţii cu parteneri strãini, cu societãţi comerciale şi alţi agenţi economici;
- informarea cadrelor medicale şi farmaceutice asupra produselor autorizate de Ministerul Sãnãtãţii şi elaborarea de cataloage comerciale.
ART. 3
Regia autonomã "Unifarm" este persoana juridicã şi îşi desfãşoarã activitatea potrivit legislaţiei romane şi a regulamentului de organizare şi funcţionare cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 4
Persoanele trecute la Regia autonomã "Unifarm" se considera transferate în interesul serviciului.
ART. 5
Pe data prezentei hotãrîri se abroga orice dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Unifarm"

I. Dispoziţii generale
ART. 1
Regia autonomã "Unifarm" funcţioneazã în subordinea Ministerului Sãnãtãţii, fiind organul operativ de specialitate prin care acesta realizeazã, potrivit atribuţiilor sale, asistenta reţelei sanitare cu medicamente, produse pentru tehnica medicalã şi alte produse specifice la nivelul întregii tari.
ART. 2
Regia autonomã "Unifarm" este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã; activitatea acesteia se desfãşoarã în baza prezentului regulament, precum şi a reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 3
Sediul Regiei autonome "Unifarm" este în municipiul Bucureşti, str. Maior Aviator Sanatescu nr. 48, sector 1.

II. Obiectul de activitate
ART. 4
Regia autonomã "Unifarm" are urmãtorul obiect de activitate:
4.1. realizeazã, prin depozitele proprii, importul şi stocurile necesare de produse specifice activitãţii sale (medicamente, produse tehnico-materiale, echipament sanitar şi alte produse specifice activitãţii sale);
4.2. asigura derularea contractelor încheiate cu furnizorii interni şi externi;
4.3. urmãreşte realizarea întregului import de medicamente, produse tehnico-medicale, etc., potrivit cerinţelor stabilite de Ministerul Sãnãtãţii;
4.4. efectueazã studii de prognoza şi face propuneri Ministerului Sãnãtãţii asupra necesarului anual şi de perspectiva de medicamente şi alte produse specifice activitãţii sale, în concordanta cu dezvoltarea sectorului sanitar şi nevoile populaţiei;
4.5. colaboreazã cu partenerii strãini, cu societãţi mixte şi alţi agenţi economici în vederea producerii şi difuzãrii de produse specifice în intreaga ţara;
4.6. sprijinã Ministerul Sãnãtãţii în acţiunea de formare a cadrelor medicale şi farmaceutice asupra produselor autorizate pentru utilizarea în terapeuticã;
4.7. elaboreazã cataloage comerciale.

III. Patrimoniul
ART. 5
Regia autonomã "Unifarm" are un patrimoniu în valoare de 205.517.000 lei, conform datelor de la 30.VI.1990, ce se va corecta ulterior conform Hotãrîrii guvernului nr. 945/1990.
ART. 6
Regia autonomã "Unifarm" este proprietara bunurilor din patrimoniul sau.
În exercitarea dreptului de proprietate, ea foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.

IV. Structura regiei autonome "Unifarm"
ART. 7
Regia autonomã "Unifarm" îşi aproba structura organizatoricã şi stabileşte atribuţiile compartimentelor sale prin consiliul sau de administraţie.
De asemenea, Consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre compartimentele regiei, dintre regie şi terţi şi acorda împuternicire de reprezentare în domeniile tehnice, economice, comerciale, administrative, financiare, juridice şi altele.

V. Organele de conducere ale Regiei autonome "Unifarm"
ART. 8
Conducerea Regiei autonome "Unifarm" se realizeazã prin:
- Consiliul de administraţie;
- directorul.
ART. 9
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi este compus din 9 persoane dupã cum urmeazã:
- directorul Regiei autonome "Unifarm" - preşedinte;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului Sãnãtãţii;
- reprezentantul Ministerului Comerţului şi Turismului;
- specialişti din domeniul de activitate al Regiei autonome "Unifarm";
- şeful compartimentului juridic.
ART. 10
Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de 2 consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care respectiva regie autonomã întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
ART. 11
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al Consiliului de administraţie persoanele care au suferit condamnãri pentru infracţiuni de delapidare, furt, tilharie, distrugere cu intenţie, inselatorie, gestiune frauduloasã, abuz de încredere comis în dãuna avutului obştesc sau particular, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mitã, arestare nelegalã şi cercetare abuzivã şi infracţiuni contra pãcii şi omenirii.
ART. 12
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de funcţionare.
ART. 13
Atribuţiile, rãspunderile şi competenta Consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:
13.1. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a Regiei autonome "Unifarm";
13.2. hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget;
13.3. propune, potrivit reglementãrilor legale, investiţiile a cãror aprobare este în competenta altor organe;
13.4. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei în caz de excedent sau echilibru;
13.5. stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora;
13.6. rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
13.7. aproba înstrãinarea bunurilor mobile ale regiei cu o valoare maxima de 10.000.000 lei;
13.8. negociaza în cadrul competentelor ce-i revin, cu agenţii economici furnizori, pe baza acţiunii conjugate a cererii şi ofertei, preţurile la medicamente şi celelalte produse ce fac obiectul sau de activitate;
13.9. preţurile negociate se supun aprobãrii guvernului;
13.10. aproba asocierea potrivit legii cu persoane fizice sau juridice din ţara şi strãinãtate;
13.11. stabileşte nivelul de salarizare a personalului în funcţie de studii, competenta şi munca efectiv prestatã, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 14
Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna, sau la cererea preşedintelui ori a o treime din membrii sãi, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 15
Pentru luarea unor decizii complexe, Consiliul de administraţie poate sa apeleze la consilieri, consultanţi sau experţi din diferite domenii. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii, pe baza de contract.
ART. 16
Consiliul de administraţie prezintã anual Ministerului Sãnãtãţii un raport asupra activitãţii din perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
ART. 17
Directorul Regiei autonome "Unifarm", este numit prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 18
Directorul Regiei autonome "Unifarm" conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintã regia în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice.
De asemenea, angajeazã şi concediazã personalul aparatului propriu şi numeşte prin decizie conducãtorii compartimentelor functionale.

VI. Bugetul şi administrarea acestuia, relaţii financiare
ART. 19
Regia autonomã "Unifarm" determina anual volumul venitului de realizat, cheltuieli toate de efectuat şi cota de impozit pe beneficiu datoratã bugetului statului conform legii.
ART. 20
Veniturile şi cheltuielile Regiei autonome "Unifarm" se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "Venituri" sumele provenite din activitatea curenta, iar la "Cheltuieli", valorile consumate pentru contractarea, aprovizionarea, manipularea, depozitarea, transportul şi distribuirea produselor ce fac obiectul activitãţii, inclusiv cheltuielile cu amortizarea investiţiilor şi reparaţiilor capitale, cu întreţinerea şi exploatarea utilajelor şi instalaţiilor, precum şi rambursarea creditelor şi dobinzilor.
ART. 21
Regia autonomã "Unifarm" întocmeşte anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi dupã modelul stabilit de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
ART. 22
Din veniturile realizate dupã acoperirea cheltuielilor Regia autonomã "Unifarm" constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea de venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor prevãzute de lege reprezintã profitul net.
Din acest profit o parte se utilizeazã pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profit în limita prevederilor legale.
ART. 23
În situaţia în care, cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, Regia autonomã "Unifarm", pe baza calculelor de fundamentare, determina volumul împrumuturilor necesare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
ART. 24
Regia autonomã "Unifarm" hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
ART. 25
Operaţiunile de încasãri şi plati ale Regiei autonome "Unifarm" se efectueazã prin conturi deschise la Banca Nationala a României, Banca pentru Dezvoltare, Banca Romana de Comerţ Exterior sau alte bãnci.

VII. Relaţii comerciale
ART. 26
Aprovizionarea şi desfacerea produselor ce fac obiectul activitãţii Regiei autonome "Unifarm" se realizeazã pe baza de contracte.
ART. 27
Regia autonomã "Unifarm" îşi poate realiza, conform legii, lucrãri de servicii necesare activitãţii sale prin orice societate comercialã din ţara şi strãinãtate, pe baza de licitaţie publica.

VIII. Dispoziţii finale
ART. 28
Litigiile de orice fel în care este implicata Regia autonomã "Unifarm" sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
ART. 29
Prezentul regulament se completeazã cu reglementãrile legale în vigoare.

---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016