Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1232 din 28 noiembrie 1990  privind infiintarea Societatii comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1232 din 28 noiembrie 1990 privind infiintarea Societatii comerciale "Agroindustriala"- S.A. Bacau

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 135 din 6 decembrie 1990
Guvernul României hotãrãşte:



ART. 1

Se înfiinţeazã Societatea comercialã "Agroindustriala" - S.A. Bacau, cu sediul în municipiul Bacau, str. Dumbravei nr. 2, prin preluarea activului şi pasivului de la Întreprinderea agroindustriala Bacau, care se desfiinţeazã.

Capitalul social iniţial stabilit pe baza bilanţului la 30.VI.1990 are urmãtoarea structura:

- mijloace fixe la valoarea rãmasã - 120.918 mii lei;

- mijloace circulante şi alte active - 130.571 mii lei.

Valoarea capitalului societãţii va fi corectatã dupã finalizarea evaluãrii patrimoniului pînã la 10 decembrie 1990.

Capitalul social se constituie cu titluri nominative de valori-active în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare.

ART. 2

Societatea comercialã "Agroindustriala" - S.A. se înfiinţeazã ca societate pe acţiuni, cu personalitate juridicã, şi va avea ca obiect de activitate producerea, industrializarea şi comercializarea produselor agrozootehnice şi industriale pe plan intern şi extern.

ART. 3

Societatea Comercialã "Agroindustriala" - S.A. îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu statutul din anexa.

ART. 4

Personalul trecut la societate de la Întreprinderea agroindustriala Bacau se considera transferat în interesul serviciului.

Personalul încadrat cu salariu mai mic are dreptul, timp de 3 luni, la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporuri de vechime, dupã caz.

ART. 5

Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.

ART. 6

Pe data prezentei hotãrîri orice dispoziţie contrarã se abroga.



PRIM-MINISTRU

PETRE ROMAN



ANEXA 1



STATUTUL

Societãţii comerciale "Agroindustriala" - S.A. Bacau



CAP. 1

Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1

Denumirea societãţii

Denumirea societãţii este Societatea comercialã "Agroindustriala" -S.A. Bacau.

În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, sediul societãţii şi numãrul de înregistrare din registrul comerţului.

ART. 2

Forma juridicã a societãţii

Societatea comercialã "Agroindustriala" - S.A. Bacau este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.

ART. 3

Sediul societãţii

Sediul societãţii este în România, localitatea Bacau, str. Dumbravei nr. 2. Sediul societãţii poate fi schimbat în alta localitate din România pe baza hotãrîrii Adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.

Societatea poate avea sucursale, filiale, complexe, ferme, situate şi în alte localitãţi.

ART. 4

Durata societãţii

Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data publicãrii în Monitorul Oficial.

CAP. 2

Scopul (obiectul de activitate) al societãţii

ART. 5

Scopul societãţii este producerea, industrializarea şi comercializarea produselor agrozootehnice şi industriale pe piata interna şi externa, cum ar fi:

- producerea furajelor, cerealelor şi strugurilor pentru vin;

- creşterea oilor, bovinelor, porcinelor, animalelor cu blana nobila şi a pestilor;

- industrializarea carnii şi laptelui;

- confecţii blanuri;

- confecţii metalice şi reparaţii auto;

- activitãţi de comerţ, turism şi alimentaţie publica.

CAP. 3

Capitalul social, acţiunile

ART. 6

Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de 331.380.000 lei şi se compune din: mijloace fixe în valoare de 120.918.000 lei, mijloace circulante în valoare de 210.462.000 lei.

Capitalul social iniţial este deţinut integral de stat, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.

ART. 7

Acţiunile

Societatea va emite, dupã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 6 alin. 2, acţiuni cuprinzînd menţiunile prevãzute de lege privind capitalul social deţinut integral de stat.

ART. 8

Majorarea capitalului

Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii Adunãrii generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aport în numerar sau în natura.

Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea Adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de cãtre acţionari.

ART. 9

Reducerea capitalului

Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii Adunãrii generale extraordinare a actionarilor.

Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã Comisiei de cenzori de cãtre Consiliul de administraţie cu cel puţin 30 de zile înainte de data Adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.

ART. 10

Aplicarea art. 8 şi 9 la societãţile cu capital integral de stat se face cît timp societatea are capital integral de stat.

ART. 11

Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni

Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în Adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor potrivit legii.

Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor pe care le-au subscris.

ART. 12

Cesiunea acţiunilor

Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.

Cesiunea acţiunii se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.

ART. 13

Pierderea acţiunilor

În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe Consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4

Adunarea generalã a actionarilor

ART. 14

Atribuţii

Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.

Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:

a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;

b) alege membrii Consiliului de administraţie şi ai Comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;

c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;

d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;

e) analizeazã rapoartele Consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu privire la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi competitive;

f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;

g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi dupã analizarea rapoartelor Consiliului de administraţie, al Comisiei de cenzori; aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;

h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale, complexe şi ferme agrozootehnice;

i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social;

j) hotãrãşte cu privire la adaptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;

k) hotãrãşte cu privire la fuziunea sau dizolvarea societãţii;

l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;

m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor Consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;

n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor Consiliului de administraţie, directorilor şi adjunctilor acestora, cît şi a cenzorilor pentru paguba pricinuitã societãţii;

o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa, potrivit legii sau prezentului statut.

ART. 15

Felurile adunãrii

Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.

Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 14 lit. a)-g), m) şi n), iar Adunarea generalã extraordinarã, atribuţiile prevãzute la lit. h)- l), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legilor şi prezentului statut.

ART. 16

Convocarea Adunãrii generale

Adunarea generalã se convoacã de preşedintele Consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.

Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economic financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor.

Adunãrile generale extraordinare se convoacã potrivit alin. 1 ori de cîte ori este nevoie, în condiţiile prevãzute de lege. Administratorii sînt obligaţi sa convoace adunarea la cererea actionarilor, reprezentind 1/10 din capitalul social. În condiţiile legii, adunarea se convoacã şi la cererea Comisiei de cenzori.

Convocarea adunãrii generale se face în conformitate cu dispoziţiile din statut.

Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.

Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrilor.

Cînd la ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor. Adunarea

generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.

Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot secret.

Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor Consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.

ART. 17

Prezidarea lucrãrilor adunãrii

Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele Consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia de cãtre unul din administratori, desemnat de preşedinte.

Adunarea generalã alege, dintre membrii sãi, un secretar care va întocmi procesul-verbal al şedinţei.

Procesul-verbal se va înscrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.

ART. 18

Condiţiile de validitate

Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.

Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.

Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.

Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.

ART. 19

Consiliul imputernicitilor statului

În perioada în care capitalul de stat nu a fost transmis prin acţiuni conform art. 7 alin. 1, atribuţiile Adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de Consiliul imputernicitilor statului alcãtuit şi numit potrivit legii, pînã la şedinţa de constituire a Adunãrii generale a actionarilor.

Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta Adunãrii generale ordinare a actionarilor, şi în prezenta a patru cincimi şi votul a trei pãtrimi din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta Adunãrii generale extraordinare.

Retributia membrilor Consiliului imputernicitilor statului se stabileşte de consiliul acestora.

Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii Adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5

Consiliul de administraţie

ART. 20

Organizare

Societatea este administratã de cãtre un Consiliu de administraţie format din 11 persoane alese de Adunarea generalã a actionarilor, pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi numite pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.

Cînd se creeazã un loc vacant în Consiliul de administraţie, Adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.

Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice şi juridice, Consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de Consiliul imputernicitilor statului cu acordul ministerului de resort.

Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.

Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia de unul din administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.

Dezbaterile Consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele Consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.

Consiliul de administraţie poate delega o parte din delegatiile sale unui comitet de direcţie compus din membrii aleşi dintre administratori.

La societãţile ce au regimul celor cu capital integral de stat atributia prevãzutã la alineatul precedent se exercita cu acordul ministerului de resort.

Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general sau director, în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale Consiliului de administraţie.

În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele Consiliului de administraţie pe baza şi în limitele imputernicitilor date de Adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre unul din administratori, desemnat de consiliu.

Membrii Consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.

Preşedintele Consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi Comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.

Preşedintele şi ceilalţi membri ai Consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.

ART. 21

Atribuţiile Consiliului de administraţie

Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:

a) angajeazã şi concediazã personalul;

b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;

c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii Adunãrii generale ordinare a actionarilor;

d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;

e) supune anual Adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economic financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii pe anul urmãtor;

f) rezolva orice alte probleme stabilite de Adunarea generalã a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a societãţii.

CAP. 6

Controlul societãţii

ART. 22

Controlul gestiunii

Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de cãtre Comisia de cenzori aleasã în condiţiile legii de Adunarea generalã a actionarilor formatã din 1-3 membri, din care cel puţin unul sa fie contabil.

ART. 23

Prezentarea de date

Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor şi Comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitate, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.

ART. 24

Atribuţiile Comisiei de cenzori

Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:

a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã Consiliul de administraţie despre neregulile constatate;

b) la încheierea exerciţiului financiar, controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi a informaţiilor prezentate de Consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind Adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi;

c) la lichidarea societãţii controleazã operaţiunile de lichidare;

d) prezintã Adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.

Atribuţiile Comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.

ART. 25

Mod de lucru

Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.

Comisia de cenzori poate convoca, dacã nu o face Consiliul de administraţie, Adunarea generalã a actionarilor în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10%.

CAP. 7

Activitatea societãţii

ART. 26

Exerciţiul economico-financiar

Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie al fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.

ART. 27

Contabilitatea

Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul în contul de beneficii şi pierderi avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.

ART. 28

Personalul societãţii este considerat transferat în interesul serviciului, iar cel ce urmeazã a deveni disponibil şi care nu îndeplineşte condiţiile de pensionare, prin Direcţia de munca şi ocrotiri sociale va fi încadrat în alte unitãţi.

ART. 29

Beneficiu

Beneficiul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de Adunarea generalã a actionarilor.

Plata beneficiului cuvenit actionarilor, respectiv statului, se face de societate în condiţiile legii.

În cazul înregistrãrii de pierderi, pãrţile se obliga sa analizeze cauzele şi sa ia mãsuri de recuperare.

ART. 30

Salarizarea

Nivelul salariilor pentru personalul societãţii pe categorii de calificare şi funcţii se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre Adunarea generalã a actionarilor în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.

Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de Consiliul de administraţie.

ART. 31

Amortizarea fondurilor fixe

Consiliul de administraţie stabileşte în condiţiile legii modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8

Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii

ART. 32

Transformarea societãţii

Societatea va putea fi transformata în alta societate prin hotãrîrea Adunãrii generale extraordinare a actionarilor.

Societatea cu capital integral de stat va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.

Noua societate va îndeplini formalitãţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societãţii.

ART. 33

Dizolvarea societãţii

Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:

a) imposibilitatea realizãrii obiectului social;

b) pierderea a cel puţin 1/2 din capitalul social, dacã Adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;

c) numãrul de acţionari va fi redus sub 5 timp de 6 luni;

d) în orice alte situaţii pe baza hotãrîrii Adunãrii generale a actionarilor.

ART. 34

Lichidarea societãţii

Lichidarea societãţii se va face dupã procedura prevãzutã de lege.

ART. 35

Litigii

Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.

Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

ART. 36

În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile legale ale Adunãrii generale a actionarilor vor fi îndeplinite de Consiliul imputernicitilor statului, pînã la şedinţa de constituire a Adunãrii generale a actionarilor, data la care îşi înceteazã activitatea de drept.

ART. 37

Competenta Consiliului imputernicitilor statului

Membrii Consiliului imputernicitilor statului se numesc, potrivit legii, de ministerul de resort.

Din Consiliul imputernicitilor statului fac parte 11 persoane în urmãtoarea componenta:

- reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei;

- reprezentant al Ministerului Finanţelor;

- reprezentant al Ministerului Comerţului şi Turismului;

- reprezentant al Departamentului agriculturii de stat;

- ingineri, tehnicieni, economişti, jurişti, specialişti din domeniile de activitate ale societãţii.

Membrii Consiliului imputernicitilor statului îşi desfãşoarã activitatea pînã la constituirea adunãrii generale a actionarilor. În aceasta perioada îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care deriva din aceasta calitate.

Membrii Consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii sau participa la doua societãţi comerciale cu care respectivele societãţi întreţin relaţii de afaceri sau au interese contrare, deoarece primesc indemnizaţii stabilite de aceste consilii.

Periodic, Consiliul imputernicitilor statului prezintã ministerului de resort un raport asupra activitãţii desfãşurate de societatea comercialã şi un program de activitate pentru perioada viitoare, iar la încheierea activitãţii prezintã raportul asupra întregii activitãţi desfãşurate.

ART. 38

Consiliul imputernicitilor statului este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asupra politicii ei economice şi comerciale.

Consiliul imputernicitilor statului are urmãtoarele atribuţii principale:

a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;

b) numeşte membrii Consiliului de administraţie, îi descarca de activitate, îi revoca şi stabileşte remunerarea membrilor Consiliului de administraţie şi a cenzorilor care sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor;

c) numeşte directorul general şi adjunctii acestuia, îi descarca de activitate şi îi revoca.

Directorul general şi directorii adjuncţi pot fi numiţi şi dintre membrii Consiliului de administraţie;

d) stabileşte competentele şi rãspunderile Consiliului de administraţie şi comisiei de cenzori;

e) aproba şi modifica programul de activitate şi bugetul societãţii;

f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare şi la acordarea de gradatii;

g) examineazã, aproba şi modifica bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi dupã ascultarea rapoartelor Consiliului de administraţie, a comisiei de cenzori sau al expertului de gestiune, dupã caz, aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;

h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfãşurarea de sucursale, filiale, ferme, sectoare, complexe etc.;

i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numãrului de acţionari sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor;

j) hotãrãşte cu privire la modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;

k) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea şi lichidarea societãţii;

l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de noi investiţii;

m) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor Consiliului de administraţie, directorului general sau adjunctilor acestuia şi a cenzorilor pentru paguba pricinuitã societãţii;

n) hotãrãşte orice probleme privind societatea.

ART. 39

Pentru luarea unor decizii complexe Consiliul imputernicitilor statului poate atrage în activitatea de analiza, consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii pe baza de contract.

ART. 40

Consiliul imputernicitilor statului îndeplineşte orice alte atribuţii care deriva din legislaţia în vigoare, precum şi din statutul societãţii.

ART. 41

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Prezentul statut se completeazã de drept cu legislaţia privind societãţile comerciale.

------------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016