Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1228 din 21 noiembrie 1990  pentru aprobarea Metodologiei concesionarii, inchirierii si locatiei gestiunii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1228 din 21 noiembrie 1990 pentru aprobarea Metodologiei concesionarii, inchirierii si locatiei gestiunii

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 140 DIN 12/12/90
În temeiul Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale,


Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Metodologia concesionarii, închirierii şi locatiei gestiunii, anexa la prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN



ANEXA 1

METODOLOGIA
concesionarii, închirierii şi locatiei gestiunii

CAP. 1
Dispoziţii generale şi comune
ART. 1
Activitatea de concesionare, închiriere şi locatie a gestiunii se efectueazã în condiţiile legii şi cu respectarea dispoziţiilor prezentei metodologii.
ART. 2
Concesionarea şi subconcesionarea de activitãţi economice, servicii publice, unitãţi de producţie ale unor regii autonome şi de terenuri proprietate de stat se desfãşoarã sub controlul guvernului.
Închirierea de bunuri proprietatea statului se efectueazã, în condiţiile legii, pe baza de licitaţie, cu aprobarea guvernului sau a organului administraţiei locale de stat, dupã caz.
Închirierea de bunuri proprietatea regiilor autonome sau societãţilor comerciale cu capital integral de stat se face, în condiţiile legii, pe baza aprobãrii consiliului de administraţie ori a consiliului imputernicitilor statului, dupã caz.
Locaţia gestiunii pentru secţii, uzine, fabrici şi alte subunitati economice comerciale cu capital integral de stat se efectueazã pe baza aprobãrii consiliului de administraţie ori a consiliului imputernicitilor statului, dupã caz.
Pentru concesionarea, închirierea şi locaţia gestiunii unor capacitãţi de producţie, linii de fabricaţie, secţii, uzine şi fabrici care executa produse sau subansamble destinate inzestrarii armatei se va solicita şi avizul Ministerului Apãrãrii Naţionale.
ART. 3
Licitaţiile publice în vederea concesionarii se desfãşoarã sub îndrumarea Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
Agenţia Nationala pentru Privatizare controleazã respectarea de cãtre concesionar a caietului de sarcini şi a obligaţiilor asumate prin contractul de concesiune.
ART. 4
În cazul în care contractul de concesionare sau de închiriere se încheie cu persoane fizice sau persoane juridice strãine, acestea pot plati redeventa, respectiv chiria în lei, dacã sumele în lei sînt obţinute din activitãţi desfãşurate, în condiţiile legii, în România.
ART. 5
Concesionarea, închirierea şi locaţia gestiunii presupun, dacã este cazul, iniţierea, fundamentarea, aprobarea, licitaţia, contractarea şi controlul lor.
CAP. 2
Concesionarea
ART. 6
Prin contractul de concesiune, o parte - concedentul - transmite celeilalte pãrţi - concesionarul - spre administrare rentabila, pe un termen determinat, în schimbul unei redevenţe, o activitate economicã, un serviciu public, o subunitate productiva sau un teren proprietate de stat.
ART. 7
Cînd obiectul concesiunii îl constituie terenuri conţinînd substanţe minerale utile, precum ţiţei, gaze şi altele asemenea, se vor respecta uzanţele internaţionale în materie, iar contractul va produce efecte juridice numai dupã aprobarea lui de cãtre Guvernul României.
ART. 8
Initiativa concesionarii aparţine titularului dreptului real - proprietate ori folosinta - asupra bunurilor care vor forma obiectul contractului de concesiune.
În cazul prevãzut de art. 25 alin. 3 din Legea nr. 15/1990, initiativa concesionarii aparţine organului administraţiei de stat care are în subordine regia autonomã în structura cãreia se gãseşte subunitatea productiva ce va forma obiectul concesionarii.
Initiativa concesionarii o poate avea şi persoana fizica sau juridicã, romana sau strãinã, care justifica interesul dobîndirii, în regim de concesiune, a bunurilor ori activitãţilor ce vor forma obiect al contractului de concesionare.
ART. 9
Propunerea de concesionare se fundamenteazã prin studiul tehnico-economic, care se aproba de cãtre consiliul de administraţie al concedentului ori de organul de conducere al iniţiatorului, în cazul prevãzut de art. 8 alin. 2. Elementele studiului tehnico-economic sînt cele prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 10
Propunerea de concesionare fundamentatã se transmite, spre avizare, Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
Agenţia Nationala pentru Privatizare emite avizul sau potrivit anexei nr. 1 a).
ART. 11
Propunerea de concesionare va avea cuprinsul prevãzut de anexa nr. 1 b).
ART. 12
Dupã obţinerea avizului Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, initiatorul concesiunii va elabora caietul de sarcini al concesiunii.
Întocmirea caietului de sarcini se va face cu respectarea dispoziţiilor art. 27 din Legea nr. 15/1990 şi potrivit anexei nr. 2 la prezenta metodologie.
ART. 13
Propunerea de concesionare, avizatã favorabil de Agenţia Nationala pentru Privatizare, şi caietul de sarcini se transmit ministerului de resort, care le înainteazã ministrului de stat pentru industrie şi comerţ. Acestea se supun aprobãrii guvernului, potrivit art. 25 alin. 1 din Legea nr. 15/1990.
Hotãrîrea guvernului constituie temeiul trecerii la organizarea licitaţiei concesiunii.
ART. 14
Organizarea licitaţiei privind concesiunea şi caietul de sarcini cuprinzînd condiţiile concesiunii, aprobate de guvern, se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, precum şi în presa, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei.
ART. 15
Procedura licitaţiei şi condiţiile participãrii la ea sînt prevãzute în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
ART. 16
Pe baza rezultatului licitaţiei, Agenţia Nationala pentru Privatizare emite acordul prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 17
Contractul de concesiune se încheie cu conţinutul prevãzut de art. 27 din Legea nr. 15/1990 şi în condiţiile precizate de anexa nr. 5 la prezenta metodologie.
CAP. 3
Închirierea
ART. 18
Bunuri din proprietatea statului pot fi închiriate numai pe baza de licitaţie, organizatã de organul de stat care le are în patrimoniu.
În acest scop, organul de stat prevãzut la alin. 1 are obligaţia sa publice, cel puţin într-un ziar de larga circulaţie, un anunţ referitor la bunul şi condiţiile de închiriere, precum şi la data de închidere şi locul de ţinere a licitaţiei.
Licitaţia are loc în condiţiile prevãzute de Codul de procedura civilã.
ART. 19
Pentru închirierea de bunuri proprietatea regiilor autonome sau societãţilor comerciale licitaţia nu este obligatorie, dacã nu sînt mai mulţi ofertanţi.
ART. 20
Contractul de închiriere se încheie între proprietarul bunului şi persoane fizice sau persoane juridice, romane ori strãine.
Prin contractul de închiriere se vor conveni clauze care sa asigure exploatarea bunului închiriat potrivit specificului acestuia, cu respectarea prevederilor conţinutului cadru din anexa nr. 6.
ART. 21
Pentru determinarea chiriei se vor avea în vedere: valoarea bunului închiriat, amplasarea acestuia pe zone de interes, dotãrile de care beneficiazã bunul, nivelul chiriei pe piata interna şi externa pentru bunuri similare, importanta socialã a activitãţii pentru desfãşurarea cãreia urmeazã a fi folosit bunul închiriat şi alte elemente de asemenea natura.
CAP. 4
Locaţia gestiunii
ART. 22
Prin contractul de locatie a gestiunii, regia autonomã sau societatea comercialã acorda uneia sau mai multor persoane fizice sau persoane juridice, romane ori strãine, gestionarea unor secţii, uzine, fabrici ori altor subunitati.
ART. 23
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor se stabilesc prin contractul de locatie a gestiunii, cu respectarea prevederilor conţinutului cadru din anexa nr. 7.
ART. 24
Regiile autonome şi societãţile comerciale au obligaţia sa menţioneze despre încheierea contractului de locatie a gestiunii în registrul comerţului, în termen de cel mult 15 zile de la data încheierii contractului.
CAP. 5 Dispoziţii specifice referitoare la concesionarea, închirierea şi locaţia gestiunii de spaţii comerciale, servicii cãtre populaţie, mijloace de transport pentru mãrfuri sau persoane şi activitãţi de colectare a materialelor refolosibile
ART. 25
Concesionarea de spaţii comerciale, servicii cãtre populaţie, mijloace de transport pentru mãrfuri sau persoane şi activitãţi de colectare a materialelor refolosibile se efectueazã prin licitaţie directa, organizatã pe baza ofertelor primite de cãtre concedent.
ART. 26
Închirierea şi locaţia gestiunii în situaţiile prevãzute la art. 25 se fac şi la cererea unui singur ofertant, cu aprobarea organelor executive de conducere ale regiilor autonome sau societãţilor comerciale. Licitaţia nu este obligatorie.
Contractul de închiriere sau de locatie a gestiunii se încheie dupã 15 zile de la data înregistrãrii ofertelor.
CAP. 6
Dispoziţii finale
ART. 27
Dispoziţiile prezentei metodologii se aplica şi unitãţilor de stat.
ART. 28
Prezenta metodologie se aplica pe data publicãrii hotãrîrii în Monitorul Oficial.
ANEXA 1
INITIATORUL CONCESIUNII



STUDIUL

tehnico-economic de fundamentare în vederea concesionarii
1. Date privind persoana juridicã cãreia îi aparţine domeniul ce se va concesiona:
1.1. denumirea şi sediul;
1.2. actul de înfiinţare;
1.3. forma juridicã de organizare;
1.4. obiectul de activitate;
1.5. structura organizatoricã (unitãţi, subunitati ce urmeazã a fi concesionate).
2. Titlul juridic al deţinerii (proprietate, folosinta).
3. Motive care determina concesionarea.
4. Date privind bunul care se concesioneaza:
4.1. denumirea activitãţii sau serviciului;
4.2. obiectul de activitate, volumul producţiei;
4.3. sediul activitãţii respective;
4.4. descrierea bunurilor conform inventarului: terenuri, clãdiri, utilitãţi, utilaje, mijloace circulante în stoc, mijloace circulante în rulaj, dupã caz, planul de situaţie.
5. Date privind eficienta bunului ce se concesioneaza, elaborate conform normelor de proiectare specifice domeniului, la care se adauga, dupã caz:
5.1. gradul de tehnicitate al bunului ce se concesioneaza;
5.2. costurile necesare pentru realizarea produselor;
5.3. utilitatea produselor ce se realizeazã;
5.4. ansamblul în care funcţioneazã bunul şi condiţiile ce se cer pentru a nu prejudicia acest ansamblu; gradul de integrare;
5.5. productivitatea realizatã în ultimii ani;
5.6. valoarea investiţiilor fãcute în bunul ce face obiectul contractului de concesionare în ultimii 3 ani;
5.7. forta de munca necesarã desfãşurãrii activitãţii; nivelul asigurat;
5.8. gradul de instruire cerut; gradul de instruire asigurat pe specialitãţi de baza;
5.9. sarcini de care este grevat bunul ce urmeazã a fi concesionat;
5.10. principalii furnizori şi beneficiari şi dificultãţile în aprovizionare şi desfacere;
5.11. principalii debitori şi creditori înregistraţi.
Concluzii privind eficienta activitãţii, cu propuneri concrete.
6. Date privind preţul minim pentru concesiune:
6.1. valoarea rezultatã din inventariere şi reevaluare;
6.2. estimarea valorii globale a concesiunii şi calcularea dobinzilor bancare, conform Legii nr. 15/1990;
6.3. media beneficiilor realizate în ultimii 5 ani, conform bilanţurilor anuale, la valoarea actualizatã;
6.4. cota de amortizare calculatã la valoarea rezultatã în urma acţiunii de reevaluare;
6.5. cheltuieli efectuate şi nerecuperate la data predãrii.
7. La stabilirea valorii minime de la care pleacã licitaţia, în studiul tehnico-economic se propune o valoare estimatã în funcţie de toate elementele prevãzute la pct. 6, precum şi de unele aspecte de reevaluare menţionate la pct. 5, în mod diferenţiat dupã specificul concesiunii.

ANEXA 1 a)
Conţinut cadru
AGENŢIA NATIONALA PENTRU PRIVATIZARE
Nr. ........ din .........

AVIZ
privind studiul tehnico-economic

Consiliul de experţi al Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, examinînd studiul tehnico-economic prezentat de autoritatea concedenta ............ cu privire la obiectul concesiunii.................................................

................................................................................ constata ca sînt întrunite condiţiile pentru a fi promovata propunerea de concesionare la guvern în vederea aprobãrii.



SECRETAR DE STAT

Director Preşedintele Consiliului de experţi,

Direcţia dezetatizare,


ANEXA 1 b)
Conţinut cadru

PROPUNERE (CERERE) DE CONCESIONARE

1. Date privind denumirea, sediul şi organizarea iniţiatorului concesiunii
2. Contul bancar
3. Termenul
4. Principalele propuneri de exploatare, investire, creştere a eficientei
5. Propuneri referitoare la preţ ori redeventa
6. Alte elemente.


Semnatura iniţiatorului,
.......................


ANEXA 2
Conţinut cadru
CONCEDENT

Data ............. Aprobarea guvernului,

Aviz A.N.P.*) Data .....................

Data şi nr. .........

*) A.N.P. = Agenţia Nationala pentru Privatizare (în continuare se va folosi A.N.P.).
CAIET DE SARCINI AL CONCESIUNII



1. Obiectul concesiunii
Se trec toate datele necesare determinãrii cît mai exacte a obiectului concesiunii, date ce se vor lua din studiul tehnico-economic de fundamentare, referitoare la situaţia actuala a acestuia. Pentru terenuri şi clãdiri se va anexa un plan de situaţie.
Inventarul bunurilor este cel rezultat din inventarierea şi reevaluarea patrimoniului.
2. Modul de organizare a unitãţii care preia concesiunea
Se indica opţiunea autoritãţii concedente pentru forma de organizare a concesionarului.
Concesionarul îşi poate organiza activitatea ca societate comercialã, conform legii, dar este obligat sa aibã, pe toatã durata concesiunii, sediul principal sau secundar în ţara.
3. Durata concesiunii
4. Program minimal de lucrãri
4.1. Programul minimal al lucrãrilor ce urmeazã a fi executate de concesionar şi investiţiile noi necesare activitãţii reprezintã dispoziţii obligatorii.
Se descrie, schematic, fluxul de producţie sau exploatare strict necesar care va fi în sarcina concesionarului, astfel încît sa poatã fi verificat pe parcurs: utilajele în funcţiune, utilajele de pus în funcţiune, situaţia fondurilor fixe neamortizate, activitãţi comerciale, evidente financiar-contabile obligatorii, condiţii de conservare a patrimoniului, condiţii de exploatare şi consum al fructelor.
Se propun scenarii de retehnologizare prin mijloace proprii sau investiţii noi care se estimeaza ca valoare globalã, volum, furnizori posibili.
În cazul în care prin investiţie se afecteazã patrimonii cu regim special - terenuri, construcţii, cursuri de apa, mediul înconjurãtor, defrisari de pãduri - se menţioneazã avizele ce trebuie luate de la forurile de resort.
Se menţioneazã valoarea acţiunilor ce se atribuie autoritãţii concedente dacã aceasta contribuie cu fonduri sau utilaje la investiţie.
Se notifica regimul investiţiilor care nu se amortizeaza pe durata concesiunii. În ultimii 5 ani investiţiile se fac numai cu avizul autoritãţii concedente care va aproba devizele şi va fixa cotele de amortisment.
Programul de investiţii pe ultimii 5 ani propus de autoritatea concedenta va cuprinde norme pentru repartiţia între pãrţi a cheltuielilor fãcute cu aceste lucrãri. În aceasta perioada se vor încheia inventare amanuntite care sa stabileascã, pe de o parte, imobilele care revin concedentului, iar pe de alta parte, materialele şi uneltele care rãmîn la dispoziţia concesionarului.
În perioada respectiva este interzis a se demonta instalaţii sau pãrţi de instalaţii ori a se ridica materiale şi scule care servesc la exploatarea obiectului concesiunii.
Se vor enumera unele condiţii care sînt valabile pentru ramura autoritãţii concedente, ca de exemplu: protecţia mediului, protecţia muncii, materiale cu regim special, secret de stat, condiţii de siguranta în exploatare.
4.2. Se vor preciza cãile de creştere a eficientei, astfel încît sa poatã fi verificate pe parcurs de cãtre organele de control.
5. Sarcini care greveazã patrimoniul
Se vor mentiona: valoarea investiţiilor fãcute pînã la data concesionarii şi nerecuperate (de exemplu: renovari, reparaţii capitale, retehnologizari, proiecte neaplicate), amortismente neîncasate, contracte de închiriere sau locatie pe termen lung, ipoteci, restante în plata preţului de la beneficiar sau în plata cãtre furnizor.
6. Capitalul social
În situaţia în care unitatea care urmeazã a fi concesionata are forma juridicã a unei societãţi comerciale, se vor preciza capitalul social şi modalitãţile de majorare a acestuia.
7. Elemente de preţ
7.1. Dobinda B.N. calculatã în valoare estimatã a patrimoniului.
7.2. Media beneficiilor realizate în ultimii 5 ani, conform bilanţurilor anuale.
7.3. Subvenţii de la stat şi credite acordate în ultimii 5 ani, din care credite rambursate.
7.4. Preţul de plecare propus pentru licitaţie.
7.5. Alte modalitãţi de plata a redeventei (prestaţii în natura, participare la beneficii, reinvestire în afacerile autoritãţii concedente sau în alte unitãţi). Modalitãţile de calcul şi de percepere a redeventei se stabilesc prin devizul anexa la contract.
8. Încetarea concesiunii
8.1. Încetarea concesiunii prin expirarea duratei
8.1.1. La termenul prevãzut în contract, de încetare a concesiunii, concesionarul are obligaţia de a preda toate bunurile ce au fãcut obiectul concesiunii şi cele ce au rezultat în urma investiţiilor fãcute de el, gratuit şi libere de orice sarcini.
8.1.2. Concesionarul va prezenta, din partea administraţiei financiare în raza cãreia s-a desfãşurat activitatea, dovada eliberãrii de orice sarcina a obiectivelor concesionate, dupã care, între concedent şi concesionar, se va întocmi un proces-verbal de predare a obiectului concesionat şi a bunurilor dobîndite pe perioada concesiunii şi destinate concesiunii.
8.1.3. La sfîrşitul concesiunii, concedentul are facultatea de a prelua pe baza de contract: materialele aprovizionate şi alte obiecte mobiliare rãmase la dispoziţia concesionarului, instalaţiile ce nu sînt destinate pentru uzul exclusiv al concesiunii, precum şi alte bunuri ce se vor conveni între pãrţi, la preţuri actualizate.
Intenţia de preluare va fi adusã la cunostinta concesionarului cu 2 ani înainte de terminarea concesiunii.
8.2. Încetarea concesiunii prin rãscumpãrare
8.2.1. În situaţia în care interese majore impun rãscumpãrarea unei concesiuni, aceasta se poate face numai prin hotãrîrea guvernului, la propunerea autoritãţii concedente şi cu avizul A.N.P. În caietul de sarcini se va mentiona aceasta situaţie, eventual cu menţionarea cazurilor posibile.
8.2.2. În cazul prezentat la pct. 8.2.1. se va întocmi o documentaţie tehnico-economicã în care se va stabili preţul rãscumpãrãrii. În acest caz, de încetare a concesiunii, nu se percep daune.
8.3. Încetarea concesiunii prin retragere
8.3.1. În situaţia în care concesionarul nu respecta obligaţiile asumate prin contract ori prevãzute în caietul de sarcini, concesiunea se retrage şi contractul se reziliazã.
Constatarea nerespectãrii obligaţiilor se face de cãtre organele de control prevãzute în prezentul caiet de sarcini.
8.3.2. În acest caz, concesionarul este ţinut a plati penalitãţi şi daune. Obligaţia de plata se prevede în caietul de sarcini, iar cuantumul penalitatilor se prevede în anexa la contract.
8.4. Încetarea concesiunii prin renunţare
8.4.1. Concesionarul poate renunţa la concesiune în cazul dispariţiei obiectului contractului sau al imposibilitãţii de a-l exploata din alte cauze obiective.
8.4.2. În situaţia de la pct. 8.4.1., aspectele semnalate de cãtre concesionar vor fi verificate de o comisie formatã din reprezentanţi ai ministerului sau administraţiei centrale de resort şi ai A.N.P. În urma concluziilor prezentate se va stabili veridicitatea motivelor invocate şi, dupã caz, se va conveni asupra continuãrii sau încetãrii contractului.
8.5. Condiţii generale la încetarea concesiunii
8.5.1. La încetarea concesiunii, în oricare din situaţiile arãtate mai sus, concesionarul este obligat sa predea concedentului toatã documentaţia tehnica referitoare la obiectul concesiunii, registrele de producţie şi personal, precum şi orice alte acte sau documente în legatura cu exploatarea obiectului concesiunii.
8.5.2. Concesionarul este obligat sa prevadã în actele juridice pe care le încheie şi prin care îşi asuma obligaţii fata de terţi sau dobîndeşte drepturi prin prestaţii succesive în legatura cu exploatarea obiectului concesionat, o clauza specialã potrivit cãreia autoritatea concedenta se va substitui concesionarului la încetarea concesiunii din orice cauza. Concesionarul este rãspunzãtor de daunele ce s-ar produce prin nerespectarea acestei obligaţii.
9. Clauze referitoare la personal
9.1. Concesionarul este obligat, în principiu, sa respecte dispoziţiile legilor în vigoare referitoare la personalul ce lucreazã în cadrul regiilor autonome. Nu-şi gãsesc, însã, aplicarea dispoziţiile privitoare la salarizare.
9.2. Se menţioneazã, de asemenea, în mod obligatoriu, clauze de protecţie socialã.
10. Controlul
10.1. Se va detalia modul în care se exercita de cãtre Ministerul Finanţelor şi de cãtre ministerul economic de resort controlul prevãzut de art. 27 alin. 1 lit i) din Legea nr. 15/1990.
10.2. Controlul general al respectãrii de cãtre concesionar a caietului de sarcini şi a obligaţiilor asumate prin contractul de concesiune se face, potrivit art. 28 din Legea nr. 15/1990, de cãtre - A.N.P.
11. Soluţionarea litigiilor
Litigiile de orice fel apãrute între pãrţile contractante în cursul derulãrii contractului de concesiune sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun. Pentru soluţionarea lor, pãrţile pot apela şi la arbitraj.
12. Dispoziţii finale
12.1. Concesionarul este obligat sa suporte toate cheltuielile ocazionate de instituirea concesiunii. Se vor nominaliza aceste cheltuieli, inclusiv costul studiilor tehnico-economice efectuate, şi se vor deconta în cel mult 12 luni cãtre cel care le-a avansat.
12.2. Concesionarul este obligat sa plãteascã, pe toatã durata concesiunii, taxele şi impozitele cãtre stat, judeţ sau comuna.
12.3. La încheierea concesiunii, pãrţile vor stabili, de comun acord, şi alte probleme care urmeazã a fi reglementate.
12.4. Se enumera dispoziţiile de reglementare prin trimiterea la punctele din prezentul caiet de sarcini, astfel:
- dispoziţiile care pot fi modificate unilateral de cãtre autoritatea concedenta;
- dispoziţiile care se supun controlului superior;
- dispoziţiile a cãror încãlcare atrage rãspunderea persoanelor în culpa.
Exemple: pentru bunuri şi servicii cu destinaţie publica sau cu drepturi de monopol se introduc clauze ca: obligaţia de pãstrare a calitãţii, a marcii de fabrica sau de serviciu, obligaţia concesionarului de a asigura regularitatea şi continuitatea serviciului, cu menţionarea concretã în ce constau acestea; reglementarea orarelor, dacã este cazul; dreptul autoritãţii concedente de a aproba tarifele practicate de concesionar; dispoziţii care sa permitã în viitor adaptarea prevederilor caietului de sarcini în vederea satisfacerii nevoilor publicului; obligaţii de raportare şi de evidenta, obligaţia de pãstrare a anumitor furnizori sau beneficiari.
Caietul de sarcini se întocmeşte în 4 exemplare, de cãtre autoritatea concedenta, se avizeazã de cãtre A.N.P. şi se aproba de guvern.

ANEXA 3

PROCEDURA ŞI CONDIŢIILE LICITAŢIEI PENTRU CONCESIONARE



1. Publicarea licitaţiei
Publicarea licitaţiei se face dupã aprobarea de cãtre guvern a caietului de sarcini şi a organizãrii licitaţiei.
Data ţinerii licitaţiei va fi la cel puţin 30 de zile dupã data apariţiei anunţului. Publicarea licitaţiei se va face atît în Monitorul Oficial, Partea a III-a, cît şi în presa. De asemenea, anunţurile se vor face şi la sediul central al A.N.P. sau la cel al filialelor judeţene. Pentru obiective de interes deosebit, anunţurile se pot da şi în presa strãinã.
Publicaţiile de licitaţii vor conţine:
a) obiectul licitaţiei, locul de amplasare unde poate fi vizitat;
b) locul unde se poate studia caietul de sarcini;
c) condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã licitatorul pentru a fi admis la licitaţie;
d) taxa, garanţia de participare şi contul de plata;
e) adresa, ziua şi ora licitaţiei.
2. Condiţii de participare la licitaţie
2.1. La licitaţie pot participa firme particulare, de stat, mixte, persoane fizice sau juridice, din ţara sau din strãinãtate, care au acceptat caietul de sarcini şi care au depus garanţia minima necesarã de 5% din valoarea preţului de concesionare de la care porneşte licitaţia şi taxa de participare.
2.2. Pentru toţi participanţii romani este necesar ca la înscrierea la licitaţie sa se dovedeascã, pe lîngã capacitatea juridicã a ofertantului, şi capacitatea tehnica şi economicã de a desfasura activitãţile preconizate.
2.3. Pentru participanţii din strãinãtate este necesarã prezentarea la A.N.P. a dovezilor prin care se certifica forma juridicã de organizare a firmei, precum şi bonitatea acesteia, pe baza de recomandãri bancare.
3. Cazuri de limitare a participãrii concurenţilor la licitaţie
Licitaţiile publice referitoare la concesiuni de furnituri, lucrãri speciale, exploatãri şi altele pot fi limitate la firme recunoscute, capabile de a concura potrivit condiţiilor prevãzute în caietele de sarcini şi pe baza unor motivari speciale, în urmãtoarele cazuri:
a) cînd pentru executarea lucrãrilor ce fac obiectul concesiunii se cere o capacitate de execuţie sau încredere specialã, fãrã de care nu s-ar garanta buna executare;
b) cînd interesele militare sau alte interese importante nu permit ţinerea unei licitaţii publice;
c) cînd ţinerea unei licitaţii publice, libere, ar prilejui o amînare care ar periclita interesele publice imediate.
4. Desfãşurarea licitaţiei
4.1. Ofertanţii la licitaţie, fie din ţara, fie din strãinãtate, îşi vor declara domiciliul ori sediul în ţara, în ce priveşte îndeplinirea angajamentelor luate.
4.2. În termen de 30 de zile de la publicarea hotãrîrii guvernului se depun la concedent documentaţiile prevãzute la pct. 2.2. şi 2.3.
4.3. A.N.P., pe baza examinãrii documentaţiilor prevãzute la pct. 4.2., stabileşte persoanele care pot prezenta oferte de participare la licitaţie.
4.4. Dupã publicarea în Monitorul Oficial, Partea a III-a, a aprobãrii guvernului pentru ţinerea licitaţiei şi pentru caietul de sarcini, se depun la A.N.P., în plic închis şi sigilat, cererile de concesionare, întocmite conform anexei nr. 1 b).
Acestea vor rãspunde, în mod obligatoriu, pe lîngã aspectele legate de obiectul concesiunii, la condiţiile speciale arãtate de organizatorul licitaţiei în caietul de sarcini.
Exemple de condiţii speciale ale licitaţiei pot fi:
- investiţiile fãcute de ofertant, de buna-credinţa, pînã la data ţinerii licitaţiei, în obiectul concesiunii;
- angajamentul de reinvestire a unei pãrţi din profit în obiectul concesiunii sau în alte obiecte de interes public;
- angajamentele de sponsorizare a unor activitãţi culturale, umanitare, sportive etc;
- plata unei pãrţi din redeventa, în valuta forte.
4.5. Condiţiile speciale ale licitaţiei vor fi afişate şi la sediul A.N.P. în 48 de ore de la publicarea licitaţiei în Monitorul Oficial, Partea a III-a.
4.6. Cererile de concesionare pot fi transmise la A.N.P., direct sau prin posta. În acest al doilea caz, ofertele vor fi închise în doua plicuri: cel exterior va purta adresa A.N.P., iar în cel interior sigilat va fi cererea purtind numele ofertantului şi concesiunea pentru care liciteaza. În primul plic se va afla şi dovada achitãrii la CEC a garanţiei, pe numele concedentului, şi pe numele A.N.P. a taxei de participare cu menţiunea concesiunii dorite.
Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, telex sau telefax.
4.7. Licitaţiile se vor tine în fata unei comisii aprobate de ministrul de stat pentru industrie şi comerţ, formatã din:
- reprezentant A.N.P. - preşedinte;
- reprezentant Ministerul Finanţelor - membru;
- reprezentant al concedentului - membru;
- secretarul comisiei - din partea A.N.P.
4.8. În ziua stabilitã pentru licitaţie, ofertanţii vor prezenta, la începerea şedinţei, foaia de varsamint CEC reprezentind 5% din valoarea minima a concesiunii, dacã nu a fost expediatã în plic. Foaia respectiva este valabilã la o singura licitaţie.
Dupã adjudecarea provizorie, se va retine numai garanţia persoanei în favoarea cãreia s-a fãcut adjudecarea, iar celelalte garanţii se vor returna imediat, cu viza A.N.P.
4.9. Licitaţiile se ţin în ziua şi la ora indicate în publicaţie numai dacã sînt cel puţin doi ofertanţi. În caz contrar, se asteapta o ora, pentru a avea cel puţin doi concurenţi. Dacã nici dupã acest termen nu se îndeplineşte aceasta condiţie, licitaţia nu va mai avea loc, încheindu-se un proces-verbal de constatare.
4.10. Concurentii la licitaţie pot trimite mandatar, cu procura autenticã.
Aceasta procura se va ataşa întotdeauna în original sau în copie legalizatã la procesul-verbal al licitaţiei.
4.11. Din momentul anuntat pentru închiderea licitaţiei nu se va putea admite nici o alta oferta. Preşedintele, dupã ce a primit toate ofertele, deschide plicurile în prezenta concurenţilor. Toate ofertele vor fi semnate de membrii comisiei şi fiecare ofertant în parte. Se va încheia un proces-verbal în care se arata modul în care a decurs licitaţia şi preţul în cifre şi litere al ofertei celei mai avantajoase; se va trece, totodatã, numele cistigatorului licitaţiei.
Cistigatorul licitaţiei va fi desemnat astfel:
- cu punctajul acordat pentru condiţiile speciale puse se va face o medie, care, insumata cu punctajul acordat pentru valoarea oferitã pentru concesiune, va determina punctajul final al ofertantului. Punctajul cel mai mare va determina cistigatorul.
4.12. În cazul în care un numãr de concurenţi obţin acelaşi numãr de puncte maxim, se va proceda în aceeaşi şedinţa la o noua licitaţie cu oferte închise, numai între aceştia. În cazul în care concurentii aflaţi la egalitate nu vor sa-şi modifice ofertele, va fi preferat concurentul care obţine cel mai mare punctaj la condiţiile speciale, dar nu mai mic decît baremul stabilit de comisie, comunicat în şedinţa de licitaţie. Dacã exista egalitate între doi sau mai mulţi concurenţi, din care cel puţin unul nu este prezent, licitaţia se va tine la o alta data, anunţatã de comisie (în termen de cel mult 5 zile).
4.13. În situaţia prevãzutã la pct. 3, se vor trimite invitaţii de participare la cel puţin 5 firme recunoscute sau persoane particulare. Licitaţia se va putea tine în cazul în care se prezintã minimum doi din cei invitaţi. Dacã aceasta condiţie nu este îndeplinitã, se va reface licitaţia dupã un termen de 5 zile. Dacã şi de aceasta data se prezintã un singur ofertant, acesta este examinat şi dacã îndeplineşte condiţiile de licitaţie va fi declarat cîştigãtor.
4.14. Dosarul licitaţiei, cuprinzînd procesul-verbal şi copiile certificate ale actelor arãtate mai sus, se va depune de cãtre preşedintele comisiei la A.N.P., care va emite un acord dupã modelul din anexa nr. 4.
În caz de infirmare, licitaţia se repeta.
4.15. Garanţia depusa de cistigatorul licitaţiei rãmîne la dispoziţia autoritãţii concedente şi nu se mai poate retrage decît dupã executarea şi lichidarea definitiva a contractului încheiat.
Garanţia definitiva este de 10% din valoarea concesiunii şi se va depune la concedent în cel mult o luna de la data adjudecãrii.
4.16. Garanţia provizorie de 5% pentru participare la licitaţie se pierde în cazul în care concurentul nu semneazã la timp contractul, adicã în 30 de zile de la data acordului A.N.P., în calitate de cîştigãtor al licitaţiei.
4.17. Cazurile de forta majorã care impiedica predarea sau preluarea obiectului concesiunii, precum şi încheierea contractului, trebuie dovedite cu acte şi anunţate în termen de 5 zile de la ivire la A.N.P., care va propune, împreunã cu pãrţile contractante, mãsurile ce se impun a fi luate. Aceasta nu presupune rezilierea contractului decît în cazuri deosebite, dupã o atenta examinare a situaţiei.
4.18. În caz de încetare din viata a cistigatorului licitaţiei, moştenitorii sãi, fie direct, fie prin reprezentanţii lor, dacã nu au exerciţiul drepturilor lor, pot prelua, cu avizul autoritãţii concedente, drepturile cistigatorului, cu aprobarea A.N.P., dacã prezintã o declaraţie autentificatã din care rezulta ca înţeleg sa continue executarea stricta a tuturor stipulaţiilor din caietul de sarcini.
4.19. Taxele de participare a ofertanţilor la licitaţie se stabilesc de cãtre A.N.P., cu avizul Ministerului Finanţelor, şi sînt destinate acoperirii cheltuielilor ocazionate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.

ANEXA 4
Conţinut cadru

AGENŢIA NATIONALA PENTRU PRIVATIZARE



ACORD
nr. ....... din ...........
privind acordarea concesiunii

Pe baza referatului Consiliului de experţi al Agenţiei Naţionale pentru Privatizare întocmit în urma examinãrii condiţiilor de sustinere a licitaţiei din data de .............. privind concesionarea domeniului ........... deţinut de concedentul ........... obţinut de concesionarul ............................ precum şi documentele oficiale:

- Hotãrîrea guvernului nr. ..............
- Studiul tehnico-economic
- Caietul de sarcini
- Aprobarea guvernului pentru licitaţie şi conţinutul caietului de sarcini ... ................................................................................
Avînd în vedere ca oferta solicitantului de mai sus constind în:
- preţul concesiunii ..........
- celelalte condiţii ........................................................ asigura cistigarea licitaţiei, conform procesului-verbal încheiat la data de ..

Agenţia Nationala pentru Privatizare acorda concesiunea ...................... ................................................................................
Concedent ....................................................................
Concesionar ..................................................................

Prezentul acord intra în vigoare la data de .................................


SECRETAR DE STAT,



ANEXA 5
Conţinut cadru

AGENŢIA NATIONALA PENTRU PRIVATIZARE
Nr. ....... din ....................



CONTRACT DE CONCESIUNE


I. Pãrţile contractante

Între .................. statutul juridic ......................... actul de înfiinţare ............ cu sediul central în ................................... reprezentat prin .......................... funcţia ..........................în calitate de concedent, pe de o parte, şi .............................. statutul juridic ................. cu sediul central în ................ reprezentat prin ........... funcţia .............. în calitate de concesionar, pe de alta parte,

În temeiul Hotãrîrii guvernului nr. ..... din ...... şi al Acordului nr. ... din ........ dat de Agenţia Nationala pentru Privatizare, privind adjudecarea la licitaţie a concesiunii, s-a încheiat prezentul contract de concesiune.

II. Obiectul contractului

Art. 1. - Obiectul contractului este cedarea şi preluarea în concesiune a (activitãţii, serviciului public, unitãţii, terenului) .......................

................................................................................ ................................................................................ situat în ......................................................................

Obiectul concesiunii este detaliat prin caietul de sarcini - anexa nr. 1 la contract.

Art. 2. - Predarea-primirea obiectului concesiunii este consemnatã în procesul-verbal - anexa nr. 3 la contract.

III. Termenul

Art. 3. - Durata concesiunii este de ... ani începînd de la data predãrii-primirii.

IV. Preţul

Art. 4. - Preţul concesiunii este o redeventa valoricã de ....... anual şi redeventa în natura, conform caietului de sarcini şi devizului - anexa nr. 2 la contract.

V. Plata preţului

Art. 5. - Plata redeventei valorice se face prin conturile:

Contul concedentului nr. ......... deschis la Banca ........................ .

Contul concesionarului nr. ....... deschis la Banca ..........................

Depunerea redeventei în natura şi executarea celorlalte obligaţii care intra în preţ se fac conform devizului anexa - anexa nr. 2 la contract.

Neplata sau nepredarea, dupã caz, a redeventei sau executarea cu intirziere a acestei obligaţii conduce la retragerea concesiunii cu consecinţele prevãzute în caietul de sarcini.

VI. Obligaţiile pãrţilor

Art. 6. - Condiţiile concrete de exploatare a bunului concesionat şi obligaţiile reciproce ale pãrţilor sînt prevãzute în caietul de sarcini.
Alte clauze şi obligaţii specifice stabilite de pãrţi sînt prevãzute în anexa nr. 4 la contract.
Art. 7. - Concesionarul se obliga sa administreze şi sa exploateze obiectul concesiunii cu diligenta maxima pentru a conserva şi dezvolta valoarea acestuia pe toatã durata contractului şi sa despãgubeascã pe concedent pentru pagubele produse din culpa sa, în condiţiile stabilite în caietul de sarcini. Obiectul concesionat cu toate instalaţiile, dependintele şi anexele lui vor fi restituite concedentului, la încetarea concesiunii, gratuit şi libere de orice sarcini.
Prin semnarea contractului, concesionarul confirma ca a luat act de toate condiţiile impuse de concedent prin caietul de sarcini şi Acordul A.N.P. şi ca le accepta integral.
Concesionarul se obliga sa punã la dispoziţia organelor de control toate evidentele şi informaţiile solicitate.
Art. 8. - Concedentul se obliga sa punã la dispoziţia concesionarului, la data începerii concesiunii, inventarul complet, liber de orice sarcini, şi sa rascumpere plusurile valorice care apar la încetarea concesiunii, conform celor stabilite prin caietul de sarcini.
VII. Rãspunderea contractualã
Art. 9. - Pentru nerespectarea obligaţiilor stabilite prin caietul de sarcini şi prin contract, pãrţile datoreazã penalitãţi în limitele stabilite prin caietul de sarcini.
Daunele se plãtesc în mãsura în care nu sînt acoperite prin plata penalitatilor. Forta majorã apara de rãspundere.
VIII. Litigii
Art. 10. - Litigiile de orice fel decurgind din executarea prezentului contract de concesiune sînt de competenta instanţei de drept comun sau arbitrajului.
IX. Alte clauze
Art. 11. - ..................................................................
................................................................................

X. Dispoziţii finale

Art. 12. - Modificarea sau adaptarea contractului se poate face prin acordul pãrţilor, cu excepţia clauzelor obligatorii prevãzute în caietul de sarcini.
Art. 13. - Contractul de concesiune nu se va încheia ori, deşi încheiat, nu va produce efecte decît dupã achitarea de cãtre concesionar a garanţiei de 10% din preţul concesiunii.
Art. 14. - Anexele nr. 1 - caietul de sarcini, nr. 2 - devizul estimativ, nr. 3 - procesul-verbal de predare-primire şi, dupã caz, anexa nr. 4 - clauze speciale, fac parte integrantã din contract.
Prezentul contract de concesiune privind obiectul : .......................... s-a încheiat în 4 exemplare, cîte unul pentru fiecare parte contractantã şi cîte unul pentru organele de control.
Data ....................

CONCEDENT, CONCESIONAR,

................ ...................



ANEXA 6
Conţinut cadru
CONTRACT DE ÎNCHIRIERE

I. Pãrţile contractante

Între ............ statutul juridic ............................ actul de înfiinţare ............... cu sediul în ..................... reprezentat prin ........... funcţia ............... în calitate de locator şi .................. statutul juridic ................... cu sediul în ................ reprezentat prin ................ funcţia ........... în calitate de locatar,

În baza aprobãrii ........... din ......... s-a încheiat prezentul contract de închiriere.

II. Obiectul contractului

Art. 1. - Obiectul contractului este procurarea folosinţei bunului (imobil sau mobil) .................... situat în ......................................

Art. 2. - Predarea-primirea obiectului închirierii este consemnatã în procesul-verbal, anexa la contract.

III. Termenul

Art. 3. - Termenul închirierii este de .... ani (luni) cu începere de la data procesului-verbal menţionat la art. 2.

IV. Preţul

Art. 4. - Preţul închirierii - chiria - pentru folosirea obiectului închirierii este de ..........................

V. Plata chiriei

Art. 5. - Plata chiriei se face lunar (semestrial), cel mai tirziu pînã la expirarea lunii (semestrului) pentru care se face plata.

Art. 6. - Plata chiriei se face prin conturile:

Contul locatorului nr. .................. deschis la Banca ...................

Contul locatarului nr. .................. deschis la Banca ...................

Art. 7. - Neplata chiriei la termen autoriza pe locator a cere rezilierea contractului şi plata de daune.

VI. Obligaţiile locatorului

Art. 8. - Locatorul se obliga:
a) sa predea bunul cu toate accesoriile sale în starea corespunzãtoare folosinţei pentru care a fost închiriat şi sa-l întreţinã în aceasta stare tot timpul cît dureazã închirierea;
b) sa execute toate lucrãrile de reparaţii care nu sînt în sarcina locatarului;
c) sa asigure folosinta bunului închiriat în tot timpul contractului, garantind pe locatar contra pierderii totale sau parţiale a bunului, contra viciilor bunului ori contra tulburãrii folosinţei bunului;
VII. Obligaţiile locatarului
Art. 9. - Locatarul se obliga:
a) sa foloseascã bunul închiriat dupã destinaţia care rezulta din contract;
b) sa execute la timp şi în bune condiţii lucrãrile de întreţinere şi reparaţii ce-i revin;
c) sa plãteascã chiria la termenele fixate prin contract;
d) la sfîrşitul contractului sa restituie bunul închiriat în starea în care l-a primit, fiind considerat ca l-a primit în stare buna.
VIII. Alte obligaţii
Art. 10. - Locatorul suporta sarcinile şi impozitele asupra bunului închiriat.
Art. 11. - Taxele comunale, precum şi utilitatile consumate sînt în sarcina locatarului.
IX. Subînchirierea şi cesiunea
Art. 12. - Subînchirierea în tot sau în parte a bunului închiriat sau cesiunea contractului de închiriere unui terţ este permisã numai cu acordul prealabil scris al locatorului şi cu respectarea condiţiilor şi obţinerea aprobãrilor cerute pentru închiriere.
X. Rãspunderea contractualã
Art. 13. - Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale pãrţile datoreazã despãgubiri.
Art. 14. - Forta majorã apara de rãspundere.
XI. Litigii
Art. 15. - Litigiile de orice fel decurgind din executarea prezentului contract de închiriere sînt de competenta instanţei judecãtoreşti de drept comun sau arbitrajului.
XII. Clauze speciale
Art. 16. - În raport de natura şi specificul obiectului închirierii, pãrţile pot prevedea prin contract clauzele speciale de folosire a acestuia, obligaţii şi garanţii suplimentare, cazuri de reziliere a contractului şi altele.
XIII. Prezentul contract se încheie în 2 exemplare, cîte unul pentru fiecare parte contractantã.
Anexa face parte integrantã din contract şi se încheie în acelaşi numãr de exemplare.
Data ..........................

LOCATOR, LOCATAR,

............ ..............



ANEXA 7
Conţinut cadru
CONTRACT DE LOCATIE A GESTIUNII

I. Pãrţile contractante

Între ................ statutul juridic ................. actul de înfiinţare ............. cu sediul în ............. reprezentat prin ............. funcţia .......... în calitate de locator al gestiunii şi ...........statutul juridic ....... actul de înfiinţare ......... cu sediul în ............ reprezentat prin ............. funcţia ............ în calitate de locatar al gestiunii, s-a încheiat prezentul contract de locatie a gestiunii :

II. Obiectul contractului

Art. 1. - Obiectul contractului consta în predarea, respectiv preluarea, gestiunii (sectiei, uzinei, fabricii, subunitatii economice - dupã caz) din structura locatorului ...................... amplasata în .................. .

Art. 2. - Predarea-primirea obiectului locatiei se consemneazã în procesul-verbal încheiat între pãrţi.

III. Termenul

Art. 3. - Termenul locatiei gestiunii este de ... ani (luni) cu începere de la ................... .

IV. Obligaţiile pãrţilor

Art. 4. - Obligaţiile reciproce ale pãrţilor sînt:



A. Locatorul
a) sa punã la dispoziţie gestiunea sectiei, uzinei, fabricii, subunitatii economice în stare de funcţionare cu tot inventarul de spaţiu, echipament industrial, mijloace fixe şi obiecte de inventar, mijloace circulante existente la data predãrii, în stoc, asa cum rezulta din procesul-verbal de evaluare încheiat conform legii;
b) sa efectueze înainte sau dupã predare, conform convenţiei pãrţilor, contra cost, lucrãri de amenajare, reparaţii capitale;
c) sa asigure, la cererea locatarului, contra cost, servicii ca:
- aprovizionarea tehnico-materialã, comercializarea produselor, transportul, recrutarea şi formarea personalului;
- livrarea de utilitãţi, efectuarea de reparaţii curente;
- evidente contabile şi alte servicii financiare;
- asistenta tehnica de specialitate.
d) în cazul în care locatarul înţelege sa-şi desfãşoare activitatea de gestionare în mod independent, cu mijloace proprii, aceasta se va stipula în mod expres;
e) sa precizeze cu claritate condiţiile puse locatarului în ce priveşte preţurile pe care acesta urmeazã a le practica.
B. Locatarul
a) sa verifice, la preluarea gestiunii, integritatea şi starea de folosinta a patrimoniului;
b) sa conserve patrimoniul primit şi sa îl dezvolte ca un bun gospodar;
c) sa creascã eficienta activitãţii prin mijloace de organizare, investiţii, politica de personal;
d) sa respecte şi sa creascã nivelul calitãţii produselor şi serviciilor;
e) sa livreze cãtre locator cantitatea de produse şi mãrfuri, sa presteze serviciile convenite;
f) sa respecte preţurile convenite;
g) sa gospodareasca raţional mijloacele materiale şi financiare, sa sporeasca fondurile gestiunii prin mijloace legale.
Locatarul poate practica un adaos la preţurile de livrare pentru acoperirea unor cheltuieli proprii suplimentare sau stimularea personalului;
h) sa plãteascã la timp sumele convenite cu locatorul ca preţ pentru prestaţiile acestuia, cote de amortisment pentru mijloace fixe, chirie pentru spaţiu şi obiecte de inventar, echivalentul dobinzilor pentru credite nerambursate şi altele asemenea;
i) locatarul îşi poate constitui fonduri proprii de dezvoltare, premiere, fonduri cu scop social din veniturile realizate prin gestiunea sectiei, uzinei, fabricii, subunitatii economice luatã în locatie;
j) locatarul poate prelua integral sau parţial personalul salariat existent la data predãrii gestiunii sau sa încadreze personal nou;
k) în funcţie de gradul de integrare a gestiunii în economia locatorului, locatarul gestiunii participa la administraţia locatorului.
V. Plãţile

Art. 5. - Plãţile se fac prin conturile:

al locatorului ........................ deschis la ........................

al locatarului ........................ deschis la ........................

VI. Alte clauze
Art. 6. - La sfîrşitul perioadei de locatie prevãzutã în contract se restituie gestiunea în buna stare de funcţionare şi în condiţiile de eficienta stabilite.
Art. 7. - Locatarul nu are dreptul sa cedeze locaţia gestiunii în tot sau în parte, fãrã acordul scris al locatorului.
Art. 8. - Clauze speciale:

................................................................................ ................................................................................

VII. Rãspunderea contractualã
Art. 9. - Neexecutarea urmãtoarelor obligaţii contractuale este sancţionatã cu rezilierea de plin drept a contractului şi plata de daune:
- Neplata unei singure rate a obligaţiei bãneşti convenite;
- ...........................................................

- ...........................................................

Art. 10. - Forta majorã apara de rãspundere partea care o invoca.
VIII. Litigii
Art. 11. - Litigiile de orice fel decurgind din executarea prezentului contract sînt de competenta instanţei de drept comun sau arbitrajului.
Prezentul contract s-a încheiat în 4 exemplare, cîte 2 pentru fiecare parte contractantã.
Data .........................

LOCATORUL GESTIUNII, LOCATARUL GESTIUNII,

.......................... .......................

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016