Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1161 din 1 noiembrie 1990  privind atributiile, organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Handicapati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1161 din 1 noiembrie 1990 privind atributiile, organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Handicapati

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 119 din 2 noiembrie 1990
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1

Secretariatul de Stat pentru Handicapati este organul central de specialitate al administraţiei de stat care realizeazã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţii de ocrotire socialã a persoanelor handicapate, în scopul recuperãrii, integrãrii socio-profesionale şi asigurãrii protecţiei speciale a acestora.

ART. 2

(1) Secretariatul de Stat pentru Handicapati are urmãtoarele atribuţii principale:

a) organizeazã sistemul unitar de cunoaştere a problematicii economice, medico-sociale, profesionale şi familiale, specifice urmãtoarelor categorii de persoane handicapate:

- minori-orfani, abandonaţi sau inadaptati;

- minori-handicapati fizic, senzorial sau psihic;

- adulti-handicapati fizic, senzorial sau psihic;

- adulti cu handicap socio-economic - cu posibilitãţi materiale reduse sau lipsiţi de asemenea posibilitãţi, atît ei cît şi sustinatorii legali;

- invalizi de rãzboi, orfani de rãzboi şi vaduve de rãzboi, veterani de rãzboi şi mari mutilati de rãzboi;

- rãniţi în timpul revoluţiei din decembrie 1989;

b) stabileşte şi supune spre aprobare guvernului strategiile de urmat pentru recuperarea, integrarea socio-profesionalã şi asigurarea protecţiei speciale a categoriilor de persoane menţionate la lit. a), precum şi proiectele de programe naţionale, de urgenta sau pe termen lung, pentru realizarea acestor strategii;

c) coordoneazã şi controleazã îndeplinirea programelor aprobate de guvern şi ia sau, dupã caz, propune mãsuri pentru îndeplinirea acestora;

d) elaboreazã, împreunã cu organele centrale interesate, proiecte de acte normative din domeniul sau de activitate şi avizeazã proiectele de acte normative întocmite de alte organe care cuprind propuneri de reglementãri ce au legatura cu activitatea sa;

e) întocmeşte şi supune spre aprobare normativele de personal şi baremurile de dotare pentru unitãţile de ocrotire, educaţie specialã şi protecţie a categoriilor de persoane prevãzute la lit. a);

f) întreprinde, împreunã cu organele centrale şi locale interesate, acţiuni comune sociale, de educaţie specialã şi profesionalã, în vederea atenuarii, limitãrii sau eliminãrii consecinţelor handicapului, precum şi pentru reintegrarea în activitatea socio-profesionalã a persoanelor care şi-au redobindit capacitatea de munca;

g) coordoneazã realizarea acţiunilor recuperatorii medico-pedagogice, psiho-sociale şi profesionale care se desfãşoarã în unitãţile de ocrotire socialã a categoriilor de persoane handicapate;

h) acţioneazã pentru dezvoltarea şi diversificarea sistemului de protecţie specialã la domiciliu pentru persoanele handicapate a cãror ocrotire se poate realiza fãrã cuprinderea în sistemul institutionalizat;

i) stabileşte şi propune mãsuri pentru dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de ocrotire socialã şi educaţie specialã a handicapaţilor în unele colectivitãţi - spitale, policlinici, mari întreprinderi, centrale industriale, unitãţi de învãţãmînt;

j) întocmeşte studii medico-psiho-sociale privind evoluţia fenomenelor sociale în vederea diversificãrii şi modernizãrii activitãţii de ocrotire socialã a handicapaţilor;

k) analizeazã factorii carentiali generatori de categorii de persoane handicapate prevãzute la lit. a), în vederea stabilirii mãsurilor adecvate de protecţie specialã;

l) urmãreşte şi controleazã realizarea planului de investiţii pentru modernizarea şi reprofilarea unitãţilor de ocrotiri sociale ale handicapaţilor, precum şi construirea de noi asemenea unitãţi;

m) organizeazã, în colaborare cu organele centrale interesate, activitatea de selecţionare a personalului din aparatul propriu şi unitãţile subordonate, prin examinari periodice, precum şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a acestuia;

n) propune proiecte de programe de cooperare cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale din ţara şi din strãinãtate şi urmãreşte realizarea programelor aprobate;

o) întocmeşte studii în vederea propunerii unor mãsuri de diversificare a surselor economico-financiare de sustinere a acţiunilor de ocrotiri sociale ale handicapaţilor;

p) acţioneazã pentru dezvoltarea formelor neinstitutionalizate de ocrotire socialã a handicapaţilor;

r) ia mãsuri de colaborare cu organele centrale interesate pentru formarea specialiştilor din managementul programelor de ocrotire socialã şi de educaţie specialã a handicapaţilor;

s) urmãreşte creşterea eficientei economice şi sociale a fondurilor utilizate în domeniile ocrotirii şi recuperãrii persoanelor handicapate.

(2) Corespunzãtor atribuţiilor prevãzute la alin. (1), Secretariatul de Stat pentru Handicapati preia de la Ministerul Învãţãmîntului şi Ştiinţei şi, dupã caz, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prestaţiile privitoare la handicapati.

ART. 3

Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Secretariatul de Stat pentru Handicapati colaboreazã cu celelalte ministere şi organe centrale sau locale de stat şi poate solicita acestora documentaţii, date şi informaţii necesare realizãrii atribuţiilor sale.

ART. 4

(1) Secretariatul de Stat pentru Handicapati are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1*).

(2) Numãrul maxim de posturi al Secretariatului de Stat pentru Handicapati este de 60, exclusiv demnitarii.

(3) Se vor prelua 8 posturi de la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.

(4) Posturile de conducere pot fi stabilite pînã la cel mult 20% din numãrul maxim de posturi aprobat.

(5) Structura organizatoricã a compartimentelor, statul de funcţiuni, atribuţiile şi sarcinile aparatului propriu se aproba prin ordin al secretarului de stat.

(6) Din numãrul total al posturilor prevãzute cu studii superioare, cel mult 10% pot fi specialişti principali I, 15% specialişti principali II şi 10% inspectori generali.

ART. 5

Secretarul de stat reprezintã Secretariatul de Stat pentru Handicapati în raporturile cu celelalte ministere şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.

ART. 6

Salarizarea personalului din aparatul propriu al Secretariatului de Stat pentru Handicapati se face conform prevederilor Legii nr. 57/1974, art. 172 alin. 5, completindu-se în mod corespunzãtor Nota 1 din anexa nr. VI, cap. I, lit. A.

ART. 7

(1) Centrul metodologic pentru recuperarea copiilor şi tinerilor handicapati îşi schimba denumirea în "Institutul naţional pentru recuperare şi educaţie specialã a persoanelor handicapate". Personalul atestat de cercetare ştiinţificã se salarizeaza potrivit Legii nr. 57/1974 la nivelul I de salarizare, personalul cu studii superioare neatestat şi personalul fãrã studii superioare la grupa a III-a de ramuri, iar indemnizaţiile pentru funcţiile de conducere sînt cele prevãzute pentru instituţiile de cercetare mici. Personalul didactic şi sanitar se salarizeaza potrivit <>art. 5 din Decretul-lege nr. 138/1990 .

(2) În subordinea Secretariatului de Stat pentru Handicapati funcţioneazã tipurile de instituţii de ocrotire prevãzute în anexa nr. 2, care îşi schimba subordinea avutã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri.

(3) Înfiinţarea şi desfiinţarea unitãţilor subordonate secretariatului de stat, obiectul de activitate al acestora, precum şi structurile lor organizatorice, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi gradele de organizare, se aproba de secretarul de stat.

ART. 8

Secretariatul de Stat pentru Handicapati utilizeazã un parc propriu de transport pentru aparatul central şi unitãţile subordonate, care se stabileşte prin ordin al secretarului de stat, cu acordul ministrului de stat însãrcinat cu calitatea vieţii şi protecţia socialã.

ART. 9

(1) În teritoriu, Secretariatul de Stat pentru Handicapati îşi realizeazã atribuţiile prin inspectoratele de stat pentru handicapati judeţene şi al municipiului Bucureşti.

(2) Inspectoratele de stat teritoriale preiau de la oficiile de ocrotiri sociale ale direcţiilor de munca şi protecţie socialã atribuţiile ce le revin corespunzãtor prevederilor prezentei hotãrîri.

(3) În subordinea inspectoratelor de stat pentru handicapati funcţioneazã unitãţile prevãzute în anexa nr. 3, care îşi schimba subordonarea avutã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri.

ART. 10

(1) Inspectoratele de stat pentru handicapati vor funcţiona în spaţiul actual al uneia din unitãţile de ocrotire prevãzute în anexa nr. 3, stabilite prin ordin al secretarului de stat, şi vor beneficia de serviciile administrativ - gospodãreşti ale acestora.

(2) Plata drepturilor de personal, precum şi cheltuielile aferente desfãşurãrii activitãţii inspectoratelor de stat pentru handicapati, vor fi executate de unitãţile de ocrotire stabilite potrivit alin. 1, din fondurile ce vor fi puse la dispoziţie de Secretariatul de Stat pentru Handicapati. Evidenta contabila a acestor cheltuieli va fi ţinuta de cãtre serviciile de resort din unitãţile de ocrotire, care vor încheia şi prezenta Secretariatului de Stat pentru Handicapati dãri de seama contabile, potrivit normelor în vigoare.

ART. 11

(1) Numãrul de posturi pentru inspectoratele de stat teritoriale este de 230, din care 46 posturi se preiau de la direcţiile de munca şi protecţie socialã, cîte un post din fiecare judeţ şi 6 de la municipiul Bucureşti.

(2) În cadrul numãrului de 230 posturi aprobate, repartizarea în teritoriu a posturilor se face prin ordin al secretarului de stat.

(3) Structura organizatoricã, statul de funcţiuni, atribuţiile şi sarcinile personalului din inspectoratele de stat se stabilesc prin ordin al secretarului de stat.

(4) Nivelul de salarizare al funcţiilor de conducere şi de execuţie din cadrul inspectoratelor de stat teritoriale este cel stabilit prin Nota 2 la anexa de la <>Legea nr. 16/1990 . Personalul didactic şi personalul sanitar încadrat în funcţii de îndrumare şi control al unitãţilor de educaţie specialã vor avea nivelul de salarizare prevãzut de <>art. 5 din Decretul-lege nr. 138/1990 , precum şi indemnizaţiile prevãzute de Legea nr. 57/1974 pentru inspectoratele şcolare, beneficiind de dreptul de rezervare a postului didactic, potrivit legii.

(5) Numirea personalului de conducere din inspectoratele de stat teritoriale se face de cãtre secretarul de stat.

ART. 12

(1) Secretariatul de Stat pentru Handicapati preia de la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, precum şi de la prefecturi şi Primãria municipiului Bucureşti, direcţiile de munca şi protecţie socialã, pe baza de protocol, indicatorii economico-financiari aferenţi posturilor preluate potrivit art. 4 alin. 3 şi art. 11 alin. 1 din prezenta hotãrîre.

(2) Personalul preluat în condiţiile prevãzute de art. 4 alin. 3 şi art. 11 alin. 1 se considera transferat în interesul serviciului. Personalul preluat sau transferat în interesul serviciului, trecut în alte funcţii cu niveluri de salarizare mai mici ori rãmas disponibil, ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentei hotãrîri, are dreptul la salariul tarifar avut, sporul de vechime şi indemnizaţie de conducere, dupã caz, timp de 3 luni de la intrarea în vigoare a hotãrîrii.

ART. 13

În aplicarea prevederilor prezentei hotãrîri, Secretariatul de Stat pentru Handicapati poate emite ordine şi instrucţiuni.

ART. 14

Ministerul Finanţelor şi Ministerul Resurselor şi Industriei vor introduce în indicatorii economici şi financiari pe anul 1990 modificãrile ce decurg din aplicarea prezentei hotãrîri.

ART. 15

Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.

ART. 16

(1) Prezenta hotãrîre intra în vigoare la ata de 1 noiembrie 1990. Pe aceeaşi data se modifica în mod corespunzãtor Hotãrîrea guvernului nr. 586 din 17 mai 1990 privind unele mãsuri de imbunatatire a activitãţii de ocrotire, instruire şi recuperare a copiilor handicapati şi a celor orfani, Hotãrîrea guvernului nr. 940 din 10 august 1990 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Învãţãmîntului şi Ştiinţei, Hotãrîrea guvernului nr. 961 din 10 august 1990 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Hotãrîrea guvernului nr. 962 din 11 august 1990 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

(2) Se abroga orice dispoziţii contrare prezentei hotãrîri.


PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

*)Anexa 1 se comunica unitãţilor interesate.



ANEXA 2

UNITĂŢILE
subordonate Secretariatului de Stat pentru Handicapati

- Inspectoratele de stat pentru handicapati
- Institutul naţional pentru recuperare şi educaţie specialã a persoanelor handicapate
- Întreprinderea de produse ortopedice şi protezare Bucureşti
- Şcolile speciale de reeducare
- Asociaţia surzilor
- Asociaţia nevazatorilor.


ANEXA 3

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea inspectoratelor de stat pentru handicapati

- Grãdiniţele pentru deficienti
- Şcolile generale pentru deficienti
- Şcolile profesionale pentru deficienti
- Liceele speciale pentru deficienti
- Şcolile postliceale pentru deficienti
- Centrele şcolare pentru deficienti
- Centrele de calificare-recalificare pentru invalizi
- Centrele logopedice interşcolare
- Clasele din spitalele de neuropsihiatrie infantila
- Cãminele-şcoala pentru deficienti
- Cãminele-spital pentru minori deficienti
- Cãminele-atelier pentru deficienti
- Cãminele-spital pentru bolnavi cronici adulti
- Cãminele pentru batrini.
-------------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016